W tym sezonie jednym z głośniejszych problemów w tym sezonie rankingowym jest spora różnica poziomów graczy jaka występuje w grach na najwyższym MMR.
W najnowszym poście skupiającym się na zmianach w gameplayu jeden z Rioterów poruszył temat najnowszej zmiany jaka w tym tygodniu została wprowadzona by zaradzić temu problemowi. Otóż po tych zmianach na najwyższym poziomie gry (Challenger, Grandmaster, Master) gracze powinni być dobierani ze znacznie mniejszego przedziału poziomów, kosztem dłuższego czasu oczekiwania w kolejce (szacuje się, że czas na tym poziomie wzrośnie z około 4 minut do około 9 minut). Zmiana ta powinna dotknąć tylko najwyższy poziom gier i na niższym poziomie nie powinna zajść żadna zmiana.
Wraz z tym wpisem pracownik Riotu poruszył również temat kilku zmian w balansie. Po pierwsze zapowiedział on, że być może jeszcze w przyszłym tygodniu na PBE pojawi się eksperymentalna lista zmian w Dianie, której premiera nie jest planowana na nadchodzące patche 9.10, czy 9.11. Nie wykluczone, że w podobnym czasie na PBE dostaniemy testową listę zmian w Wukongu, która ma za zadanie zaprezentować kierunek obrany w przypadku tej postaci. Warto pamiętać, że ewentualna premiera tych zmian nie planowana jest na najbliższą przyszłość, jako że wymagają one większego nakładu pracy. Ostatnią dostarczoną informacją, jest fakt że zmiany w Zacu oryginalnie planowane na patch 9.9/9.10 zostały oficjalnie opóźnione i ich obecna premiera planowana jest na 9.11.
źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/wjwRN9cc-quick-gameplay-thoughts-may-3