Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Opis patcha 4.6/Patch 4.6 notes

Hej, przywoływacze,

Ponieważ ta wersja gry posłuży do przeprowadzenia All-Star 2014, postanowiliśmy nie wprowadzać zbyt dużo zmian. Po porządkach z patcha 4.5 zajmiemy się tym teraz.

Zmiany: W kilku ostatnich patchach wprowadziliśmy sporo zmian i pragniemy wprowadzać je dalej, aby doprowadzić bohaterów do lepszej formy. Mieliśmy dobrą okazję, aby poprawić Kassadina, Gragasa i Rengara. Mamy plany dotyczące Skarnera, ale musimy popracować nad nimi trochę dłużej. Poniżej możecie poczytać o konkretnych decyzjach, ale motywem przewodnim (dla każdego z powyższych bohaterów) jest uczynienie ich bardziej wyjątkowymi w tym, co robią, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi w grze.

Górna aleja: Zdajemy sobie sprawę z małej różnorodności bohaterów – zwłaszcza w profesjonalnych rozgrywkach. Niestety, wprowadzanie dużych zmian może być niekorzystne dla gry (zwłaszcza z naszym podejściem: „brak dużych zmian przed All-Star”), więc tym razem zdecydowaliśmy się na Rumble’a, jedynego bohatera, którego byliśmy pewni.

Przynajmniej jednak możemy opowiedzieć wam, czym kierujemy się przy zmianach. Biorąc pod uwagę obecną sytuację w górnej alei, gdzie wielu bohaterów walczy samotnie, osłabienie mocarzy (hej, Renektonie!) oznacza, że ktoś inny zajmie ich miejsce. Zamiast tego będziemy stopniowo wzmacniać (!) bohaterów, którzy mają interesujący i ciekawy sposób rozgrywki – zwłaszcza jeżeli chodzi o walki drużynowe. Mamy trochę dodatkowych zmian dla bohaterów jak Jarvan IV, Malphite oraz Rumble (i przyglądamy się kolejnym), jednak dostarczamy je tylko w przypadku Rumble’a, ponieważ tylko on jest na chwilę obecną ukończony. Możecie być pewni, iż będziemy kontynuować ten projekt.

Przejdźmy do opisu patcha!

Program patchujący LoL

W tym patchu wprowadziliśmy poprawkę likwidującą problemy podczas patchowania. Dodaliśmy także dziennik awarii do programu patchującego, który ma nam pomóc w odkrywaniu, śledzeniu i naprawianiu dalszych błędów.

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że czasami patche nieprawidłowo aktualizowały pliki gry.
  • Gracze mogą teraz wysyłać zgłoszenia, gdy nastąpi awaria programu patchującego.

Wróć do początku

Bohaterowie

Aatrox


W – Żądza Krwi

Zlikwidowanie błędu Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekt postawy czasami aktywował się co 2 ataki (zamiast co 3)

Gragas

Od chwili, gdy umożliwiliśmy Gragasowi wdawanie się w pijackie bójki, zauważyliśmy, że brakuje mu mobilności, aby mógł wykazać się w czasie walki.


W – Pijacka Furia

usuniętoSamospowolnienie Zmniejszono prędkość ruchu Gragasa podczas korzystania z umiejętności

E – Natarcie

Czas odnowienia 16/15/14/13/12 sek. 12 sek. na każdym poziomie

Kassadin

Jesteśmy zadowoleni z roli Kassadina jako maga o dużej mobilności, ale w tej chwili nie do końca sprawdza się podczas roboty. Stary Kassadin radził sobie, błyskawicznie niszcząc cele (martwe cele nie zadają obrażeń). Jednak od czasu zmiany, która położyła większy nacisk na jego mobilność i walkę na krótkim dystansie, miał problemy z dłuższym utrzymaniem się w walce. Te zmiany powinny usprawnić działania Kassadina, gdy włączy się do walki Krokiem przez Wymiary.


Ogólne

Prędkość ruchu 340 jednostek 350 jednostek
Punkty many co poziom 45 jednostek 70 jednostek

Q – Sfera Nicości

Magiczna tarcza 40/70/100/130/160 (+0,3 mocy umiejętności) pkt. 40/80/120/160/200 (+0,8 mocy umiejętności) pkt.
Zlikwidowanie błędu Teraz prawidłowo przerywa Burzę Lodu Anivii, Bramę Twisted Fate’a oraz Hiperkinetyczny Odwracacz PozycjiUrgota.

W – Piekielne Ostrze

Obrażenia po użyciu 40/65/90/115/140 (+0,6 mocy umiejętności) pkt. 40/75/110/145/180 (+0,7 mocy umiejętności) pkt.

Maokai

To wprowadzana od dość dawna poprawka – efekt spowolnienia Maokaia nie był zgodny z opisem. Wreszcie postanowiliśmy się tym zająć.


Q – Mistyczne Uderzenie

Zlikwidowanie błędu Wartość spowolnienia zgadza się z opisem ( 20/25/30/35/40% 20/27/34/41/48%)

Rengar

Po wprowadzeniu zmian Rengara postanowiliśmy wzmocnić go w tych miejscach, w których zgłaszaliście najwięcej problemów: Dzikość oraz Zew Łowów. Zmiany Rengara były bardzo dobre, ale zgodziliśmy się, że kotek musi być trochę bardziej dziki.


Q – Dzikość

Szybkość animacji ataku Zwiększona o 40%
Dodatkowe obrażenia 20/40/60/80/100 pkt. 30/60/90/120/150 pkt.

Q – Wzmocniona Dzikość

Szybkość animacji ataku Zwiększona o 40%
Dodatkowe obrażenia 20-235 pkt. zależnie od poziomu bohatera 30-240 pkt. zależnie od poziomu bohatera

R – Zew Łowów

nowośćOstrzeżenie o ukryciu Pojawia się wyłącznie, gdy przeciwnicy mogą zobaczyć Rengara, gdy nie będzie się ukrywał.

Rumble

Dorzucamy do pieca w Stanie Nagrzania, aby rozróżnić dobrych Rumble’ów od świetnych Rumble’ów.


W – Tarcza Złomu

Premia tarczy w Stanie Nagrzania 25% 50%
Premia do prędkości ruchu w Stanie Nagrzania 25% 50%

E – Elektroharpun

Premia do obrażeń w Stanie Nagrzania 25% 50%
Premia do spowolnienia w Stanie Nagrzania 25% 50%
Zlikwidowanie błędu Harpuny kumulują się teraz prawidłowo

Twitch

Twitch otrzymał aktualizację graficzną. I nogi. Dokładne informacje znajdziecie tutaj! Wprowadziliśmy także kilka drobnych zmian oraz zmieniliśmy nazwy dwóch umiejętności, które zmutowały w coś innego wraz z upływem czasu.


Ogólne

Ikony W związku z aktualizacją graficzną, Twitch otrzymał nowe ikony umiejętności

Q – Zasadzka

nowośćUżytkowe Dodano nowe efekty cząsteczkowe i dźwięki w chwili, gdy Twitch zaczyna się ukrywać

E – Skażenie

Nazwa Zmiana nazwy z „Zaognienie”
nowośćUżytkowe Dodano wskaźnik zasięgu
Grafika Efekty cząsteczkowe przemieszczają się teraz od Twitcha do jego ofiar

R – Rat-ta-tat-tat

Nazwa Zmiana nazwy z „Ostrzał na Oślep”
Grafika Efekty cząsteczkowe lepiej pokazują, kiedy dodatkowe cele zostaną trafione obrażeniami obszarowymi

Wróć do początku

Przedmioty

Latarnia Wriggle

Chcieliśmy, aby premiera Dzikiej Flary pokazała graczom, co może zaoferować jako przedmiot dla prowadzących dżunglerów. Jednakże wygląda na to, że niepotrzebnie się martwiliśmy i przedmiot sprawuje się dobrze. Za dobrze.

Całkowity Koszt 1650 sztuk złota 1800 sztuk złota
Zmiana w Dziką Flarę Zabicie 25 dużych potworów Zabicie 30 dużych potworów

Wróć do początku

Czary przywoływacza

Uzdrowienie

Osłabienie po użyciu Uzdrowienia jest czymś, co powinniśmy byli zostawić, gdy aktualizowaliśmy czar. Brak osłabienia nie przeszkadzał w wybraniu kilku Uzdrowień zamiast zróżnicowanych czarów.

nowośćOsłabienie przy wielu Uzdrowieniach Uzdrowienie jest o 50% słabsze na sojusznikach, na których użyto Uzdrowienia w ciągu ostatnich 35 sek.

Wróć do początku

Twisted Treeline, Crystal Scar i Howling Abyss

Wykrywacz Hextech

Niedawna aktualizacja Bliźniaczych Cieni sprawiła, że sporo funkcji zaczęło pokrywać się z Wykrywaczem Hextech, więc przesuwamy go w stronę przedmiotu obronnego.

nowaFormuła Czarci Kodeks + Rozgrzany Klejnot +330 złota Lodowcowy Całun + Rozgrzany Klejnot +330 złota
Całkowity Koszt 2000 sztuk złota 2130 sztuk złota
Zdrowie +250 pkt. zdrowia +225 pkt. zdrowia
nowośćPancerz +25 pkt. pancerza
nowośćMana +250 pkt. many
usuniętoMoc umiejętności +40 pkt. mocy umiejętności
Czas Odnowienia +20% (bez zmian)
Użycie Mgła wykrywająca niewidzialne cele

Wróć do początku

Twisted Treeline i Crystal Scar

Pochodnia Mrocznego Ognia

Ta zmiana także jest wywołana niedawną zmianą Bliźniaczych Cieni. Ogólnie rzecz biorąc, wiedzieliśmy, że Pochodnia Mrocznego Ognia musiała zostać osłabiona, więc gdy zaczęliśmy zwiększać prędkość ruchu magów, wiedzieliśmy, że teraz jest dobry moment.

usuniętoPrędkość ruchu +5% prędkości ruchu

Wróć do początku

Twisted Treeline

Teraz, gdy dotarliśmy do połowy sezonu 2014, wreszcie udało nam się dojść do tego, jak zaktualizować Twisted Treeline do nowej mechaniki rozgrywki.

  • Inhibitory odradzają się po 4, a nie po 5 minutach
  • Zniszczenie wrogiego inhibitora wzmacnia stwory tylko w tej alei
  • Punkty doświadczenia i złoto z obozów w dżungli skalują się lepiej w późniejszej fazie gry

Wykorzystaliśmy to jako okazję do stworzenia lepszych ścieżek walki w dżungli i wyeliminowania problemów we wczesnej fazie gry.

  • Relikt Zdrowia pojawia się po 3 minutach, a nie po 1:55.

Wróć do początku

Boty

Wprowadziliśmy szereg zmian botów w patchu 4.5 – listę poprawek znajdziecie w opisie patcha 4.5, zapoznajcie się też z blogiem deweloperów, aby się dowiedzieć, jak chcemy uczynić boty bardziej ludzkimi. Ten patch kontynuuje tamte działania.

  • Boty będą teraz kupować Talizmany z Totemami, Kamień Widzenia i Totem Widzenia
    • Totemy są rozmieszczane, gdy boty wędrują po mapie, i dają widzenie w dżungli
    • Totemy są używane do ujawniania przeciwników w zaroślach, gdy boty kogoś ścigają; DOŚĆ SPRAWDZANIA NA ŚLEPO!
  • Boty mają teraz 50% szans na zagranie po niebieskiej stronie w meczu drużynowej walki z SI, gdy gracze walczą po fioletowej stronie.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że boty się zatrzymywały, aby użyć przedmiotów czy umiejętności, których używa się natychmiast (np. włączenie Lodowego Strzału Ashe czy użycie mikstury)
  • Usunięto niektóre nadużycia, które można było wykorzystać, gdy boty wracały do bazy

Wróć do początku



Hi Summoners,

Since this is the patch the 2014 All-Star tournament will be played on, we’re taking it a little easy on the changes. After 4.5’s laundry list, here’s what we’re tackling next.

Reworks: We’ve released a number of reworks over the past few patches and we’re committed to following up to get these champs to a better place. We saw quick opportunities to polish up Kassadin, Gragas and Rengar. We also have plans for Skarner, but we’re going to keep him in the lab a little longer. You can read about our specific design intentions below, but the general theme (for all of the above) is to make these reworked champions more unique within their role while still preserving game health.

Top lane: We’re particularly aware of low champion diversity – especially in competitive play. The current state of top lane is a couple of champs go to fight on an island and that makes the balancing act tricky. We know that nerfs won’t work because taking down today’s bullies (hi Renekton!) means that others would rise to the spot. Instead, we’re going to be buffing(!) champions over time that have teamfight-oriented, healthy gameplay. In this vein we have changes in store for Jarvan IV, Malphite, Rumble and more, but Rumble is the only one shipping because he’s the only one done. Stay tuned, as this will be an ongoing project.

Onward to the patch notes!

LoL Patcher

In this patch we’ve fixed a bug responsible for creating errors during the patching process. We’ve also added crash logging to the patcher as another tool to help us discover, track and fix issues going forward.

  • Fixed a bug that sometimes prevented new patches from properly updating game files
  • Players can now submit logs if the patcher crashes

Back to top

Champions

Aatrox


W – Blood Thirst

Bugfix
Fixed a bug where the stance effect would sometimes trigger every 2 attacks instead of 3

Gragas

Now that Gragas is a full-on drunken brawler, he needs a little help in the mid-fight mobility department.


W – Drunken Rage

removedSelf slow
Gragas’ movement speed is slowed while channeling

E – Body Slam

Cooldown
16/15/14/13/12 seconds

12 seconds at all ranks

Kassadin

We’re happy with Kassadin’s direction as a high-mobility mana-fueled void mage, but he’s a little under-equipped for the job. Old Kassadin could survive by blowing up targets (dead targets don’t deal damage), but since the rework put more emphasis on his mobility and close combat, he’s had some problems sticking around the fight. These changes are to give Kass more opportunities and rewards when he Riftwalks into the fray.


General

Movement Speed
340

350
Mana per level
45

70

Q – Null Sphere

Magic Shield
40/70/100/130/160 (+0.3 ability power)

40/80/120/160/200 (+0.8 ability power)
Bugfix
Now correctly interrupts Anivia’s Glacial Storm, Twisted Fate’s Gate and Urgot’s Hyper-Kinetic Position Reverser

W – Nether Blade

Active damage
40/65/90/115/140 (+0.6 ability power)

40/75/110/145/180 (+0.7 ability power)

Maokai

This is a fix for a longstanding bug where Maokai’s slow didn’t accurately match his tooltip. We’re giving him the benefit of the error.


Q – Arcane Smash

Bugfix
Slow value now matches tooltip (
20/25/30/35/40

20/27/34/41/48%)

Rengar

Following up on our Rengar rework, we’re giving him power back in two areas where we’ve heard your feedback: Savagery and Thrill of the Hunt. Rengar’s rework is currently doing a lot of things successfully, but we agree that kitty needs a little more claw.


Q – Savagery

Attack animation speed
Increased by 40%
Bonus damage
20/40/60/80/100

30/60/90/120/150

Q – Empowered Savagery

Attack animation speed
Increased by 40%
Bonus damage
20-235 by champion level

30-240 by champion level

R – Thrill of the Hunt

newStealth alert
Now only appears if enemies would be able to see Rengar out of stealth

Rumble

We’re adding more danger to the Danger Zone in order to separate the good Rumbles from the great Rumbles.


W – Scrap Shield

Danger Zone shield bonus
25%

50%
Danger Zone movement speed bonus
25%

50%

E – Electro Harpoon

Danger Zone damage bonus
25%

50%
Danger Zone slow bonus
25%

50%
Bugfix
Harpoon slows now stack correctly

Twitch

Twitch has received a visual update. And legs. Check out the full details here! We’ve also bundled a few quality of life improvements and ability name changes for skills that’ve mutated past their original designs over the years.


General

Icons
As part of his visual update, Twitch has received all-new ability icons

Q – Ambush

newUtility
Added new particles and sounds for the moment Twitch enters stealth

E – Contaminate

Name
Expunge

Contaminate
newUtility
Added a range indicator
Visuals
Particles now shoot from Twitch to his victims

R – Rat-ta-tat-tat

Name
Spray and Pray

Rat-ta-tat-tat
Visuals
Particles now better indicate when secondary targets are hit by splash damage

Back to top

Items

Wriggle’s Lantern

We wanted to err on the stronger side with Feral Flare’s release so that players could see exactly what it offered as a carry jungle item. That certainly hasn’t been a problem, as it’s performed extremely well thus far. Too well.

Total cost
1650 gold

1800 gold
Feral Flare transform
25 large monster kills

30 large monster kills

Back to top

Summoner Spells

Heal

The Heal debuff was something we should have left in when we updated the summoner spell. Without the debuff, there’s no real drawback to bringing multiple Heals to a fight instead of an assortment of spells.

newMulti-heal debuff
Heal is 50% less effective on allies previously Healed within the past 35 seconds. This debuff only applies when an ally has been healed by the Summoner Spell Heal.

Back to top

Twisted Treeline, Crystal Scar & Howling Abyss

Hextech Sweeper

The recent update to Twin Shadows made for a lot of design overlap with Hextech Sweeper, so we’re pushing Hextech Sweeper into more of a tanky mine-sweeping direction.

newRecipe
Fiendish Codex + Kindlegem + 330 gold

Glacial Shroud + Kindlegem + 330 gold
Total cost
2000 gold

2130 gold
Health
+250 health

+225 health
newArmor
+25 armor
newMana
+250 mana
removedAbility Power
+40 ability power
Cooldown reduction
+20% (unchanged)
Active
Stealth detecting mist (unchanged)

Back to top

Twisted Treeline & Crystal Scar

Blackfire Torch

This change was also spurred by the recent changes to Twin Shadows. Generally speaking, we knew Blackfire Torch needed to be toned down, so when we started seeing piles of additional movement speed on casters, we felt we could step in now.

removedMovement speed
+5% movement speed

Back to top

Twisted Treeline

Now that we’ve hit the middle of the 2014 season, we were able to safely assess how to update Twisted Treeline to the new game flow mechanics.

Inhibitor respawn rate
5 minutes

4 minutes
Inhibitor mechanics
Destroying an enemy inhibitor only buffs the minions in that lane
Jungle rewards
Experience and gold scaling increased

We also took this opportunity to create more viable jungle routes and to alleviate some early jungling concerns.

Health relic spawn
1:55

3:00

Back to top

Bots

We flipped the switch on a suite of bot improvements at the tail end of the 4.5 patch cycle – you can find the changelist in the Patch 4.5 Notes and head over to the dev blog for the scoop on our goals to make bots more human. This patch is a continuation of those efforts.

  • Bots will now purchase and use Warding trinkets, Sightstone and Sight Wards
    • Wards are placed as bots roam, granting vision of the jungle
    • Wards are used to try to gain vision of enemies in brush when bots are chasing; LESS FACE CHECKING!
  • Bots now have a 50% chance of playing Blue-side in Co-op vs. AI, with players on Purple-side
  • Fixed a bug where bots would stop to cast instant-cast items and spells (e.g. toggling Ashe’s Frost Shot, using a potion)
  • Removed some abuse cases that could be exploited while bots were recalling
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.