Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Opis patcha 4.15 / Patch 4.15 notes

Uwaga: w wersji polskiej Riot często popełnia błędy – w związku z czym polecamy czytanie wersji angielskiej.


Hej, przywoływacze!

Witajcie w patchu 4.15. Mimo że nie mamy wielu zmian związanych z równowagą, jest trochę poprawek, by zlikwidować błędy i zwiększyć przejrzystość. W ten sposób przygotowujemy się na mistrzostwa świata. Ponieważ w poprzednich patchach działo się dużo (o was mowa, 4.13 i 4.14), chcieliśmy zobaczyć, jak wygląda stabilny krajobraz w League of Legends. Wprowadzamy kilka niewielkich wzmocnień Gnara, ale są to drobne usprawnienia mające na celu jak najlepsze wpasowanie go w odpowiednie miejsce (ale nie ma wątpliwości, że są to wzmocnienia!). Sprawdźcie dotyczący go fragment, aby uzyskać więcej informacji!

Jeżeli chodzi o zmiany niezwiązane z równowagą, to zebrało się tego sporo! Po pierwsze sprawdźcie zmieniony wygląd patchera i ekranu początkowego. Te dwie zmiany wizualne stanowią pierwszą fazę trwającego procesu, byście odbierali przyjemniejsze wrażenia jeszcze przed rozpoczęciem meczu League of Legends. Ta nowa, stabilna technologia posiada wiele interesujących niuansów, więc przeczytajcie nasz blog deweloperów, który wyjaśnia, co dzieje się za kulisami.

Kolejną rzeczą jest wprowadzenie Kręgu Mistrzowskiego! Umieszczony między Diamentem 1 i Kręgiem Pretendenta nowy Krąg Mistrzowski zaoferuje jeszcze bardziej przejrzysty wgląd do rankingu najlepszych graczy w regionie. Wprowadzenie Kręgu Mistrzowskiego oznacza także, że ranking Pretendenta będzie zmieniał się co 24 godziny, bez żadnego immunitetu, więc najwyższa pora podszlifować umiejętności!

Na zakończenie! Gdy będziemy blisko zakończenia prac nad niektórymi częściami Summoner’s Rift, zaczniemy umieszczać je na serwerach. Dzięki temu zmniejszymy rozmiar patcha z Summoner’s Rift, abyście nie musieli pobierać olbrzymiej ilości danych w dniu premiery. Innymi słowy, nie oznacza to, że będziecie grali na tych wykończonych fragmentach – wciąż nie mamy daty premiery! Będą one jednak siedziały na waszych dyskach twardych. Dzięki!

To wszystko na dziś! Poniżej znajdziecie pełen opis patcha!

Chris „Pwyff” Tom

Odnowienie patchera i ekranu początkowego


Wprowadzamy graficzną zmianę patchera oraz ekranu początkowego, wraz z pierwszymi elementami naszej nowej technologii, które trafią do reszty klienta wraz z upływem czasu. Poniżej znajduje się kilka najważniejszych funkcji, ale jeżeli chcecie lepiej zapoznać się z tymi zmianami, zajrzyjcie do poprzedniego artykułu.

Przypominamy, że aktualizacja patchera i ekranu początkowego, to dopiero pierwsza faza procesu. Stanowią one podstawę, na której mamy pewność, że możemy zbudować coś świetnego, i nie możemy się doczekać, aż usprawnimy pozostałe elementy klienta !

NOWY WYGLĄD Patcher i ekran początkowy mają nowy wygląd
ŚWIEŻA FARBA Ramka klienta, lista znajomych, panel powiadomień i okna czatu także zaktualizowano
ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI Zmniejszono proces patchowania do pojedynczego paska
POZOSTAŃ NA BIEŻĄCO Powiadomienia można przeczytać także w patcherze

Bohaterowie

Alistar


Gdy wzmocniliśmy Alistara przy okazji 4.12 martwiliśmy się z powodu profesjonalnych rozgrywek, czy nie będzie on zbyt potężny w dżungli, gdzie jego przerażające ganki na 2. poziomie mogłyby całkowicie odebrać jakiekolwiek poczucie bezpieczeństwa. Nic takiego się nie stało! Za to zaczął on terroryzować górną aleję.

Odkładając żarty na bok, nie jest problemem, gdy bohater znajdzie nową pozycję do gry na mapie, ale często jego zalety wykorzystywane są w niewłaściwy sposób (o was mowa, Sorako i Lulu). Nie podejmujemy żadnych drastycznych kroków względem Alistara, ale udało nam się zidentyfikować jedną denerwującą rzecz, która umożliwiała mu zadawanie dużych obrażeń po uderzeniu Z Byka, po którym trafiał jeszcze podstawowym atakiem. ‎‎‎Łatwo zauważyć, że Alistar w połączeniu z takimi przedmiotami jak Blask jest bardzo potężny, zwłaszcza gdy sprawi, że jego przeciwnik nie może odpowiedzieć w żaden sensowny sposób. Uważamy, że Alistar pozostaje potężny po wzmocnieniach, ale będziemy uważnie go obserwować.


W – Z Byka

CIOS Z ZASKOCZENIA Alistar nie może już trafić podstawowym atakiem celu, który uderzył Z Byka

Caitlyn


Część pierwsza z trzech.


Ogólne

NAPRAWIENIE BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że umiejętności dające prawdziwe widzenie wrogich bohaterów w niektórych wypadkach ujawniały totemy ukrycia

Fiddlesticks

Naprawiliśmy błąd Fiddlesticksa wprowadzony w patchu 4.14, który sprawiał, że skrócono Czerpanie.


Warto wspomnieć, że błąd z Czerpaniem wprowadzony w 4.14 odcinał tylko jedno lub dwa zadania obrażeń, jeżeli przeciwnik się oddalił, aby przerwać połączenie. Nie można powiedzieć, że był to mały problem (zdecydowanie osłabiało to Fiddlesticksa i wzbudzało zdziwienie u graczy, którzy doskonale go znali), ale chcieliśmy wyjaśnić, jakie powodował skutki. Aby go naprawić, musieliśmy przekodować pewne elementy Czerpania, ale powinno to sprawić, że wrażenie będzie takie jak w 4.14.


W – Czerpanie

BARDZO DZIWNY BŁĄD Naprawiono błąd, który sprawiał, że połączenie przy Czerpaniu zostawało czasami zerwane przedwcześnie, gdy przeciwnik oddalił się na konkretną odległość w pewnym czasie. Dwie poniższe zmiany powinny sprawić, że Czerpanie będzie podobne do tego z przed patcha 4.13, ale ponieważ zmieniliśmy elementy umiejętności (aby naprawić błąd), uznaliśmy, że powinniśmy je opisać.
ZASIĘG POŁĄCZENIA CZERPANIA Połączenie Czerpania ma teraz zasięg 750 800
CZĘSTOTLIWOŚĆ ODŚWIEŻANIA CZERPANIA Czerpanie aktualizuje się teraz co 0,5 sek. 0,25 sek. (obrażenia pozostały niezmienione)

Graves


Dokumentujemy przypadek w Obrażeniach Przypadkowych (to trzeci raz, gdy wykorzystujemy ten żart).


R – Obrażenia Przypadkowe

NIEUDOKUMENTOWANE WZMOCNIENIE W patchu 4.13 zwiększyliśmy obrażenia Obrażeń Przypadkowych, ale zapomnieliśmy wspomnieć, że wzmocni to także obrażenia wybuchu Obrażeń Przypadkowych do 200/280/360 pkt. 200/320/440 pkt. Nie jest to żadna zmiana w stosunku do patcha 4.13, tylko ją dokumentujemy.

Gnar

Gnar zyskuje dodatkowe punkty zdrowia natychmiast przy transformacji (zamiast z drobnym opóźnieniem). Bumerang działa teraz bardziej logicznie, a jego szerokość, szybkość oraz wskaźnik powrotu zostały usprawnione. Kamienie są teraz podnoszone i rzucane szybciej i zyskują większą prędkość. GNAR! skaluje się teraz z mocą umiejętności (tylko nie próbujcie tworzyć Gnara z mocą umiejętności).


Uważnie przyglądaliśmy się Gnarowi przez ostatnie dwa tygodnie i mimo, że nie chcemy wprowadzać żadnych dużych zmian po wypuszczeniu bohatera, zauważyliśmy szansę na usprawnienie kilku jego cech. Innymi słowy, zdecydowanie są to wzmocnienia, ale bardziej stanowią usprawnienia, które chcielibyśmy wprowadzić niezależnie od jego siły. Jeżeli więc Gnar stanie się zbyt silny (lub zbyt słaby), są to zmiany, które wprowadzamy, aby grało się nim lepiej i przyszłe poprawki nie będą z nimi związane.


Ogólne

TYLE MOŻLIWOŚCI Zaktualizowano polecane przedmioty
PODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA 3 pkt. zdrowia co 5 sekund 5 pkt. zdrowia co 5 sekund

Bierna – Gen Gniewu

NAGŁY WZROST Naprawiono błąd, który sprawiał, że Gnar nie dostawał dodatkowych punktów zdrowia natychmiast po transformacji

Q – Rzut Bumerangiem

nowośćALE MĄDRY BUMERANG Usprawniono powrót bumerangu, aby lepiej podążał za Gnarem
SZEROKOŚĆ RZUTU 45 jedn. 60 jedn.
SZEROKOŚĆ POWROTU 70 jedn. 75 jedn.
MINIMALNA PRĘDKOŚĆ 1000 jedn. 1400 jedn.
PRZEJRZYSTOŚĆ BUMERANGU Usprawniono cząsteczki przy powrocie bumerangu!

Q – Daj Kamienia!

BLOKADA CIAŁEM Przy użyciu umiejętności sprawdza się, czy wrodzy bohaterowie stoją blisko środka Gnara. Jeśli tak, to zostają trafieni kamieniem.
ODŁAMKI Kamień zadaje teraz obrażenia obszarowe w niewielkim promieniu, gdy wyląduje i nie trafi przeciwników
PRĘDKOŚĆ KAMIENIA 2000 jedn. 2100 jedn.
SZEROKOŚĆ KAMIENIA 80 jedn. 90 jedn.
DOBRA FORMA, GNAR Gnar podnosi kamień w 0,5 sek. 0,3 sek., zanim nim rzuci

W – Łomot

UPS Naprawiono błąd, który sprawiał, że przeciwnicy mogli czasami używać zaklęć, gdy ogłuszenie Łomotu nałożyło się z ogłuszeniem GNAR!

R – GNAR!

nowośćMAGICZNY GNAR Teraz skaluje się z 0,0 pkt. mocy umiejętności 0,5 pkt. mocy umiejętności
NIEZAWODNY GNAR! Naprawiono błąd, który sprawiał, że miniogłuszenie przy odepchnięciu GNAR! (nie ogłuszenie od ściany) było czasami usuwane przedwcześnie
GNAR BARDZO SILNY Gnar może teraz się poruszać i wykonywać czynności po użyciu GNAR! po 0,5 0,4 sek.

Lee Sin


Część druga z trzech. W tym miejscu wiele osób powiedziałoby żart o tym, że Lee Sin jest ślepy. Nie zrobimy tego.


Ogólne

NAPRAWIENIE BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że umiejętności dające prawdziwe widzenie wrogich bohaterów w niektórych wypadkach ujawniały totemy ukrycia

Rumble

Wiele napraw błędów Rumble’a.


Zarządzanie przegrzaniem oddziela dobrych od świetnych Rumble’ów, więc gdy usłyszeliśmy o błędach, które karzą tego bohatera za jak najlepszą grę (i kilku, które go nagradzają, gdy nie powinny), uznaliśmy, że musimy wkroczyć do akcji. To powiedziawszy, niektóre z tych zmian mogą być poważnym wzmocnieniem Rumble’a, więc będziemy przyglądać mu się uważnie.


Ogólne

REAGUJĄCY RUMBLE Ogniopluj i Tarcza Złomu powinny lepiej reagować na efekty działania (lub niedziałania) Stanu Nagrzania, nawet jeżeli zostaną użyte natychmiast po przekroczeniu lub zejściu poniżej 50 pkt. nagrzania
PRAWIDŁOWA WENTYLACJA Naprawiono błąd, który sprawiał, że podstawowy atak Rumble’a zostawał przerwany, gdy bohater był w środku ataku, gdy Przegrzanie wygasło
GORĄCE CIOSY Naprawiono błąd, który sprawiał, że Rumble czasami nie zyskiwał dodatkowych obrażeń magicznych przy pierwszym podstawowym ataku podczas Przegrzania
ZBYT GORĄCY, ABY SIĘ UKRYĆ Naprawiono błąd, który sprawiał, że Rumble się nie ukrywał, gdy wszedł w zarośla, będąc Przegrzanym
SUPER GWIEZDNE RAKIETY Naprawiono błąd, który sprawiał, że Supergwiezdny Rumble czasami strzelał Elektroharpunem ze Stanu Nagrzania przy drugim użyciu, nawet jeżeli pierwsze użycie nie odbyło się w Stanie Nagrzania

Shyvana


Wiemy, że jest to drobne osłabienie, ale mogliśmy albo wzmocnić obrażenia Shyvany na wyższych poziomach, albo zmniejszyć obrażenia na 1. poziomie o 20 pkt.


E – Ognisty Podmuch

PRZYKRO NAM, SHYVANO Naprawiono błąd, który sprawiał, że Ognisty Podmuch zadawał dodatkowe 20 pkt. obrażeń na 1. poziomie. Obrażenia Shyvany są teraz zgodne z opisem (60 pkt.).
GRAFIKA Dostosowano cząsteczki Ognistego Podmuchu w postaci smoka, aby były bardziej zgodne z obszarem obrażeń. Właściwy obszar działania pozostał niezmieniony.

Sivir


Poprawiamy wygląd Q Sivir, aby był bardziej zgodny z właściwym obszarem trafienia umiejętności (to niewielkie wzmocnienie!).


Q – Ostrze–Bumerang

PRZEJRZYSTOŚĆ! Broń Sivir zadaje teraz obrażenia, gdy środek pocisku krawędź pocisku trafi przeciwnika
ZASIĘG 1175 jedn. 1250 jedn. (aby dopasować do grafiki)
SEKRET TKWI W NADGARSTKU Naprawiono błąd, który sprawiał, że podstawowe ataki Sivir zostawały przerwane, gdy Ostrze-Bumerang zaczynało wracać

Twisted Fate


Część trzecia z trzech.


Ogólne

NAPRAWIENIE BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że umiejętności dające prawdziwe widzenie wrogich bohaterów w niektórych wypadkach ujawniały totemy ukrycia

Urgot

Podstawowe ataki Urgota przemieszczają się teraz szybciej, a Kwasowy Łowca zwraca pół kosztu many, gdy zabije przeciwnika. Hiperkinetyczny Odwracacz Pozycji ma krótszy czas odnowienia i niższy koszt many na wyższych poziomach i umożliwia Urgotowi przenikanie przez jednostki po użyciu.


Wprowadzamy kilka niewielkich zmian, które mają na celu pomóc Urgotowi stanąć na… nogi. Największą zmianą jest zwrot many Kwasowego Łowcy, dzięki czemu Urgotowi będzie łatwiej zabijać stwory.


Ogólne

TO NAPRAWDĘ POMAGA Zaktualizowano polecane przedmioty
TO PEWNIE POMAGA BARDZIEJ Prędkość pocisku podstawowego ataku wynosi teraz 1300 jedn. 1600 jedn.

Q – Kwasowy Łowca

nowośćURGOT, ZABIJAJ LEPIEJ Teraz zwraca połowę kosztu many, gdy Kwasowy Łowca zabije przeciwnika
nowośćELEGANCKIE CZĄSTECZKI Teraz z dodatkowym wirowaniem i śladem
REAGUJĄCE POCISKI Naprawiono błąd, który sprawiał, że Kwasowy Łowca się nie naprowadzał, gdy został wystrzelony zbyt szybko po nałożeniu efektu Noxiańskiego Pocisku Żrącego

R – Hiperkinetyczny Odwracacz Pozycji

CZAS ODNOWIENIA 120 sek. na wszystkich poziomach 120/110/100 sek.
KOSZT 120 pkt. many 100 pkt. many
nowośćHIPERKINETYCZNY PRZECHADZACZ PRZEZ RZECZY Urgot może teraz przenikać przez jednostki przez 1 sekundę po skutecznym użyciu Hiperkinetycznego Odwracacza Pozycji
BARDZO MAŁE WZMOCNIENIE Teraz daje dodatkowy pancerz i odporność na magię po 0,25 sek. natychmiast
MNIEJSZA DEZORIENTACJA Kamera nie zmienia swojego położenia, gdy Urgot użyje Hiperkinetycznego Odwracacza Pozycji (dzięki czemu bohater ten może użyć umiejętności mierzonych bez konieczności zmiany położenia kamery)

Xerath


Ukryta potęga wspierającego Xeratha.


W – Oko Zniszczenia

PRZYKRO NAM, WSPIERAJĄCY XERATHU Przedmioty z Kradzieżą Zaklęć nie aktywują się dwa razy, gdy Xerath trafi cele w środku zaklęcia.

Aktualizacja portretów


Jak wspominaliśmy wcześniej, zespół odpowiedzialny za portrety pracuje nad aktualizacją tych najstarszych. W tym patchu pojawi się kilka aktualizacji.

PORTRET Następujący bohaterowie otrzymali zaktualizowane portrety (kliknijcie, aby zobaczyć całe obrazki!):

Shyvana

Vayne

Przedmioty

Sztandar Dowódcy

NIECH KTOŚ SKUPI SIĘ NA TIBBERSIE Naprawiono błąd, który sprawiał, że Tibbers nie zyskiwał zwiększonych obrażeń ze Sztandaru Dowódcy

Lodowa Rękawica


Nie pozwólcie, abyśmy przeszkodzili wam w byciu niewydajnym z unikalnymi efektami biernymi.

LEPSZE CZAROOSTRZE Naprawiono błąd, który sprawiał, że w przypadku posiadania Lodowej Rękawicy oraz Mocy Trójcy, zadawano 150% podstawowych obrażeń od ataku głównemu celowi, zamiast oczekiwanych 200% (wciąż zadawane było 125% podstawowych obrażeń od ataku otaczającym przeciwnikom)

Złodziej Esencji


Tańszy Złodziej Esencji. Bum. Podsumowanie i kontekst w jednym.

KOSZT POŁĄCZENIA 1050 szt. złota 850 szt. złota
ŁĄCZNY KOSZT 3400 szt. złota 3200 szt. złota
NAPRAWIENIE BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że Złodziej Esencji odnawiał więcej pkt. many przy wyższym jej poziomie, niż powinien

Bliźniacze Cienie

NAWET DUCHY NIE SPRAWDZAJĄ NA ŚLEPO Naprawiono błąd, który sprawiał, że duchy Bliźniaczych Cieni czasami nie wchodziły w zarośla, aby oznaczyć przeciwników

KUPOWANIE PRZEDMIOTÓW


Uważamy, że gracze powinni być w stanie spokojnie kupować przedmioty po śmierci, bez ryzyka zdradzenia planów przeciwnikom.

PRZESTRZEŃ OSOBISTA Kupno i sprzedaż przedmiotów po śmierci nie są już widoczne dla przeciwników, którzy widzą twoje zwłoki

Twisted Treeline

Aura Twisted Treeline


Obecnie składy z dwoma magami pojawiają się bardzo często, więc staramy się osłabić te, które skupiają się na ciągłym nacieraniu / zabijaniu fal stworów.

AURA REGENERUJĄCA MANĘ 1,5% brakującej many 0,7% brakującej many

Śluz Światła


Za dużo skrócenia czasu odnowienia! Nie chcemy, żeby osiągnięcie – i utrzymanie – maksymalnego skrócenia czasu odnowienia było łatwe dla magów.

SKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIA 15% 10%

Cassiopeia


Miazmat potrafił sprawiać problemy na Twisted Treeline. Ta zmiana w połączeniu z osłabieniem aury regenerującej manę powinna poprawić sytuację.


W – Miazmat

PODSTAWOWE OBRAŻENIA MAGICZNE CO SEKUNDĘ 25/35/45/55/65 pkt. 20/30/40/50/60 pkt.
MAKSYMALNE POTENCJALNE OBRAŻENIA MAGICZNE 225/315/405/495/585 pkt. 180/270/360/450/540 pkt.

Dominion

Pantheon


Bierna – Ochrona Egidy

NAPRAWIENIE BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że Ochrona Egidy nie blokowała strzałów wież w Dominion.

Twisted Treeline i Dominion

Leona


Rozbłysk Słoneczny potrafi całkowicie zmienić przebieg gry, a dzięki łatwemu dostępowi do przedmiotów obronnych ze skróceniem czasu odnowienia na tych mapach, jej superumiejętność była dostępna zbyt często.


R – Rozbłysk Słoneczny

CZAS ODNOWIENIA 90/75/60 sek. 100/90/80 sek.

Jarvan IV


Jarvan posiada świetne podstawowe statystyki i może znacznie zwiększyć swoje obrażenia, jednocześnie pozostając wytrzymałym. Nie chcemy odbierać mu jego użyteczności, więc skupiamy się na obrażeniach.


Bierna – Bojowy Rytm

CZAS ODNOWIENIA 10/8/6 sek. 10/9/8 sek.

Q – Cios Smoka

OBNIŻENIE WARTOŚCI PANCERZA 10/14/18/22/26% 10/12/14/16/18%

Gra rankingowa


Dodajemy nowy krąg w grach rankingowych i ogłaszamy nagrody na koniec sezonu. Sprawdźcie ogłoszenie, aby uzyskać więcej informacji.

Usprawnienie liczby klatek na sekundę


W tym patchu wprowadziliśmy kilka usprawnień, które powinny zwiększyć liczbę klatek na sekundę na wszystkich możliwych konfiguracjach.

WYDAJNOŚĆ Zwiększono liczbę klatek na sekundę o 5-10%

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że okrąg lądowania dla R – Wielkiego Skoku Pantheona czasami wyświetlał się jako zielony (niebieski w trybie dla daltonistów) zamiast czerwonego dla przeciwników
  • Wskaźnik ukrycia Rengara nie utrzymuje się przez czas śmierci, jeżeli Rengar zginie podczas używania R – Zewu Łowów, ale zanim zdąży się ukryć
  • Opis W – Żywego Cienia Zeda wyświetla teraz liczbę dodatkowych obrażeń od ataku, nawet jeśli nie rozwinięto jeszcze umiejętności
  • Efekty cząsteczkowe Q – Śladu Zmierzchu Nocturne’a nie przesłaniają już innych efektów cząsteczkowych
  • Tekst opisujący efekty ograniczenia kontroli nie nachodzi na siebie, gdy kilka efektów ograniczenia kontroli nałoży się w tym samym czasie
  • Zaktualizowano polecane przedmioty Kayle na Twisted Treeline, aby nie przekraczały wartości początkowego złota
  • E – Shunpo Katariny nie wykorzystuje już wampiryzmu zaklęć na totemach

Nadchodzące skórki

Następujące skórki pojawią się w różnych odstępach czasu po premierze patcha 4.15:

Hi Summoners,



Welcome to patch 4.15. While we don’t have a whole lot of balance changes going on, we do have a number of bugfixes and clarity tweaks to smooth out the patch path leading to the World Championships. Also, with so many things going into previous patches (looking at you, 4.13 and 4.14), we also wanted to really see what a stable landscape looks like in League of Legends. There are a number of small buffs for Gnar, but they’re more focused as ‘feel’ improvements to get him in the best possible place (although they’re undeniably buffs!). Check out his context for more information!

For features outside of balance, however, there’s a lot going on! First up, check out that newly revamped client patcher & landing page. These two visual updates represent phase one of our ongoing development process to improve your pre-game League of Legends experience. There’s a lot of nuance that goes into introducing new, stable technology, so be sure to read our dev blog on what’s going on behind the scenes.

Next, there’s the introduction of the new Master Tier! Snuggled comfortably between Diamond 1 and the Challenger Tier, the new Master Tier will offer more competitive visibility between top players in your region. The introduction of Master Tier also means that Challenger rankings will rotate on a 24-hour schedule with no immunity, so now’s the time to hit the ranked gym!

Final note! As we near final polish on a few parts of Summoner’s Rift, we’re going to start patching those finished pieces to the live environment. This’s being done to minimize the size of the eventual Summoner’s Rift launch patch so you all don’t end up with massive downloads on the day we go live. In other words, this doesn’t mean you’ll be able to play on those shipped pieces – and we still don’t have an official release date! – just that they’ll be pre-emptively sitting on your hard drives. Thanks!

And that’s all for today! Check out all of our patch notes below for the full details!

Chris “Pwyff” Tom

Patcher & Landing Page Refresh

We’re launching our visual refresh of the patcher and landing page along with the first bits of our new technology in the patcher, which we’ll be applying to the rest of the client over time. A few highlights are listed below, but make sure to head to our previous article if you’d like a deeper dive into these changes.

As a reminder, the patcher and landing page updates are just the first phase of an iterative development process. They represent a foundation we’re confident we can safely build on, and we’re looking forward to improving other parts of the client over time with what we’ve learned from developing these releases!

NEW LOOK
The patcher and landing page have been updated with a new layout
NEW PAINT
The client frame, friend list, notifications panel and chat windows have all received fresh coats of paint as well
STREAMLINING
Patching progress has been condensed into a single bar
STAY INFORMED
Ticker notifications are now readable in the patcher

Champions

Alistar

When we buffed Alistar back in 4.12, our big concern for competitive play was that he would be too strong in the jungle, where his terrifying level 2 ganks would obliterate all semblance of lane safety on the map. Didn’t happen! He just went to terrorize top lane instead.

Jokes aside, it’s not a bad thing when a champion finds a new position to play on the map, but often times we’ll see their strength being used in inhibitive ways (hello Soraka, hello Lulu). We’re not taking large steps against Alistar for now, but we did identify one very obnoxious aspect of his strength where he could get a free high-damage trade by Headbutting his opponent while also sneaking in a basic attack. When combined with next-attack items like Sheen, it’s easy to see how uninteractive Alistar can get, especially when he puts the opponent in a position where they can’t retaliate in a meaningful way. We still think Alistar’s in a very strong place after his buffs, but will continue to monitor him for the future.


W – Headbutt

SUCKER PUNCH
Alistar can no longer land an additional basic attack on his Headbutted target as they fly away

Caitlyn

Part one of three.


General

BUGFIX
Fixed a bug where abilities that give true sight of enemy champions would reveal stealth wards under certain circumstances

Fiddlesticks

We’re fixing a bug with Fiddlesticks that got introduced in 4.14 where his drain would occasionally break by one tick.

It’s important to note that the Drain bug introduced in 4.14 was cutting off only one or two drain ticks if the opponent ran away to break the tether. It’s not to say that this was a light issue (it was definitely a power reduction and an awkward ‘feel’ change for Fiddlesticks masters), but we just wanted to clarify the impact this had. To fix this, we actually re-coded certain aspects of Drain, but it should feel the same as 4.14.


W – Drain

A VERY ODD BUG
Fixed a bug where Fiddlesticks’ Drain tether would occasionally snap prematurely if an opponent moved out of a specific range within a certain window of time. The below two changes should maintain the old Fiddlesticks Drain feeling of pre-4.13, but since we’ve re-scripted parts of the ability (to fix the bug), we figured we should document it.
DRAIN TETHER RANGE
Drain’s tether now has a range of
750

800
DRAIN REFRESH RATE
Drain now updates every
0.5 seconds

0.25 seconds (overall damage remains unchanged)

Graves

We’re documenting the collateral in Collateral Damage (this is now the third time we have used this joke).


R – Collateral Damage

UNDOCUMENTED BUFF
Back in patch 4.13, we increased the damage of Collateral Damage but forgot to mention that this would also buff Collateral Damage’s Explosion Damage to
200/280/360

200/320/440. There is no functional change from 4.13, but we’re just documenting it.

Gnar

Gnar gets his bonus health immediately on transforming (rather than slightly delayed). Boomerang works more logically and its width, speed, and return indicators have all been improved. Boulders now get picked up and thrown faster, and they fly faster. GNAR! has an AP ratio (but please, for your sake, don’t try AP Gnar).

We’ve been keeping a close eye on Gnar during the past two weeks, and while we try not to make major changes during big learning periods, we did see the opportunity to improve some of his play patterns. In other words, while these are definitely buffs, they’re more ‘spritual improvements’ that we’d like to do regardless of power. So even if Gnar ends up being too strong (or too weak), these are changes we’re making to get him to feel better, and future tuning points would be unrelated.


General

SO MANY POSSIBILITIES
Recommended items have been updated
BASE HEALTH REGEN
3 health regen per 5 seconds

5 health regen per 5 seconds

Passive – Rage Gene

GROWTH SPURT
Fixed a bug where Gnar wouldn’t get his bonus health immediately on transforming

Q – Boomerang Toss

newTHAT’S A SMART BOOMERANG
Boomerang’s return logic has been improved to better track Gnar
OUTGOING WIDTH
45

60
RETURN WIDTH
70

75
MINIMUM SPEED
1000

1400
BOOMERANG CLARITY
Boomerang’s return particles have been improved!

Q – Boulder Throw

BODY BLOCK
Boulder now checks to see if any enemy champions are standing really close to Gnar’s center point when he casts (and it now hits them)
SHRAPNEL
Boulder now does its area-effect damage in a small radius on landing if it hits no enemies
BOULDER SPEED
2000

2100
BOULDER WIDTH
80

90
GOOD FORM, GNAR
Gnar takes
0.5 seconds

0.3 seconds to pick up a Boulder before he throws it

W – Wallop

WHOOPS
Fixed a bug where enemies could sometimes cast spells when Wallop’s stun was overlapped with GNAR!’s stun

R – GNAR!

newMAGICAL GNAR
Now scales with
0.0 AP

0.5 AP
RELIABLE GNAR!
Fixed a bug where GNAR!’s knockback ministun (not the wall stun) would sometimes be removed too early
GNAR SO STRONG
Gnar now move and perform actions after casting GNAR! in
0.5

0.4 seconds

Lee Sin

Part two of three. Around here is where most would make a joke about Lee Sin being blind. We will not.


General

BUGFIX
Fixed a bug where abilities that give true sight of enemy champions would reveal stealth wards under certain circumstances

Rumble

Many Rumble bug fixes.

Heat management is what separates the good Rumbles from the great Rumbles, so when we heard of bugs that punish Rumble for playing at his best (and a few that reward him when he shouldn’t be), we felt we needed to act. That said, some of these changes might be a significant buff to Rumble’s power, and that’ll be something we’ll need to keep a close eye on.


General

RESPONSIVE RUMBLE
Fixed a bug where Rumble’s Flamespitter and Scrap Shield should be more responsive in being affected (or not affected) by Danger Zone bonuses even if they’re cast immediately after going above or below 50 heat
PROPER VENTILATION
Fixed a bug where Rumble’s basic attack would cancel if he was in the middle of attacking while Overheat expired
PUNCHING UNDER FIRE
Fixed a bug where Rumble would occasionally not receive bonus magic damage on his first basic attack during Overheat
TOO HOT TO HIDE
Fixed a bug where Rumble wouldn’t fade out when he entered brush during Overheat
SUPER GALAXY MISSILES
Fixed a bug where Super Galaxy Rumble would occasionally fire a “Danger Zone’d” Electro Harpoon missile on his second cast, even if his first cast wasn’t in the Danger Zone

Shyvana

While we realize this is a small power reduction, we had the choice of either buffing Shyvana’s late ranks in damage or just reducing her level 1 damage by 20.


E – Flame Breath

SORRY SHYVANA
Fixed a bug where Flame Breath was dealing an extra 20 damage at Rank 1. Shyvana’s damage now accurately reflects the tooltip (at 60 damage).
VISUALS
Adjusted Flame Breath’s dragon form particles to better match the damage cone. Actual area of effect remains unchanged.

Sivir

We’re just re-aligning the visuals on Sivir’s Q to better match the actual hitbox of the spell (but it’s still a small buff!).


Q – Boomerang Blade

CLARITY!
Sivir’s Crossblade now accurately deals damage when the
center of the projectile

edge of the projectile hits an opponent
RANGE
1175

1250 (to match the visuals)
ALL IN THE WRIST
Fixed a bug where Sivir’s basic attacks would cancel whenever Boomerang Blade would begin its return

Twisted Fate

Part three of three.


General

BUGFIX
Fixed a bug where abilities that give true sight of enemy champions would reveal stealth wards under certain circumstances

Urgot

Urgot’s basic attack now travels faster and Acid Hunter refunds half its mana cost if it kills an enemy. Hyper Kinetic Position Reverser also has a shorter cooldown and lower mana cost at later ranks, and lets Urgot ignore unit collision immediately after using it.

We’re just doing a bunch of small changes aimed at helping Urgot get back onto his… feet. While we try not to discuss our changes in the context, the big thing here is the mana refund on Acid Hunter, which will give Urgot a better fallback mechanic when it comes to last hitting.


General

THIS REALLY HELPS
Recommended items have been updated
THIS PROBABLY HELPS MORE
Basic attack missile speed is now
1300

1600

Q – Acid Hunter

newGET BETTER AT LAST HITTING, URGOT
Now refunds half mana cost if Acid Hunter kills an enemy
newFANCY PARTICLES
Now with extra spinning and a trail
RESPONSIVE MISSILES
Fixed a bug where Acid Hunter would fail to home if it was fired too quickly after Noxian Corrosive Charge was applied

R – Hyper-Kinetic Position Reverser

COOLDOWN
120 seconds at all ranks

120/110/100 seconds
COST
120 mana

100 mana
newHYPER KINETIC WALKING THROUGH THINGS
Urgot now ignores unit collision for 1 second after successfully using Hyper Kinetic Position Reverser
A VERY SMALL BUFF
Now grants bonus armor and magic resistance
after a 0.25 second delay

immediately
LESS DISORIENTATION
The in-game camera no longer shifts for Urgot when he completes his Hyper Kinetic Position Reverse (so Urgot can follow-up with appropriate skillshots without having to re-orient his camera)

Xerath

The hidden power of support Xerath.


W – Eye of Destruction

SORRY SUPPORT XERATH
The Spellthief’s line of items no longer procs twice when Xerath hits targets in the center of his spell.

Updated Splashes

As we’ve mentioned previously, the splash art team is engaged in a long-term effort to update our oldest base splashes. We’ve got a few more fresh updates for this patch.

SPLASH
The following champions have received updated base splashes (click the portraits for the full image!):

Shyvana

Vayne

Items

Banner of Command

SOMEONE MAKE A TIBBERS BUILD
Fixed a bug where Annie’s Tibbers wasn’t gaining increased damage from Banner of Command

Iceborn Gauntlet

Don’t let us prevent you from being inefficient with your unique passives.

THE SUPERIOR SPELLBLADE
Fixed a bug where if you had both an Iceborn Gauntlet and a Trinity Force in your inventory, you’d deal 150% of your base AD to your primary target instead of the expected 200% (you’ll still deal 125% of your base AD to surrounding enemies)

Essence Reaver

Cheaper Essence Reaver. Bam. Summary and context in one.

COMBINE COST
1050 gold

850 gold
TOTAL COST
3400 gold

3200 gold
BUGFIX
Fixed a bug where Essence Reaver was restoring more mana than it should at higher mana levels

Twin Shadows

EVEN GHOSTS DON’T FACE CHECK
Fixed a bug where the spooky ghosts from Twin Shadows would sometimes not path correctly into bushes to tag enemies

Item Purchasing

We think players should be able to shop in the comfort of their own death, without the stress of tipping their hand to their opponents.

PERSONAL BOUNDARIES
Item purchases, sales and undos while dead are no longer visible to opponents who have vision on your corpse

Twisted Treeline

Twisted Treeline Aura

These days, double AP comps have been very dominant in the meta, so we’re trying to reduce those that focus on non-stop push / waveclear.

MAP-WIDE MANA REGENERATION AURA
1.5% of missing mana

0.7% of missing mana

Ichor of Illumination

Too much cooldown reduction! We don’t want it to be so easy for mages to hit – and stay at – the cooldown reduction cap.

COOLDOWN REDUCTION
15%

10%

Cassiopeia

Miasma can be a bit overbearing on Twisted Treeline. This change, combined with the nerf to TT’s mana regen aura, should make her more reasonable.


W – Miasma

BASE MAGIC DAMAGE PER SECOND
25/35/45/55/65

20/30/40/50/60
MAXIMUM POTENTIAL MAGIC DAMAGE
225/315/405/495/585

180/270/360/450/540

Dominion

Pantheon


Passive – Aegis Protection

BUGFIX
Fixed a bug where Aegis Protection was not blocking shots from Dominion towers.

Twisted Treeline & Dominion

Leona

Solar Flare is a game changer, and with easy access to a number of tanky cooldown reduction items on these maps, her ult is up a little too frequently.


R – Solar Flare

COOLDOWN
90/75/60 seconds

100/90/80 seconds

Jarvan IV

Jarvan has great base stats and gets to build a ton of damage items while still remaining fairly tanky. We don’t want to take away his utility, so we’re focusing on his damage potential instead.


Passive – Martial Cadence

COOLDOWN
10/8/6 seconds

10/9/8 seconds

Q – Dragon Strike

ARMOR SHRED
10/14/18/22/26%

10/12/14/16/18%

Ranked Play

We’re adding a new tier to ranked play and announcing end-of-season rewards. Check out the announcement for more info.

Framerate Improvements

We’ve made some incremental performance improvements this patch, resulting in a small framerate boost across all configurations.

PERFORMANCE
Framerates have been improved by 5-10%

Bugfixes

  • Fixed a bug where the landing circle indicator for Pantheon’s R – Grand Skyfall sometimes showed as green (blue in colorblind mode) for his enemies instead of red
  • Rengar’s stealth indicator no longer persists through death if Rengar dies after casting R – Thrill of the Hunt but before gaining the stealth effect
  • The tooltip for Zed’s W – Living Shadow now displays the amount of bonus AD granted even if the skill hasn’t been leveled up yet
  • The particles for Nocturne’s Q – Dusk Trail no longer obscure other particle effects
  • Status text for crowd control effects no longer overlaps when multiple CC effects apply at the same time
  • Kayle’s recommended starting items on Twisted Treeline have been updated to no longer exceed the default amount of starting gold
  • Katarina’s E – Shunpo no longer benefits from spell vamp on wards, despite doing no damage

Upcoming Skins

The following skins will be released at various times during Patch 4.15:

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.