Ostatnie aktualizacja na PBE poza balansem związanym z Summoner’s Rift przyniosły ze sobą również bardzo dużą liczbę zmian związaną z trybem gry Teamfight Tactics, który niedawno zadebiutował na serwerach live.
Lista dotychczas znalezionych zmian w tym trybie gry prezentuje się następująco:
- Zmiany w systemie dystrybucji przedmiotów
- Po trzech początkowych falach minionów dodano nowe starcie z potworem – Grompem:
- Podobnie jak na Summoner’s Rift Grompy zaczynają ze sporym Attack Speedem po czym tracą go wraz z czasem
- Jak już wcześniej wspomniano każde starcie potwora gwarantuje uzyskanie przynajmniej jednego przedmiotu, który wypada z najsilniejszego potwora w grupie – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami również początkowe trzy fale minionów mają gwarantować przynajmniej jeden przedmiot, jednak póki co nie wiadomo czy zmiana ta została zaimplementowana
- Tego typu przedmioty przyznawane są w formie tak zwanych Tajemniczych Przedmiotów – po pokonaniu odpowiedniego potwora na polu bitwy pojawia się tajemnicze pudełko zawierające przedmiot. By go odebrać będziemy musieli albo podejść do pudełka i je otworzyć (tak jak skrzynię ze złotem w przypadku bonusu dla piratów) lub poczekać na całkowite zakończenie starcia kiedy to przedmiot automatycznie zostanie przeniesiony do naszego ekwipunku
- Smoki gwarantują wypadnięcie przynajmniej jednego kompletnego przedmiotu
- Potwory, które gwarantują wypadnięcie przedmiotu są wzmocnione przez jeden z trzech przedmiotów takich jak: – przedmiot wzmacniający nie wpływa na to jaki przedmiot wypadnie z potwora
- Dragon’s Claw – odporność na magiczne obrażenia
- Red Buff – podpalenie zadające obrażenia zależne od maksymalnego HP i blokada efektów leczących – więcej o zmianach w tym przedmiocie poniżej
- Guardian Angel – wskrzeszenie z 500 HP po śmierci
- Tajemniczym Przedmiotem może być kompletny item
- Po trzech początkowych falach minionów dodano nowe starcie z potworem – Grompem:
- System rankingowy
- System rankingowy został włączony i jest on oparty na systemie ELO – system ten był wykorzystywany w przypadku zwykłego Summoner’s Rift przed wprowadzeniem systemu ligowo-punktowego:
- Zajęcie miejsca w Top 4 sprawia, że zyskujemy ELO
- Zajęcie miejsca 5-8 sprawia, że tracimy ELO
- Samo miejsce również wpływa na ilość punktów, które zyskujemy/tracimy
- Na PBE Placementy trwają jedynie 5 gier – póki co nie wiadomo czy tak system będzie działał na serwerach live, czy może jest to zmiana wprowadzona dla ułatwienia testowania systemu rankingowego
- System rankingowy został włączony i jest on oparty na systemie ELO – system ten był wykorzystywany w przypadku zwykłego Summoner’s Rift przed wprowadzeniem systemu ligowo-punktowego:
- Zmiany w demonach
- Do bonusu przyznawanego przed Demony dodany został nowy efekt: “Auto-ataki aktywujące efekt przepalania many, zadają nieuchronne obrażenia równe 100%/200%/400% normalnie zadawanych obrażeń” – przy tym wartości efektu przepalania many nie zostały zmienione
- Zmiany w przedmiotach
- Zeke’s Convergence
- Opis przedmiotu został przeredagowany
- Do gry dodano wskaźnik efektu pokazujący na początku starcia, które jednostki znajdują się pod jego wpływem
- Red Buff i Morellonicom
- Od teraz oba te przedmioty zachowują się w praktycznie taki sam sposób z tą różnicą, że Red Buff zadaje fizyczne obrażenia, a Morellonicom zadaje magiczne obrażenia.
- Oba przedmioty zadają w przeciągu 5 sekund obrażenia równe 13% maksymalnego HP celu i całkowicie blokują wszelkie efekty leczące na celu
- Frozen Heart
- Wartość efektu spowalniającego Attack Speed została zwiększona z 20% do 25%
- Hextech Gunblade
- Wartość efektu leczącego została zwiększona z 25% do 33% wszystkich zadawanych obrażeń
- Runaan’s Hurricane
- Przedmiot ten został całkowicie zreworkowany:
- Dana jednostka przywołuje na pole bitwy ducha, który powtarza jej ataki zadając 25% obrażeń
- Duchy nakładają wszelkie efekty on-hit nakładane przez jednostkę w tym również Silverbolty Vayne
- Przedmiot ten został całkowicie zreworkowany:
- Zeke’s Convergence
- Pomniejsze zmiany
- W pobliżu informacji o obecnie posiadanym złocie dodano wyjaśnienie systemu win streaków
- Wraz z wprowadzeniem systemu rankingów do ekranu ładowania dodano możliwość sprawdzenia rangi pozostałych graczy w ten sam sposób w jaki sprawdza się rangę swojej drużyny w rankedach na Summoner’s Rift
- Do interfejsu dodano możliwość włączenia/wyłączenia wykresów obrażeń pokazujących w czasie rzeczywistym ile obrażeń zadały w danym starciu poszczególne postacie – wykres ten oczywiście resetuje się wraz z początkiem każdej rundy
źródło: =https://reddit.com/r/leagueoflegends/comments/c8qfc5/tft_made_some_major_changes_on_the_pbe_including/