Witajcie, taktycy! Jesteście gotowi na Potyczki Taktyczne?
Nastał patch 9.13, a wraz z nim oficjalna premiera od dawna wyczekiwanego trybu gry, który zaczniemy wprowadzać w regionach na całym świecie, zaczynając od dziś. Będziemy tworzyć go z wami i stale aktualizować, więc dajcie nam znać, jeśli macie jakieś komentarze, i zgłaszajcie błędy, gdy tylko jakieś zobaczycie!
Witamy też Qiyanę na Summoner’s Rift. Cesarzowa Żywiołów na pewno przypadnie do gustu wszystkim uwielbiającym granie szybkimi zabójcami, którzy zadają mnóstwo obrażeń.
Chcemy również pozdrowić wszystkich, którzy bacznym okiem śledzili kampanię „Życie Patcha” zorganizowaną przez zespół ds. wyważania. Wspaniale było móc uchylić rąbka tajemnicy, jeśli chodzi o proces wyważania bohaterów, i pozwolić wam lepiej zrozumieć, jak i dlaczego wprowadzamy osłabienia i wzmocnienia. Ci, którzy obserwowali Nexus i zamieszczane tam aktualizacje patcha 9.13 na żywo, nie będą zaskoczeni zmianami dotyczącymi Illaoi, Pyke’a i Udyra ani osłabieniami Sony (szloch), które znajdziecie poniżej.
PS Naburmuszonodozor to najlepsza Mała Legenda. Wiecie, o kogo chodzi.


Patch w skrócie

Qiyana, Arcade Caitlyn, Arcade Kai’Sa, Bojowy Boss Qiyana, Bojowy Boss Yasuo i Arcade Caitlyn (Prestiżowa Edycja) będą dostępni 28 czerwca 2019.
Potyczki Taktyczne
Przypominamy, że ten tryb dalej jest w fazie beta! Podczas grania w Potyczki Taktyczne możecie spotkać się z błędami, dlatego będziemy wdzięczni za każde zgłoszenie, jak i za bardziej ogólne przemyślenia. Chcemy tworzyć ten tryb z wami.
Będziemy również monitorować stan serwerów podczas premiery Potyczek w patchu 9.13 i zastanawiać się nad potencjalnymi zmianami wyważającymi na podstawie waszych opinii i głosów. Aby dowiedzieć się więcej, sprawdźcie oficjalną stronę Potyczek Taktycznych!Bohaterowie

Corki
Pasek amunicji R teraz czyta się od lewej do prawej. Zmodyfikowano czas odnowienia i czas pojawienia się Paczki w trybie ARAM.
Dla aramowych zapaleńców: zmodyfikowaliśmy Paczkę na Howling Abyss, żeby Corki miał więcej okazji do trafienia swoich wrogów Przesyłką Specjalną. Dla wszystkich fanów Corkiego: zmodyfikowaliśmy sposób wyświetlania pocisków przez jego pasek amunicji. Pocisk znajdujący się najbardziej na lewo będzie teraz tym, który zostanie wystrzelony w następnej kolejności. Ponieważ pasek amunicji Corkiego wciąż jest przyczepiony do lewej strony jego paska zdrowia, oznacza to, że następny pocisk nie będzie się już przesuwał, gdy Corki zyska ładunek, co ułatwi stwierdzenie na pierwszy rzut oka, czy kolejna rakieta będzie Pociskiem Burzącym.
Umiejętność bierna — Uzbrojenie Hextech
R — Ogień Zaporowy

Diana
Drobne poprawki Q.
Napisaliśmy kod Q Diany od nowa, żeby przyjemniej rzucało się tę umiejętność. Większość poprawek jest dość subtelna, więc wymieniliśmy tutaj parę co konkretniejszych zmian, żebyście na pewno się o nich dowiedzieli.
Q — Cios Półksiężyca

Illaoi
Dodane minimalne obrażenia W, W działa teraz również na wieże. Macki znikają szybciej, gdy Illaoi się od nich oddali. Krótszy czas trwania ducha i efektu Nośnika, krótszy odstęp pomiędzy atakami Macek. Zwiększony limit Macek R.
Pieczemy dwie ośmiornice na jednym ogniu — wzmacniamy Illaoi i modernizujemy sposób działania jej umiejętności. Wynikiem wszystkich mniejszych poprawek i wzmocnień powinno być to, że granie nią będzie ogólnie przyjemniejsze, a ona sama stanie się mocniejsza.
Umiejętność bierna — Prorok Starszego Boga
W — Sroga Lekcja
E — Próba Ducha
R — Skok Wiary

Karma
Skrócony czas trwania premii do prędkości ruchu podstawowego E.
W patchu 9.12 nie było żadnych przeciwwskazań co do wzmocnienia Karmy, ale przeholowaliśmy. Dlatego też delikatnie tonujemy jej wzmocnienia.
E — Inspiracja

Ornn
Zwiększone skalowanie obrażeń Q.
Pomagamy Ornnowi w alei.
Q — Wulkaniczna Wyrwa

Pyke
Krótszy czas odnowienia Q na niższych poziomach, usunięto premię do obrażeń dźgnięcia. Prędkość ruchu W teraz się skaluje. E nie zadaje już obrażeń jednostkom niebędącym bohaterami.
Uderzamy w Pyke’a w solowych alejach, ponieważ jego zdolność unikania nękania czyni go zabójcą, któremu nie można uciec, jeśli zyska za dużą przewagę. Żeby mu to utrudnić, na celownik bierzemy jego czyszczenie fal.
Q — Kościany Harpun
W — Nur w Upiorne Wody
E — Widmowy Odpływ

Sejuani
Zmniejszony przyrost zdrowia. Zmniejszone skalowanie obrażeń drugiego użycia W.
Ostatnio wzmocniliśmy Sejuani tuż przed MSI, w patchu 9.8. Od tamtej pory z rzadko widywanej bohaterki przeistoczyła się w wybór obecny prawie w 100% gier na poziomie profesjonalnym. Choć wzmocnienie miało na celu pozwolić Sejuani lepiej skalować się z przedmiotami, to przesadziliśmy, więc trochę się z niego wycofujemy.
Podstawowe statystyki
W — Furia Zimy

Sivir
Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku i regeneracja many. Zwiększony koszt W.
Potraktowaliśmy Sivir trochę łagodniej, ponieważ (uwaga, spojler) osłabienia Złodzieja Esencji, które wejdą w życie w tym patchu, z pewnością dadzą się jej we znaki. Bierzemy na celownik głównie jej wpływ na wczesną fazę gry — zwiększamy koszt many W i robimy porządek w wartościach liczbowych niektórych statystyk podstawowych (niekoniecznie dlatego, że delikatnie odbije się to na wyważeniu, ale dlatego, że dziwne liczby po przecinku są po prostu paskudne).
Podstawowe statystyki
W — Rykoszet

Sona
Zmniejszone skalowanie obrażeń zapewnianych przez aurę Q. Zmniejszone skalowanie premii do prędkości ruchu E.
(Notka od Shio Shoujo: Wszyscy wiedzieliście, że ta chwila w końcu nadejdzie. Moja ulubiona bohaterka w końcu została osłabiona).
Choć może zdawać się, że robimy to wyłącznie z powodu mody na Sonę w dolnej alei, to ta bohaterka od dłuższego czasu była niezwykle blisko pułapu dopuszczalnych współczynników zwycięstw (wyznaczonych w naszym systemie wyważania, o którym powinniście przeczytać, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście) w kolejce solo i aktualnie jest najczęściej banowaną w grach profesjonalnych bohaterką z dolnej alei.
Pamiętajcie, że widzimy wiele kombinacji innych niż Sona z Tarikiem. Pojawia się też Sona z Tahmem Kenchem, Sona z Pyke’em i tak dalej, co wskazuje na to, że powinniśmy osłabić właśnie ją, a nie Tarica. Dla jasności: nie chcemy uśmiercić każdego połączenia Sona + X w dolnej alei. Nawet jeśli byłaby ona standardową prowadzącą, wciąż zasługiwałaby na wielostronne osłabienia.
Q — Hymn Odwagi
E — Pieśń Prędkości

Sylas
Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku i przyrost zdrowia. Zwiększone obrażenia podstawowe W.
Bierzemy Sylasa pod lupę na dłuższy czas, aby ocenić jego stan w rozgrywkach profesjonalnych. Tymczasem zwracamy mu trochę mocy.
Podstawowe statystyki
W — Królobójca
E — Ucieczka/Uprowadzenie

Syndra
Zwiększony przyrost many.
Na chwilę obecną Syndra nie jest obowiązkowym wyborem na wyższych szczeblach rozgrywek, tak jak bywało to w przeszłości, więc korzystamy z tej okazji, żeby delikatnie ją wzmocnić i uczynić lepszą bohaterką na tych poziomach umiejętności, na których gracze częściej mają problemy z gospodarowaniem maną.
Podstawowe statystyki

Tristana
Zwiększony przyrost obrażeń od ataku i mana, zmniejszona regeneracja many. Zwiększone obrażenia W.
Robimy porządki w podstawowych statystykach Tristany i dajemy jej niewielkie wzmocnienie, które odczuje, gdy zdecyduje się na agresywniejszy styl gry.
Podstawowe statystyki
W — Rakietowy Skok

Udyr
Wszystkie umiejętności mogą teraz mieć szósty poziom.
Chcemy wyważyć umiejętności i style gry Udyra, żeby nie wybierał już jednych zdecydowanie częściej niż drugich. Ponadto teraz będzie miał parę użytecznych punktów do wydania na wyższych poziomach.
Umiejętność bierna — Zwinność Małpy
Q — Styl Tygrysa
W — Styl Żółwia
E — Styl Niedźwiedzia
R — Styl Feniksa
Poprawa szybkości działania
- E — Demaciański Sztandar > Q — Cios Smoka Jarvana
- E — Prędkość Błyskawicy Kennena
- E — Wirujące Cięcie Tryndamere’a
Przedmioty

Złodziej Esencji
Zmniejszony koszt skompletowania, łączny koszt zwiększony. Zmodyfikowany przepis.
Ulepszyliśmy Złodzieja Esencji i wydaje nam się, że ponowne zawarcie K.W. Miecza w jego przepisie jest rozsądne. Jednakże skoro wzmocniliśmy ten przedmiot, nie powinien być składany łatwiej niż Ostrze Nieskończoności, które ma podobną moc.

Omen Randuina
Zmniejszony łączny koszt i koszt skompletowania.
Dodajemy nowe możliwości w zakresie wyboru przedmiotów zapewniających pancerz z myślą o bohaterach, którzy chcą zwiększyć swoją wytrzymałość.

Różdżka Wieków
Zmniejszony łączny koszt i koszt skompletowania.
W mecie ze względnie szybkimi grami Różdżka Wieków potrzebuje za dużo czasu, by przynosić korzyści. Zmniejszenie ceny sprawi, że będzie lepszą opcją dla bohaterów, którzy chcieliby się w nią zaopatrzyć.
Twój sklep powraca
Aktualizacja tekstu obrażeń
Naprawione błędy
- Wypowiedzi towarzyszące umiejętnościom Taliyah, Morgany i Ezreala będą odtwarzane rzadziej.
- Funkcje /mute all, /fullmute all i /ignore all nie wyciszają już twoich własnych pingów.
- R — Rzeź Luciana poprawnie aktywuje teraz dodatkową prędkość ruchu z trafiania celów oznaczonych W — Płomiennym Wybuchem.
Nadchodzące skórki i Barwy
Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem: