Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Przedmioty dla ADC – Riot odpowiada na pytania

Ogłoszona nie tak dawno rewolucja w przedmiotach przeznaczonych dla ADC wywołała spore poruszenie wśród graczy. By rozwiać wszelkie wątpliwości, część pracowników Riotu zdecydowało się udzielić odpowiedzi na część pytań społeczności.

Pytanie: Witajcie, skoro rozmawiamy już o itemach dających AD, chciałbym zapytać o Frozen Mallet. Według mnie warto przyjrzeć się temu przedmiotowi i zachować go w grze. Macie jakieś plany związane z Malletem?

Odpowiedź: Przeprowadziliśmy wiele różnych eksperymentów związanych z tym przedmiotem, jednak żaden z nich nie zakończył się sukcesem. Obecnie poważnie zastanawiamy się nad usunięciem tego itemu z gry (uważamy, że tak naprawdę nie ma żadnego powodu by go zostawić w League of Legends).

Kiedy Janna posiada 40% Cooldown Reduction jej tarcza posiada tylko 6 sekundowy czas odnowienia. Dzięki nowemu przedmiotowi będzie ona w stanie dać sojusznikowi na stałe bonusowe 25% Attack Speeda. Wydaje misię, że to połączenie jest zbyt mocne.

Przedmioty powinny wydawać się mocne w momencie użycia.

Nie jestem pewien czy przedmiot ten faktycznie jest “broken”. Pamiętajcie, że nic jeszcze nie zostało postanowione, a obecnie mamy czas na przemyślenia związane z tymi zmianami i ewentualne poprawki.



Czy Locket of the Iron Solari będzie od teraz dawał tarczę tylko na jednego sojusznika (w związku ze zmianami w aktywie)?

Tarcza nadal nakładana jest na wszystkich pobliskich sojuszników. Zmiana polega na tym, że wartość tarczy będzie oparta na poziomie sojuszników, a nie na poziomie właściciele.

Przykładowo kiedy champion z 1 levelem użyje tego przedmiotu na postaci będącej na 18 poziomie, to otrzyma ona tarczę wynoszącą 230 (50+10*18) zamiast 60 (50+10).

Mam kilka problemów związanych z tymi zmianami.  Oczywiście nie znaczy to, że uważam iż zmiany są nie potrzebne. Wiele z nich wywarło na mnie naprawdę pozytywne wrażenie jednak nadal mam kilka uwag.

  1. Wzmacnianie przedmiotów dających głównie attack speed jest bardzo sprytne, gdyż niewiele postaci świetnie skaluje się właśnie z AS. Zmiany ogłoszone przez was wydają się być na tyle wyważone by nie spowodować jakiś wielkich problemów. Zastanawiam się jednak jak modyfikacje te wpłyną na postacie nie będące ADC, które składają attack speed takie jak: Xin, Shyvana, Yi, Udyr, czy Nocturne.
  2. Obecnie BotRK jest jednym z potężniejszych przedmiotów zwiększających obrażenia, jaki może zostać kupiony. Jednak wydaje mi się, że jest on bardziej efektywny na bruiserach niż na ADC (zwłaszcza, że tylko garstka marksmenów faktycznie go buduje). Czy zastanawialiście jak zmiany te wpłyną na obrażenia niektórych toplanerów (w mojej opinii zostaną one znacznie zwiększone).
  1. Wydaje mi się, że wzmocnienie tych przedmiotów to jedyna droga by uzyskać pożądane przez nas efekty. Dodatkowo zauważ, że praktycznie żaden przedmiot, który jest budowany przez wymienione przez ciebie postacie, nie został wzmocniony. Jedyne co może się faktycznie zmienić jeśli chodzi o bohaterów tego championów to rodzaj butów jaki będzie składany przez graczy (część z nich może zacząć składać Berserker Greaves).
  2. Rzeczywiście bruiserzy mogą skorzystać na zmianach w BotRKu jednak wydaje mi się, że modyfikacja Randuina skutecznie to zrównoważy.

Dlaczego przy każdej zmianie Doran’s Blade’a musicie zmniejszać ilość jego AD? Lasthittowanie przez to staje się tylko coraz trudniejsze.

Głównie dlatego, że prawie każda zmiana sprawia, że przedmiot ten coraz lepiej się stackuje. Nie chcemy by budowanie trzech Doranów stało się najlepszym rozwiązaniem więc musimy temu w jakiś sposób zapobiegać.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.