Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Plany dotyczące bohaterów, czerwiec 2017 r.

Wiele osób prosiło o następny wpis na blogu z serii „Stan aktualizacji bohaterów”, dlatego pomyślałem, że warto będzie pisać je częściej (a przy okazji przedstawiać nowych bohaterów). Mamy do omówienia całkiem sporo zmian, więc zaczynajmy.

Z wychyleniami wahadła

Z upływem czasu wypuściliśmy masę nowych bohaterów — licząc Xayah i Rakana, mamy ich już 136. To fantastycznie, ale gdy kolejni nowi bohaterowie są dodawani do gry, nasi starsi bohaterowie stają się coraz bardziej przestarzali. Ponadto w ciągu lat powoli wzrasta zapotrzebowanie na VGU (aktualizacje wyglądu i rozgrywki). Obecnie mamy dwa zespoły zajmujące się VGU i trzy zespoły pracujące nad nowymi bohaterami. W przyszłości będziemy mieć pięć zespołów, które będą mogły zająć się nowymi bohaterami albo VGU, w zależności od tego, co będzie miało większy sens w danym momencie.

Na skutek aktualizacji całych klas bohaterowie tacy jak Azir zostali zepchnięci na bok, dlatego przesuwamy nasz punkt skupienia uwagi.

W nadchodzącym czasie powinniście zauważyć, że nieco zwiększamy liczbę wykonywanych VGU i nieco ograniczamy liczbę tworzonych przez nas nowych bohaterów. Będziemy na bieżąco oceniać i poprawiać te proporcje. A w jakim położeniu stawia to zespół do spraw składu bohaterów?

Przyszłość aktualizacji klas

Aktualizacje klas, takie jak niedawna aktualizacja obrońców lub aktualizacja zabójców w przedsezonie, zapewniały mieszane rezultaty już od momentu ich wymyślenia. Poniżej wypisaliśmy zalety i wady aktualizacji klas:

Zalety:

  • Wyraźne zaznaczenie mocnych i słabych stron klasy bohaterów.
  • Praca nad całą klasą jednocześnie pozwala wprowadzać większe zmiany systemowe i modyfikacje przedmiotów, włącznie z tworzeniem nowych przedmiotów.
  • Tworzenie bohaterów o lepiej sprecyzowanej tożsamości strategicznej w ramach danej klasy.
  • Odniesienie dla tworzenia przyszłych bohaterów przez ustalenie, jak powinna wyglądać dobra wersja bohatera w danej klasie.
  • Niektórzy gracze uważają, że duże zmiany sezonowe są ekscytujące i w pozytywny sposób odświeżają stan gry.

Wady:

  • Tworzenie większej partii aktualizacji naraz utrudnia przewidzenie wyników, co prowadzi do większego ryzyka niedociągnięć w projektach.
  • Duże patche sezonowe wprowadzają tak wiele zmian, że prowadzi to do długich okresów braku wyważenia.
  • Niektórzy gracze uważają, że tak wiele zmian w jednym patchu jest zbyt przytłaczające.
  • Podobnie jak w przypadku wszystkich naszych przeróbek (dużych i małych), zmiany zawsze wprowadzają ryzyko odsunięcia na boczny tor niektórych aktualnie popularnych bohaterów.

Generalnie jesteśmy zdania, że zalety przeważają nad wadami, zwłaszcza pod względem korzyści, jakie zapewnia lepsze zrozumienie i zdefiniowanie niektórych klas, które nie były dobrze określone (jak na przykład molochy). Po ostatniej aktualizacji obrońców zebraliśmy się, aby pomówić o szturmowcach i przyszłych klasach. Doszliśmy do wniosku, że chociaż w wielu klasach wciąż są bohaterowie, którzy wymagają opracowania, większość klas samych w sobie jest całkiem nieźle zdefiniowanych i faktycznie nie potrzebują wielkich zmian dotyczących systemu lub przedmiotów.

…zaczniemy dawać większy priorytet przeróbkom wynikającym z aktualnych potrzeb, a nie z przynależności bohatera do określonej klasy.

Ponadto aktualizacje klas spowodowały, że zaniedbaliśmy bohaterów, którzy wymagali przeróbek, ale nie należeli do określonej klasy, jak Azir. Po zastanowieniu zdecydowaliśmy się zaniechać dalszych dużych, sezonowych aktualizacji klas i skupić się bardziej na poszczególnych bohaterach, którzy wymagają dopracowania. Będziemy wypuszczać aktualizacje pojedynczo zamiast w grupach, ponieważ nie istnieje wystarczająco ważny powód, by je grupować, jeśli nie towarzyszą im zmiany dotyczące systemu.

W rezultacie zaczniemy dawać większy priorytet przeróbkom wynikającym z aktualnych potrzeb, a nie z przynależności bohatera do określonej klasy. Oznacza to, że możecie spodziewać się w przyszłości więcej aktualizacji podobnych do niedawnej przeróbki Rek’Sai . Zespół ds. składu bohaterów dołączy w dalszej części roku do zespołu rozgrywki na żywo, aby skupić się na aktualizacjach tego rodzaju. Prawdę mówiąc, zespół ds. składu bohaterów już pracuje nad całkiem sporą aktualizacją rozgrywki jednego z naszych bohaterów, o którą najczęściej prosicie.

Powrót Ostrza Darkinów, Aatroxa



Gdy Aatrox został opublikowany, wybrało go mnóstwo graczy, aby wypróbować Ostrze Darkinów na Summoner’s Rift. Niestety rozgrywka Aatroxa nie w pełni spełniała założenia jego grafiki i motywu. Aatrox stale zajmuje czołowe miejsce na liście próśb o aktualizację, dlatego chcieliśmy poświęcić trochę czasu na ponowne przyjrzenie się Ostrzu Darkinów i próbę pełnego spełnienia założeń fabuły, które sugerują grafika i motyw Aatroxa — demonicznego wojownika, którym kieruje żądza rozlewu krwi.

Prawdopodobne będzie to największa czysta aktualizacja rozgrywki, jaką kiedykolwiek wykonaliśmy dla bohatera. Taka, w której przeanalizowaliśmy i zaktualizowaliśmy wszystkie umiejętności, co do jednej. Wciąż jesteśmy na wczesnym etapie produkcji Aatroxa, ale już pojawiły się pewne obiecujące kierunki procesu projektowania, które zgłębiamy. Do ukończenia aktualizacji wciąż daleko, ale chcieliśmy zacząć mówić o niej już teraz, ponieważ wiemy, że jest wysoko na liście życzeń graczy.

Przebudowa potwora, Urgot

Ponieważ coraz bardziej zbliża się publikacja Urgota, powinniśmy zacząć informać o pewnych detalach, które ustaliły się w ciągu kilku ostatnich miesięcy. Aktualna wersja Urgota to dość wyjątkowy bohater — hybryda strzelca i obrońcy. Podoba nam się, że Urgot jest w pewien sposób dziwacznym bohaterem i chcemy to zachować, ale chcemy także nieco bardziej uwypuklić jego tożsamość. Gdy prace koncepcyjne były już zaawansowane, zaczęliśmy zgłębiać pomysł na „dystansowego molocha”. Kilka wstępnych iteracji pokazało, że ten kierunek jest niezwykle obiecujący i zapewnia bohaterowi bardzo wyjątkowe miejsce w składzie molochów.

I tak, on strzela z kolan.

Przyjmując agonię, Evelynn

Mam niewiele nowego do dodania na temat Evelynn ponad to, co już ostatnio zamieściłem na blogu. Spodziewajcie się, że Evelynn będzie bardziej „modernizacją” niż kompletną przeróbką, podobną do VGU Warwicka. Evelynn powinna nadal być tą samą seksowną, nieuchwytną, skrytą w cieniu zabójczynią, którą wszyscy znamy i uwielbiamy, ale dostanie nowe sztuczki pozwalające jej funkcjonować jako skrytobójczyni, którą powinna być w nowoczesnym środowisku ligowym. Podobnie jak w przypadku wszystkich naszych VGU, Evelynn także dostanie parę nowych, uroczych zmian wizualnych i fabularnych jako uzupełnienie nowych narzędzi rozgrywki, które jej damy. Wciąż nie wszystko w niej jest dopracowane, więc spodziewajcie się więcej informacji, gdy będziemy bliżej terminu publikacji.

Cień na horyzoncie

Mamy paru nowych bohaterów na różnych etapach prac rozwojowych. Nie zamierzam opowiadać o wszystkich bohaterach w produkcji (spojlery!), tylko o jednym, o którym ostatnio nie mogę przestać myśleć — nowym bohaterze prowadzącym, który, według nas, będzie dobrze sprawdzał się w dżungli. Po Ivernie chcieliśmy spróbować sił w stworzeniu bardziej agresywnego, skupionego na obrażeniach bohatera, który powinien czuć się w dżungli jak u siebie. Będzie to także nasz pierwszy bohater transformujący się od czasu Gnara, ale to podejście do transformacji nie będzie przypominało żadnego bohatera, którego kiedykolwiek stworzyliśmy. W tej chwili nie chcę powiedzieć nic więcej, ale wypatrujcie dalszych informacji już wkrótce.

Na razie to wszystko. Spróbuję publikować takie artykuły częściej niż w przeszłości i mam nadzieję, że niedługo dostaniecie następny. Zbliżamy się do podjęcia decyzji, którą dużą VGU wykonamy po Evelynn, więc wkrótce powinienem móc o tym powiedzieć, a także więcej o innym, nowym bohaterze, nad którym pracujemy.

Dajcie mi znać w komentarzach poniżej, co myślicie. Dzięki!

Reav3

Główny producent ds. bohaterów

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.