Weźcie sobie coś do picia (może wyżej wspomniane mleko?) i zapraszamy do czytania.
Patch w skrócie
Bohaterowie
Aatrox
Zwiększona regeneracja zdrowia. Aatrox nie leczy się już, kiedy zadaje obrażenia celom niebędącym bohaterami. E nie przechowuje już ładunków, ale odnawia się szybciej, niż się wcześniej ładowało.
Ostatni patch miał na celu obniżyć ogólną moc Aatroxa, a ten ma za zadanie przysporzyć Ostrzu Darkinów więcej słabości. Zamieniamy jego zdolność do utrzymywania się dzięki stworom na wyższą regenerację zdrowia, żeby nie mógł już aż tak skutecznie polegać na farmieniu, gdy musi odzyskać zdrowie po ataku wroga. Usunięcie drugiego ładunku Doskoku Umbry utrudni trafienie wszystkimi trzema Q i sprawi, że jeżeli wrogowie zmuszą Aatroxa do użycia doskoku, nie będzie miał kolejnego doskoku, żeby oddalić się nim od niebezpieczeństwa.Podstawowe statystyki
E — Doskok Umbry
Akali
Zwiększona regeneracja zdrowia. Q już nie leczy. Wieże ujawniają Akali, gdy jest w Osłonie. Dłuższy czas odnowienia W na wyższych poziomach.
Najpierw rzeczy ważne: usuwamy zdolność ukrywania się przed wieżami, co było najbardziej kontrowersyjną częścią aktualizacji Akali. Wielu z was pewnie zadaje sobie pytanie, dlaczego zajęło nam to ponad rok, a odpowiedzią na nie jest to, że Akali potrzebowała tej zdolności, żeby szturmować wieże tak skutecznie jak inni zabójcy. Jednakże w ostateczności Akali ma tak wiele mocnych stron (między innymi możliwość zmiany celu w trakcie walki bez większej straty obrażeń i cztery rodzaje mobilności), że nie potrzebuje solidnie szturmować wież. Zważywszy na to, że Akali odnosi większe sukcesy w długich walkach niż inni zabójcy, krótkie okienko czasowe na przeprowadzenie szturmu na wieżę ma sens jako słabość, którą od teraz jest. Wydłużenie czasu odnowienia nie potrzebuje tłumaczenia — zmniejszamy dostęp Akali do bezpieczeństwa, które zapewnia jej Osłona, w późnej fazie gry.Jako że mamy już to za sobą… Osłabienie techniki pięciu cięć. Akali stała się bohaterką, którą można wybierać w ciemno na wyższych poziomach rozgrywki, a leczenie z Q znacznie się do tego przyczyniło. Utrzymywanie się dzięki stworom i potworom pozwala Akali przetrwać w zestawieniach, w których powinna być siłą wypychana z alei albo w ogóle ginąć w wyniku agresji ze strony wroga. Dajemy jej większą regenerację zdrowia, żeby nie ucierpiała za bardzo, ale jesteśmy zupełnie świadomi tego, że ogólnie obniżyliśmy jej moc.
Będziemy monitorować stan Skrytej Zabójczyni w grach profesjonalnych oraz normalnych (czy zmiana W zmniejszyła frustrację z grania przeciwko Akali? Czy zmiana Q pozwoli na sensowne kontrowanie jej?), a potem zdecydujemy, w jaki sposób możemy jej pomóc. W międzyczasie prawdopodobnie będziecie mogli przestać stale ją banować.
Podstawowe statystyki
Q — Technika Pięciu Cięć
W — Osłona Zmierzchu
Camille
E nie ogłusza już stworów ani potworów.
Status Camille jako topowej dżunglerki stał się tak problematyczny, że trudno jest wyważyć ją w dżungli, żeby nie ucierpiała jej rola górnej. Zdecydowaliśmy się nadać priorytet Camille w górnej alei, choć to prawdopodobnie oznacza, że Camille w dżungli stanie się co najwyżej niszowym wyborem.E — Haki
Cassiopeia
Zmniejszone obrażenia podstawowe Q na wyższych poziomach, zwiększone skalowanie. Zmniejszone obrażenia W na wyższych poziomach, zwiększony koszt na wyższych poziomach.
Tego węża chyba już kiedyś tu widzieliśmy (ostatnio nawet dwa razy). Cassiopeia wciąż jest zbyt silna, gdy walczy z wyjątkowo bezpiecznej odległości.Q — Trujący Wybuch
W — Miazmat
Irelia
Zwiększony przyrost zdrowia i pancerz. Zwiększono limit ładunków umiejętności biernej, ładunki dają teraz prędkość ataku zamiast obrażeń, premia za zebranie maksymalnej liczby ładunków teraz daje obrażenia zamiast prędkości ataku. Zwiększone dodatkowe obrażenia Q przeciwko stworom. W redukuje więcej obrażeń fizycznych, ale nie redukuje już obrażeń magicznych.
Te zmiany idą ręka w rękę ze zmianami z patcha 9.2, które usunęły niewygodną mechanikę z zestawu umiejętności Irelii i osłabiły jej zdolność czyszczenia fal w późnej fazie gry. Naszym celem było dodanie Tańczącej z Ostrzami wyraźniejszych słabości i ograniczenie jej wszechstronnej mocy, co teraz kontynuujemy. Ogólnie rzecz biorąc, po wszystkich tych zmianach wrogowie powinni poczuć, że mają lepsze sposoby na poradzenie sobie z Irelią — od wybierania bohaterów, przez fazę gry w alei, aż po walki drużynowe. Co w takim razie robimy w tym patchu?Zamieniamy premie Ioniańskiego Zapału — teraz otrzymacie prędkość ataku za każdy ładunek, a przy maksymalnej liczbie ładunków obrażenia przy trafieniu — żeby zmniejszyć obrażenia eksplozywne towarzyszące jej otwierającym uderzeniom i żeby dać wrogom więcej czasu, zanim jej obrażenia rozkręcą się na dobre. (Podnieśliśmy obrażenia zadawane stworom przez Falę Ostrzy, żeby złagodzić wpływ na jej i tak już osłabioną zdolność czyszczenia fal). Zmieniamy również Buntowniczy Taniec, żeby był lepszą opcją defensywną przeciwko obrażeniom fizycznym i nie zapewniał żadnej ochrony przeciwko obrażeniom magicznym. Dzięki temu magowie staną się piętą achillesową Irelii, ale za to będzie radziła sobie jeszcze lepiej z bohaterami polegającymi na obrażeniach od ataku.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna — Ioniański Zapał
Q — Fala Ostrzy
W — Buntowniczy Taniec
E — Obłędny Duet
Dialogi towarzyszące napotkaniu bohatera po raz pierwszy
Przedmioty dla strzelców
Krótki wstęp
Opisy zmian poszczególnych przedmiotów znajdują się w sekcjach poniżej, ale chcielibyśmy rzucić trochę światła na tę sprawę dla wszystkich zainteresowanych. W połowie zeszłego sezonu wprowadziliśmy wiele zmian w przedmiotach dla strzelców, żeby poszerzyć pulę bohaterów i stylów gry, które sprawdzą się w dolnej alei, by było w niej coś więcej niż tylko spamowanie trafieniami krytycznymi w późnej fazie gry. Choć prowadzący inni niż strzelcy czasami pojawiają się teraz w dolnej alei, strzelcy polegający na trafieniach krytycznych zostali doprowadzeni do frustracji przez takie rzeczy jak niepotrzebne przekraczanie limitu szansy na trafienie krytyczne, antysynergia Ostrza Nieskończoności i Ostatniego Szeptu oraz poświęcanie większej ilości obrażeń niż dotychczas w wypadku kupienia defensywnych przedmiotów, co ma miejsce z powodu mniejszego skoku mocy przy dwóch przedmiotach.W tym patchu ponownie pochylamy się nad przedmiotami dla strzelców i chcemy zrealizować następujące cele:
- Gracze używający bohaterów korzystających z trafień krytycznych znów będą podekscytowani swoimi podstawowymi przedmiotami.
- Zestawy przedmiotów zapewniających szansę na trafienie krytyczne będą ogólnie dawały większą satysfakcję w normalnych rozgrywkach (naprawimy problemy wymienione powyżej), nie stając się problemem w grach profesjonalnych.
- Bohaterowie korzystający z trafień krytycznych będą mogli wcisnąć w swój ekwipunek opcję defensywną, jeżeli będą mieli taką potrzebę.
Płaszcz Zręczności
Ten przedmiot znalazł się na początku, bo w innym przypadku byłoby dziwnie widzieć go w Ostrzu Nieskończoności i Złodzieju Esencji. Witaj z powrotem, stary druhu.Ostrze Nieskończoności
Zwiększa obrażenia trafień krytycznych zamiast częściowo zamieniać je na obrażenia nieuchronne. Daje szansę na trafienie krytyczne zamiast podwajać szansę na trafienie krytyczne z innych źródeł.
Przywracamy współgranie Ostrza Nieskończoności z samym sobą, żeby kupienie go wiązało się z większą natychmiastową satysfakcją. Usunięcie zamiany obrażeń trafień krytycznych na obrażenia nieuchronne oznacza, że Ostrze nie ma już antysynergii z Ostatnim Szeptem, a ustawienie wartości zwiększenia obrażeń trafień krytycznych na 25% zamiast tradycyjnych 50% pozwoli nam zachować nasz pierwotny cel, czyli ograniczenie masakry, jakiej strzelcy dokonywali na delikatnych celach.Płonące Ostrze
(Mistrzowskie ulepszenie Ornna)
Złodziej Esencji
Teraz daje szansę na trafienie krytyczne. Nie daje już many ani Rozbłysku Esencji.
Choć wersja Złodzieja Esencji z Rozbłyskiem Esencji odblokowała kilka nowych stylów gry strzelcami (mowa głównie o Lucianie), to wyrządziła krzywdę paru innym bohaterom takim jak Ashe i Xayah i ostatecznie okazała się pasować lepiej do wojowników pokroju Renektona i Riven. Złodziej Esencji znowu będzie przedmiotem zapewniającym szansę na trafienie krytyczne i skrócenie czasu odnowienia.Włócznia Shojin
Daje obrażenia od ataku, zdrowie, skrócenie czasu odnowienia i Przebudzonego Smoka (Rozbłysk Esencji pod inną nazwą).
Tak jak wspomnieliśmy wyżej przy Złodzieju Esencji, wielu bohaterów robi dobry użytek z Rozbłysku Esencji. Tylko że większość z nich nie jest strzelcami. Zrobiliśmy dla nich nowy przedmiot. (Informacja dla tych, którzy widzieli poprzednią wersję Włóczni Shojin przy okazji Nexus Blitz — okazała się ona spełniać podobną funkcję jak Gruboskórność Steraka, więc nie wprowadziliśmy jej do gry).Klinga Burzy
Teraz wzmacnia efekty Naładowania i sprawia, że spowalniają cel. Nie daje już gwarantowanego trafienia krytycznego po niewykonywaniu ataków podstawowych przez kilka sekund.
Klinga Burzy została stworzona, by wesprzeć style gry strzelców, które opierają się na utrzymywaniu wrogów na dystans, a nie na atakowaniu ile wlezie, ale skończyła jako pierwszy przedmiot w zestawach z przedmiotami zapewniającymi trafienie krytyczne z powodu zapewnianego przez nią wpływu we wczesnej fazie gry oraz skalowania z trafieniami krytycznymi. Zachowujemy koncepcję „superpotężnych ataków co jakiś czas”, ale przenosimy ją z systemu trafień krytycznych do systemu Naładowania, żeby nie była jedynie wzmocnieniem zestawów przedmiotów z Ostrzem Nieskończoności.Widmowy Tancerz
Teraz daje tarczę przy niskim poziomie zdrowia, ale nie zmniejsza już obrażeń otrzymywanych od ostatniego trafionego bohatera. Widmowy Walc teraz włącza się przy ataku, a nie z powodu znajdowania się w pobliżu wrogiego bohatera.
Obecne opcje defensywne dla strzelców korzystających z trafień krytycznych (Paszcza Malmortiusa, Anioł Stróż, Rtęciowy Bułat) tak bardzo opóźniają zdobycie innych przedmiotów podstawowych, że strzelcy w walkach nie mogą zadawać takiej ilości obrażeń, jaką powinni zadawać prowadzący, mimo że żyją dłużej. Robimy z Widmowego Tancerza opcję defensywną, która będzie lepiej pasować do zestawów z przedmiotami zapewniającymi trafienie krytyczne.Huragan Runaana
Kosa Statikka
Kosa potrzebowała małego, dodatkowego wzmocnienia, żeby dorównać mocą innym ulepszeniom Zapału.Ostatni Szept
Zwiększony koszt. Zwiększone obrażenia od ataku i przebicie pancerza.
Sprawiamy, że Ostatni Szept będzie efektywniejszym składnikiem Pozdrowień Lorda Dominika i Śmiertelnego Przypomnienia.Sugerowane zestawy przedmiotów
W tym patchu zmieniamy mnóstwo przedmiotów dla strzelców, więc zestawy przedmiotów strzelców mogą wyglądać nieco inaczej. Dzielimy się z wami kilkoma podstawowymi zestawami, których możecie spodziewać się w tym patchu, choć w rzeczywistości będą one różniły się w zależności od bohatera (nie omówimy tutaj wyjątkowych zestawów — co tam u ciebie, Ezreal?). Najlepszą rzeczą, jaką możecie zrobić, jest stare, dobre krytyczne myślenie o tym, które przedmioty pasują do stylu gry i mocnych stron waszego bohatera. Oto parę standardowych zestawów, które zobaczycie w tym patchu:Proste wzmocnienia i osłabienia
Lissandra
Zwiększony koszt Q na wyższych poziomach. Zmniejszone obrażenia E na wyższych poziomach.
Lissandra czerpie swój status dominującej środkowej w większości ze swojej zdolności do szybkiego rozprawiania się ze stworami przy ponoszeniu stosunkowo niskich kosztów, co pozwala jej często udawać się na wypady po mapie z wysokim poziomem many. Wyższy koszt Odłamka Lodu i niższe obrażenia Ścieżki Lodowca oznaczają, że będzie musiała zainwestować więcej czasu i zasobów w środkowej alei, zanim będzie mogła wywrzeć presję na innych alejach.Poza zmianami związanymi z czyszczeniem fal wskaźnik punktu docelowego Ścieżki Lodowca jest teraz zawsze widoczny, jeżeli jesteście blisko niego. Ta zmiana ma głównie zaradzić przypadkom, w których gracze Lissandry mogli chować ów punkt docelowy wewnątrz terenu, ale zajmujemy się również przypadkami dotyczącymi zarośli i pola widzenia.
Q — Odłamek Lodu
E — Ścieżka Lodowca
Sion
Zmniejszone obrażenia Q. Dłuższy czas odnowienia W na niższych poziomach.
Osłabiamy wczesną fazę gry Siona w alei, żeby miał więcej kłopotów w trudnych zestawieniach.Q — Dziesiątkujące Uderzenie
W — Kuźnia Dusz
Zyra
Zmniejszone obrażenia roślin.
W poprzednim patchu delikatnie osłabiliśmy regenerację many Zyry, przez co musi ona rozważniej gospodarować umiejętnościami. Z kolei w tym patchu uderzymy w Wiedźmę Cierni trochę mocniej i weźmiemy na celownik nękanie za pomocą roślin, dzięki któremu może trzymać wrogów w ryzach, nawet jeżeli spudłuje swoimi zaklęciami.Ogólne
Nagrody w złocie za stwory i potwory
Ginięcie, gdy jest się do tyłu w farmie, opóźnia naliczanie się nagród w złocie za stwory i potwory po odrodzeniu się.
Jednym z niezamierzonych efektów ubocznych nagród w złocie za stwory i potwory, które wprowadziliśmy w przedsezonie, jest to, że farmienie, by dogonić przeciwnika z przewagą zgromadzoną we wczesnej fazie gry, zamienia was w łatwe cele. Już tak nie będzie.Aktualizacja ekranu wczytywania
- Ramki rankingowe teraz aktualizują się dynamicznie, by odzwierciedlić waszą aktualną rangę.
- Wczytywanie gry można teraz śledzić na pojedynczym pasku na dole ekranu.
- Kliknięcie karty gracza na ekranie wczytywania teraz odwróci ją, by pokazać dodatkowe informacje:
- współgracze: maestria bohatera, honor i pancerz rankingowy lub ramka poziomu w zależności od tego, którą z tych rzeczy sobie ustawili;
- wrogowie: maestria bohatera i honor.
Naprawione błędy
- Oznaczenie Q — Znaku Złośliwości i Q — Znaku Złośliwości po użyciu Naśladowcy LeBlanc nie jest już zużywane, gdy E — Eteryczne Łańcuchy, E — Eteryczne Łańcuchy po użyciu Naśladowcy lub Q — Znak Złośliwości po użyciu Naśladowcy by je aktywowały, ale zostały zablokowane przez tarczę magii.
- Reliktowa Tarcza nie pokazuje już dwukrotnie większej ilości złota wygenerowanej przez Łupy Wojenne na ekranie z wynikami zakończonej gry.
- Aatrox w podstawowej skórce znowu może włączać swoje sztandarowe skrzydła.
- Kolor pocisku E — Potępienia Rozrywkowej Vayne (Prestiżowej Edycji) został trochę zmieniony, by odróżnić tę umiejętność od jej ataków podstawowych po użyciu R — Godziny Sądu.
- Przywrócono audio towarzyszące R — Ostatniemu Tchnieniu Yasuo Zwiastuna Nocy.
- Wybranie nowego tła profilu znowu natychmiast je aktualizuje, nie trzeba już wychodzić i ponownie wchodzić na profil.
Nadchodzące skórki i Barwy
Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem: