Ornn to pradawny półbóg, którego kult rozprzestrzeniał się na terenach Freljordu. Od dawien dawna zajmował się wytwarzaniem mistrzowskich przedmiotów w swojej kuźni w jaskiniach wulkanu zwanego Paleniskiem. Na tych terenach osiedlił się niegdyś lud zwany Ogniokrwistymi, który dążył do perfekcji w doskonaleniu własnego rzemiosła. Choć Ornn nigdy nie uważał się za ich patrona, gdy w wyniku kłótni pomiędzy nim a jego bratem Volibearem śmiertelnicy ulegli zagładzie, poczucie winy ogarnęło półboga. Na Summoners’ Rift w walce wspiera go jego mistrzostwo w kowalstwie, a także przyzywany przez niego żywiołak ognia.
Ogólne omówienie bohatera
Ornn to bohater, który w założeniu przeznaczony był na górną aleję, jednak gracze próbowali znaleźć dla niego miejsce także w jungli i na supporcie. Odpowiednie wykorzystanie umiejętności pasywnej jest kluczem do dobrej gry tym championem – pozwala mu na tworzenie przedmiotów poza bazą, a także daje dostęp do jednego wybranego ulepszenia przedmiotu. Po użyciu swojego Q Ornn tworzy spowalniającą i zadającą obrażenia rozpadlinę, a w docelowym miejscu pojawia się słup magmy, funkcjonujący jak niewielka ściana. Najważniejszą umiejętnością Ognia z Wnętrza Góry jest jego W – sprawia ono, że Ornn staje się odporny na efekty kontroli tłumu, okrywa się tarczą i bucha płomieniami, które zadają obrażenia i nakładają efekt Kruchości. Naznaczeni wrogowie otrzymują więcej obrażeń od wszelkich unieruchomień; trwają też one na nich dłużej. Ponadto, podstawowe ataki Ornna odrzucają Kruche cele. Po użyciu E Ornn szarżuje, zadając przeciwnikom obrażenia, a jeśli zderzy się z jakimkolwiek terenem, podrzuca wszystkich okolicznych oponentów. Ulti przywołuje żywiołaka ognia, który zbliża się w kierunku Ornna z rosnącą prędkością. Możemy użyć tej umiejętności ponownie, aby zaszarżować, co skutkuje odbiciem stwora w wybranym kierunku. Żywiołak po zmianie kierunku podrzuca trafionych wrogów i nakłada na nich efekt Kruchości.
Jeśli chcecie dokładnie przyjrzeć się umiejętnościom nowego bohatera – zapraszam do przeczytania tego artykułu.
Statystyki
- bazowe punkty zdrowia: 565.6
- bazowa mana: 301
- bazowa prędkość ataku: 0,625
- prędkość ataku na poziom: +2%
- mana na poziom: 45
- bazowa prędkość ruchu: 335
- obrażenia na poziom: 3,5
- regeneracja many na poziom: 0.5
- zasięg auto ataku: 175
- bazowa odporność na magię: 32.1
- pancerz na poziom: 3
- bazowe obrażenia: 57
- bazowy pancerz: 24
- regeneracja zdrowia na poziom: 0.8
- zdrowie na poziom: 90
- odporność na magię na poziom: 1.25
- bazowa regeneracja zdrowia: 9
- bazowa regeneracja many: 8
Gra na linii
Ornn nie jest bohaterem, który musi koniecznie zabijać swojego przeciwnika – jest to raczej typ tankowatego toplanera. Należy jednak pamiętać, że dzięki naszej umiejętności biernej możemy w zaskakujący dla naszego oponenta sposób zyskać nad nim przewagę w przedmiotach, a co za tym idzie, zadać mu duże obrażenia w wymianie. Głównym narzędziem do podejmowania walk z wrogiem jest W, które zapewnia nam tarczę, zadaje obrażenia, a także nakłada efekt Kruchości. Musimy pamiętać, że nie możemy wytwarzać przedmiotów zużywalnych, takich jak potiony, co sprawia, że czasem jednak będziemy musieli wycofać się do bazy. Naszego Q i E używamy raczej tylko na gankach, chyba że mamy szansę zabić naszego rywala. Umieszczenie słupa magmy za wrogiem pozwoli na podbicie go, jeśli zderzymy się z wytworzonym przez nas elementem terenu podczas szarży. Ornn świetnie działa z junglerami, którzy mają w swoim arsenale unieruchomienia, takimi jak Elise czy Gragas, ze względu na swoją zdolność do nakładania Kruchości. Podsumowując: Ornn może spokojnie rozgrywać fazę linii, ale wraz z junglerem mają duży potencjał do zabicia rywala lub przynajmniej pozbawienia go Flasha.
Walki drużynowe
W walkach drużynowych głównym zadaniem Ornna jest tankowanie obrażeń i nakładanie efektów kontroli tłumu oraz Kruchości. Wiele może zależeć od poprawnego użycia ulti, które może spowolnić przeciwników na dwie sekundy, a następnie ich podrzucić. Krusi wrogowie są niezwykle podatni na unieruchomienia, które trwają na nich dłużej, ale też zadają im większe obrażenia zależne od ich procentowego zdrowia – jest to przydatne narzędzie do szybkiego likwidowania tanków. Podczas walki konieczne jest jak najczęstsze używanie W, które zapewnia nam tarczę i nakłada na wrogów kluczowy efekt. Warto wykorzystać E, jeśli wrogowie skupieni są przy jakiejś ścianie – do takowych zaliczają się też elementy terenu stworzone przez inne postaci, jak ściana Anivii, czy nasz własny słup magmy. Ornn zazwyczaj nie jest w stanie sam zainicjować walki drużynowej, ale jeśli posiada w drużynie takich bohaterów jak Rakan, Alistar czy Gragas, nie powinien mieć problemów z podążeniem za nimi.
Zadania i budowa bohatera
Głównymi zadaniami Ornna jest zapewnienie wytrzymałej pierwszej linii i odpowiedniej ilości kontroli tłumu. Kluczową statystyką dla niego wydają się punkty zdrowia, jako że to z nimi skaluje się tarcza z W. Nie należy zapominać o tym, że dzięki niemu sojusznicy oraz on sam otrzymują dostęp do jednego wybranego ulepszenia jednego z ośmiu przedmiotów: Solari, Trinity, Abyssal Mask, Black Cleavera, Sunfire’a, Infinity, Rabadona lub Redemption, które od pierwotnych różnią się jedynie statystykami. Większość graczy preferuje korzystać z tego typu ulepszeń dopiero pod koniec buildu. Przedmiotami, które Ornnowi na pewno mogą się przydać, są: Righteous Glory, Knight’s Vow, Sunfire, Warmog, Locket, Thornmail, Spirit Visage, czy Abyssal Mask. Jeśli chodzi o buty, to dwie główne opcje to Ninja Tabi i Mercury’s Treads, zależnie od rodzaju obrażeń zadawanych przez przeciwników.
Podsumowanie
Ornn to bohater, który ma spokojną fazę linii i dość dobre walki drużynowe. Jego umiejętności są idealne do tego, aby wymuszać na przeciwnikach odpowiednie pozycjonowanie – nie mogą oni znajdować się zbyt blisko jakichkolwiek elementów terenu, muszą też uważać na żywiołaka ognia i płomienie, którymi Ornn bucha podczas W. Niestety, nie jest on zbyt mobilny – jego szarża ma duży cooldown, co sprawia, że jeśli nierozważnie jej użyje, zapewne zakończy się to jego śmiercią. Do odniesienia sukcesu Ornn potrzebuje współpracy ze strony drużyny – jeśli odpowiednio zgrają swoje umiejętności unieruchamiające z jego efektem Kruchości, z całą pewnością przyczyni się to do zwycięstwa!
Jakie są Wasze wrażenia po wyjściu Ornna? Jego win-rate na razie jest dość słabe – czy sądzicie, że potrzebuje zmian? Czy graliście już Ornnem? Jeśli tak – jakie są Wasze odczucia? Piszcie w komentarzach!