Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 5.11. Post jest aktualizowany raz dziennie (jednakże nie wszystkie zmiany tłumaczone są z języka angielskiego ze względu na częstotliwość zmian).
Kliknij, aby zobaczyć szczegółowe informacje na temat zmian
Ranger’s Focus (Q):
- Od teraz specjalne auto-ataki uzyskiwane przy konsumpcji pięciu stacków nie mogą być wyprowadzane przeciwko wrogim strukturom – wzmianka o tej zmianie zniknęła z opisu umiejętności, jednak mimo to sama modyfikacja nadal obecna jest w grze w związku z czym ciężko jednoznacznie stwierdzić czy zostanie ona wprowadzona na serwery live wraz z patchem 5.11
Volley (W):
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 40/50/60/70/80 do 20/35/50/65/80
Headshot (Pasyw):
- Od teraz umiejętność ta ignoruje 50% bonusowego armoru celu (tylko w przypadku użycia jej na wrogim championie)
Ace in the Hole (R):
- Od teraz umiejętność ta daje wizję na cel już w momencie rozpoczęcia castowania (w momencie gdy naciśniemy R) zamiast w momencie rozpoczęcia channelowania
Zmiany w statystykach:
- Bazowa ilość Movement Speedu została zmniejszona z 345 do 340
Parallel Convergence (W):
- Koszt many został zwiększony z 30/40/50/60/70 do 50/55/60/65/70
Ogólne Zmiany:
- Podstawowe umiejętności Jayce’a mają od teraz sześć poziomów
To the Skies (Q):
- Bazowa ilość obrażeń została zmieniona z 20/65/110/155/200 do 30/70/110/150/190/230
- Czas odnowienia został zmieniony z 16/14/12/10/8 do 16/14/12/10/8/6 sekund
- Wartość spowolnienia została zmieniona z 30/40/45/50/55 do 30/35/40/45/50/55%
Shock Blast (Q):
- Bazowa ilość obrażeń została zmieniona z 60/115/170/225/280 do 70/120/170/220/270/320
Lighting Field (W):
- Bazowa ilość obrażeń została zmieniona z 100/170/240/310/380 do 100/160/220/280/340/400
Hyper Charge (W):
- Ilość obrażeń zadawanych przez jeden atak została zmieniona z 70/80/90/100/110 do 70/78/86/94/102/110%% AD
- Czas odnowienia został zmieniony z 13/11/9/7/5 do 13/11.4/9.8/8.2/6.6/4 sekund
Thundering Blow (E):
- Ilość obrażeń została zmieniona z 8/11/14/17/20% do 8/10.4/12.8/15.2/17.6/20% maksymalnego HP celu
- Czas odnowienia został zmieniony z 14/3/12/11/10 do 15/14/13/12/11 sekund
Acceleration Gate (E):
- Wartość przyspieszenia została zmieniona z 30/35/40/45/50% do 30/35/40/45/50/55%
Transform: Mercury Cannon/Mercury Hammer (R):
- Umiejętność ta od teraz ma tylko jeden poziom (skill ten wzmacnia się pasywnie na 6/11/16 poziomie)
Shunpo (E):
- Bazowa ilość zadawanych obrażeń została zmniejszona z 60/85/110/135/160 do 40/70/100/130/160
- Wartość przelicznika z AP została zmniejszona z 0.4 do 0.25
Distortion (W):
- Szybkość dasha została zmniejszona z 1600 do 1300
Ethereal Chains (E):
- Szerokość hitboxu została zmniejszona z 70 do 55
Brutal Strikes (W):
- Dotychczasowy pasyw został usunięty
- Dodany został nowy pasyw: Malphite otrzymuje 10/15/20/25/30% dodatkowego armoru
- Dotychczasowy aktyw został usunięty
- Dodany został nowy aktyw: Auto-ataki Malphite’a zadają dodatkowe 25/40/55/70/85 (+0.15 AP) fizycznych obrażeń celowi i pobliskim jednostkom
- Umiejętność ta otrzymała specjalny efekt wizualny, który zaznacza obszar na którym działa aktyw
- Podczas używania nowego aktywa tej umiejętności każdy auto-atak Malphite’a posiada animację uderzenia krytycznego
Zmiany w statystykach:
- Bazowa ilość magic resist została zwiększona z 30 do 32.1
- Wartość przyrostu magic resist na poziom została zwiększona z 0 do 1.25
Ki Strike (Pasyw):
- Czas odnowienia został zmniejszony z 9 do 9/8/7 sekund (wartości te zmieniają się na 1/7/13 poziomie)
Shadow Dash (E):
- Koszt energii został zmniejszony z 100 do 100/95/90/85/80
Burnout (W):
- Dodano nowy efekt: 25% obrażeń jest ponownie zadawanych w momencie, w którym Shyvana wyprowadza auto-atak w przeciwnika podczas gdy Burnout jest aktywny
On the Hunt (R):
- Czas w którym wartość bonusu do prędkości poruszania się maleje z 60% do 20% został zmniejszony z 2/4/6 do 2/3/4 sekund
Luden’s Echo
Kliknij, aby zobaczyć szczegółowe informacje na temat zmian
Luden’s Echo
- Wartość przelicznika z AP została zmniejszona z 0.15 do 0.10
- Ilość zdobywanych ładunków za castowanie spella została zmniejszona z 20 do 10
Prehistoric Anivia – 750 RP
Prehistoric Cho’Gath – 750 RP
Prehistoric Renekton – 750 RP
Sandstorm Ekko
Kliknij, aby rozwinąć
Skiny z serii inspirowanej talią kart
Kliknij, aby rozwinąć
- Skórki te otrzymały zaktualizowany splash art a dokładniej rzecz ujmując zmieniony został krzyż dotychczas znajdujący się za plecami King of Clubs Mordekaisera i modyfikację tą zobaczyć możecie na grafice znajdującej się poniżej:
Kliknij, aby rozwinąć
- Zmienione zostały buffy otrzymywane za przejmowanie Altarów – po zajęciu pierwszego otrzymujemy 10% Movement Speedu, a po zajęciu drugiego altara 1% maksymalnego HP gracza będzie przywracane po zabiciu potwora/miniona
- Ilość złota przyznawanego za zabicie miniona została zwiększona o 3
- Na obie linie dodana została trzecia wieża z mniejszą ilością HP (jej zasięg będzie wynosił 650)

- Ilość HP i AD wież została lekko zmodyfikowane
- Dodano nowy trinket działający dokładnie w ten sam sposób co dotychczasowy aktyw Hextech Sweepera (Mgła wykrywająca niewidzialne jednostki daje widoczność na wybranym obszarze przez 5 sekund i na 3 sekundy ujawnia pozycje wrogich bohaterów którzy tam wejdą), jednak czas odnowienai tego przedmiotu wynosił będzie 60 sekund.
- Lord Van Damm’s Pillager nie ma od teraz zwiększenia obrażeń uderzeń krytycznych zamiast tego uderzenia krytyczne powodują krwawienie, które zadaje magiczne obrażenia równe 150% naszego bonusowego AD przez 3 sekundy
- Overlord’s Bloodmail od teraz buduje się z Crystalline Bracera (pełna receptura to: Giant’s Belt + Crystalline Bracer + 900 złota), cena przedmiotu została zmniejszona do 2500 sztuk złota a on sam daje teraz dodatkowo +100% bazowej regeneracji HP, jednak ilość przyznawanego HP została zmniejszona z 850 do 800
- Krwawienie spowodowane pasywem Wicked Hatcheta od teraz zadaje magiczne obrażenia zamiast fizycznych
- Grez’s Lantern, Hextech Sweeper i Lightbringer zostały usunięte z gry
- Czas konieczny do naszego odrodzenia się został zmniejszony z 22.5-52.5 do 21.5-43 sekund
- Campy w jungli spawnują się teraz 5 sekund wcześniej i od razu są na 2 poziomie
- Ilość HP Vilemawa została zwiększona z 3500 do 5500
- Czas potrzebny na odrodzenie się Vilemawa został zwiększony z 5 do 6 minut
- Dodany został timer pokazujący czas pozostały do odrodzenia się Vilemawa
- Ataki Vilemawa od teraz zmniejszają również attack speed celu
- Zabicie Vilemawa daje od teraz nowy buff , który sprawia że pobliskie miniony stają się “duchami”, ich statystyki zwiększają się, a one same przerażają przeciwne miniony
- Statystyki wielu campów w jungli zostały w znaczący sposób zmienione i pełną listę zmian obaczyć możecie poniżej:
Big Golem
Bazowa ilość HP została zmniejszona z 1440 do 1240
Bazowa ilość AD została zmniejszona z 73 do 70
Ilość złota przyznawanego za zabicie tego potwora została zwiększona z 66 do 69
Golem
Bazowa ilość HP została zmniejszona z 540 do 480
Bazowa ilość AD została zmniejszona z 35 do 33
Ilość złota przyznawanego za zabicie tego potwora została zwiększona z 18 do 21
Wraith
Bazowa ilość HP została zmniejszona z 1200 do 1050
Bazowa ilość AD została zmniejszona z 55 do 52
Ilość złota przyznawanego za zabicie tego potwora została zwiększona z 42 do 45
Lesser Wraith
Bazowa ilość HP została zmniejszona z 250 do 230
Bazowa ilość AD została zmniejszona z 20 do 18
Ilość złota przyznawanego za zabicie tego potwora została zwiększona z 12 do 15
Giant Wolf
Bazowa ilość HP została zmniejszona z 1320 do 1120
Bazowa ilość AD została zmniejszona z 42 do 40
Ilość złota przyznawanego za zabicie tego potwora została zwiększona z 48 do 51
Wolf
Bazowa ilość HP została zmniejszona z 420 do 390
Bazowa ilość AD została zmniejszona z 16 do 15
Ilość złota przyznawanego za zabicie tego potwora została zwiększona z 14 do 17
- Grafika mapy została poprawiona w kilku miejscach:
Crystal Scar
Kliknij, aby rozwinąć
- Lord Van Damm’s Pillager nie ma od teraz zwiększenia obrażeń uderzeń krytycznych zamiast tego uderzenia krytyczne powodują krwawienie, które zadaje magiczne obrażenia równe 150% naszego bonusowego AD przez 3 sekundy
- Overlord’s Bloodmail od teraz buduje się z Crystalline Bracera (pełna receptura to: Giant’s Belt + Crystalline Bracer + 900 złota), cena przedmiotu została zmniejszona do 2500 sztuk złota a on sam daje teraz dodatkowo +100% bazowej regeneracji HP, jednak ilość przyznawanego HP została zmniejszona z 850 do 800
- Krwawienie spowodowane pasywem Wicked Hatcheta od teraz zadaje magiczne obrażenia zamiast fizycznych
- Grez’s Lantern, Hextech Sweeper i Lightbringer zostały usunięte z gry
- Grafika mapy została poprawiona w kilku miejscach:
Summoner’s Rift
Kliknij, aby rozwinąć
- Dodane zostało nowe stworzenie zwane “Porowl” i które w grze prezentuje się w następujący sposób:
Kliknij, aby zobaczyć szczegółowe informacje na temat zmian
- Dodane zostały banery podobne do tych, które kojarzone mogą być z URF 2015 Showmatch przedstawiające loga drużyn z NA LCS i EU LCS, obecnie nie jednak żadnych oficjalnych szczegółów do czego będą one służyć
- W momencie, w którym na rzece na Summoner’s Rift użyjemy śmiechu naszego championa usłyszeć możemy tajemniczy nienależący do niego śmiech (śmiech ten jest słyszany tylko przez nas). Póki co niestety nie wiadomo z czym jest on właściwie związany.