Witajcie, przywoływacze!
Zróżnicowanie bohaterów. Cóż za świat.
W poprzednim patchu wybraliśmy się w podróż pociągiem do Wzmocnienia Górnego, który miał zwiększyć zróżnicowanie bohaterów, i jak na razie jesteśmy zadowoleni z rezultatów. W tym patchu nadal przyglądamy się całości gry, ale już wiemy, że nie będzie to tak wielka impreza, jak przy wcześniejszych okazjach. To powiedziawszy, 5.7 można uznać za drezynę zmian (trochę już z tym przesadzamy), która podróżuje za pociągiem i zbiera pozostawionych przez niego pasażerów.
Możecie to sobie wyobrazić?
W każdym razie, w tym patchu zobaczycie kilka zmian u postaci, które miały problemy ze znalezieniem swojego miejsca w grze (o rany, wzmocnienia Dariusa), poprawianie silnych stron innych (Tristana rozwalająca wieże to najnowszy krzyk mody) lub osłabienie kilku, którzy pozostawali w cieniu. Nie ma dużo więcej zmian, szczególnie, że doprowadzamy do porządku rezultaty szaleństwa, jakiego dopuścili się w dżungli wytrzymali dżunglerzy z Żarem, więc powodzenia na Rift.
Drezyna zmian.
Chris „Pwyff” Tom i Patrick „Scarizard” Scarborough
Bohaterowie
Zmiany Ultra Rapid Fire wciąż obowiązują
Gdy żyjesz przyszłością, teraźniejszość to twoja przeszłość.
Zanim przejdziemy do właściwych zmian – wszystkie modyfikacje w równowadze bohaterów specjalnie omówione w opisie patcha U.R.F. wciąż obowiązują w tym trybie gry, całkowicie niezmienione. Wszystko inne zostało łaskawie zaakceptowane przez naszego manaciego suzerena.
Bard
Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku oraz pancerz. Dzwonki odnawiają więcej punktów many, a meepy pojawiają się szybciej. Zwiększenie obrażeń Q.
Walka w alejach Barda opiera się na dobrym działaniu dwóch rzeczy: nękaniu przeciwników podstawowymi atakami wzmocnionymi meepami, co umożliwia mu wykonywanie jego kosmicznych obowiązków poprzez wędrowanie i zbieranie dzwonków. W tym patchu zajmujemy się obiema tymi rzeczami, zmieniając jego umiejętność bierną i podstawowe statystyki, przez co jego nękanie będzie skuteczniejsze, a wędrowanie bardziej satysfakcjonujące, gdy skończy mu się kosmiczna moc.
Ogólne
Bierna – Zew Wędrowca
Q – Kosmiczne Uwiązanie
Blitzcrank
W zapewnia teraz znaczne zwiększenie prędkości, które spowalnia Blitzcranka po zakończeniu działania.
Blitzcrank to bohater, który premiuje ryzykowny styl gry. Traf Rakietowym Chwytem ważny cel, a wygrasz w pojedynkę całą walkę drużynową – spudłuj, a czeka cię długi czas odnowienia i jednocześnie zapraszasz przeciwników na imprezę kontrującą. Jak na bohatera, który ma działać w ten sposób, czas działania Zwiększonych Obrotów zmniejszał ryzyko trochę za bardzo, sprawiając, że przeciwnicy i tak uciekali, nawet jak chwyt nie trafił. Skracając czas jaki Blitz ma na stworzenie dobrej zagrywki, jednocześnie zwiększając jego prędkość, jeszcze bardziej zwiększają tę rozbieżność, ale uważajcie, żeby nie zabrakło wam pary.
W – Zwiększone Obroty
Darius
Wsady przywracają manę. R na maksymalnym poziomie odnawia się przy zabiciu.
Darius był niegdyś jednym z największych gnębicieli w alei, a obawiał się tylko jednej rzeczy: późnej fazy gry. Jednakże gdy zmieniała się meta, dumna niegdyś Ręka Noxus straciła swoją atrakcyjność wśród zabójców, wytrzymałych wojowników oraz strzelców. Jednak nie popełnijcie błędu: jego standardowe kontry wciąż działają – połączenie efektów ograniczenia kontroli oraz stałych obrażeń (najlepiej z dystansu) szybko go wykończy – jednak jeżeli nie uda wam się go powstrzymać, będzie mógł wymordować całą waszą drużynę.
R – Noxiańska Gilotyna
Evelynn
Zwiększenie obrażeń Kolca Nienawiści.
Zmiany z 5.6 sprawiły, że Evelynn zaczęła rosnąć w siłę wraz z postępami meczów, ale wciąż cierpiała we wczesnej fazie gry. Aby cierpienie przeszło na jej przeciwników, przywracamy jej trochę siły.
Q – Kolec Nienawiści
Fizz
Ponowne przeniesienie obrażeń zależnych od poziomu zdrowia do biernego efektu W oraz przywrócenie skalowania z mocą umiejętności do użycia W.
W patchu 5.2 wprowadziliśmy kilka zmian dla Fizza, które zmniejszyły liczbę pewnych obrażeń, które mógł zadawać z doskoku, przez co nie był już takim psotnikiem. Ponownie zmieniając obrażenia bierne oraz po użyciu, chcemy, aby poprzez zwiększanie mocy umiejętności Fizz mógł trochę namącić, trafiając rekinami i wykorzystując odpowiednie momenty. Będziemy dalej uważnie przyglądać się Fizzowi, ale mamy nadzieję, że powróci do starego stylu ryzykownych zabójstw zamiast kupowania przedmiotów obronnych i mordowania wszystkich.
W – Trójząb
Garen
R GARENA – TO SIĘ DZIEJE!!!
Garen będzie potrzebował znacznie więcej niż ta zmiana, aby dobrze wpasować się w różnorodność strategiczną, którą chcemy osiągnąć przez zmiany bohaterów, ale zmniejszenie ograniczenia jego superumiejętności powinno sprawić, że łatwiej będzie mu się mierzyć z niegodziwcami w górnej alei.
R – Demaciańska Sprawiedliwość
Hecarim
Zmniejszone podstawowe zdrowie i regeneracja many.
W porównaniu z innymi walczącymi w górnej alei, dostęp do silnego uzdrowienia oraz niskie koszty many to fajna sprawa – osłabiamy trochę jego siłę utrzymywania się w alei, aby łatwiej było odesłać go do stajni.
Ogólne
Kassadin
Skrócony czas działania kumulacji R.
Ponieważ Kassadin wciąż pozostaje poważnym zagrożeniem w późnej fazie gry, na które trzeba zareagować, postanowiliśmy wzmocnić agresję na wczesnym etapie gry, skracając czas działania kumulacji efektu Kroku przez Wymiary.
R – Krok przez Wymiary
Maokai
Bierne uzdrowienie Maokaia osłabione na niższych poziomach.
Maokai przez długi czas cieszył się opinią jednego z najlepszych walczących w górnej alei w profesjonalnych rozgrywkach i dlatego posiada wszystko to, czego oczekujemy od obrońcy. Pomimo to, dzięki swojej zdolności do utrzymania się w alei, bardzo trudno pozbyć się tego Spaczonego Drzewca, więc przycinamy trochę jego umiejętność bierną na wczesnych poziomach, aby inni mieli więcej szans.
Bierna – Wyssanie Magii
Morgana
Umiejętności Morgany otrzymały zaktualizowany wygląd i dźwięki.
Ogólne
Nidalee
Zwiększone podstawowe zdrowie i zdrowie co poziom.
Powiedzenie, że Nidalee nie odczuła wprowadzenia Żaru jest błędem, ale wciąż bardzo często pojawia się w rozmowach dotyczących dominacji w dżungli. Aby jej pazury pozostały ostre, a umiejętności polowania dobre, zwiększamy naturalną słabość, która cechuje wszystkich walczących z doskoku: wytrzymałość. Mimo że nie jest najłatwiejsza do unieruchomienia, osłabienie jej wytrzymałości sprawia, że wskakiwanie w środek walki jest jeszcze bardziej ryzykowne, oraz powoduje, że znajduje się w niebezpieczeństwie, gdy ktoś wskakuje na nią.
Ogólne
Quinn
Oślepienia działają intuicyjnie.
Wcześniej oślepienia sprawdzały twój status w chwili rozpoczęciaataku. Oznacza to, że czasami ataki, które wydawały się, że nie trafią, uderzały w cel. Dzięki tej poprawce wysłanie ptaka prosto w oczy wrogiego strzelca powinno być znacznie skuteczniejsze.
Q – Oślepiający Nalot
Rek’Sai
Zmniejszone obrażenia Q. Rek’Sai może częściej używać tuneli.
Szybkie czyszczenie dżungli, wysokie obrażenia i najlepsze narzędzie do polowania na przeciwników we mgle wojny – Rek’Sai posiada wiele, jeżeli nie wszystkie, rzeczy, których pragnie każdy dżungler (lub głodny drapieżca z Pustki). Podobnie jak robiliśmy we wcześniejszych patchach, osłabiamy trochę jej obrażenia w zamian za więcej użyteczności i mobilności w późniejszej fazie gry.
Q – Gniew Królowej
E – Tunel
Shen
R SHENA – TO TEŻ SIĘ DZIEJE!!!
Niegdyś uważany za bohatera z najlepszą obecnością na mapie podczas przebywania w górnej alei, Shen został trochę zastąpiony przez Teleport, którego inni mogli używać do ratowania sojuszników z zaskoczenia (nigdy nie mówiliśmy, że był świetnym ninja). Uczynienie Wsparcia bardziej dostępnym w celu pomocy z dowolnego punktu na mapie, zwłaszcza w późnej fazie gry, powinno sprawić, że Shen znajdzie swoje miejsce wśród obrońców.
R – Wsparcie
Singed
Limit obrażeń E w przypadku potworów nie uwzględniał podstawowych obrażeń E.
Dodanie procentowych obrażeń do Rzutu w ostatnim patchu wprowadziło błąd, który sprawiał, że całkowite obrażenia umiejętności były ograniczone do 300 pkt. przeciwko potworom, zamiast tylko procentowej proporcji. Wzmocnienie dżunglującego Singeda!
E – Rzut
Teemo
Oślepienia działają intuicyjnie.
Wcześniej oślepienia sprawdzały twój status w chwili rozpoczęciaataku. Oznacza to, że czasami ataki, które wydawały się, że nie trafią, uderzały w cel. Dzięki tej poprawce strzelanie trującymi strzałkami prosto w oczy wrogiego strzelca powinno być znacznie skuteczniejsze.
Q – Oślepiająca Strzałka
Tristana
Czas odnowienia E lekko wydłużony. Q skraca czas odnowienia E przy podstawowych atakach.
Konieczność polegania na Szybkim Ostrzale i Ładunku Wybuchowym przez Tristanę sprawia, że nie skaluje się ona tak dobrze, jak można się tego spodziewać, gdy kupuje przedmioty tradycyjne dla strzelców. Dodanie dodatkowej zachęty do korzystania ze skrócenia czasu odnowienia (podpowiedź: Widmowe Ostrze, ludzie) pozwala jej inaczej podchodzić do kupowania przedmiotów, dzięki którym osiągnie swój wybuchowy potencjał.
Q – Szybki Ostrzał
E – Ładunek Wybuchowy
Przedmioty
Wzmocnienie – Żar
Zmniejszone zdrowie, zwiększona cena w celu zrównania z innymi wzmocnieniami.
Dwa osłabienia, jedno zdecydowanie konieczne (zmniejszenie zdrowia), a drugie w zasadzie jest poprawką błędu (koszt +50 szt. złota). Sądzimy, że nikt nie powinien być zaskoczony przez te osłabienia, ale kontekst wygląda tak: przedmiot nie powinien zawierać wszystkich najważniejszych statystyk, aby być dobrym. Zmniejszenie obronnych statystyk Żaru może wydawać się nielogiczne, gdy mówimy, że chcemy, aby był obronnym przedmiotem dla dżunglerów, ale to dlatego, że zachęca on użytkowników do dalszego kupowania przedmiotów w tym kierunku (zdrowie do lepszego skalowania, statystyki obronne, aby dłużej pozostawać w walce itp.), więc możemy polegać na tych dalszych przedmiotach, aby zapewniły one potrzebne statystyki. Stworzenie przedmiotu, który daje wszystko, powoduje, że bohaterowie, dla których nie jest on przeznaczony, kupują go, ponieważ otrzymują wszystko, czego potrzebują, zamiast grania w stylu, który go wspiera.
To bardzo długie wyjaśnienie, które sprowadza się do tego, że Żar nie zabija bohaterów, ale postacie kupujące zdrowie, aby wzmacniać Żar, zabijają bohaterów.
Tiamat
Bierne obrażenia Tiamata skalują się liniowo. Dotyczy także Krwiożerczej Hydry.
Wcześniej, Rozpłatanie miało trzy „zakresy” obrażeń, zależne od tego, czy cel był „blisko”, „bliżej” czy „dość blisko” środka efektu. Potrafiło to doprowadzić do sytuacji, w których cele wyglądały, jakby znajdowały się dalej, ale otrzymywały obrażenia, jakby znajdowały się bliżej. Teraz, gdy Rozpłatanie skaluje się liniowo, obrażenia zawsze będą się zgadzać w stosunku do odległości. Dotyczy także Krwiożerczej Hydry (ukradliśmy to z podsumowania).
Summoner’s Rift
Dar Muchomora (wzmocnienie za Porażenie Ponurnika)
Wiemy, że jest to znaczne osłabienie obrażeń od wzmocnienia Ponurnika dla wytrzymałych dżunglerów w późnej fazie gry, ale mamy ku temu dwa powody: po pierwsze, trochę wymykało się ono spod kontroli przeciw strzelcom (którzy niespecjalnie mieli jak je kontrować). Po drugie – i ważniejsze – żadne wzmocnienie z Porażenia nie powinno być bezkonkurencyjnie potężniejsze od innych, a wzmocnienie Ponurnika bardzo się do tego zbliżało. Chcemy, aby wszystkie wzmocnienia z dżungli były przydatne w różny sposób (zależnie od stanu meczu), ale najważniejsze jest, aby w tej kwestii był jakiś wybór.
Animacje pojawienia się stworów
Stwory to też ludzie! …Jakby.
Ekrany zakończenia meczu
Grafika ekranu wczytywania
Twisted Treeline i Crystal Scar
Echo Luden
Czy jest tu echo…?
Czy jest tu echo…?
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd z awarią podczas skoku do totemu. Specjalne podziękowania dla przywoływacza Xaada z Ameryki Północnej za pomoc w naprawie tego błędu.
- Naprawiono dialogi interakcji Udyra Strażnika Duchów z innymi bohaterami.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że ikony ról z Kreatora Drużyn na minimapie były za bardzo przybliżone.
- Poczekalnie Kreatora Drużyn już nie zapominają wyświetlić ikony roli kapitana na minimapie.
- Lista sugerowanych graczy nakłada większy priorytet na „wcześniejsze umówienie” niż „niedawno wygrano mecz” podczas decydowania, jak oznaczyć kogoś, kto pasuje do obu kategorii.
Nadchodzące skórki
Następujące skórki pojawią się w różnych odstępach czasu po premierze patcha 5.7: