Hej, przywoływacze,
Ponieważ ta wersja gry posłuży do przeprowadzenia All-Star 2014, postanowiliśmy nie wprowadzać zbyt dużo zmian. Po porządkach z patcha 4.5 zajmiemy się tym teraz.
Zmiany: W kilku ostatnich patchach wprowadziliśmy sporo zmian i pragniemy wprowadzać je dalej, aby doprowadzić bohaterów do lepszej formy. Mieliśmy dobrą okazję, aby poprawić Kassadina, Gragasa i Rengara. Mamy plany dotyczące Skarnera, ale musimy popracować nad nimi trochę dłużej. Poniżej możecie poczytać o konkretnych decyzjach, ale motywem przewodnim (dla każdego z powyższych bohaterów) jest uczynienie ich bardziej wyjątkowymi w tym, co robią, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi w grze.
Górna aleja: Zdajemy sobie sprawę z małej różnorodności bohaterów – zwłaszcza w profesjonalnych rozgrywkach. Niestety, wprowadzanie dużych zmian może być niekorzystne dla gry (zwłaszcza z naszym podejściem: „brak dużych zmian przed All-Star”), więc tym razem zdecydowaliśmy się na Rumble’a, jedynego bohatera, którego byliśmy pewni.
Przynajmniej jednak możemy opowiedzieć wam, czym kierujemy się przy zmianach. Biorąc pod uwagę obecną sytuację w górnej alei, gdzie wielu bohaterów walczy samotnie, osłabienie mocarzy (hej, Renektonie!) oznacza, że ktoś inny zajmie ich miejsce. Zamiast tego będziemy stopniowo wzmacniać (!) bohaterów, którzy mają interesujący i ciekawy sposób rozgrywki – zwłaszcza jeżeli chodzi o walki drużynowe. Mamy trochę dodatkowych zmian dla bohaterów jak Jarvan IV, Malphite oraz Rumble (i przyglądamy się kolejnym), jednak dostarczamy je tylko w przypadku Rumble’a, ponieważ tylko on jest na chwilę obecną ukończony. Możecie być pewni, iż będziemy kontynuować ten projekt.
Przejdźmy do opisu patcha!
Program patchujący LoL
W tym patchu wprowadziliśmy poprawkę likwidującą problemy podczas patchowania. Dodaliśmy także dziennik awarii do programu patchującego, który ma nam pomóc w odkrywaniu, śledzeniu i naprawianiu dalszych błędów.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że czasami patche nieprawidłowo aktualizowały pliki gry.
- Gracze mogą teraz wysyłać zgłoszenia, gdy nastąpi awaria programu patchującego.
Bohaterowie
Aatrox
W – Żądza Krwi
Gragas
Od chwili, gdy umożliwiliśmy Gragasowi wdawanie się w pijackie bójki, zauważyliśmy, że brakuje mu mobilności, aby mógł wykazać się w czasie walki.
W – Pijacka Furia
E – Natarcie
Kassadin
Jesteśmy zadowoleni z roli Kassadina jako maga o dużej mobilności, ale w tej chwili nie do końca sprawdza się podczas roboty. Stary Kassadin radził sobie, błyskawicznie niszcząc cele (martwe cele nie zadają obrażeń). Jednak od czasu zmiany, która położyła większy nacisk na jego mobilność i walkę na krótkim dystansie, miał problemy z dłuższym utrzymaniem się w walce. Te zmiany powinny usprawnić działania Kassadina, gdy włączy się do walki Krokiem przez Wymiary.
Ogólne
Q – Sfera Nicości
W – Piekielne Ostrze
Maokai
To wprowadzana od dość dawna poprawka – efekt spowolnienia Maokaia nie był zgodny z opisem. Wreszcie postanowiliśmy się tym zająć.
Q – Mistyczne Uderzenie
Rengar
Po wprowadzeniu zmian Rengara postanowiliśmy wzmocnić go w tych miejscach, w których zgłaszaliście najwięcej problemów: Dzikość oraz Zew Łowów. Zmiany Rengara były bardzo dobre, ale zgodziliśmy się, że kotek musi być trochę bardziej dziki.
Q – Dzikość
Q – Wzmocniona Dzikość
R – Zew Łowów
Rumble
Dorzucamy do pieca w Stanie Nagrzania, aby rozróżnić dobrych Rumble’ów od świetnych Rumble’ów.
W – Tarcza Złomu
E – Elektroharpun
Twitch
Twitch otrzymał aktualizację graficzną. I nogi. Dokładne informacje znajdziecie tutaj! Wprowadziliśmy także kilka drobnych zmian oraz zmieniliśmy nazwy dwóch umiejętności, które zmutowały w coś innego wraz z upływem czasu.
Ogólne
Q – Zasadzka
E – Skażenie
R – Rat-ta-tat-tat
Przedmioty
Latarnia Wriggle
Chcieliśmy, aby premiera Dzikiej Flary pokazała graczom, co może zaoferować jako przedmiot dla prowadzących dżunglerów. Jednakże wygląda na to, że niepotrzebnie się martwiliśmy i przedmiot sprawuje się dobrze. Za dobrze.
Czary przywoływacza
Uzdrowienie
Osłabienie po użyciu Uzdrowienia jest czymś, co powinniśmy byli zostawić, gdy aktualizowaliśmy czar. Brak osłabienia nie przeszkadzał w wybraniu kilku Uzdrowień zamiast zróżnicowanych czarów.
Twisted Treeline, Crystal Scar i Howling Abyss
Wykrywacz Hextech
Niedawna aktualizacja Bliźniaczych Cieni sprawiła, że sporo funkcji zaczęło pokrywać się z Wykrywaczem Hextech, więc przesuwamy go w stronę przedmiotu obronnego.
Twisted Treeline i Crystal Scar
Pochodnia Mrocznego Ognia
Ta zmiana także jest wywołana niedawną zmianą Bliźniaczych Cieni. Ogólnie rzecz biorąc, wiedzieliśmy, że Pochodnia Mrocznego Ognia musiała zostać osłabiona, więc gdy zaczęliśmy zwiększać prędkość ruchu magów, wiedzieliśmy, że teraz jest dobry moment.
Twisted Treeline
Teraz, gdy dotarliśmy do połowy sezonu 2014, wreszcie udało nam się dojść do tego, jak zaktualizować Twisted Treeline do nowej mechaniki rozgrywki.
- Inhibitory odradzają się po 4, a nie po 5 minutach
- Zniszczenie wrogiego inhibitora wzmacnia stwory tylko w tej alei
- Punkty doświadczenia i złoto z obozów w dżungli skalują się lepiej w późniejszej fazie gry
Wykorzystaliśmy to jako okazję do stworzenia lepszych ścieżek walki w dżungli i wyeliminowania problemów we wczesnej fazie gry.
- Relikt Zdrowia pojawia się po 3 minutach, a nie po 1:55.
Boty
Wprowadziliśmy szereg zmian botów w patchu 4.5 – listę poprawek znajdziecie w opisie patcha 4.5, zapoznajcie się też z blogiem deweloperów, aby się dowiedzieć, jak chcemy uczynić boty bardziej ludzkimi. Ten patch kontynuuje tamte działania.
- Boty będą teraz kupować Talizmany z Totemami, Kamień Widzenia i Totem Widzenia
- Totemy są rozmieszczane, gdy boty wędrują po mapie, i dają widzenie w dżungli
- Totemy są używane do ujawniania przeciwników w zaroślach, gdy boty kogoś ścigają; DOŚĆ SPRAWDZANIA NA ŚLEPO!
- Boty mają teraz 50% szans na zagranie po niebieskiej stronie w meczu drużynowej walki z SI, gdy gracze walczą po fioletowej stronie.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że boty się zatrzymywały, aby użyć przedmiotów czy umiejętności, których używa się natychmiast (np. włączenie Lodowego Strzału Ashe czy użycie mikstury)
- Usunięto niektóre nadużycia, które można było wykorzystać, gdy boty wracały do bazy
Hi Summoners,
Since this is the patch the 2014 All-Star tournament will be played on, we’re taking it a little easy on the changes. After 4.5’s laundry list, here’s what we’re tackling next.
Reworks: We’ve released a number of reworks over the past few patches and we’re committed to following up to get these champs to a better place. We saw quick opportunities to polish up Kassadin, Gragas and Rengar. We also have plans for Skarner, but we’re going to keep him in the lab a little longer. You can read about our specific design intentions below, but the general theme (for all of the above) is to make these reworked champions more unique within their role while still preserving game health.
Top lane: We’re particularly aware of low champion diversity – especially in competitive play. The current state of top lane is a couple of champs go to fight on an island and that makes the balancing act tricky. We know that nerfs won’t work because taking down today’s bullies (hi Renekton!) means that others would rise to the spot. Instead, we’re going to be buffing(!) champions over time that have teamfight-oriented, healthy gameplay. In this vein we have changes in store for Jarvan IV, Malphite, Rumble and more, but Rumble is the only one shipping because he’s the only one done. Stay tuned, as this will be an ongoing project.
Onward to the patch notes!
LoL Patcher
In this patch we’ve fixed a bug responsible for creating errors during the patching process. We’ve also added crash logging to the patcher as another tool to help us discover, track and fix issues going forward.
- Fixed a bug that sometimes prevented new patches from properly updating game files
- Players can now submit logs if the patcher crashes
Champions
Aatrox
W – Blood Thirst
Fixed a bug where the stance effect would sometimes trigger every 2 attacks instead of 3
Gragas
Now that Gragas is a full-on drunken brawler, he needs a little help in the mid-fight mobility department.
W – Drunken Rage
Gragas’ movement speed is slowed while channeling
E – Body Slam
16/15/14/13/12 seconds
⇒
12 seconds at all ranks
Kassadin
We’re happy with Kassadin’s direction as a high-mobility mana-fueled void mage, but he’s a little under-equipped for the job. Old Kassadin could survive by blowing up targets (dead targets don’t deal damage), but since the rework put more emphasis on his mobility and close combat, he’s had some problems sticking around the fight. These changes are to give Kass more opportunities and rewards when he Riftwalks into the fray.
General
340
⇒
350
45
⇒
70
Q – Null Sphere
40/70/100/130/160 (+0.3 ability power)
⇒
40/80/120/160/200 (+0.8 ability power)
Now correctly interrupts Anivia’s Glacial Storm, Twisted Fate’s Gate and Urgot’s Hyper-Kinetic Position Reverser
W – Nether Blade
40/65/90/115/140 (+0.6 ability power)
⇒
40/75/110/145/180 (+0.7 ability power)
Maokai
This is a fix for a longstanding bug where Maokai’s slow didn’t accurately match his tooltip. We’re giving him the benefit of the error.
Q – Arcane Smash
Slow value now matches tooltip (
20/25/30/35/40
⇒
20/27/34/41/48%)
Rengar
Following up on our Rengar rework, we’re giving him power back in two areas where we’ve heard your feedback: Savagery and Thrill of the Hunt. Rengar’s rework is currently doing a lot of things successfully, but we agree that kitty needs a little more claw.
Q – Savagery
Increased by 40%
20/40/60/80/100
⇒
30/60/90/120/150
Q – Empowered Savagery
Increased by 40%
20-235 by champion level
⇒
30-240 by champion level
R – Thrill of the Hunt
Now only appears if enemies would be able to see Rengar out of stealth
Rumble
We’re adding more danger to the Danger Zone in order to separate the good Rumbles from the great Rumbles.
W – Scrap Shield
25%
⇒
50%
25%
⇒
50%
E – Electro Harpoon
25%
⇒
50%
25%
⇒
50%
Harpoon slows now stack correctly
Twitch
Twitch has received a visual update. And legs. Check out the full details here! We’ve also bundled a few quality of life improvements and ability name changes for skills that’ve mutated past their original designs over the years.
General
As part of his visual update, Twitch has received all-new ability icons
Q – Ambush
Added new particles and sounds for the moment Twitch enters stealth
E – Contaminate
Expunge
⇒
Contaminate
Added a range indicator
Particles now shoot from Twitch to his victims
R – Rat-ta-tat-tat
Spray and Pray
⇒
Rat-ta-tat-tat
Particles now better indicate when secondary targets are hit by splash damage
Items
Wriggle’s Lantern
We wanted to err on the stronger side with Feral Flare’s release so that players could see exactly what it offered as a carry jungle item. That certainly hasn’t been a problem, as it’s performed extremely well thus far. Too well.
1650 gold
⇒
1800 gold
25 large monster kills
⇒
30 large monster kills
Summoner Spells
Heal
The Heal debuff was something we should have left in when we updated the summoner spell. Without the debuff, there’s no real drawback to bringing multiple Heals to a fight instead of an assortment of spells.
Heal is 50% less effective on allies previously Healed within the past 35 seconds. This debuff only applies when an ally has been healed by the Summoner Spell Heal.
Twisted Treeline, Crystal Scar & Howling Abyss
Hextech Sweeper
The recent update to Twin Shadows made for a lot of design overlap with Hextech Sweeper, so we’re pushing Hextech Sweeper into more of a tanky mine-sweeping direction.
Fiendish Codex + Kindlegem + 330 gold
⇒
Glacial Shroud + Kindlegem + 330 gold
2000 gold
⇒
2130 gold
+250 health
⇒
+225 health
+25 armor
+250 mana
+40 ability power
+20% (unchanged)
Stealth detecting mist (unchanged)
Twisted Treeline & Crystal Scar
Blackfire Torch
This change was also spurred by the recent changes to Twin Shadows. Generally speaking, we knew Blackfire Torch needed to be toned down, so when we started seeing piles of additional movement speed on casters, we felt we could step in now.
+5% movement speed
Twisted Treeline
Now that we’ve hit the middle of the 2014 season, we were able to safely assess how to update Twisted Treeline to the new game flow mechanics.
5 minutes
⇒
4 minutes
Destroying an enemy inhibitor only buffs the minions in that lane
Experience and gold scaling increased
We also took this opportunity to create more viable jungle routes and to alleviate some early jungling concerns.
1:55
⇒
3:00
Bots
We flipped the switch on a suite of bot improvements at the tail end of the 4.5 patch cycle – you can find the changelist in the Patch 4.5 Notes and head over to the dev blog for the scoop on our goals to make bots more human. This patch is a continuation of those efforts.
- Bots will now purchase and use Warding trinkets, Sightstone and Sight Wards
- Wards are placed as bots roam, granting vision of the jungle
- Wards are used to try to gain vision of enemies in brush when bots are chasing; LESS FACE CHECKING!
- Bots now have a 50% chance of playing Blue-side in Co-op vs. AI, with players on Purple-side
- Fixed a bug where bots would stop to cast instant-cast items and spells (e.g. toggling Ashe’s Frost Shot, using a potion)
- Removed some abuse cases that could be exploited while bots were recalling