Jeszcze raz mierzymy się z osłabieniem Urgota i po raz pierwszy osłabiamy kilku innych dominujących bohaterów. Jednocześnie obdarzamy miłością trolla, konia i wyjącego potwora z Pustki. W ramach dalszych prac nad przedmiotami dla strzelców delikatnie modyfikujemy Złodzieja Esencji i polecane przedmioty Kai’Sy (przestańcie kupować Klingę Burzy jako pierwszą), ale ogólnie większość rzeczy nie wymagała zmian.
W połowie ostatniego patcha uśmierciliśmy „Frostmancy” w górnej alei, ale chcemy jeszcze raz to podkreślić, szczególnie że ta strategia zrobiła niemały szum. Szukamy stałych rozwiązań dla przedmiotów związanych z Ostrzem Czarodziejki Czarów i Starożytną Monetą, ale na razie zostajemy przy zmianach wprowadzonych w aktualizacji patcha 9.3.
No to do dzieła!


Patch w skrócie
Bohaterowie

Karthus
Zmniejszone obrażenia Q.
Przedsezonowe zmiany w Mrocznych Żniwach i statystykach run były trochę zbyt fajne dla Karthusa. Teraz Piewca Śmierci jest dosłownie wszędzie i rujnuje wam życie. Zmniejszenie obrażeń Zrównania z Ziemią pomoże wrogom stawić mu opór. Nasza zmiana to coś więcej niż „tylko 5 pkt. obrażeń, lul” — Karthus spamuje Q dużo częściej w porównaniu z tym, jak często inni bohaterowie używają swoich umiejętności, więc w tym przypadku matematyka się zgadza.
Q — Zrównanie z Ziemią

Lucian
Zwiększony koszt W, zmniejszone obrażenia podstawowe.
Płomienny Wybuch pozwala Lucianowi szybko odblokować maksymalny potencjał Opaski Przepływu Many, przez co może spamować swoimi umiejętnościami do woli. Zwiększamy koszt, z którym musi liczyć się Lucian, jeśli zdecyduje się na Opaskę Przepływu Many, sprawiając, że będzie szybciej wyczerpywał zasoby many i że będzie słabszy przy pójściu na całość.
W — Płomienny Wybuch

Rek’Sai
Zanurzone Q teraz daję furię. Wynurzone Q teraz kończy się po zanurzeniu trwającym dłużej niż sekundę. Rek’Sai teraz zanurza się po odrodzeniu. Rozjaśnione efekty wizualne Wyczuwania Drgań. R nie da się uniknąć.
Delikatnie zmodyfikowaliśmy umiejętności Rek’Sai, wprowadzając niewielkie usprawnienia wizualne i zmiany, które zwiększą satysfakcję z grania nią. Gniew Królowej będzie odnawiał się szybciej po wyczyszczeniu obozu, ponieważ Rek’Sai nie musi już czekać na wygaśnięcie wzmocnienia, zanim czas odnowienia zacznie się odliczać. Ponadto (poza paroma bardzo specyficznymi wyjątkami) Pośpiechu Pustki nie da się już uniknąć.
Umiejętność bierna — Furia Xer’Sai
Zanurzone Q — Drapieżnica
Wynurzone Q — Gniew Królowej
Wynurzone W — Zanurzenie
R — Pośpiech Pustki

Sylas
Zwiększony obszar działania Q przeciwko bohaterom. Zmniejszone leczenie W. R nie przerywa się już, jeżeli Sylas straci wizję na celu.
Sylas jest w całkiem niezłym położeniu od czasu swojej premiery, ale Smagnięcie Łańcuchem nie jest aż tak użyteczne, jak byśmy chcieli, więc je poprawiamy. Te zmiany (plus małe osłabienie Królobójcy) sprawią, że wybór pomiędzy maksymalizowaniem Q i W będzie miał większe znaczenie.
Q — Smagnięcie Łańcuchem
W — Królobójca
R — Przejęcie

Thresh
Zwiększony koszt Q, dłuższy czas odnowienia na niższych poziomach.
Przed Mistrzostwami Świata daliśmy Threshowi parę wzmocnień, które umożliwiły mu częstsze rzucanie hakiem we wczesnej fazie gry. Częściowo cofamy zmiany, ponieważ okazało się, że Thresh za bardzo przytłacza wrogów w alei.
Q — Wyrok Śmierci

Urgot
Zwiększony koszt Q. Zmniejszona wytrzymałość tarczy W, zwiększony koszt na niższych poziomach.
Wydawało nam się, że po osłabieniach w patchu 9.2 Urgocik nie będzie już sprawiał nam przykrości. Niestety, wciąż jest niepowstrzymaną siłą w alei dzięki swoim tarczom i pociskom o niskim koszcie. Grający Urgotem będą musieli dokonać wyboru, czy zużyć manę na nękanie z dystansu, czy na włączenie tarczy i pojedynkowanie się.
Q — Pocisk Żrący
W — Czystka

Yasuo
Zmniejszone obrażenia od ataku. Zmniejszone obrażenia trafienia krytycznego Q.
W połowie ostatniego sezonu, kiedy Ostrze Nieskończoności straciło szansę na trafienie krytyczne oraz zwiększone obrażenia trafień krytycznych, wzmocniliśmy Yasuo. Od czasu ostatniego patcha Ostrze Nieskończoności znowu daje szansę na trafienie krytyczne i zwiększa obrażenia trafień krytycznych, więc w większości cofamy te wzmocnienia (Nawałnica Stali trochę ich zachowa, bo Ostrze nie zostało całkowicie przywrócone do poprzedniego stanu).Podstawowe statystyki
Q — Nawałnica Stali

Zed
Zwiększony przyrost prędkości ataku. Zwiększone obrażenia Q. Zwiększony zasięg ponownego użycia W, krótszy czas odnowienia. R nie daje już obrażeń od ataku przy zabójstwie.
Teoria, na której opiera się efekt bierny R — Znaku Śmierci Zeda, czyli zabijanie celów mających dużo obrażeń od ataku w celu stania się silniejszym, nie działa w praktyce, bo najczęściej takie cele nie są dla Zeda najważniejsze. Ponadto przez wzmocnienia, które sprawiłyby, że polowanie na cel posiadający najwięcej obrażeń od ataku byłoby poprawne w każdej sytuacji, Zed stałby się całkowicie uzależniony od Zbieracza Cienia, co uniemożliwiłoby mu odnoszenie sukcesów w inny sposób. Usuwamy ten efekt, a jego moc zamieniamy na lepszą wczesną fazę gry w alei i potężniejszą dywersję w późnej fazie gry, co z pewnością przyda się Zedowi, bo to nie są jego najmocniejsze strony.Podstawowe statystyki
Q — Ostrze Shuriken
W — Żywy Cień
R — Znak Śmierci
Runy

Zdobywca
Daje kumulującą się siłę adaptacyjną po zadaniu obrażeń wrogim bohaterom. Przy maksymalnej liczbie ładunków zamienia część obrażeń zadawanych bohaterom na obrażenia nieuchronne i leczy o tę wartość.
Zdobywca został zaprojektowany, żeby pomagać wojownikom w długich walkach, ale daje zbyt wiele natychmiastowej mocy, ponieważ jego użytkownicy mogą obejść fakt, że nie aktywuje się od razu (a właśnie wtedy ich przeciwnicy powinni mieć nad nimi przewagę), walcząc ze stworami, dzięki czemu Zdobywca jest zawsze gotowy do działania. Usuwamy to rozwiązanie, co znaczy, że bohaterowie korzystający z tej runy będą musieli liczyć się z jej opóźnionym działaniem. Ale będą teraz dostawać dodatkowe obrażenia od Zdobywcy na przestrzeni kilku pierwszych ciosów w walce, żeby nie byli kompletnie bezradni, gdy wybuchnie bójka. (Uwaga: Zdobywca daje teraz siłę adaptacyjną, a nie obrażenia od ataku. Radujcie się, bohaterowie korzystający z mocy umiejętności).Jeżeli chodzi o Zdobywcę, kiedy jest „odblokowany”, zmieniliśmy połowę zapewnianych przez niego obrażeń nieuchronnych na leczenie. To daje obrońcom, którzy wcześniej byli masakrowani przez owe obrażenia nieuchronne, realną szansę na przetrwanie ataku bohaterów ze Zdobywcą, a wojownicy dostają narzędzie, dzięki któremu nie będą ginęli, zanim dopadną tylną linię wrogiej formacji.
Przedmioty

Złodziej Esencji
Zwiększone obrażenia od ataku. Skrócenie czasu odnowienia jest teraz efektem unikalnym.
Złodziej Esencji był trochę zbyt słaby po zmianach w przedmiotach dla strzelców z zeszłego patcha. Wzmacniamy go.Aktualizacje patcha 9.3 dot. przedmiotów
Te zmiany weszły w życie w poprzednim patchu, ale powtarzamy je dla tych, którzy je przegapili. Podjęliśmy zdecydowane kroki, żeby usunąć „Frostmancy” w górnej alei (nękanie wroga za pomocą ładunków Daniny, utrzymywanie przychodu dzięki Kleptomancji i jednoczesne ignorowanie farmienia) i pracujemy nad lepszym, długoterminowym rozwiązaniem.
Przedmioty powiązane z Ostrzem Złodziejki Czarów
Przedmioty powiązane ze Starożytną Monetą
Proste zmiany

Azir
Zwiększony podstawowy przyrost prędkości ataku.
Zwiększamy obrażenia, które Azir zadaje w późnej fazie gry.Podstawowe statystyki

Gnar
Zwiększony pancerz i odporność na magię Mega-Gnara.
Pomagamy Gnarowi wpadać w sam środek walki i rozpychać się łokciami, kiedy już się przemieni.Podstawowe statystyki

Hecarim
Zmniejszony koszt Q, krótszy czas odnowienia E.
Dajemy Hecarimowi trochę lepszą wczesną fazę gry, żeby mógł nadążyć za innymi rywalami.
Q — Szał
E — Niszczycielska Szarża

Rengar
Naprawiono błąd polegający na tym, że Q na pierwszym poziomie zadawało więcej obrażeń, niż powinno.
Naprawianie błędów.
Q — Dzikość

Sivir
Naprawiono błąd polegający na tym, że W zadawało więcej obrażeń, niż powinno.
Naprawianie błędów.
W — Rykoszet

Varus
Naprawiono błąd polegający na tym, że ładunki Rozkładu zadawały mniej obrażeń, niż powinny.
Naprawianie błędów.
W — Kołczan Rozkładu

Kai’Sa
Usunięto Klingę Burzy z polecanych przedmiotów.
Zmieniliśmy Klingę Burzy. Przestańcie składać ją pierwszą na Kai’Sie.
Tryndamere
Usunięto Włócznię Shojin z polecanych przedmiotów.
Myśleliśmy, że Włócznia Shojin sprawdzi się w rękach Tryndamere’a. Jednak wychodzi na to, że Krwiożercza Hydra jest lepsza. Kupujcie ją, a nie Włócznię.
Nunu i Willump
Q — Pożarcie

Trundle
Zmniejszony koszt W, zwiększona prędkość ataku.
Pomagamy Trundle’owi częściej używać W w alei oraz zwiększamy zagrożenie, jakie stanowi nasz troll, gdy wrogowie wtargną na jego terytorium.
W — Zamarznięte Terytorium
Pierwsza fala stworów
Pierwsza fala stworów w dolnej i górnej alei dłużej przenika przez jednostki po pojawieniu się.
Ta zmiana dotyczy paru skrajnych przypadków i mało intuicyjnych interakcji, które mogą wykorzystać (pro)gracze, żeby zmanipulować pierwszą falę stworów w grze.Zmiany w trybie ARURF
Zmiany wyważające i naprawione błędy
Wyważenie trybu ARURF nie sprawiało nam większych kłopotów w ostatnich tygodniach. Przygotowaliśmy jedno nowe osłabienie dla Garena i oficjalnie informujemy o zmianach, które zostały wprowadzone wcześniej, ale zgubiły się gdzieś w morzu aktualizacji wyważania bohaterów.
Garen
Ezoteryczna Kometa
Ta zmiana weszła w życie jakiś czas temu, więc tylko o niej powiadamiamy!
Starszy Smok
Ta zmiana weszła w życie jakiś czas temu, więc tylko o niej powiadamiamy!
Poro Zwierzątka w trybie ARURF
Po premierze patcha 9.4 ustawcie dowolne Poro Zwierzątko jako swoją ikonę przywoływacza, żeby wziąć ze sobą puchatego (albo najeżonego kolcami, albo ognistego, albo jakiego chcecie) kumpla na przejażdżkę w trybie ARURF. Mowa oczywiście o tych samych ikonach, dzięki którym można było przyzywać Poro Zwierzątka w trybach takich jak Legenda o Królu Poro czy Nexus Blitz.Aktualizacje efektów dźwiękowych i wizualnych bohaterów

Kennen
Aktualizujemy ataki i umiejętności Kennena tak, żeby spełniały aktualne standardy jakości i przejrzystości League of Legends.
Olaf
Aktualizujemy ataki i umiejętności Olafa tak, żeby spełniały aktualne standardy jakości i przejrzystości League of Legends.
Riven
Aktualizujemy ataki i umiejętności Riven tak, żeby spełniały aktualne standardy jakości i przejrzystości League of Legends.
Wukong
Aktualizujemy ataki i umiejętności Wukonga tak, żeby spełniały aktualne standardy jakości i przejrzystości League of Legends.Aktualizacje animacji bohaterów

Katarina

Twisted Fate
Gry rankingowe
Nowości w patchu 9.4
Już wprowadzone zmiany
Naprawione błędy
- Naprawiono problem z tekstem w zakładkach Kolekcji i Profilu.
- Efekt bierny W — Rozdzielnokształtnej Neeko teraz poprawnie zadaje obrażenia wieżom, jeżeli Neeko ma więcej mocy umiejętności niż obrażeń od ataku.
- Kalista nie może już rzucić E — Rozdarcia, jeżeli ma zbyt mało many.
- Efekty cząsteczkowe Q — Błyskawicznego Mrozu i R — Burzy Lodu Anivii nie pozostają już na wrogach przez zbyt długi czas.
- R — Walę na Oślep Twitcha teraz poprawnie aktywuje efekty Naładowania podczas atakowania z maksymalnego zasięgu zapewnianego przez Ognistą Armatę.
- Wskaźnik wykończenia R — Strachu ponad Śmierć Urgota nie pojawia się już na wrogach, gdy Urgot nie żyje.
- Naprawiono błąd polegający na tym, że ładowanych umiejętności (np. Q — Przebijającej Strzały Varusa) czasami nie można było rzucić, przez co bohaterowie musieli czekać przez cały czas ładowania, aż umiejętność się przerwie.
- Przywrócono efekty wizualne Karnawałowej Anivii pojawiające się przy jej animacjach żartu, prowokacji, tańca, śmiechu, bezczynności i śmierci.
- Przywrócono efekty wizualne Bogini Broni Miss Fortune pojawiające się przy jej animacjach śmierci, Obrony Terytorialnej i Powrotu.
- Wyłączenie opcji „Pokaż utratę kontroli interfejsu” teraz działa poprawnie.
Nadchodzące skórki i Barwy
Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem: