Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Project Yasuo, Final Boss Veigar, Shyvana, Vayne splasharty + przyczyny zmian w Gnarze by Riot

Kolejna aktualizacja została wprowadzona na serwer testowy PBE. W nowym patchu znaleźć możemy głównie kilka nowych splash artów, wraz z kolejnymi zmianami w Gnarze.

Zanim jednak przejdziemy do zmian z najnowszej aktualizacji warto wspomnieć, że w poprzednim patchu dodano kilka nowych efektów dźwiękowych do Final Boss Veigara. Poniżej możecie znaleźć filmik przedstawiający te zmiany.

Jeśli chodzi jeszcze o legendarną skórkę dla Veigara to trzeba powiedzieć o dodaniu w najnowszym patchu nowych efektów cząsteczek do kilku jego umiejętności. Zmiany te bardziej przybliży wam post jednego z pracowników Riotu, który możecie znaleźć poniżej.

AKTUALIZACJA: Dokonaliśmy kilku zmian w efektach cząsteczkowych umiejętności Final Boss Veigara. Więcej szczegółów na ten temat możecie znaleźć poniżej.

Dodatkowo dziękujemy wam za świetne pomysły na nowe kwestie jakie mógłby wypowiadać Veigar w tym skinie, jednakże niestety zazwyczaj robimy tylko jedną sesję nagraniową więc nie nie będziemy dodawać żadnych nowych kwestii.

Dark Matter (W)

  • Pierścień z pikseli sygnalizujący miejsce, w które wycelowana jest ta umiejętność jest od teraz bardziej gęsty dla lepszej czytelności.
  • Przeciwnicy będą od teraz widzieć tę umiejętność w czerwonych barwach dzięki czemu będą mogli ją odróżnić od spella wycastowanego przez sojuszniczego Veigara.

Event Horizon (E)

  • Od teraz wskaźnik zestunowania pojawiający się nad głowami przeciwników trafionych przez tą umiejętność jest rozpikselowany.
  • Zielone linie wychodzące z filarów od teraz pulsują.
  • Dodano cząsteczki zielonej energii by wyróżnić filary od ścian pierścienia.
  • Cząsteczki zniekształcenia nie są już nakładane na zestunowanego przeciwnika – usunęliśmy to z powodu obaw o czytelność tej umiejętności.
  • Cząsteczki zniekształcenia pojawiają się teraz tylko na zestunowanych minionach i potworach z jungli.

Primodial Burst (R)

  • Podrasowaliśmy cząsteczki one-hit bursta w taki sposób, że są one teraz znacznie wyższe.

Przejdźmy teraz do omawianych na początku nowych splash artów.

PROJECT: Yasuo – 1350 RP

Final Boss Veigar – 1820 RP
Shyvana
Vayne

W związku z tymi zmianami zaktutalizowano też portrety Shyvany i Vayne.

Najnowszy patch wycofał VU Summoner’s Rift co wskazuje na to, że zmiana ta nie jest przeznaczona na patch 4.15.

Przejdźmy teraz do zmian w Gnarze.

Gnar

Ogólne zmiany
  • Ilość bazowego AD została przywrócona do 45 (z 48)
  • Ilość bazowej regeneracji HP na 5 sekund została zwiększona z 3 do 5
Hyper (W)
gnarw
  • Ilość maksymalnych obrażeń zadawanych potworom w jungli została przywrócona do 75/125/175/225/275 (z 100/150/200/250/300)
GNAR!
gnarr
  • Wartość przelicznika na bonusowe AD została przywrócona do 0.2 (z 0.5)

Dokładniejszą listę zmian w najnowszym championie jakich możemy się spodziewać w patchu 4.15 podaje nam gyspylord w jednym ze swoich postów na forum.

Mam teraz moment by wymienić buffy jakie spotkają Gnara w następnym patchu i trochę je omówić.

Po graniu i obserwowaniu Gnara przez ostatni tydzień zlokalizowaliśmy dwa miejsca, w których ma on problem.

A) Niesprzeczność jego wkładu w działania drużyny.

Gnar ma stosunkowo mały udział w sukcesach swojej drużyny nawet jeśli wygrywa on gry. Problemem, którym chcemy się zająć nie jest jednak nieprzewidywalność jego transformacji, a raczej fakt, że jego wkład w działania drużyny po transformacji (z małej formy w dużą czy na odwrót) jest od niej zależny. Mini Gnar nie może cały czas rzucać w przeciwnika boomerangami ginąc za każdym razem kiedy przeciwnik choćby spojrzy na niego, problemem w tej formie może być fakt, że mimo posiadania porządnych CCków nie może on ich użyć bez przemiany. Mega Gnar ma świetne CCki jednak jest on dość wolny i ciężko przez to odpowiednio wykorzystać potencjał jego umiejętności. Podsumowując mimo tego iż  Gnar potrafi być dobrą postacią to bardzo ciężko jest wykorzystać jego potencjał zwłaszcza w porównaniu z takim Amumu, który naciska R i magicznie wygrywa teamfight.



B) Faza lane’owania jest zbyt trudna.

Gnar ma ciężki czas na linii. Jego bazowe statystyki i obrażenia są niskie, a cooldowny stosunkowo wysokie przez co ciężko mu wygrać jakieś wymiany na linii. Jeden błąd i Gnar nie ma już czego szukać na linii. Nawet jeśli uda mu się zdobyć przewagę we wczesnej fazie gry to bardzo ciężko mu ją zachować. Irelia ze statami 3-0 może się tylko śmiać kiedy przeciwnik próbuje z nią walczyć, a wizyta junglera na topie może się źle dla niego skończyć.  Gnar ze statami 3-0 nadal może obawiać się śmierci przykładowo z rąk krokodyla, a wizyta junglera zmienia się w rozpaczliwą walkę o przetrwanie.

PRAWDĘ MÓWIĄC WINRATE GNARA CAŁY CZAS ROŚNIE. Nasze dane wskazują, że Gnar na top lanie zaczynał z 39% winrate na rankedach, a obecnie jego winrate wynosi 44.5% i cały czas rośnie.

Przejdźmy więc teraz do buffów:

Statystyki:

  • Zwiększymy regenerację hp na 5 sekund na levelu 1 została zwiększona z 3 do 5.

Wzmacniamy jego sustain na linii co powinno mu pomóc w wylizaniu się z ran powstałych w wyniku błędu lub ganku.

Rage Gene (Pasyw)

  • Naprawiony zostanie bug, przez który Gnar nie otrzymywał bonusowego HP od razu po transformacji.

Obecnie na serwerach live Gnar otrzymuje bonusowe HP po 0.25 sekundach co nie jest fajne, zwłaszcza w momencie kiedy od tego healtha zależy przeżycie w jakiejś sytuacji.

 Boomerang Toss i Boulder Throw (Q)

  • Sprawiliśmy, że boomerang lepiej śledzi trasę poruszania się Gnara kiedy zbliża się on do punktu zawracania.
  • Zwiększyliśmy szerokość boomerangu  podczas powrotu po to by łatwiej było go złapać.
  • Poprawiliśmy czytelność i prędkość pojawiania się cząsteczek wskazujących trasę powrotną boomerangu.

Dzięki tym zmianom znacznie częściej łapać wyrzucony boomerang, a dodatkowo zniknąć powinien błąd, przez który nie dało się go złapać. Więcej złapanych boomerangów = mniejsze cooldowny = więcej wyrzuconych boomerangów = większy wpływ na grę i lepsza kontrola gniewu.

  • Zwiększyliśmy szybkość i szerokość zarówno boomerangu jak i bouldera.
  • Boulder od teraz zadaje obrażenia i nakłada spowolnienie AoE wokół miejsca upadku nawet jeśli nie trafił on przeciwnika. 
  • Zredukowaliśmy czas, w którym Mega Gnar nie może podnieść bouldera z 0.5 do 0.3 sekund
  • Boulder od teraz będzie sprawdzał czy jakiś przeciwnik nie stoi bezpośrednio przed Mega Gnarem dzięki czemu ta umiejętność nie powinna być unikana przez takie postacie jak Xin czy Irelia, które dashują do Gnara.

Poprawiając niezawodność boomerangu i bouldera sprawiamy, że Gnar będzie mógł zadać większe obrażenia, lepiej używać CCków, a także lepiej kontrolować swój gniew. Dodatkowo obecnie na live cząsteczki zwyczajnie was kłamią. To powinno zostać już naprawione.

Wallop (W)

  • Naprawiliśmy bug, przez który przeciwnicy mogli castować spelle (takie jak flash) w momencie, w którym stun z Wallopa nakładał się na stun ultimate’a.

Lucian nie będzie już w stanie zmienić pozycji w środku comba Gnara.  On będzie stał w miejscu przez pełne 3 sekundy.

GNAR! (R)

  • Naprawiono bug, przez który knockback zakończy się zbyt wcześnie, pozwalając przeciwnikom wycastować spelle (takie jak flash) po wylądowaniu nawet jeśli trafili oni w ścianę.

Ta zmiana zwiększy czas knockbacku z 0.3-0.4 sekund do 0.5, a w dodatku jeśli rzucisz przeciwnika w ścianę to będziesz miał pewność, że nie wyflashuje się w środku combo.

  • Zmniejszyliśmy czas, w którym Mega Gnar nie może się poruszać po transformacji z 0.4 do 0.5 sekundy.

Dzięki temu łatwiej będzie można się ustawić do wycastowania Wallopa czy Bouldera.

  • Dodaliśmy przelicznik AP wynoszący 0.5

Z powodu Sheena i Baron Buffa

Dodatkowo zaktualizowaliśmy rekomendowane przedmioty by bardziej odpowiadały one tankowaym buildom, które wydają się lepiej zdawać egzamin. 

Stale aktualizowaną listę zmian nadchodzącego patcha znajdziecie w temacie: Patch 4.15 Patchnotes / zmiany Patcha 4.15

źródło: surrenderat20.net

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.