Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 7.19.
Zmiany w umiejętnościach bohaterów
Massacre (R):
- Wartość bonusu do zasięgu auto-ataków została zwiększona z 175 do 225
Ogólne Zmiany:
- Bazowa ilość HP została zwiększona z 524.4 do 540
- Bazowa ilość regeneracji HP została zmniejszona z 1.3848 do 1.38
- Bazowa wartość prędkości poruszania się została zwiększona z 325 do 335
Conquering Sands (Q):
- Wartość przelicznika z AP została zmniejszona z 0.5 do 0.3
- Zasięg castowania został zmniejszony z 875 do 720 jednostek
- Hit box został zwiększony o około 70 jednostek
- Czas odnowienia został zmieniony z 10/9/8/7/6 do 11/9.5/8/6.5/5 sekund
Arise! (W):
- Ilość obrażeń zadawanych przez auto-atak żołnierza została zmieniona z 50-195 (+0.7 AP) na 60-185 (+0.6 AP) (bazowe wartości zależą od poziomu postaci) – dokładniej rzecz ujmując nowe wartości prezentują się następująco 60/62/64/66/68/75/80/85/95/105/115/125/135/145/155/165/175/185 i w stosunku do poprzednich wartości zostały one zwiększone na każdym poziomie za wyjątkiem levelu 18
- Skalowanie obrażeń z auto-ataków żołnierzy wraz z poziomem postaci zostało zwiększone
- Czas potrzebny na stworzenie ładunku potrzebnego do stworzenia żołnierza został zmniejszony z 10/9/8/7/6 do 8/7.5/7/6.5/6 sekund
- Zasieg castowania został zwiększony z 450 do 500 jednostek
- Czas przez jaki żołnierz pozostaje na polu bitwy został zwiększony z 9 do 10 sekund
- Czas wydawania polecenia wyprowadzenia auto-ataku przez Azira do jego żołnierzy został zmniejszony z 0.5 do 0.35 sekund
- Zasięg dezaktywacji żołnierzy został zmniejszony z 800 do 660 jednostek
- Od teraz żołnierze nie mogą atakować wardów ani trinketów
- Ilość obrażeń otrzymywanych z auto-ataków żołnierzy przez wrogów innych od wybranego celu została zmniejszona i zależy teraz od poziomu postaci – Zmiana ta nie została potwierdzona, jednak z opisu umiejętności wynika że została ona wprowadzona
- Dodano nowy efekt: “Za każdym razem gdy na polu bitwy przywołanych jest 3 lub więcej żołnierzy, Azir otrzymuje dodatkowe 20/30/40/50/60% Attack Speedu”
Shifting Sands (E):
- Dodano przelicznik z AP równy 0.7 do wartości przyznawanej tarczy
- Od teraz tarcza jest przyznawana Azirowi od razu, a nie w momencie trafienia w przeciwnika
- Czas przez jaki tarcza pozostaje aktywna został zmniejszony z 4 do 1.5 sekundy
- Dodano nowy efekt: “W momencie, w którym Azir trafi we wrogiego championa natychmiast zatrzymuje on dash i przywołuje żołnierza”
Emperor’s Divide (R):
- Czas odnowienia został zmniejszony z 140/120/110 do 120/105/90 sekund
- Ilość żołnierzy tworzących ścianę została zwiększona z 4/5/6 do 5/6/7 – co za tym idzie rozmiar ściany został również odpowiednio zwiększony
- Od teraz żołnierze powstrzymują dashe tylko w momencie poruszania się, a po zatrzymaniu się w miejscu zachowują się jak zwyczajna ściana
Ogólne Zmiany:
- Wartość przyrostu HP na poziom została zwiększona z 80 do 85
- Bazowa ilość HP została zmniejszona z 524.4 do 475
- Wartość przyrostu Attack Speedu na poziom została zwiększona z 2% do 4%
- Bazowa ilość Attack Speedu została zwiększona z 0.543 do 0.568
- Wartość opóźnienia auto-ataków została zmniejszona z 0.15 do 0.1 sekundy
- Bazowa wartość regeneracji HP została zmniejszona z 1.1348 do 1.13
Headshot (Pasyw):
- Od teraz umiejętność ta działa na wieżach
Piltover Peacemaker (Q):
- Wartość efektu redukującego ilość obrażeń jakie otrzymają cele trafione po pierwszym przeciwniku została zmniejszona z 50% do 33%
Yordle Snap Trap (W):
- Ilość dodatkowych obrażeń zadawanych przez Headshot została zmieniona z 10/55/100/145/190 (+0.6 całkowitego AD) na 40/90/140/190/240 (+0.4/0.55/0.7/0.85/1.0 bonusowego AD)
- Czas przez jaki pułapka pozostaje na polu bitwy został zmniejszony z 90 do 30/35/40/45/50 sekund
- Czas potrzebny na wytworzenie jednej pułapki został zmniejszony z 45/32.5/20/12.5/10 do 30/24/19/15/12 sekund
- Czas na jaki pułapka przyznaje wizję został zmniejszony z 8 do 3 sekund
Ogólne Zmiany:
- Bazowa ilość AD została zmniejszona z 51.956 do 46
- Wartość przyrostu HP na poziom została zmniejszona z 78 do 70
- Bazowa ilość HP została zwiększona z 487.04 do 525
- Zasięg auto-ataków został zwiększony z 475 do 550
- Wartość przyrostu Attack Speedu na poziom została zwiększona z 2.61 do 2.95
- Wartość przyrostu AD na poziom została zmniejszona z 2.95 do 1.5
- Prędkość poruszania się auto-ataku została zwiększona z 1200 do 1600
- Opóźnienie auto-ataku zostało zmniejszone z 0.1 do 0.08 sekundy
Tailwind (Pasyw):
- Od teraz Janna zawsze jest obejmowana bonusem do prędkości poruszania się
- Dodano nowy efekt: “Auto-ataki i umiejętności, które są rzucane na jeden cel Janny zadają dodatkowe magiczne obrażenia równe 35% jej bonusowej prędkości poruszania się”
Howling Gale (Q):
- Koszt many został zmniejszony z 90/105/120/135/150 do 60/80/100/120/140
- Czas odnowienia został zmieniony z 14/13/12/11/10 na 12 sekund
- Bazowy zasięg został zwiększony z 850 do 1000
- Wartość bonusu zasięgu za sekundę ładowania została zmniejszona z 35% do 25%
- Dodano nowy efekt: “Tornada zawsze dociera do swojego celu w 1.5 sekundy”
Zephyr (W):
- Zasięg został zmniejszony z 600 do 550
- Czas odnowienia został zmniejszony z 12 do 8 sekund
- Bazowa wartość bonusu do prędkości poruszania się została zmniejszona z 9/11/13/15/17% do 6/7/8/9/10%
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 60/115/170/225/280 do 60/105/150/195/240
- Czas trwania nakładanego spowolnienia został zmniejszony z 3 do 2 sekund
Eye of the Storm (E):
- Czas odnowienia został zwiększony z 10 do 18/16/14/12/10 sekund
Brutal Strikes (W):
- Dodano nowy efekt: “Kiedy Granite Shield (Pasyw) jest aktywny, wartość tego bonusu potraja się”
- Wartość bonusu do armora została zmniejszona z 15/20/25/30/35% do 10/15/20/25/30%
Ogólne Zmiany:
- Bazowa ilość many została zwiększona z 300 do 340
Volcanic Rupture (Q):
- Koszt many został zmniejszony z 55/60/65/70/75 do 55
Searing Charge (E):
- Koszt many został zmniejszony z 60 do 50
Tumble (Q):
- Wartość bonusu do obrażeń na następny auto-atak została zwiększona z 0.3/0.35/0.4/0.45/0.5 całkowitego AD do 0.5/0.55/0.6/0.65/0.7 całkowitego AD
- Od teraz dodatkowe obrażenia z tej umiejętności nie mogą uderzyć krytycznie
Silver Bolts (W):
- Ilość zadawanych nieuchronnych obrażeń została zmniejszona z 6/7.5/9/10.5/12% do 4/6/8/10/12% maksymalnego HP przeciwnika
- Minimalna ilość nieuchronnych obrażeń zadawanych przez tę umiejętność została zwiększona z 40/60/80/100/120 do 50/65/80/95/110
Final Hour (R):
- Dodano nowy efekt: “Za każdym razem gdy zginie wrogi champion, któremu Vayne zadała obrażenia w przeciągu ostatnich 3 sekund, czas trwania tej umiejętności jest wydłużany o 4 sekundy”
Ogólne Zmiany:
- Bazowa wartość regeneracji HP została zwiększona z 1.0848 do 1.3
- Zasięg auto-ataków został zwiększony z 525 do 550
- Wartość przyrostu regeneracji HP na poziom została zwiększona z 0.11 do 0.12
Dark Matter (W):
- Dodano nowy efekt: “Co każde 50 zgromadzonych stacków Phenomenal Evil (Pasyw) czas odnowienia tej umiejętności jest skracany o 10%”
- Czas odnowienia został zmniejszony z 10/9.5/9/8.5/8 do 8 sekund
Ogólne Zmiany:
- Wartość przyrostu Attack Speedu na poziom została zwiększona z 2.6 do 3.5
- Ikony umiejętności tej postaci zostały zaktualizowane:
Determination (Nowy Pasyw):
- Co trzeci wyprowadzony auto-atak zadaje dodatkowe obrażenia równe 0.2/0.4/0.6/0.8 AD (wartości te zmieniają się na 1/6/11/16 poziomie) lecząc jednocześnie Xina o 8-59 (+0.1 całkowitego AD, +0.4 AP) – dokładniej rzecz ujmując wartości uleczenia zależą od poziomu postaci i wyglądają następująco: 8/11/14/17/20/23/26/29/32/35/38/41/44/47/50/53/56/59
Three Talon Strike (Q):
- Bazowa ilość dodatkowych obrażeń zadawanych przez auto-ataki została zmniejszona z 15/30/45/60/75 do 15/20/25/30/35
- Wartość przelicznika z AD została zmieniona z 0.2 całkowitego AD na 0.4 bonusowego AD
Wind Becomes Lightning (Nowe W):
- Koszt many: 45
- Czas odnowienia: 12/11/10/9/8 sekund
- Xin Zhao najpierw wyprowadza obszerne cięcie swoją włócznią, a następnie wykonuje nią pchnięcie do przodu
- Cięcie zadaje 30/40/50/60/70 (+0.3 całkowitego AD) obrażeń
- Pchnięcie zadaje 30/65/100/135/170 (+0.85 całkowitego AD) obrażeń nakładając jednocześnie 50% spowolnienie na 1.5 sekundy
- Umiejętność ta zadaje tylko 50% obrażeń minionom
- Lifesteal w przypadku obu wyprowadzonych ataków działa tylko w 33%
- Umiejętność ta wydłuża czas trwania obecnie aktywnych spellów Xina o czas castowania tej umiejętności
- Czas castowania tej umiejętności jest skracany w zależności od ilości Attack Speedu otrzymywanego z przedmiotów i poziomów (minimalnie musi on wynosić 0.4 sekundy)
Audacious Charge (E):
- Bazowa ilość magicznych obrażeń została zmniejszona z 70/110/150/190/230 do 50/75/100/125/150
- Wartość nakładanego spowolnienia została zwiększona z 25/30/35/40/45% do 50%
- Czas trwania nakładanego spowolnienia została zmniejszona z 2 do 0.5 sekundy
- Dodano nowy efekt: “Użycie tej umiejętności dodatkowo przyznaje Xinowi 40/45/50/55/60% bonus do Attack Speedu na 5 sekund”
Crescent Guard (R):
- Nazwa umiejętności została zmieniona z Crescent Sweep na Crescent Guard
- Czas odnowienia został zmniejszony 120/110/100 do 100 sekund
- Dodano nowy efekt: “Po użyciu tej umiejętności Xin ma zwiększoną Czujność na 3 sekundy co pozwala mu na całkowite zablokowanie obrażeń pochodzących od wrogów znajdujących się daleko od niego. Auto-ataki i używane umiejętności Xina zwiększają czas przez jaki Czujność pozostaje aktywna o 0.3 sekundy każdy”


Zmiany w przedmiotach
Ardent Censer:
- Wartość bonusu do Attack Speedu z pasywa została zmieniona z 25% na 20-35% (wartość ta zależy od poziomu celu)
- Efekt bonusu do auto-ataków z pasywa został zmieniony z “Auto-ataki wysysają 25 HP on-hit” na “Auto-ataki zadają dodatkowe 20-35 obrażeń on-hit (wartość efektu zależy od poziomu celu)”
- Dodano nowy efekt: “Bonus z pasywa przyznający attack-speed/dodatkowe obrażenia on-hit od teraz jest przyznawany również posiadaczowi przedmiotu momencie gdy użyje on go na sojuszniku”
Bramble Vest:
- Całkowity koszt budowy tego przedmiotu został zwiększony z 900 do 1000 – koszt złożenia go z komponentów został zwiększony z 300 do 400
- Wartość efektu odbijającego obrażenia została zmniejszona z 20 do 15
Righteous Glory:
- Koszt budowy tego przedmiotu został zwiększony z 2500 do 2650 – koszt złożenia go z komponentów został zwiększony z 950 do 1100
Thornmail:
- Ilość przyznawanego Armora została zwiększona z 75 do 80
- Całkowity koszt budowy tego przedmiotu został zwiększony z 2900 do 3200 – koszt złożenia tego przedmiotu z komponentów został zwiększony z 300 do 500
Zeke’s Convergence:
- Całkowity koszt budowy przedmiotu został zmniejszony z 2400 do 2250 – koszt złożenia go z komponentów został zmniejszony z 400 do 250
- Ilość obrażeń zadawanych przez zamieć śnieżną na sekundę została zmniejszona z 60 do 40
Skórki oraz zmiany wizualne
Soaring Sword Fiora – 1350 RP
Sacred Sword Janna – 1350 RP
Eternal Sword Yi – 1350 RP
Beekeeper Singed – 1350 RP
Arclight Yorick – 1350 RP
Inne
- Dodano zupełnie nowy skin na wardy, który tematycznie odpowiada nowym skórkom dla Fiory, Mastera Yi i Janny. Skin ten prezentuje się następująco:
Divine Sword Ward
- Wprowadzono dwie nowe ikony przywoływacza, które najprawdopodobniej związane są z tegoroczną edycją Worlds Pick’em. Dodano również ikony przywoływacza związane z nowymi skórkami. Ikony te prezentują się następująco:

- Do Champion Select dodano możliwość sortowania postaci poprzez Nazwę, Poziom Maestrii czy częstotliwość używania.Do dyspozycji będziemy mieli kilka możliwych rodzajów sortowania:
- Filtrowanie poprzez pozycję – zastępujące dotychczasowe sortowanie ze względu na rolę, podzieli postacie ze względu na pozycję (Top, Jungle’a, Mid itp.) na jakie najczęściej były one wybierane według danych z poprzedniego patcha (każda postać musi znajdować się w przynajmniej jednej pozycji, a świeżo wydane championy będą się pojawiać w tym sortowaniu w aktualizację po swojej premierze)
- Sortowanie poprzez maestrię postaci – poukłada postacie malejąco ze względu na ilość punktów maestrii jakie na nich zgromadziliśmy
- Ulubione postacie – możemy ustawić danego championa jako jednego z naszych ulubionych klikając na niego prawym przyciskiem myszy, a następnie dzięki tej opcji będziemy mieli szybki dostęp do wszystkich takich postaci
- Filtrowanie ze względu na skrzynki hextech – pozwoli nam zobaczyć jakimi postaciami nie zarobiliśmy jeszcze skrzynki w nierankingowych trybach gry