Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Oficjalne zmiany patcha 9.13

Witajcie, taktycy! Jesteście gotowi na Potyczki Taktyczne?

Nastał patch 9.13, a wraz z nim oficjalna premiera od dawna wyczekiwanego trybu gry, który zaczniemy wprowadzać w regionach na całym świecie, zaczynając od dziś. Będziemy tworzyć go z wami i stale aktualizować, więc dajcie nam znać, jeśli macie jakieś komentarze, i zgłaszajcie błędy, gdy tylko jakieś zobaczycie!

Witamy też Qiyanę na Summoner’s Rift. Cesarzowa Żywiołów na pewno przypadnie do gustu wszystkim uwielbiającym granie szybkimi zabójcami, którzy zadają mnóstwo obrażeń.

Chcemy również pozdrowić wszystkich, którzy bacznym okiem śledzili kampanię „Życie Patcha” zorganizowaną przez zespół ds. wyważania. Wspaniale było móc uchylić rąbka tajemnicy, jeśli chodzi o proces wyważania bohaterów, i pozwolić wam lepiej zrozumieć, jak i dlaczego wprowadzamy osłabienia i wzmocnienia. Ci, którzy obserwowali Nexus i zamieszczane tam aktualizacje patcha 9.13 na żywo, nie będą zaskoczeni zmianami dotyczącymi Illaoi, Pyke’a i Udyra ani osłabieniami Sony (szloch), które znajdziecie poniżej.

PS Naburmuszonodozor to najlepsza Mała Legenda. Wiecie, o kogo chodzi.

Hanna „shio shoujo” Woo Paul „Aether” Perscheid

Patch w skrócie


Qiyana, Arcade Caitlyn, Arcade Kai’Sa, Bojowy Boss Qiyana, Bojowy Boss Yasuo i Arcade Caitlyn (Prestiżowa Edycja) będą dostępni 28 czerwca 2019.

Potyczki Taktyczne

W patchu 9.13 Potyczki Taktyczne trafią do graczy na całym świecie! Grajcie przeciwko siedmiu przeciwnikom w wyścigu każdy na każdego, polegającym na tworzeniu jak najmocniejszej drużyny, która będzie dla was walczyć.

Przypominamy, że ten tryb dalej jest w fazie beta! Podczas grania w Potyczki Taktyczne możecie spotkać się z błędami, dlatego będziemy wdzięczni za każde zgłoszenie, jak i za bardziej ogólne przemyślenia. Chcemy tworzyć ten tryb z wami.

Będziemy również monitorować stan serwerów podczas premiery Potyczek w patchu 9.13 i zastanawiać się nad potencjalnymi zmianami wyważającymi na podstawie waszych opinii i głosów. Aby dowiedzieć się więcej, sprawdźcie oficjalną stronę Potyczek Taktycznych!

Bohaterowie

Qiyana

Cesarzowa Żywiołów

Qiyana przybędzie podbić Summoner’s Rift 28 czerwca!

Portrety Qiyany w wysokiej rozdzielczości są dostępne w Kompozycjach Pulpitu League!

Corki

Pasek amunicji R teraz czyta się od lewej do prawej. Zmodyfikowano czas odnowienia i czas pojawienia się Paczki w trybie ARAM.

Dla aramowych zapaleńców: zmodyfikowaliśmy Paczkę na Howling Abyss, żeby Corki miał więcej okazji do trafienia swoich wrogów Przesyłką Specjalną. Dla wszystkich fanów Corkiego: zmodyfikowaliśmy sposób wyświetlania pocisków przez jego pasek amunicji. Pocisk znajdujący się najbardziej na lewo będzie teraz tym, który zostanie wystrzelony w następnej kolejności. Ponieważ pasek amunicji Corkiego wciąż jest przyczepiony do lewej strony jego paska zdrowia, oznacza to, że następny pocisk nie będzie się już przesuwał, gdy Corki zyska ładunek, co ułatwi stwierdzenie na pierwszy rzut oka, czy kolejna rakieta będzie Pociskiem Burzącym.

Umiejętność bierna — Uzbrojenie Hextech

CZAS PIERWSZEGO POJAWIENIA SIĘ PACZKI W TRYBIE ARAM 8:00 5:00
CZAS ODNOWIENIA PACZKI W TRYBIE ARAM 240 sek. 150 sek.

R — Ogień Zaporowy

PASEK AMUNICJI Pocisk po lewej będzie teraz zawsze wystrzeliwany w pierwszej kolejności, a nowe ładunki będą wyświetlać się od prawej.

Diana

Drobne poprawki Q.

Napisaliśmy kod Q Diany od nowa, żeby przyjemniej rzucało się tę umiejętność. Większość poprawek jest dość subtelna, więc wymieniliśmy tutaj parę co konkretniejszych zmian, żebyście na pewno się o nich dowiedzieli.

Q — Cios Półksiężyca

CZUBEK GÓRY KSIĘŻYCOWEJ Czubek łuku Ciosu Półksiężyca Diany ujawnia teraz mgłę wojny na krótką chwilę.
SONATA KSIĘŻYCOWA Kierunek użycia Ciosu Półksiężyca lepiej pokrywa się z pozycją kursora.
LĄDOWANIE AWARYJNE Pocisk Ciosu Półksiężyca leci trochę szybciej.

Illaoi

Dodane minimalne obrażenia W, W działa teraz również na wieże. Macki znikają szybciej, gdy Illaoi się od nich oddali. Krótszy czas trwania ducha i efektu Nośnika, krótszy odstęp pomiędzy atakami Macek. Zwiększony limit Macek R.

Pieczemy dwie ośmiornice na jednym ogniu — wzmacniamy Illaoi i modernizujemy sposób działania jej umiejętności. Wynikiem wszystkich mniejszych poprawek i wzmocnień powinno być to, że granie nią będzie ogólnie przyjemniejsze, a ona sama stanie się mocniejsza.

Umiejętność bierna — Prorok Starszego Boga

nowośćSKALOWANIE MACEK Z MOCĄ UMIEJĘTNOŚCI 0,4 pkt. mocy umiejętności
usuniętoZA DUŻO INFORMACJI Macki nie będą już przechodziły w stan bezczynności, gdy w pobliżu nie będzie Illaoi, by im rozkazywać.
nowośćZEGAR TYKA Illaoi może zasygnalizować swojej drużynie czas odnowienia Proroka Starszego Boga.
PA Macki znikają po 60 sek. 30 sek. od tego, jak Illaoi się od nich oddali.
MGŁA WOJNY Wrogowie zyskują wizję na Mackach przez mgłę wojny w zasięgu 1400 jedn. 1000 jedn.
NAPRAWIONY BŁĄD Wrodzy bohaterowie nie zyskują już globalnie wizji na wyprowadzających ataki Mackach.
NAPRAWIONY BŁĄD Naprawiono błąd sprawiający, że Macki, które były w trakcie atakowania, kiedy Illaoi umierała, nie zadawały obrażeń.

W — Sroga Lekcja

nowośćMINIMALNE OBRAŻENIA 20/30/40/50/60 pkt.
nowośćWRZUĆ WYŻSZE OBROTY Minimalne obrażenia są zadawane wieżom jako obrażenia dodatkowe.

E — Próba Ducha

usuniętoSKRACANY CZAS TRWANIA DUCHA Czas trwania ducha nie jest już skracany, ilekroć Illaoi otrzymuje obrażenia od celu.
PODSTAWOWY CZAS TRWANIA DUCHA 10 sek. 7 sek.
PODSTAWOWY CZAS TRWANIA EFEKTU NOŚNIKA 12 sek. 10 sek.
ODSTĘP POMIĘDZY ATAKAMI MACEK Atak raz na 10 sek. na wszystkich poziomach Atak raz na 5/4/3 sek. (na poziomach 1/7/13)

R — Skok Wiary

MAKSYMALNA LICZBA PRZYZWANYCH MACEK 5 6
POBŁAŻLIWOŚĆ Macki ze Skoku Wiary nie znikają już w trakcie ataku, jeśli Illaoi użyje Srogiej Lekcji, rozkazując im chlasnąć.

Karma

Skrócony czas trwania premii do prędkości ruchu podstawowego E.

W patchu 9.12 nie było żadnych przeciwwskazań co do wzmocnienia Karmy, ale przeholowaliśmy. Dlatego też delikatnie tonujemy jej wzmocnienia.

E — Inspiracja

CZAS TRWANIA PREMII DO PRĘDKOŚCI RUCHU 2,5 sek. 1,5 sek. (czas trwania premii wzmocnionego E to wciąż 2,5 sek.)

Ornn

Zwiększone skalowanie obrażeń Q.

Pomagamy Ornnowi w alei.

Q — Wulkaniczna Wyrwa

SKALOWANIE 1,0 pkt. obrażeń od ataku 1,1 pkt. obrażeń od ataku

Pyke

Krótszy czas odnowienia Q na niższych poziomach, usunięto premię do obrażeń dźgnięcia. Prędkość ruchu W teraz się skaluje. E nie zadaje już obrażeń jednostkom niebędącym bohaterami.

Uderzamy w Pyke’a w solowych alejach, ponieważ jego zdolność unikania nękania czyni go zabójcą, któremu nie można uciec, jeśli zyska za dużą przewagę. Żeby mu to utrudnić, na celownik bierzemy jego czyszczenie fal.

Q — Kościany Harpun

DŹGNIĘCIE Umiejętność obszarowa (o 30% zmniejszone obrażenia w przypadku jednostek niebędących bohaterami) Umiejętność nieobszarowa (trafia w najbliższą jednostkę, priorytetowo traktując bohaterów)
usuniętoDODATKOWE OBRAŻENIA DŹGNIĘCIA Dźgnięcie Kościanym Harpunem nie zadaje już 15% dodatkowych obrażeń.
CZAS ODNOWIENIA 14/12,5/11/9,5/8 sek. 12/11/10/9/8 sek.

W — Nur w Upiorne Wody

PRĘDKOŚĆ RUCHU 40% (zanika w ciągu 5 sek.) 40/45/50/55/60% (zanika w ciągu 5 sek.)

E — Widmowy Odpływ

usuniętoOBRAŻENIA ZADAWANE STWOROM I POTWOROM Widmowy Odpływ nie zadaje już obrażeń jednostkom niebędącym bohaterami.

Sejuani

Zmniejszony przyrost zdrowia. Zmniejszone skalowanie obrażeń drugiego użycia W.

Ostatnio wzmocniliśmy Sejuani tuż przed MSI, w patchu 9.8. Od tamtej pory z rzadko widywanej bohaterki przeistoczyła się w wybór obecny prawie w 100% gier na poziomie profesjonalnym. Choć wzmocnienie miało na celu pozwolić Sejuani lepiej skalować się z przedmiotami, to przesadziliśmy, więc trochę się z niego wycofujemy.

Podstawowe statystyki

PRZYROST ZDROWIA 105 pkt. 95 pkt.

W — Furia Zimy

SKALOWANIE OBRAŻEŃ DRUGIEGO UŻYCIA 6% maksymalnego zdrowia Sejuani 5,25% maksymalnego zdrowia Sejuani

Sivir

Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku i regeneracja many. Zwiększony koszt W.

Potraktowaliśmy Sivir trochę łagodniej, ponieważ (uwaga, spojler) osłabienia Złodzieja Esencji, które wejdą w życie w tym patchu, z pewnością dadzą się jej we znaki. Bierzemy na celownik głównie jej wpływ na wczesną fazę gry — zwiększamy koszt many W i robimy porządek w wartościach liczbowych niektórych statystyk podstawowych (niekoniecznie dlatego, że delikatnie odbije się to na wyważeniu, ale dlatego, że dziwne liczby po przecinku są po prostu paskudne).

Podstawowe statystyki

PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 3,11 pkt. 3 pkt.
REGENERACJA MANY 8,012 pkt. 8 pkt.

W — Rykoszet

KOSZT 60 pkt. many 75 pkt. many

Sona

Zmniejszone skalowanie obrażeń zapewnianych przez aurę Q. Zmniejszone skalowanie premii do prędkości ruchu E.

(Notka od Shio Shoujo: Wszyscy wiedzieliście, że ta chwila w końcu nadejdzie. Moja ulubiona bohaterka w końcu została osłabiona).

Choć może zdawać się, że robimy to wyłącznie z powodu mody na Sonę w dolnej alei, to ta bohaterka od dłuższego czasu była niezwykle blisko pułapu dopuszczalnych współczynników zwycięstw (wyznaczonych w naszym systemie wyważania, o którym powinniście przeczytać, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście) w kolejce solo i aktualnie jest najczęściej banowaną w grach profesjonalnych bohaterką z dolnej alei.

Pamiętajcie, że widzimy wiele kombinacji innych niż Sona z Tarikiem. Pojawia się też Sona z Tahmem Kenchem, Sona z Pyke’em i tak dalej, co wskazuje na to, że powinniśmy osłabić właśnie ją, a nie Tarica. Dla jasności: nie chcemy uśmiercić każdego połączenia Sona + X w dolnej alei. Nawet jeśli byłaby ona standardową prowadzącą, wciąż zasługiwałaby na wielostronne osłabienia.

Q — Hymn Odwagi

SKALOWANIE OBRAŻEŃ ZAPEWNIANYCH PRZEZ AURĘ 0,3 pkt. mocy umiejętności 0,2 pkt. mocy umiejętności

E — Pieśń Prędkości

SKALOWANIE PREMII DO PRĘDKOŚCI RUCHU AURY 6% za każde 100 pkt. mocy umiejętności 3% za każde 100 pkt. mocy umiejętności

Sylas

Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku i przyrost zdrowia. Zwiększone obrażenia podstawowe W.

Bierzemy Sylasa pod lupę na dłuższy czas, aby ocenić jego stan w rozgrywkach profesjonalnych. Tymczasem zwracamy mu trochę mocy.

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU 58 pkt. 61 pkt.
PRZYROST ZDROWIA 85 pkt. 95 pkt.

W — Królobójca

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 60/90/120/150/180 pkt. 65/100/135/170/205 pkt.

E — Ucieczka/Uprowadzenie

NAPRAWIONY BŁĄD Opis umiejętności wyszczególnia teraz wszystkie szczegóły skalowania kosztu many z poziomem.

Syndra

Zwiększony przyrost many.

Na chwilę obecną Syndra nie jest obowiązkowym wyborem na wyższych szczeblach rozgrywek, tak jak bywało to w przeszłości, więc korzystamy z tej okazji, żeby delikatnie ją wzmocnić i uczynić lepszą bohaterką na tych poziomach umiejętności, na których gracze częściej mają problemy z gospodarowaniem maną.

Podstawowe statystyki

PRZYROST MANY 30 pkt. 40 pkt.

Tristana

Zwiększony przyrost obrażeń od ataku i mana, zmniejszona regeneracja many. Zwiększone obrażenia W.

Robimy porządki w podstawowych statystykach Tristany i dajemy jej niewielkie wzmocnienie, które odczuje, gdy zdecyduje się na agresywniejszy styl gry.

Podstawowe statystyki

PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 3,11 pkt. 3,3 pkt.
MANA 246,76 pkt. 250 pkt.
REGENERACJA MANY 7,206 pkt. 7,2 pkt.

W — Rakietowy Skok

OBRAŻENIA MAGICZNE 85/135/185/235/285 pkt. 95/145/185/245/295 pkt.

Udyr

Wszystkie umiejętności mogą teraz mieć szósty poziom.

Chcemy wyważyć umiejętności i style gry Udyra, żeby nie wybierał już jednych zdecydowanie częściej niż drugich. Ponadto teraz będzie miał parę użytecznych punktów do wydania na wyższych poziomach.

Umiejętność bierna — Zwinność Małpy

nowośćPOZIOMY UMIEJĘTNOŚCI Poziom każdej umiejętności można teraz podnieść do sześciu razy, począwszy od 16 poziomu bohatera.

Q — Styl Tygrysa

OBRAŻENIA 30/60/90/120/150 pkt. (+1,2/1,35/1,5/1,65/1,8 pkt. obrażeń od ataku) 30/60/90/120/150/180 pkt. (+1,1/1,25/1,4/1,55/1,7/1,85 pkt. obrażeń od ataku)

W — Styl Żółwia

WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY 60/95/130/165/200 pkt. 60/95/130/165/200/235 pkt.

E — Styl Niedźwiedzia

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ RUCHU 15/20/25/30/35% 15/20/25/30/35/40%
CZAS TRWANIA DODATKOWEJ PRĘDKOŚCI RUCHU 2/2,25/2,5/2,75/3 sek. 2/2,25/2,5/2,75/3/3,25 sek.

R — Styl Feniksa

OBRAŻENIA STOŻKA 40/80/120/160/200 pkt. 50/95/140/185/230/275 pkt.
OBRAŻENIA NA DRAŚNIĘCIE 10/20/30/40/50 pkt. 10/20/30/40/50/60 pkt.

Poprawa szybkości działania

Podobnie jak w przypadku Q Diany następujące umiejętności szybciej i skuteczniej nakładają swoje efekty na trafionych wrogów:

  • E — Demaciański Sztandar > Q — Cios Smoka Jarvana
  • E — Prędkość Błyskawicy Kennena
  • E — Wirujące Cięcie Tryndamere’a

Przedmioty

Złodziej Esencji

Zmniejszony koszt skompletowania, łączny koszt zwiększony. Zmodyfikowany przepis.

Ulepszyliśmy Złodzieja Esencji i wydaje nam się, że ponowne zawarcie K.W. Miecza w jego przepisie jest rozsądne. Jednakże skoro wzmocniliśmy ten przedmiot, nie powinien być składany łatwiej niż Ostrze Nieskończoności, które ma podobną moc.

KOSZT 3200 szt. złota 3300 szt. złota
PRZEPIS Kilof + Młot Bojowy Caulfielda + Płaszcz Zręczności + 425 szt. złota K.W. Miecz + Młot Bojowy Caulfielda + Płaszcz Zręczności + 100 szt. złota

Omen Randuina

Zmniejszony łączny koszt i koszt skompletowania.

Dodajemy nowe możliwości w zakresie wyboru przedmiotów zapewniających pancerz z myślą o bohaterach, którzy chcą zwiększyć swoją wytrzymałość.

KOSZT 2900 szt. złota (koszt skompletowania: 900 szt. złota) 2700 szt. złota (koszt skompletowania: 700 szt. złota)

Różdżka Wieków

Zmniejszony łączny koszt i koszt skompletowania.

W mecie ze względnie szybkimi grami Różdżka Wieków potrzebuje za dużo czasu, by przynosić korzyści. Zmniejszenie ceny sprawi, że będzie lepszą opcją dla bohaterów, którzy chcieliby się w nią zaopatrzyć.

KOSZT 2700 szt. złota (koszt skompletowania: 750 szt. złota) 2600 szt. złota (koszt skompletowania: 650 szt. złota)

Twój sklep powraca

Spersonalizowane oferty powróciły i będą z nami od 28 czerwca do 22 lipca 2019 roku!

Aktualizacja tekstu obrażeń

Zaktualizowaliśmy kolory tekstu obrażeń na potrzeby spójności i czytelności oraz po to, aby położyć podwaliny pod przyszłe zmiany takie jak aktualizacja opisu śmierci (oglądaliście już Riot Pls?).

KOLORKI Tekst obrażeń fizycznych będzie teraz zawsze pomarańczowy, tekst obrażeń magicznych będzie zawsze cyjanowy, a obrażenia nieuchronne pozostaną białe.
KOLCE Ikona tekstu obrażeń krytycznych odpowiada teraz ikonie widniejącej na panelu statystyk.
SOCZYSTOŚĆ Animacja tekstu obrażeń krytycznych powinna być dosadniejsza i sprawiać większą satysfakcję.
WKRÓTCE Wsparcie dla daltonistów potrzebne w związku z tymi zmianami zostanie dodane w następnym patchu.

Naprawione błędy

  • Wypowiedzi towarzyszące umiejętnościom Taliyah, Morgany i Ezreala będą odtwarzane rzadziej.
  • Funkcje /mute all, /fullmute all i /ignore all nie wyciszają już twoich własnych pingów.
  • R — Rzeź Luciana poprawnie aktywuje teraz dodatkową prędkość ruchu z trafiania celów oznaczonych W — Płomiennym Wybuchem.

Nadchodzące skórki i Barwy

Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.