Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 4.17. Post jest aktualizowany raz dziennie (jednakże nie wszystkie zmiany tłumaczone są z języka angielskiego ze względu na częstotliwość zmian).
Viktor
Ogólne zmiany- Ilość przyrostu Attack Speedu na każdy poziom została zwiększona z 2.11 do 2.5.
- Animacje autoattacku zostały przyspieszone.
Viktor zaczyna z Prototype Hex Core, który może zostać trzykrotnie ulepszony za każdym razem za 1000 złota. Każde ulepszenie doda do tego przedmiotu +20 AP, +150 Many i +1 AP za każdy poziom (jak widać na screenshocie maksymalne ulepszenie dodaje naszej postaci +75AP, +6 AP za każdy level +500 Many).
Każdorazowy zakup ulepszenia pozwoli Viktorowi na zmodyfikowanie jednej z jego podstawowych umiejętności, a kiedy wszystkie 3 zostaną uaktualnione to zmodyfikowane zostanie także ultimate tej postaci.
Siphon Power (Q)- Zasięg został zmieniony w taki sposób aby używał bounding boxów (oznacza to zwiększenie zasięgu o 100 jednostek).
- Czas odnowienia został zmieniony z 9/8/7/6/ 5 na 10/8.5/7/5.5/4 sekundy.
- Ilość zadawanych obrażeń została zmniejszona z 80/125/170/215/260 (+0.65 AP) do 40/60/80/100/120 (+0.2 AP).
- Dodano ulepszenie do następnego (po użyciu tej umiejętności) autoattacku, zadające dodatkowe 15-250 (w zależności od poziomu Viktora) .(+0.5 AP) magicznych obrażeń – Całe obrażenia zadawane przez następny autoattack Viktora są konwertowane na magiczne obrażenia podobnie jak w przypadku Q Poppy.
- Wartość tarczy została zmieniona z 32/50/68/86/104 (+0.26 AP) na 30/50/70/90/110 (+0.2 AP).
- Zredukowano czas trwania tarczy/bonusu do prędkości poruszania się z 3 do 2.5 sekund.
- Tarcza, bonus do prędkości poruszania się i modyfikator autoattacku będą przyznawane od razu po wycastowaniu umiejętności.
- Koszt Many: 45/50/55/60/65.
- Wygląd:
- Zasięg został zwiększony z 625 do 700.
- Cząsteczki tej umiejętności będą wyświetlane od razu w momencie wycastowania umiejętności – Czas pomiędzy wycastowaniem, a spowolnieniem przeciwnika pozostanie nie zmieniony.
- Na zestunnowanych przeciwników nie będzie już nakładane spowolnienie.
- Zmodyfikowanie tej umiejętności od teraz będzie ściągało zestunnowanych przeciwników do środka pułapki, zamiast zwiększać zasięg spella.
- Koszt many: 65
- Cooldown: 17/16/15/14/13
- Wygląd:
- Modyfikacja tej umiejętności będzie od teraz tworzyć eksplozję, która będzie podążać za laserem zadając przeciwnikom 70 (+X AP) magicznych obrażeń (zamiast sprawiać, że laser podpala wrogów). Przeciwnicy, którzy zostali już zranieni przez laser otrzymają tylko 40% obrażeń zadawanych przez eksplozję – Szybkość poruszania się eksplozji będzie znacznie większa od lasera.
- Koszt many: 70/80/90/100/110
- Cooldown: 13/12/11/10/9
- Wygląd:
- Czas castowania został zmniejszony z 0.33 do 0.25 sekund.
- Czas odnowienia został zmniejszony ze 120 do 120/110/100 sekund.
- Zasięg obszaru, w którym zadane zostaną początkowe obrażenia magiczne został zwiększony z 250 do 325.
- Zasięg strefy zadającej DoT (damage over time) został zmniejszony z 350 do 325.
- Burza będzie od teraz poruszać się z maksymalną prędkością przez cały czas kiedy będzie się ona kierowała w stronę Viktora.
- Ilość obrażeń zadawanych na sekundę została zmieniona z 40/60/80 (+ 0.24 AP) na 30/60/90 (+ 0.2 AP).
- Okres zadawania obrażeń na sekundę został wydłużony z 0.25 do 0.5 sekundy.
- Przywołanie burzy na przeciwniku nie będzie go już dłużej uciszać, a w zamian za to będzie przerywać channelowanie.
- Umiejętność ta od teraz może zostać zmodyfikowana (poprzez zmodyfikowanie wszystkich trzech podstawowych skilli), a sama modyfikacja będzie zwiększała prędkość poruszania się burzy o 20%.
- Koszt many: 120
- Wygląd:
- Klasyczny skin
- Prototype Viktor
- Full Machine Viktor
- Creator Viktor
Soraka
Ogólne Zmiany- Ilość bazowego HP została zmniejszona z 405 do 398
- Wartość przyrostu HP na poziom został zwiększony z 76 do 78
- Bazowa ilość many została zwiększona z 240 do 250
- Bazowa prędkość poruszania się została zmniejszona z 340 do 325
- Ilość regenerowanego HP na 5 sekund została zmniejszona z 4.5 do 3.5
- Wartość przyrostu regenerowanego HP na 5 sekund została zwiększona z 0.55 do 0.70
- Ilość regenerowanej many na 5 sekund została zwiększona z 6.8 do 7.8
- Pasyw gwarantuje nam bonus do prędkości poruszania wynoszący 70% jeśli poruszamy się w kierunku sojusznika, który ma mniej niż 40% HP (musi znajdować się on w zasięgu 2500 jednostek)
- Koszt many: 70/75/80/85/90
- Czas odnowienia: 7/6.5/6/5.5/5
- Obrażenia od eksplozji: 70/110/150/190/230 (+0.35 AP)
- Wartość spowolnienia (jeśli przeciwnik zostanie trafiony środkiem umiejętności): 30/35/40/45/50%
- Koszt: 10% Maksymalnego HP + 20/25/30/35/40 Many
- Cooldown: 4/3.5/3/2.5/2
- Wartość uleczenia: 120/150/180/210/240 (+0.6 AP)
- Wartość uleczenia samego siebie została zmniejszona z 50/70/90/110/130 (+0.4 AP) do 40/60/80/100/120 (+0.4 AP)
- Wartość uleczenia ze Starcalla (Pasyw): 25/35/45/55/65 – 50/70/90/110/130 (bazowa ilość opierana jest na % brakującego HP Soraki) (+0.6 AP)
Spell ten stał się strefą AoE uciszającą przeciwników i wciągającą ich do środka umiejętności podczas znikania (jeśli dany cel w tym momencie znajdował się w niej).
- Koszt Many: 70
- Czas odnowienia: 18/17/16/15/14
- Czas trwania roota (CC’k ten nakładany jest na przeciwników, którzy stali w strefie w momencie jej zniknięcia): 1/1.25/1.5/1.75/2
- Umiejętność ta zadaje wrogim bohaterom 70/110/150/190/230 (+0.4 AP) obrażeń na początku i 70/110/150/190/230 (+0.4 AP) końcu działania umiejętności
- Koszt many: 100
- Czas odnowienia: 160/145/130
- Wartość uleczenia: 150/250/350 (+ 0.55 AP) (Wartość uleczania jest zwiększana o 50% w przypadku użycia na sojusznikach, którzy mają mniej niż 40% HP)
- Umiejętność ta usuwa Grievous Wounda przed uleczeniem
- Podstawowy Skin
- Celestine Soraka
- Dyrad Soraka
LeBlanc
- LeBlanc będzie od teraz pozostawać niewidzialna po aktywacji tej umiejętności przez 1 sekundę (zamiast 0.5 sekundy)
- Czas, po którym LeBlanc może reaktywować tę umiejętność został zwiększony z 3 do 4 sekund
Maokai
- Maksymalna ilość obrażeń została zmniejszona z 200/250/300 do 100/150/200
Nidalee
- Bazowa ilość AD została zmniejszona z 49 do 44
- Bazowy Attack Speed został zmniejszony z 0.670 do 0.638
- Wartość przelicznika z AD została zmniejszona z 1.0/2.5/3.3 (minimalne obrażenia/maksymalne/z bonusem z pasywa) do 0.8/2.0/2.67
- Wartość przelicznika z AP została zwiększona z 0.24/0.6/0.8 (minimalne obrażenia/maksymalne/z bonusem z pasywa) do 0.3/0.75/1.0
- System redukcji cooldownu Pounce’a (przy użyciu na celu z debuffem z pasywa) został przesunięty do tej umiejętności (wcześniej znajdował się na Swipie (E)
- Ilość redukowanego czasu odnowienia została zwiększona z 1 do 1.5 sekundy (od teraz efekt ten działa też z CDR)
- System redukcji cooldownu Pounce’a został usunięty z tej umiejętności
Garen
- Od 11 poziomu obrażenia otrzymywane od potworów z jungli poza smokiem i Baronem nie przerwą działania pasywu.
- Na 11 poziomie pasyw będzie się aktywować po 6 sekundach i przywracać 0.8% maksymalnego hp
- Na 16 poziomie pasyw będzie się aktywować po 4 sekundach i przywracać będzie 2% maksymalnego hp
- Zmieniono opis pasywu, wedle którego teraz odnawia daną ilość życia na 5 sekund, zamiast na sekundę. Na przykład teraz zamiast 0.4% na sekundę odnawia 2% na 5 sekund.
Tristana
Buster Shot (R)- Cooldown został zwiększony z 60 do 100/85/70 sekund
Talon
Cutthroat (E)- Usunięto uciszenie przeciwnika
- Dodano 99% spowolnienie na 0.25 sekundy
Cassiopeia
Ogólne zmiany- Ilość bazowej many została zwiększona z 250 do 270
- Wartość przyrostu many na poziom została zwiększona z 50 do 60
- Wartość przelicznika AP została zwiększona z 0.35 do 0.45
Sona
Hymn of Valor (Q)- Zasięg został zwiększony z 700 do 850 jednostek.
Rammus
Power Ball (Q)- Od teraz efekt tej umiejętności jest usuwany po 1 sekundzie od aktywacji Defensive Ball Curla (W)
- Od teraz efekt tej umiejętności jest usuwany po 1 sekundzie od aktywacji Power Balla (Q)
Gragas
Nowe Skórki- Fnatic Gragas – 750 RP
Karthus
- Fnatic Karthus – 750 RP
Jarvan IV
- Fnatic Jarvan IV – 750 RP
Corki
Ponowne zbalansowanie tekstur starych bohaterów/skórek
Ahri
Akali
Ashe
Corki
Fiora
Galio
Graves
Jailbreak Graves
LeBlanc
Leona
Nautilus
Orianna
Xerath
Poprawki ikon postaci
Ikony Cassiopei, Orianny oraz Akali zostały modyfikowane. Są to zmiany dotyczące przede wszystkim kolorystyki oraz pozy postaci.
VU Summoner's Rift
UWAGA:Nadal nie wiadomo czy nowa wersja Summoner's Rift jest przeznaczona na patch 4.17Summoner's Rift VU
https://www.youtube.com/watch?v=NJrzaSDRuaU
Do mapy dodano sporą ilość zwierząt poukrywanych w różnych zakamrkach:
Rzeka posiada teraz specjalną animację wyświetlaną kiedy jakiś bohater po niej chodzi:
https://www.youtube.com/watch?v=5r-dOKMU0dY Teren
JungleW stosunku do starej wersji SR zmieniony został nie tylko wygląd stworów, ale także ich nazwy. Oto jak potwory z jungli prezentują się po zmianie:Ancient Krug + Krug (dawniej Double Golems) https://www.youtube.com/watch?v=8nhhymd3FfEBlue Sentinel + Sentry (dawniej Ancient Golem) Red Brambleback + Cinderling (dawniej Lizard Elder) Crimson Razorbeak + Razorbeak (dawniej Wraiths) Gromp (dawniej Wight) Greater Murk Wolf + Murk Wolf (dawniej Wolves) Baron Nashor Dragon
Wygląda na to, że zarówno Smok jak i Baron otrzymali w nowym patchu nową ikonę na mini mapie
Sama minimapa także otrzymała nowy wygląd
Część potworów otrzymała także swoją nową ikonę
Gromp i Razorbeak
Krug i Ancient Krug Blue Buff i Sentry Red buff i Cinderling (znany szerzej jako Żużelek) Dragon i Baron
Great Murk Wolf, Murk Wolf, and Razorbeak Także inne ikony związane z SR zostały dodane do gry
“Baron_Debuff” 1 i 2
SuperMinion_Buff
Obie strony otrzymały swojego własnego unikalnego sklepikarza jednak unikalne kwestie dla każdego z nich (o których wspominał Riot) nie zostały jeszcze udostępnione do testowania.
Blue Side |
Red Side |
Wardy
W plikach clienta pojawiły się nowe obrazki przedstawiające wrogiego warda. Najprawdopodobniej są one związane z usprawnieniami smart pingów jednak nie jest to potwierdzona informacja, a sam obrazek nie występuje jeszcze w grze.
tomb guardian, she continues to serve Noxian interests as she always has, just in a more… visceral way.”
Restrykcje dla toksyczych graczy
Witajcie,
Od jakiegoś czasu teamy Competitive i Player Behavior pracują razem nad sposobem na poprawę doświadczenia czerpanego z rankedów i uważamy, że opracowane przez nas rozwiązanie jest gotowe do przetestowania. Ten eksperyment opiera się na systemie nazwanym “Ranked Restrictions”. Toksyczny gracze będą cały czas otrzymywać restrykcję na czat, jednakże będą oni także czasowo pozbawiani możliwości wejścia w kolejkę rankedową.
W tym teście gracze objęcie restrykcją nie będą mogli wejść do kolejki rankedowej do momentu rozegrania wystarczającej liczby gier w normalnej/draftowej kolejce. Podobnie jak się sprawa ma z restrykcjami na chat po ukończeniu odpowiedniej liczby gier przeprowadzimy diagnozę by upewnić się, że ci gracze faktycznie poprawili swoje zachowanie (a nie przenieśli toksyczne odruchy do innego trybu gry).
Jako, że jest to test szukamy ochotników z dostępem do konta na PBE, którzy otrzymali by restrykcję na chat/rankedy. Jeśli jesteś zainteresowany napisz maila na lyte@riotgames.com .
Nowe ikony przywoływacza
Na PBE zawitały także ikony wszystkich drużyn biorących udział w Mistrzostwach Świata Sezonu 4 (zespoły Samsunga mają wspólną ikonkę).