Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Powrót Lee Sina i rework Warwicka


Ostatnie zmiany Lee Sina jakie zostały zapowiedziane przez Riot spotkały się z bardzo negatywnym odbiorem społeczności, z tego powodu zdecydowano się przyjrzeć się im jeszcze raz i wypracować lepszą ich wersję. Zanim jednak przejdziemy do tych zmian powinniśmy zobaczyć odpowiedzi jednego z pracowników Riot’ na główne zarzuty postawione poprzednim zmianom:
Zmiany te kompletnie niszczą tożsamość tej postaci

Nigdy nie planowaliśmy niszczyć/zmieniać obecnej tożsamości Lee Sina . Postrzegamy tą postać jako ryzykowną i wymagająca dużych umiejętności, która może całkowicie zmienić obraz wczesnej fazy gry. Jednak z powodu jego zbyt dużej mocy ryzyko nie stało na odpowiednim poziomie, a rzadko która zmiana była z gatunku tych nieodwracalnych. Całkowicie zgadzamy się żeby Lee był mocniejszy we wczesnej fazie gry i słabszy w późniejsze, jednak w obecnym stanie traci on jakiekolwiek znaczenie właśnie w późniejszej fazie gry (nawet jeśli early nam się udało bez bardzo świetnych mechanicznie zagrań nie uda nam się nic zrobić). Podsumowując zgadzamy się z obecną “tożsamością” tej postaci jednak by osiągnąć zamierzony efekt musimy przeprowadzić kilka zmian.

Nikomu nie podobają się wzmocnienia bonusowego AS pochodzącego z pasywki
Popełniliśmy błąd ogłaszając to wraz z pierwszą falą zmian. Zmiany te nie mają na celu wzmocnić obecnego Lee Sina, a raczej są wzmocnieniem Lee Sina, który w założeniu będzie miał jakieś znaczenie w późnej fazie gry. Moglibyśmy pokazać o ile płynniej wygląda obecnie ta postać (dzięki możliwości odzyskiwania większej ilości energii z autoattacków). Zmiany te mają umożliwić używanie umiejętności by zadać większe obrażenia w późniejszej fazie gry.



Skoki do wardów stały się zbyt słabe po zmianach
Jeszcze raz, podobają nam się założenia tej postaci jednak obecna wersja tej umiejętności daje Lee zbyt dużo denerwującej mobilności (używanej zarówno w defensywie jak i ofensywie). Jesteśmy o tym naprawdę mocno przekonani! Jednak dzięki waszym sugestiom zorientowaliśmy się, że nasze zmiany uniemożliwią mu wykonanie swojego combo więc zdecydowaliśmy się z nich wycofać. Nadal jednak musimy wypracować pewnego rodzaju kompromis z tego powodu dokonaliśmy pewnych zmian w tarczy.

Ultimate po zmianach zbytnio różnił się od tego obecnego
Zgadzamy się z tym. Wiele osób może uznać, że zmiany przeprowadzone przez nas były zwykłym zmniejszeniem obrażeń. We wczesnej fazie gry umiejętność ta używana jest do dobicia celu natomiast w późniejszej do akcji a’la “InSec” mających za zadanie izolację celu. Chcemy by użycie tej umiejętności wiązało się z większym wyborem, a przy okazji ostatnich zmian zmniejszyliśmy jego moc w early game. A więc zmiany te na celu mają wymuszenie na nas wyboru czy chcemy użyć go do izolacji celu czy może do jego dobicia.

Nadszedł czas byśmy przeszli do zmian w Lee Sinie po najnowszych poprawkach (trzeba jednak zaznaczyć iż bardzo dużo może zmienić się zanim zmiany te znajdą się na serwerach live).
Flurry (pasyw):
– Bonus do AS zostanie zwiększony z 40% do 40/60/80/100%
Sonic Wave (Q):
– Obrażenia zostaną zmienione z 50/80/110/140/170 (+0.9 Bonusowego AD) na 15/35/55/75/95 (+0.5/0.6/0.7/0.8/0.9 Całkowitego AD)
Resonating Strike (Q):
– Obrażenia zostaną zmienione z 50/80/110/140/170 (+0.9 Bonusowego AD)
– Umiejętność ta będzie dodatkowo zadawać do 50% dodatkowych obrażeń (w zależności od ilości brakującego HP przeciwnika) zamiast 8% brakującego HP przeciwnika
Safeguard (W):
– Tarcza w przypadku doskoku nie do sojuszniczego bohatera zostanie usunięta
– Cooldown zostanie zwiększony z 9 do 14 sekund
– Przy użyciu na sojuszniczym bohaterze (użycie na sobie także się wlicza) cooldown będzie zmniejszany o połowę
Tempest (E):
– Obrażenia zostaną zmienione z 60/95/130/165/200 (+1.0 Bonusowego AD) na 20/40/60/80/100 (+0.6 Całkowitego AD)
– Zadawane obrażenia zostaną zmienione z magicznych na fizyczne
Cripple (E):
– Zmniejszanie się spowolnienia będzie aktualizowane co 0.25 (zamiast 1) sekundy
– Spowolnienie będzie odpowiednio redukowane przez takie efekty jak Tenacity
Dragon’s Rage (R):
– Obrażenia zostaną zmniejszone z 200/400/600 (+2.0 Bonusowego AD) na 150/300/450 (+2.0 Bonusowego AD)

Po za bardzo obszernymi informacjami dotyczącymi Lee pojawiła się także drobna aktualizacja na temat reworku Warwicka. Okazuje się, że wprowadzenie tego reworku może potrwać nawet dłużej niż pół roku (wiele zależy od tego jak szybko uda się zaktualizować szatę graficzną tej postaci).

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.