Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Patch 3.12 – lista zmian


Ważna informacja dotycząca aplikacji firm trzecich!

W związku ze zmianami wprowadzonymi w tym patchu korzystanie z aplikacji firm trzecich zwiększa ryzyko wystąpienia błędów w czasie gry. Jeżeli masz problemy z grą, zaktualizuj lub odinstaluj wszystkie aplikacje, które wykorzystujesz podczas gry w League of Legends. A teraz wracamy do programu!


Ogólne
  • Modele Totemów Widzenia i Wizji zostały zaktualizowane. Nowe totemy działają w dokładnie taki sam sposób jak wcześniej, ale wyglądają o wiele ładniej.
  • Zmieniliśmy także wygląd pocisku stworów dystansowych. Widoczny jest teraz kierunek, w którym lecą, co daje graczom więcej informacji, gdy wypatrują wskaźników agresji stworów.

Umiejętności mierzone

Wyjaśnienie: Pociski z umiejętności mierzonych, wystrzeliwane z zarośli lub mgły wojny czasem zbyt późno pojawiały się na ekranie trafionego gracza, co myliło i zasmucało bohaterów. Poprawka sprawia, że pojawiają się szybciej, pozwalając graczom na reakcję na atak.

  • Pocisk umiejętności mierzonej powinien pojawić się na ekranie przeciwnika wcześniej, jeżeli bohater stoi na linii strzału.

Bohaterowie:

Jinx

Jinx, Wystrzałowa Wariatka jest już zaimplementowana, jednak ukaże się światu w późniejszym terminie.


Cassiopeia

Wyjaśnienie: Koszt Spojrzenia Meduzy Cassiopei jest zbyt wysoki! Zmniejszyliśmy więc koszt many na wszystkich poziomach, wyrównując go do poziomu innych superumiejętności.

Spojrzenie Meduzy

  • Koszt many zmniejszono z 120/160/200 do 100 pkt.

Garen

Ogólne

  • Garen otrzymał nowy wygląd! Więcej info tutaj.

Katarina

Podsumowanie: Lotos Śmierci zadaje teraz więcej obrażeń na późniejszych poziomach i lepiej skaluje się z OoA i MU. Wydłużyliśmy czas podtrzymywania Lotosu Śmierci i usunęliśmy opóźnienie przy rzucaniu, co oznacza, że powinien zadawać mniej więcej takie same (jeśli nie większe) obrażenia, nawet jeśli zostanie przerwany. Skrócony czas odnowienia Lotosu Śmierci oznacza, że na trzecim poziomie wystarczą trzy zabójstwa lub asysty, by znowu stał się dostępny.

Wyjaśnienie: Chcieliśmy, aby Lotos Śmierci Katariny stał się ważniejszy, dlatego poprawiliśmy jego obrażenia. Uważamy, że bohaterka ta jest ciekawsza, kiedy zarówno ona, jak i przeciwnicy skupiają się na tej umiejętności. Wydłużony czas podtrzymywania może wydawać się osłabieniem, jeśli zostanie ona przerwana (gdyż zadaje obrażenia w czasie), usunęliśmy więc opóźnienie przy rzucaniu zaklęcia.

Lotos Śmierci

  • Nie ma już opóźnienia przy rzucaniu (wcześniej: 0,25 sek.)
  • Całkowite obrażenia zwiększono do 400/575/750 (+2,5 pkt. mocy umiejętności)(+3,75 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) (z 400/500/600 (+2,0 pkt. mocy umiejętności)(+3,0 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku))
  • Czas podtrzymywania zwiększono z 2 do 2,5 sek.
  • Czas odnowienia skrócono z 60/55/50 do 60/52,5/45 sek.

Lucian

Podsumowanie: Obszar działania Przebijającego Światła został nieco zwężony, ale teraz mierzy przed cel w przypadku użycia na wrogim bohaterze. Kiedy Lucian zabije kogoś za pomocą pierwszego strzału z Miotacza Światła, będzie szukał nowego celu, atakując jednostkę najbliżej zabitej.

Wyjaśnienie: Podstawowy cel Przebijającego Światła Luciana mógł go czasem uniknąć, nie zdając sobie z tego sprawy. Aby umiejętność trafiała, sprawiliśmy, że celuje nieco przed cel. Jeśli więc przeciwnik będzie się poruszał, nieświadom, że staje się celem ataku, Lucian powinien bez problemu trafić. Jednakże umiejętność będzie łatwiejsza do uniknięcia dla tych, którzy uważają na ataki.

W końcu zaś, błąd przy biernej umiejętności Luciana powodował, że drugi strzał trafiał czasem w inny cel! Spodobał nam się ten efekt i zrobiliśmy z niego stały element gry. Teraz, jeśli cel Luciana zginie przed trafieniem drugim pociskiem, będzie on szukał nowego celu, atakując jednostkę najbliżej zabitej. Przygotowaliśmy specjalne fitry, które uniemożliwą przerwanie tego ataku Luciana lub przypadkowe trafienie bohatera pod wieżą.

Ogólne

  • Zaktualizowano listę przedmiotów zalecanych dla Luciana
  • Podstawową regenerację many zwiększono z 6 do 7 pkt.
  • Przyrost regeneracji many na poziom zwiększono z 0,65 do 0,7 pkt.

Miotacz Światła

  • Gdy cel zginie, zanim trafi go drugi pocisk, pocisk ten trafi będzie szukał nowego celu.

Przebijające Światło

  • Obszar działania Przebijającego Światła został zwężony ze 120 do 100 jednostek
  • Przebijające Światło uderza teraz na odległość 80 jednostek przed celem, gdy zostanie użyte na wrogim bohaterze

Olaf

Podsumowanie: Umiejętności Olafa zostały zmienione, zapewniając możliwości skontrowania go, zwłaszcza kiedy Berserker zacznie dominować. Co do większych zmian ̶ sprawiliśmy, że Rzut Toporem ma minimalny zasięg oraz spowalnia na krócej, ale zwiększyliśmy efekt spowolnienia i usunęliśmy jego zanikanie, by to wynagrodzić. Zgubne Uderzenia nie dodają już obrażeń od ataku ani wampiryzmu zaklęć, ale zwiększają prędkość ataku Olafa i zapewniają premię do leczenia, zależną od tego, jak bardzo jest ranny. Przejdźmy do Szaleńczego Zamachu. Zmniejszyliśmy podstawowe obrażenia i wydłużyliśmy czas odnowienia, ale dodaliśmy premię zależną od obrażeń od ataku i pozwoliliśmy, by podstawowe ataki skracały czas odnowienia. Dodaliśmy też bierne premie do pancerza i odporności na magię przy Ragnaroku, a uruchomienie superumiejętności zmienia te premie obronne w obrażenia od ataku. Zachowano odporność na kontrolę tłumu po użyciu.

Wyjaśnienie: Stary, Zepsuty Olaf potrafił zignorować wiele interakcji w grze. Jeśli dobrze sobie radził, mógł pokonywać przeciwników, nie dając im szans na skontrowanie go ̶ miał stałe spowolnienie, odporność na kontrolę tłumu i mógł zadawać sporo nieuchronnych obrażeń. Zmian te mają sprawić, by Nowy Świetny Olaf był pełen interakcji, a gracze mogli przeciwdziałać i walczyć z nim, nawet jeśli dobrze sobie radzi. Zdajemy sobie sprawę, że to dość drastyczne zmiany, więc jak zwykle będziemy obserwować, jak działają.

Ogólne

  • Podstawową manę zmniejszono z 270 do 235 pkt.

Rzut Toporem

  • Podstawowe obrażenia zmniejszono z 80/125/170/215/260 do 70/115/160/205/250 pkt.
  • Spowolnienie zwiększono z 24/28/32/36/40% do 35/40/45/50/55%
  • Długość trwania spowolnienia zmniejszono z 2,5 do 1-2 sek., w zależności od przebytego dystansu
  • Efekt spowolnienia nie będzie zanikał
  • Dodano dystans minimalny (400 jednostek)
  • Topór będzie wbijał się w ściany i budynki tylko wtedy, gdy miałby wylądować w miejscu, z którego nie da się go wyciągnąć.
  • Topór sprawia, że potwory w dżungli ignorują kolizję z jednostkami (aby Olaf mógł łatwiej podnieść topór)

Zgubne Uderzenia

  • Koszt many zmniejszono z 40/45/50/55/60 do 30 pkt.
  • Teraz zwiększa prędkość ataku o 20/35/50/65/80%
  • Teraz zwiększa efekty leczenia o 1% za każde brakujące 2,5% zdrowia Olafa
  • Usunięto obrażenia od ataku
  • Usunięto wampiryzm zaklęć
  • Zostawiono kradzież życia

Szaleńczy Zamach

  • Czas odnowienia zwiększono z 9/8/7/6/5 do 12/11/10/9/8 sek.
  • Obrażenia zmniejszono z 100/160/220/280/340 do 70/115/160/205/250 pkt.
  • Każdy punkt obrażeń od ataku zwiększa teraz obrażenia o 0,4 pkt.
  • Koszt zdrowia jest równy 40% całkowitych zadanych obrażeń (bez zmian)
  • Zdrowie jest zwracane, jeżeli cel zostanie zabity
  • Podstawowe ataki skracają czas odnowienia Szaleńczego Zamachu o 1 sek.

Ragnarok

  • Czas odnowienia zmieniono ze 100 na 120/100/80 sek.
  • Usunięto koszt many
  • Teraz biernie zapewnia 10/20/30 pkt. pancerza i odporności na magię
  • Zmieniono użycie: usuwa premię do pancerza i odporności na magię i daje 40/60/80 dodatkowych punktów obrażeń od ataku
  • Olaf staje się czerwony po użyciu Ragnaroku
  • Pozostawiono niewrażliwość na efekty kontroli tłumu

Ryze

Podsumowanie: Poprawiliśmy czas reakcji podstawowego ataku Ryze’a. Zwiększyliśmy też jego podstawową prędkość ruchu oraz premię z Niszczycielskich Sił.

Wyjaśnienie: Podoba nam się aktualna funkcja Ryze’a jako średniozasięgowego maga i zmiany te mają ją tylko wzmocnić. Zwiększona podstawowa prędkość ruchu i poprawiony czas reakcji podstawowego ataku pomogą podczas walk w alejach.

Ogólne

  • Zmieniono rekomendowane przedmioty, aby umieścić Oblicze Ducha zamiast Całunu Banshee.
  • Podstawową prędkość ruchu zwiększono z 335 do 340 pkt.
  • Podstawowy atak reaguje lepiej

Niszczycielskie Siły

  • Prędkość ruchu zwiększono z 60/70/80 do 80 pkt.

Shen

Podsumowanie: Wcześniej Bieg przez Cienie Shena zmniejszał obrażenia fizyczne sprowokowanego celu, niezależnie od tego, czy pochodziły one z umiejętności czy podstawowych ataków. Zmieniliśmy umiejętność tak, aby zmniejszane były tylko obrażenia podstawowych ataków.

Wyjaśnienie: To niewielka zmiana, którą wprowadziliśmy, aby wyjaśnić sprawę z Biegiem przez Cienie. Wcześniej Bieg przez Cienie zmniejszał tylko obrażenia fizyczne sprowokowanego celu, więc jeżeli Shen sprowokował Garena atakującego Osądem, otrzymałby zmniejszone obrażenia od najsłynniejszej umiejętności „Kręciołka” i jego podstawowych ataków. Jednakże jeżeli Shen sprowokowałby Karthusa korzystającego z Profanacji, otrzymałby zmniejszone obrażenia tylko od jego podstawowych ataków. Ta zmiana sprawia, że Shen będzie otrzymywał zmniejszone obrażenia wyłącznie od podstawowych ataków sprowokowanego celu.

Bieg przez Cienie

  • Zmniejszenie obrażeń zadawanych przez sprowokowanych przeciwników działa tylko przy podstawowych atakach (wcześniej zmniejszało wszystkie obrażenia fizyczne)

Thresh

Podsumowanie: Wydłużyliśmy czas odnowienia Wyroku Śmierci, ale sprawiliśmy, że ilekroć trafi hakiem, jest on skracany. Ponadto nie zadaje rosnących obrażeń magicznych między autoatakami ̶ musi przestać atakować, by znowu zaczął się „nakręcać”.

Wyjaśnienie: Jeśli ktoś gra dobrze Threshem, ten może być przytłaczający w fazie walk w alejach. Zmiany te mają osłabić przypadkowe próby użycia haka, nagradzając jednocześnie celne ataki Wyrokiem Śmierci. Na wczesnych poziomach trafienie skróci czas odnowienia poniżej poprzedniego czasu, a później obniży go jeszcze bardziej (zwłaszcza w połączeniu ze skróceniem czasu odnowienia). Zmieniliśmy Młynek, bo bierne obrażenia narastały nawet między automatycznymi atakami Thresha. Zmniejsza to wagę nękania autoatakami, gdyż otrzymywał premię, nawet gdy robił to bez przerwy.

Wyrok Śmierci

  • Czas odnowienia wydłużono z 18/16,5/15/13,5/12 do 20/18/16/14/12 sek.
  • Czas odnowienia zostanie skrócony o 3 sekundy, jeżeli Wyrok Śmierci trafi w cel.

Młynek

  • Bierna premia do obrażeń zwiększa się wyłącznie wtedy, gdy Thresh przestanie atakować.

Niewielkie zmiany i naprawa błędów
Heimerdinger

Działko Rozwojowe H-28G

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że czas odnowienia był niezwykle długi w niektórych sytuacjach

Karthus

Rekwiem

  • Symbol ostrzegający trwa tyle co uderzenie

Nidalee

Dobijanie

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Dobijania można było użyć z dystansu

Teemo

Ogólne

  • Trujące Pułapki są teraz warte 10 sztuk złota (zmiana z 0 sztuk)

Yorick

Ogólne

  • Ghule są teraz warte 5 sztuk złota (zmiana z 0 sztuk)

Przedmioty
phagePożeracz

  • Koszt połączenia zwiększono z 375 do 475 sztuk złota
  • Ogólny koszt zwiększono z 1250 do 1350 sztuk złota
  • UNIKALNE Bierne ̶ Szał: premia do prędkości ruchu wynosi teraz połowę dla bohaterów atakujących z dystansu

trinityforceMoc Trójcy

  • Ogólny koszt zwiększono z 3628 do 3728 sztuk złota
  • UNIKALNE Bierne ̶ Szał: premia do prędkości ruchu wynosi teraz połowę dla bohaterów atakujących z dystansu

spiritoftheelderlizardDuch Starszego Jaszczura

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przedmiot zadawał mniej obrażeń niż powinien

Mapy i tryby gry

Summoner’s Rift

Wyjaśnienie: Okazuje się, że wieże są dość skomplikowane! Nie chcemy, by gracze musieli posiadać wyższe wykształcenie z kryptografii, by zrozumieć działanie tych budowli, więc uznaliśmy, że wyjaśnimy to.

  • Wieże posiadają teraz ekwipunek, który jest widoczny po kliknięciu na nie (żadnych zmian w działaniu wież). Każdy przedmiot w ekwipunku wyjaśnia konkretną mechanikę wieży.

Twisted Treeline i Crystal Scar

Te zmiany dotyczą tylko Twisted Treeline i Crystal Scar

moonflairspellbladeKsiężycowe Czaroostrze

  • Ogólny koszt zwiększono z 2300 do 2600 sztuk złota
  • Efekt nieustępliwości nie odnosi się już tylko do walczących na dystans

Kayle

Wyjaśnienie: Kayle naturalnie skraca sporo czas odnowienia, sprawiając, że Interwencja na poziomie trzecim dostępna jest zbyt często. Biorąc pod uwagę, że na Twisted Treeline i Crystal Scar często odbywają się potyczki, wydłużenie czasu odnowienia Interwencji powinno zmusić grających Kayle do przemyślenia, kiedy używać superumiejętności.

  • Czas odnowienia Interwencji zwiększono z 90/75/60 do 100/90/80 sek.

Twisted Treeline

Te zmiany dotyczą tylko Twisted Treeline

Cassiopeia

Wyjaśnienie: Dodatkowa prędkość ruchu przy Trującym Wybuchu i wysokie obrażenia Podwójnego Kła pozwalają jej dobrze odciągać przeciwników i zadawać im obrażenia, szczególnie na Twisted Treeline. Te zmiany powinny poprawić jej zbalansowanie.

  • Dodatkowa prędkość ruchu przy Trującym Wybuchu zmniejszona do 16/17/18/19/20% (z 15/17.5/20/22.5/25%)
  • Siła Podwójnego Kła zmniejszona do 45% (z 55%)

Lulu

Wyjaśnienie: Spodobały nam się zmiany w superumiejętności Lulu, które wprowadziliśmy na Crystal Scar w patchu 3.11, więc rozszerzamy je też na Twisted Treeline.

  • Czas odnowienia Szalonego Rozrostu wydłużono ze 110/95/80 do 120/110/100 sek.

Tryndamere

Wyjaśnienie: Tryndamere trafił do naszej maszyny wydłużającej czasy odnowienia. Dotknęło to Cięcia z Półobrotu i Niezmordowanego Szału, by zrównoważyć ich zalety na małej mapie, jaką jest TT.

  • Czas odnowienia Cięcia z Półobrotu wydłużono do 15/14/13/12/11 sekund (z 13/12/11/10/9)
  • Czas odnowienia Niezmordowanego Szału wydłużono do 120/110/100 sekund (z 110/100/90)

Wukong

Wyjaśnienie: Wprowadzamy zmiany w czasie odnowienia Cyklonu i premii wynikających z Kamiennej Skóry, które pojawiły się w patchu 3.11 na Twisted Treeline.

  • Premia do pancerza i odporności na magię Kamiennej Skóry została zmniejszona z 4/6/8 do 2/4/6 pkt.
  • Czas odnowienia Cyklonu wydłużono ze 120/105/90 do 120/110/100 sek.

Drużynowa walka z SI

Zyra

  • Bot Zyra dostępna teraz w drużynowej walce z SI

Podstawowy samouczek

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że wyświetlane były nieprawidłowe wartości zdrowia i obrażeń stworów

Menu gry
  • Podczas gry w oknie, gracze mogą teraz wchodzić w interakcję z grą, nawet gdy otwarte jest menu opcji.
  • Podczas gry kursor myszy jest przyczepiony do okna, niezależnie od tego, czy menu opcji jest otwarte czy nie.
  • Wciśnięcie F9 (standardowy skrót) „uwalnia” kursor, dzięki czemu można korzystać z pulpitu lub innych aplikacji.

System ligowy
  • Dodano ikonę powiadomienia w profilu, która pokazuje liczbę wygranych, którą musi zdobyć drużyna, jeżeli chce otrzymać nagrody sezonowe, jeżeli się nie kwalifikuje.

Zmieniony system wymiany

Opis: Stworzyliśmy lepszy system wymiany bohaterów.

  • Równoczesne wymiany zostaną rozwiązane automatycznie bez przerywania wymiany.
  • Jaśniejsze wiadomości:
    • <Player 1> aktualnie się wymienia. Spróbuj ponownie, gdy skończy.
    • <Player 1> odrzuca twoją prośbę o wymianę.
    • <Player 1> cofa prośbę o wymianę.
    • <Player 1> nie posiada już bohatera, którym chcesz grać. Spróbuj wymienić się ponownie.
  • Nie będzie można rozpocząć wymiany z graczem, który nie posiada twojego bohatera

Poprawione błędy

Poprawiono następujące błędy systemu wymiany:

  • Lista znajomych nie aktualizuje się do nowego bohatera znajomego po wymianie.
  • Gracze mogli ponownie wybrać bohatera przy wymianie co pozwalało im przekazać innego bohatera niż było to ustalone.
  • Ikonka handlu nie pojawiała się po odmowie wymiany.
  • Klient nie pozwalał na wymianę.
  • System wymiany wyświetlał złego bohatera.
  • Jednoczesne prośby o wymianę blokowały system.
  • Okno wymiany nie zamykało się dla jednego z graczy co uniemożliwiało im jakiekolwiek następne transakcje.

Menu opcji

Informacje: Menu klienta gry zostało przebudowane w taki sposób by być jeszcze bardziej przyjazne użytkownikowi. ‘Ustawienia Klawiszy’ posiadają obecnie funkcyjne przypisy graficzne, a co się z tym wiąże po kliknięciu na ramkę możemy teraz w ekspresowym tempie przypisać pod nią klawisz akcji. Zmieniliśmy „Inteligentne Użycie” w „Szybkie rzucenie” dla większej przejrzystości, a dzięki temu można użyć tej opcji w celu zmiany obojętnego klawisza w dowolnej chwili. Co więcej pozostałe opcje gry (dźwięk, wielkość panelu użytkownika łącznie z czatem) pozwolą nam na dynamiczną aktualizację zmian. Podobnie jest z szybkością zmiany rozdzielczości w widoku ‘okna’. Dodaliśmy również opcję by wyłączyć śledzenie ruchu gracza ‘poprzez kliknięcie’ (w menu: ‘Więcej Opcji’).

  • “Inteligentne użycie” zostało przemianowane na “Szybkie rzucenie”
  • Teraz można łatwiej zmienić podstawowe skróty klawiszowe i wł./wył. Szybkie rzucenie dla każdego z nich.
  • Kilka opcji, takich jak: kontrola głośności, skala Hud interfejsu czy, czatu będą miały podgląd nowego wyglądy przez zastosowaniem zmian i zapisaniem ustawień.
  • Drastycznie zmniejszono czas potrzebny na zmianę rozdzielczości lub tryby okna.
  • Do sekcji Gra dodano opcję wyłączenia ruchu kamery podczas wskrzeszenia.
  • Usunięto sekcję “Więcej opcji”.

Skórki

Udyr Strażnik Duchów

  • Otrzymał nowe linie dialogowe, uruchamiane przy interakcji z konkretnymi bohaterami.


Important note on 3rd party apps!



Due to some of the changes made this patch, using 3rd party applications has a higher risk of crashing your game. If your game is crashing, please try updating or uninstalling any applications you use alongside League of Legends. Now back to our regularly scheduled patch note programming…


General
  • We took Sight and Vision Wards into the shop for a model and texture update. The new wards function in exactly the same way as before, but look much prettier
  • We’ve also revamped ranged minion attack particles. The new particles have trails that show the direction they’re traveling in, giving players more information when quickly looking for minion aggro indicators

Skillshots

Context: Skillshot missiles fired from brush or the fog of war sometimes don’t register on the receiving player’s screen until they’ve landed, leading to sad and bewildered champions. This fix ensures missiles are registered faster, giving players the chance to react and realize they’re being attacked.

  • Skillshots fired from fog of war should appear on the enemy’s screen sooner if their champion is in the path of the missile

Champions

Jinx

Jinx, the Loose Cannon, is in this build but will be turned on at a later date.


Cassiopeia

Context: The cost of Cassiopeia’s Petrifying Gaze is too damn high. To remedy this, we’ve reduced its mana cost at all levels to bring it more in line with other ultimate abilities.

Petrifying Gaze

  • Mana cost reduced to 100 (from 120/160/200)

Garen

General

  • Garen has received a visual upgrade! Check out the full details here.

Katarina

Summary: Death Lotus now deals more damage at later levels, and has been kicked up a notch overall with higher AP and AD ratios. We’ve increased the channel time of Death Lotus and removed its cast time delay, meaning Katarina’s overall damage should remain roughly the same (if not higher) even if interrupted. The slightly reduced cooldown on Death Lotus means that at rank three it will take exactly three kills or assists to reset her ultimate.

Context: We wanted to re-focus more power and gameplay into Katarina’s Death Lotus by increasing its high-threat damage. Ultimately, we think Katarina is more fun and unique when both she and her opponents are focused on executing or stopping Death Lotus. While the increased channel duration might seem like a nerf if interrupted early (since the ability deals damage over time), we removed the cast time delay to accommodate.

Death Lotus

  • No longer has a cast time delay before channeling (previously had a 0.25 second delay)
  • Total damage increased to 400/575/750 (+2.5 ability power)(+3.75 bonus attack damage) (from 400/500/600 (+2.0 ability power)(+3.0 bonus attack damage))
  • Channel time increased to 2.5 seconds (from 2)
  • Cooldown reduced to 60/52.5/45 seconds (from 60/55/50)

Lucian

Summary: Piercing Light’s hitbox width has been reduced slightly, but it now leads its target when cast on an enemy champion. When Lucian kills someone with the first shot of Lightslinger, Lucian will always try to find another target, prioritizing the closest enemy unit to the slain target.

Context: Lucian’s Piercing Light can sometimes be sidestepped by its primary target without them even trying to do so. To help the ability land, we’ve added a leading mechanic to Lucian’s Piercing Light. This means that if the target just keeps moving – oblivious to the ability being cast – Lucian is now practically guaranteed to hit. However, the ability will be slightly easier to juke for players who’ve got their eye out for incoming abilities.

Finally, a bug in Lucian’s passive meant that Lightslinger’s second shot could sometimes hit a different target! We decided to embrace the bug and properly support it as a feature. Now, if Lucian’s target dies before the second Lightslinger round lands, Lucian will always try to find another target, prioritizing the closest enemy unit to the slain target. There are certain filters in place to prevent disrupting Lucian’s last hitting or accidentally hitting a champion under the tower.

General

  • Updated Lucian’s recommended items
  • Base mana regeneration increased to 7 (from 6)
  • Mana regeneration gained per level increased to 0.7 (from 0.65)

Lightslinger

  • When Lightslinger’s target dies before the second shot hits, the second shot will now always attempt to find another target

Piercing Light

  • Laser hit box width reduced to 100 units (from 120)
  • Piercing Light now leads its target by 80 units when cast on an enemy champion

Olaf

Summary: Olaf’s kit has been significantly overhauled, with changes to each of his skills and new opportunities for counterplay, particularly when the Berserker gets ahead. In terms of major alterations, we’ve given Undertow a minimum throw distance and a reduced slow duration, but increased its slow amount and removed the slow decay to compensate. Vicious Strikes no longer provides attack damage or spell vamp, but instead increases Olaf’s attack speed and grants bonus healing based on Olaf’s missing health . Next up is Reckless Swing. We’ve reduced its base damage and increased the cooldown, but given the ability an attack damage ratio and allowed basic attacks to lower its cooldown. Finally, we’ve added a passive armor and magic resistance bonus to Ragnarok, and made it so that activating the ult converts the defensive bonuses into attack damage. Ragnarok’s crowd control immunity has been retained.

Context: Old and Busted Olaf circumvented a lot of healthy interactions within the game when played well. When he got ahead, Old and Busted Olaf had everything at his disposal to take out opponents with no opportunity for counterplay, including a permanent slow (when used correctly), crowd control immunity and significant true damage while building tanky. Our core goal with these changes is to create more gameplay interaction with New Hotness Olaf so that players can react and play smart against him even if he gets ahead. We realize that these changes are fairly drastic so, as ever, we’ll closely monitor how he performs over the coming days and weeks.

General

  • Base mana reduced to 235 (from 270)

Undertow

  • Base damage reduced to 70/115/160/205/250 (from 80/125/170/215/260)
  • Slow percent increased to 35/40/45/50/55% (from 24/28/32/36/40%)
  • Slow duration reduced to 1-2 seconds based on distance traveled (from 2.5 seconds flat)
  • Slow no longer decays
  • Minimum distance added (400)
  • Axes now stick in walls and structures only if they would land in impassible terrain
  • Axes now make jungle monsters ignore unit collision (to better enable Olaf’s axe pickup play in the jungle)

Vicious Strikes

  • Mana cost reduced to 30 (from 40/45/50/55/60)
  • Now grants 20/35/50/65/80% attack speed
  • Now provides 1% extra healing for every 2.5% health that Olaf is missing
  • Attack damage removed
  • Spellvamp removed
  • Lifesteal retained

Reckless Swing

  • Cooldown increased to 12/11/10/9/8 seconds (from 9/8/7/6/5)
  • Damage reduced to 70/115/160/205/250 (from 100/160/220/280/340)
  • 0.4 total attack damage ratio added
  • Health cost is equal to 40% of total damage dealt (unchanged ratio)
  • Health cost is now refunded if it kills the target
  • Basic attacks lower the cooldown of Reckless Swing by 1 second

Ragnarok

  • Cooldown changed to 120/100/80 (from 100)
  • Mana cost removed
  • Now provides 10/20/30 armor and magic resist passively
  • Active reworked: now removes the bonus armor and magic resist passive and grants 40/60/80 bonus attack damage while active
  • Olaf now turns red when Ragnarok is active
  • Crowd control immunity retained

Ryze

Summary: We’ve improved the responsiveness of Ryze’s basic attacks. Additionally, we’ve increased his base movement speed along with Desperate Power’s movement speed bonus.

Context: We like Ryze’s current direction as a mid-range, face-melting mobile caster, and these changes represent further iterations on that same path. Having additional base movement speed and a more responsive basic attack will also help out his laning phase.

General

  • Adjusted recommended items to incorporate Spirit Visage instead of Banshee’s Veil
  • Base movement speed increased to 340 (from 335)
  • Improved basic attack to be more responsive

Desperate Power

  • Movement speed increased to 80 (from 60/70/80)

Shen

Summary: Previously, Shen’s Shadow Dash reduced physical damage dealt by his taunted target, whether that damage was from an enemy ability or basic attack. We’ve altered the skill so that Shadow Dash now only reduces basic attack damage dealt by taunted champions.

Context: This is a fairly small tweak we brought in to clarify Shadow Dash. Previously, Shadow Dash would reduce only physical damage dealt by the taunted target, so if he taunted a Garen mid-Judgment, Shen would take reduced damage from Mr. Spin-to-win’s trademark ability and his basic attacks. However, if Shen taunted a mid-Defile Karthus, Shen would only take reduced damage from Karthus’ basic attacks. This change simplifies Shadow Dash by greatly reducing damage from just the basic attacks of Shen’s taunted enemies.

Shadow Dash

  • Shen’s damage reduction from taunted enemies now only applies to their basic attacks (previously reduced all physical damage)

Thresh

Summary: We’ve extended Death Sentence’s standard cooldown, but added a mechanic that reduces the skill’s overall cooldown amount whenever he lands a hook. Additionally, Thresh no longer gains mounting bonus magic damage in between chained auto attacks – he’ll need to deliberately stop attacking in order for it to start “winding up” again.

Context: Thresh’s laning phase can be overbearing when played correctly. We’re making these changes to punish speculative hook attempts while also rewarding precise use of Death Sentence. At early levels, landing a hook will still reduce its cooldown to below its prior cooldown level, while at later levels, landing hooks will reduce its cooldown significantly (especially when combined with cooldown reduction). We changed Flay because its passive “wind up” damage was growing even in between Thresh’s auto attacks. This reduced the importance of his powerful intermittent auto attack harass as he was still getting a small bonus from Flay’s passive even when constantly auto attacking.

Death Sentence

  • Cooldown increased to 20/18/16/14/12 (from 18/16.5/15/13.5/12)
  • Cooldown now reduced by 3 seconds if Death Sentence strikes an enemy

Flay

  • Passive basic attack “wind up” damage now only grows when Thresh’s basic attack cooldown completes

Minor Changes and Bug Fixes

Heimerdinger

H-28G Evolution Turret

  • Fixed a bug that caused cooldown values to be extraordinarily high under certain conditions

Karthus

Requiem

  • Warning buff on enemy champions now has a duration that matches the impact delay

Nidalee

Takedown

  • Fixed a bug that sometimes allowed Nidalee to perform Takedown from range.

Teemo

General

  • Noxious Traps are now worth 10 gold (from 0)

Yorick

General

  • Ghouls are now worth 5 gold (from 0)

Items

phagePhage

  • Combine cost increased to 475 gold (from 375)
  • Total cost increased to 1350 gold (from 1250)
  • UNIQUE Passive – Rage: movement speed bonus now halved for ranged champions

trinityforceTrinity Force

  • Total cost increased to 3728 gold (from 3628)
  • UNIQUE Passive – Rage: movement speed bonus now halved for ranged champions

spiritoftheelderlizardSpirit of the Elder Lizard

  • Fixed a bug causing the item to deal less damage than intended

Maps & Game Modes

Summoner’s Rift

Context: Turns out towers have some pretty complex mechanics! Instead of forcing players to earn cryptography degrees to figure them out, we decided it might be best to add items to towers that explain their nuances.

  • Towers now have an item inventory that can be seen by clicking on them (no changes to how towers actually work). Each item in the inventory explains a specific tower mechanic.

Twisted Treeline and Crystal Scar

The following changes are for Twisted Treeline and Crystal Scar only

moonflairspellbladeMoonflair Spellblade

  • Total cost increased to 2600 gold (from 2300)
  • Tenacity effect is no longer ranged only

Kayle

Context: Kayle naturally builds a lot of cooldown reduction, making her level three Intervention a little too available. Given that Twisted Treeline and Crystal Scar games are more focused on frequent skirmishes, increasing the cooldown on Intervention should force Kayle players to be more conscious of when they use their ultimate.

  • Intervention cooldown increased to 100/90/80 seconds (from 90/75/60)

Twisted Treeline

The following changes are for Twisted Treeline only

Cassiopeia

Context: Cassiopeia’s bonus movement speed on Noxious Blast and the high damage of Twin Fang allowed her to effectively kite and dish out damage to opponents with relative safety, particularly on Twisted Treeline. These changes should balance her out a little.

  • Noxious Blast movement speed boost reduced to 16/17/18/19/20% (from 15/17.5/20/22.5/25%)
  • Twin Fang ability power ratio reduced to 45% (from 55%)

Lulu

Context: We liked the Crystal Scar changes we made to Lulu’s ult in patch 3.11, and are extending Wild Growth’s cooldown changes to Twisted Treeline, too.

  • Wild Growth cooldown increased to120/110/100 (from 110/95/80 seconds)

Tryndamere

Context: Tryndamere went and spun himself right into our cooldown nerf machine! We’ve increased the cooldown on Spinning Slash and Undying Rage to help balance the high mobility and value they bring on TT’s smaller map.

  • Spinning Slash cooldown increased to 15/14/13/12/11 seconds (from 13/12/11/10/9)
  • Undying Rage cooldown increased to 120/110/100 seconds (from 110/100/90)

Wukong

Context: We’re extending the Cyclone cooldown and Stoneskin armor/magic resist changes we made to Crystal Scar Wukong in patch 3.11 to Twisted Treeline Wukong.

  • Stoneskin armor and magic resist boost reduced to 2/4/6 (from 4/6/8)
  • Cyclone cooldown increased to 120/110/100 seconds (from 120/105/90)

Co-op vs. AI

Zyra

  • Zyra Bot is now available in the Co-op vs. AI rotation

Basic Tutorial

  • Fixed a target bar bug that was showing incorrect minion health and damage

Game Menus
  • When playing in windowed mode, players can now interact with the game even while the options menu is open
  • While playing in windowed mode your mouse cursor will be constrained to the game window regardless if the options menu is open or not
  • Pressing F9 (default hotkey) releases the mouse from the game window so you can interact with your desktop or other applications

League System
  • Added notification icons in the profile that show players the number of team wins they need to claim season rewards if they’re below the threshold

Revamped Trade System

Summary: We’ve rebuilt the champion trade system to be more reliable when attempting a trade and more informative when you cannot complete a trade.

  • Simultaneous trade actions will be resolved automatically without breaking your trades
  • Clearer Messaging:
    • <Player 1> is busy trading. Try again when their trade is complete.
    • <Player 1> has declined your trade request.
    • <Player 1> has canceled the trade.
    • <Player 1> no longer has the champion you wanted. Try trading again.
  • You will no longer be able to request a trade with a player who doesn’t own your champion

Bug Fixes

The following bugs with the trade system have been fixed:

  • Friends list not updating friend’s current champion after a trade
  • Players rerolling during a trade and then giving one player a different champion than they expect
  • Trade icon not appearing after refusal of trade request
  • Client denying a trade request
  • Trade system displaying the wrong champion
  • Simultaneous trade requests causing trades to lock and become unavailable
  • Trade window would not time out for either player, leaving those two players unable to trade with anyone else

In-Game Options Menu

Summary: The in-game options menu has been rebuilt to be more responsive and intuitive. Keybinds are now organized in a graphical layout by action – after clicking the square you can hit any key to bind the action to it. We’ve renamed “Smart Cast” to “Quick Cast” for clarity purposes, and you can turn Quick Cast on for each hotkey with a simple toggle. Additionally, a few game-affecting options (volume, HUD scale, chat scale, etc) will preview their changes without having to save your changes, and the time to switch resolutions or to window modes has been drastically reduced. Finally, we’ve added an option to disable camera movement on revive (under the game section).

  • Reorganized the menus for clearer navigation
  • Changes are preserved across pages until you hit OK
  • Restore now defaults to a per-screen basis so you don’t clear all of your settings at once
  • You can now scroll through the menu with your mouse wheel

Hotkeys

  • “Smart Cast” has been renamed “Quick Cast”
  • It is now faster and easier to rebind your primary keys and turn Quick Cast on and off for each of them.

Interface

  • Several options such as Sound Volume, Hud Scale, and Chat Scale will preview their changes without having to save your option changes.
  • An option to disable camera movement on revive has been added to the Game section
  • The “More Options” section has been removed and its contents have been re-organized into other, more appropriate sections

Video

  • A new slider has been added to adjust all video and graphical settings to an overall quality level
  • The time required to switch resolutions or window modes has been drastically reduced.

Skins

Spirit Guard Udyr

  • Added extra VO lines triggered by interactions with specific champions

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.