Cześć wszystkim. Co tam u was? Dobrze wam mija tydzień? To świetnie.
W tym patchu, poza niewielkim wyważeniem kilku bohaterów, przygotowaliśmy także większe aktualizacje dla Janny i Yuumi, cofnięcie Zaca do wersji sprzed patcha 7.9 oraz kolejne modyfikacje Mastera Yi, stanowiące kontynuację zmian z patcha 9.10.
Mały Demon Tristana, na którą głosy oddali gracze z całego świata, jest gotowa rozpocząć psocenie i będzie dostępna w tym patchu. Wydłużyliśmy również okres dostępności Ikony Tęczowego Puchu i interakcji z nią związanych. W dalszym ciągu znajdziecie ją w sklepie!
No i na koniec, począwszy od tego patcha, Pretendenci będą wreszcie mogli doświadczyć od dawna wyczekiwanej złotej animacji Powrotu w kolejkach nierankingowych oraz w kolejkach rankingowych, w których osiągnęli rangę Pretendenta.
Bierzcie ich, tygrysy!


Patch w skrócie
Bohaterowie

Akali
Zmniejszony zwrot energii umiejętności biernej na wyższych poziomach, zmniejszone skalowanie obrażeń.
Uderzamy w zdolność zadawania stałych i ciągłych obrażeń, czyli mocną stronę Akali, która w dużej mierze stanowi o różnicy pomiędzy graczami o najwyższym poziomie umiejętności a wszystkimi innymi.
Umiejętność bierna — Piętno Zabójczyni

Amumu
Zmniejszone dodatkowe obrażenia nieuchronne zadawane przez umiejętność bierną.
Cofamy wzmocnienie umiejętności biernej Amumu, które wprowadziliśmy w patchu 9.8. Podjęliśmy tę decyzję ze względu na to, że za duża część jego siły jest związana z umiejętnością bierną, a my chcemy, żeby reszta jego umiejętności pozostała silna.
Umiejętność bierna — Przeklęty Dotyk

Ekko
Użycie ataku podstawowego po użyciu E nie będzie już opóźniane z powodu animacji.
Drobne usprawnienie, które na pewno spodoba się grającym Ekko.
E — Skok Fazowy

Galio
Zmniejszone obrażenia podstawowe W, zwiększone skalowanie obrażeń. Zmniejszone obrażenia E.
Zamieniamy część podstawowych obrażeń Galio, na których polega jako wspierający, w skalowanie obrażeń W, żeby czuł się lepiej w środkowej alei oraz żeby zadawał więcej obrażeń, kiedy zaopatruje się w moc umiejętności.
W — Tarcza Duranda
E — Cios Sprawiedliwości

Gragas
Zwiększone podstawowe zdrowie, przyrost zdrowia i obrażenia od ataku.
Zwiększamy wytrzymałość Gragasa we wczesnej fazie gry i pomagamy mu szybciej czyścić dżunglę.
Podstawowe statystyki

Janna
Czas odnowienia W teraz się skaluje, zmniejszone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach. Czas odnowienia E teraz skraca się, gdy Janna nałoży efekt kontroli tłumu na wrogów; krótszy czas odnowienia na niższych poziomach, dłuższy na wyższych, zwiększona wytrzymałość tarczy.
Na chwilę obecną Janna we wczesnej fazie gry sprawia wrażenie nękającej czarodziejki, a nie wspierającej, która ochrania swoich sojuszników. Korzystamy z tej okazji, by zachęcić was do wchodzenia w interakcje z innymi bohaterami na więcej sposobów niż tylko nękanie umiejętnościami namierzanymi, szczególnie podczas fazy gry w alei. Dzięki temu Janna będzie mogła maksymalnie wykorzystać wszystkie swoje zaklęcia.
W — Zefir
E — Oko Cyklonu

Jayce
Zmniejszone obrażenia podstawowe Q na wyższych poziomach, zmniejszone skalowanie obrażeń.
Jayce jest zbyt solidnym wyborem w rozgrywkach profesjonalnych. Biorąc pod uwagę jego silną wczesną fazę gry, osłabiamy jego skalowanie, żeby wrogowie mieli większe szanse w walce z nim po fazie gry w alei.
Q — Porażająca Eksplozja

Karthus
Zmniejszone skalowanie obrażeń i obrażenia R.
Karthus wciąż masakruje gry tylko dlatego, że wyśmienicie czyści dżunglę. Ale to obrażenia eksplozywne jego superumiejętności są głównym problemem i czynią go tak dominującym dżunglerem.
R — Rekwiem

Master Yi
Usunięta premia do prędkości ataku na poziomie 1. Zmniejszone obrażenia Q na odizolowanych celach.
W patchu 9.10 chcieliśmy osłabić Mastera Yi w grach na średnim poziomie umiejętności i jednocześnie zwiększyć satysfakcję płynącą z gry nim, umożliwiając bardziej kreatywną grę. Zmiany były jednak dość neutralne i wtedy wydawało się nam, że będą miały większy wpływ ze względu na zmiany Ostrza Gniewu i Zdobywcy. W tym patchu zmniejszamy prędkość ataku Mastera Yi we wczesnej fazie gry i część obrażeń Ciosu Alfa na izolowanych celach, tak aby nie był w stanie tak szybko czyścić dżungli w początkowej fazie gry, a jednocześnie nadal miał dostęp do bardziej niezawodnego okna czasowego w trakcie Q, kiedy nie można go obrać za cel.
Podstawowe statystyki
Q — Cios Alfa

Rammus
Wyrównane obrażenia od ataku podstawowego z umiejętności biernej. Zmniejszone obrażenia R.
Rammus zadaje za dużo obrażeń w walkach drużynowych. Nie chcemy jednak uczynić z niego zupełnie niegroźnej kulki, więc zabieramy moc tylko z jego superumiejętności i umiejętności biernej, dzięki czemu wciąż będzie mógł poniewierać wrogów za pomocą Kuli Mocy i Rozwścieczającej Prowokacji oraz świetnie odbijać obrażenia, gdy ma dużo pancerza.
Umiejętność bierna — Kolczasta Skorupa
R — Wstrząsy

Warwick
Zwiększone leczenie Q na wyższych poziomach.
Pozwalamy Warwickowi trochę lepiej spełniać swoje marzenie o byciu kradnącym życie obrońcą. Choć pewnie wciąż najlepiej będzie maksymalizować Krwawe Łowy jako pierwsze, to gracze chcący zaryzykować, postawić wszystko na Kły Bestii i na poważnie wgryźć się w temat, teraz również mogą ucztować.
Q — Kły Bestii

Yuumi
Zmodyfikowana jasność wskaźnika zasięgu Q. W daje teraz asysty, gdy Yuumi przywiąże się po raz pierwszy. Wyrównane zanikanie prędkości ruchu E. Mnóstwo naprawionych błędów.
Wprowadzamy kilka poprawek i naprawiamy parę błędów związanych z Yuumi. Te zmiany powinny zmniejszyć różnicę pomiędzy kiepskimi a niezłymi graczami Yuumi, jednocześnie nie zwiększając mocy tych drugich.
Q — Grasujący Pocisk
W — Ty i Ja!
E — Ziuum
Naprawione błędy

Zac
Zmniejszone spowolnienie Q, krótszy czas odnowienia na wyższych poziomach. Obrażenia od maksymalnego zdrowia W teraz skalują się z mocą umiejętności. R przywrócone do wersji sprzed patcha 7.9.
Przyglądaliśmy się świetnym dyskusjom dotyczącym sytuacji Zaca po jego przeróbce z 2017 r. Oceniliśmy uwagi graczy i koniec końców zdecydowaliśmy, że przesadziliśmy z odbieraniem mu obrażeń, starając się zmienić go w obrońcę zorientowanego bardziej na kontrolę tłumu. Zgadzamy się, że atakowanie tylnej formacji i zadawanie obrażeń to kwintesencja tożsamości Zaca jako bohatera, a niestety grający nim — gdy już znaleźli się na tyłach wroga — mogli jedynie poprzemieszczać paru przeciwników. Mając to na uwadze, cofamy zmiany jego superumiejętności i W.
Q — Rozciągające Uderzenie
W — Niestabilna Materia
zaktualizowanoR — Hop, do Góry!
Powrót Pretendenta
Gracze z Pretendenta otrzymają specjalną animację Powrotu w grze we wszystkich kolejkach nierankingowych. Z kolei w kolejkach rankingowych otrzymają specjalną animację Powrotu wyłącznie w tej jednej kolejce, w której osiągnęli krąg Pretendenta. Powrót Pretendenta pojawi się za każdym razem, gdy byłby odtworzony normalny Powrót, ale w celu zachowania czytelności rozgrywki nie zastąpi Powrotów wzmocnionych przez Barona ani niebieskiego efektu na minimapie.
Jeśli dany gracz spadnie z Pretendenta, Powrót Pretendenta zniknie i wróci dopiero wtedy, gdy gracz odzyska utraconą rangę.
Tęczowy Puch
Tęczowa animacja Obrony Terytorialnej i ikona w sklepie będą dostępne do 8:59 CEST 1 lipca 2019 roku, ponieważ chcemy, żeby były z nami przez cały miesiąc równości. Tło profilu zostanie usunięte w patchu 9.14.
Tęczujcie się jak najlepiej z tęczami!
Naprawione błędy
- Obrażenia R — Tornada Śmierci Dravena są teraz poprawnie obniżane w zależności od liczby trafionych jednostek.
- Obrażenia przy trafieniu Kolosalnej Hydry nie mogą już trafiać wież.
- Otrzymanie obrażeń od bohatera używającego Przywołania Aery, kiedy ma się w ekwipunku Taniec Śmierci, nie sprawia już, że cały czas otrzymuje się obrażenia od Aery.
- Podstawowy atak klona Shaco z R — Halucynacji nie zadaje już bohaterom 60% obrażeń Shaco zamiast 75% jego obrażeń.
- Zamarznięci Niewolnicy z umiejętności biernej — Zrodzonej z Lodu Niewoli Lissandry nie mogą już podnieść Oka Herolda, gdy jej drużyna ukradnie Herolda.
- Opis Opiekuna teraz poprawnie mówi o skalowaniu z mocą umiejętności równym 0,25% zamiast 0,25 czy 25%.
- Efekty cząsteczkowe Księżycowej Poświaty Q — Ciosu Półksiężyca Mrocznej Walkirii Diany nie pojawiają się już na chwilę ponownie po tym, jak wygasną na danym bohaterze.
Nadchodzące skórki i Barwy
Poniższa skórka pojawi się wraz z tym patchem. Portret w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem: