Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Oficjalne zmiany patcha 8.19

Witamy w drugiej serii zmian z myślą o Mistrzostwach Świata, które zaczynają się w przyszłym tygodniu! Możecie zastanawiać się, gdzie podział się ogromny patch celujący w profesjonalne rozgrywki — przecież zeszłoroczny patch Mistrzostw wprowadził 23 zmiany. W tym patchu zamiast odbierać moc najlepszym bohaterom w rozgrywkach profesjonalnych, pomożemy trochę innym bohaterom, którzy powinni pomóc utrzymać tamtych w ryzach. Nie chcemy niweczyć całego czasu włożonego przez drużyny w największy turniej w roku, więc po prostu sprawdzimy, czy możemy dać im do rozważenia o kilka możliwości więcej. W przypadku wzmocnień skupiamy się na bohaterach, którym przydałoby się nieco więcej mocy, by profesjonaliści zaczęli brać ich pod uwagę i którzy nie staną się po nich zbyt mocni, by nie psuć krwi całej reszcie graczy, którzy nie należą do grona profesjonalistów (jeszcze). Jeżeli coś wymknie się spod kontroli, zajmiemy się tym.

W tym patchu zawrzemy również kilka aktualizacji dźwiękowych i wizualnych dla paru starszych bohaterów i efektów. To powinno dodać smaczku zarówno waszym grom, jak i temu, co będzie się działo na waszych ekranach w czasie turnieju.

Zaczynajmy zatem.

Richard „MapleNectar” Henkel Paul „RiotAether” Perscheid

Patch w skrócie

Bohaterowie

Darius

Zwiększone obrażenia podstawowe W. Zwiększone przebicie pancerza E.

Chcemy pomóc Dariusowi, który jest cenną kontrą na obrońców w górnej alei, przedrzeć się przez część ich pancerza, by zachęcić drużyny do strategicznego myślenia przy wybieraniu bohaterów na górę. Procentowe przebicie pancerza, choć jest dość ogólną mocą, zdecydowanie lepiej sprawdza się przeciwko obrońcom takim jak Cho’Gath i Ornn niż przeciwko innym wojownikom takim jak Camille czy Aatrox.

W — Okaleczający Cios

SKALOWANIE 40/45/50/55/60% całkowitych obrażeń od ataku 50/55/60/65/70% całkowitych obrażeń od ataku

E — Pochwycenie

BIERNE PRZEBICIE PANCERZA 10/15/20/25/30% 15/20/25/30/35%

Fiora

Zwiększone leczenie z aktywacji umiejętności biernej.

Fiora jest naprawdę ostrą bohaterką. Posiada zestawienia, w których dominuje, i zestawienia, w których trudno jest jej zdobyć przewagę. Obchodzimy się z nią ostrożnie, ale nasze zmiany z patcha 8.17 to wciąż za mało, żeby agresywne granie Mistrzynią Fechtunku w alei było warte zachodu. Zwiększenie utrzymywania pochodzącego z atakowania we Wrażliwe Punkty wrogów powinno temu zaradzić.

Umiejętność bierna — Taniec Fechmistrzyni

LECZENIE Z WRAŻLIWYCH PUNKTÓW 25-110 pkt. 35-110 pkt.

Q — Wypad

NAPRAWIONY BŁĄD Wypad znowu będzie prawidłowo przedkładał trafienie bohaterów i Wrażliwych Punktów nad trafienia stworów o wystarczająco niskim poziomie zdrowia, żeby je zabić.

Kha’Zix

Zwiększone obrażenia umiejętności biernej. Zwiększone spowolnienie W.

Kha’Zix nie radził sobie najlepiej od czasu zmian w jego wyewoluowanym R z patcha 8.11. Chcemy dać mu trochę więcej mocy w taki sposób, żeby polegał na sprytnym używaniu superumiejętności w celu wyciśnięcia z niej wszystkiego, co się da. Zwiększamy również użyteczność Kolca Pustki, by pomóc Kha’Zixowi lepiej kreować grę, ale nie sprawiać, żeby zabijał was szybciej.

Umiejętność bierna — Ukryte Zagrożenie

SKALOWANIE Z DODATKOWYMI OBRAŻENIAMI OD ATAKU 0,2 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku 0,4 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku

W — Kolec Pustki

SPOWOLNIENIE WYEWOLUOWANEGO W, JEŻELI CEL NIE JEST ODIZOLOWANY 40% 60%
SPOWOLNIENIE WYEWOLUOWANEGO W, JEŻELI CEL JEST ODIZOLOWANY 80% 90%

Elise

Krótszy czas odnowienia W i E w Pajęczej Postaci.

Elise kiedyś kontrolowała wczesną fazę gry i umożliwiała agresywne zagrywki na całej mapie. Chcemy to przywrócić, więc zmniejszamy czas odnowienia niektórych jej narzędzi do kreowania gry, żeby mogła częściej wypatrywać ryzykownych okazji do zdominowania wrogów.

W — Szał Pełzania

CZAS ODNOWIENIA 12 sek. 10 sek.

E — Wspinaczka

CZAS ODNOWIENIA 26/24/22/20/18 sek. 22/21/20/19/18 sek.

Jarvan IV

Krótszy czas odnowienia umiejętności biernej.

Przez ostatni rok Jarvan IV był dość nieobecny w mecie i potrzebuje nieco więcej mocy, żeby gracze mogli wybierać go na górę albo do dżungli. Częstsza aktywacja umiejętności biernej umożliwia szybsze czyszczenie dżungli i zachęca również do agresywniejszego wchodzenia w wymiany ciosów w górnej alei.

Umiejętność bierna — Bojowy Rytm

nowość Bojowy Rytm ma teraz efekt wizualny, który pokazuje jego czas odnowienia na cel.
CZAS ODNOWIENIA NA CEL 10/8/6 sek. na poziomach 1/7/13 6 sek. na wszystkich poziomach
NAPRAWIONY BŁĄD Efekt bierny Tiamatu teraz będzie działał konsekwentnie przy uderzaniu celu Bojowym Rytmem.

Nunu i Willump

Zwiększone skalowanie leczenia Q z mocą umiejętności. Zwiększone skalowanie E z mocą umiejętności.

Od czasu wypuszczenia Nunu i Willumpa widzieliśmy wielu graczy, którzy kupowali przedmioty z mocą umiejętności, żeby zamienić swoją śnieżkę na kamienną kulę zagłady rodem z Indiany Jonesa. Choć Chłopiec i Jego Yeti odnoszą więcej sukcesów, kiedy kupują przedmioty obronne, chcemy spróbować wesprzeć wspomniany fajny styl gry, który idealnie pasuje do ich radosnego motywu.

Q — Pożarcie

SKALOWANIE LECZENIA 0,5 pkt. mocy umiejętności 0,7 pkt. mocy umiejętności
NAPRAWIONY BŁĄD Opis umiejętności teraz dokładnie opisuje, ile leczenia Nunu i Willump otrzymają, używając Pożarcia na bohaterach.

E — Salwa Śnieżek

SKALOWANIE TRAFIENIA 9 ŚNIEŻKAMI Z MOCĄ UMIEJĘTNOŚCI 0,45 pkt. mocy umiejętności 0,54 pkt. mocy umiejętności
KOLEJ WILLUMPA (OBRAŻENIA UNIERUCHOMIENIA) 0,5 pkt. mocy umiejętności 0,8 pkt. mocy umiejętności

W — Największa Śnieżka na Świecie!

nowość Przejście Willumpa z toczenia śnieżki na chodzenie będzie płynniejsze.

Janna

Zwiększony współczynnik zamiany prędkości ruchu na obrażenia umiejętności biernej.

Aktualnie Janna ma trudności w odnalezieniu się w dolnej alei w mecie zdominowanej przez wytrzymalszych wspierających. Czulibyśmy się niekomfortowo, wzmacniając jej atrybuty defensywne, bo i tak są one dość potężne. Dlatego zwiększamy jej zdolność do nękania we wczesnej fazie gry ze względu na graczy, którzy potrafią grać nią agresywnie i chcą obijać wrogów przy każdej możliwej okazji.

Umiejętność bierna — Pomyślne Wiatry

Współczynnik zamiany dodatkowej prędkości ruchu na obrażenia 15/25/35% na poziomach 1/7/13 25/35% na poziomach 1/10

Thresh



Zmniejszony koszt many i czas odnowienia Q we wczesnej fazie gry.

Thresh potrzebuje więcej okazji do rzucania hakiem we wczesnej fazie gry przeciwko szeregowi bohaterów, którzy potrafią skutecznie uniemożliwić mu robienie agresywnych zagrywek w alei. Nie chcemy sprawić, żeby jego haki zadawały więcej obrażeń albo nakładały efekt kontroli tłumu na dłużej, więc zwiększamy częstotliwość, z jaką może je rzucać.

Q — Wyrok Śmierci

KOSZT MANY 80 pkt. 60 pkt.
CZAS ODNOWIENIA 20/18/16/14/12 sek. 16/15/14/13/12 sek.

Pyke

Zwiększone obrażenia superumiejętności we wczesnej fazie gry.

Skuteczność Pyke’a dość ostro spada, kiedy gra on przeciwko graczom z wyższych kręgów, którzy częściej unikają jego raczej przewidywalnych umiejętności. Wydaje nam się, że Rozpruwacz z Krwawego Portu jest całkiem solidny, ale chcemy zwiększyć ilość obrażeń, jaką dostaje w nagrodę za dobre wykorzystywanie superumiejętności, co pomaga kończyć walki. To wzmocnienie wpływa tylko na wczesną i środkową fazę gry — jego obrażenia na poziomach 11-18 pozostają bez zmian.

R — Śmierć z Głębin

OBRAŻENIA PODSTAWOWE (WYRÓWNUJĄ SIĘ NA POZIOMIE 11.) 200/250/300/350/400/450/475/500/525/550/575/590/605 pkt. 250/290/330/370/410/450/475/500/525/550/575/590/605 pkt.

Tahm Kench

Zmniejszone podstawowe zdrowie, zwiększony przyrost zdrowia.

Podobnie jak w przypadku Brauma w poprzednim patchu chcemy zabrać Tahmowi Kenchowi trochę podstawowej wytrzymałości. Zmniejszenie podstawowego zdrowia Tahma powinno sprawić, że będzie bardziej polegał na swoich narzędziach defensywnych, by odnieść sukces w alei, a zwiększenie jego przyrostu zdrowia nieco ułatwi mu człapanie prosto w środek wrogiej drużyny w późnej fazie gry.

Podstawowe statystyki

ZDROWIE 610 pkt. 540 pkt.
PRZYROST ZDROWIA 95 pkt. 102 pkt.

W — Pożarcie

NAPRAWIONY BŁĄD Pożartych przez Tahma Kencha sojuszników nie będzie już można czasami obrać za cel, kiedy zostają połknięci.

Kog’Maw

Zwiększona podstawowa prędkość ruchu. Zwiększony zasięg R.

W mecie, w której często widzimy dwóch lub więcej obrońców w jednej drużynie i prowadzących z krótkim zasięgiem w dolnej alei, Kog’Maw od dłuższego czasu jest zaskakująco nieobecny. Dajemy mu trochę podstawowej prędkości ruchu, by pomóc mu agresywnie trzymać wrogów na dystans i wdawać się w wymiany ciosów z bohaterami z krótkim zasięgiem takimi jak Kai’Sa i Xayah. Wzmocnienie zasięgu jego superumiejętności we wczesnej fazie gry pomoże mu również gonić wrogów po ganku albo wymianie ciosów.

Podstawowe statystyki

PRĘDKOŚĆ RUCHU 325 jedn. 330 jedn.

R — Żywy Pocisk

ZASIĘG 1200 / 1500 / 1800 jedn. 1300 / 1550 / 1800 jedn.

Przedmioty

Udręka Liandry’ego

Zwiększone obrażenia od maksymalnego zdrowia biernego efektu podpalenia. Zmniejszona moc umiejętności.

Udręka ma dość jasny cel — kupuje się ją, kiedy ma się obrażenia w czasie i efekty kontroli tłumu w swoim zestawie umiejętności albo kiedy wróg ma naprawdę wytrzymałą drużynę. Choć ten przedmiot ma wielu użytkowników, którzy spełniają pierwszy warunek, mógłby radzić sobie lepiej przy obchodzeniu się z wieloma obrońcami. Dodajemy więcej obrażeń od maksymalnego zdrowia podpalenia, żeby temu zaradzić, i zmniejszamy moc umiejętności, by delikatnie ograniczyć obrażenia eksplozywne Udręki.

MOC UMIEJĘTNOŚCI 80 pkt. 75 pkt.

Udręka:

OBRAŻENIA W CZASIE PRZECIWKO CELOM O NIEOGRANICZONEJ MOŻLIWOŚCI PORUSZANIA SIĘ 1% maksymalnego zdrowia co sekundę 1,5% maksymalnego zdrowia co sekundę
OBRAŻENIA W CZASIE PRZECIWKO CELOM O OGRANICZONEJ MOŻLIWOŚCI PORUSZANIA SIĘ 2% maksymalnego zdrowia co sekundę 2,5% maksymalnego zdrowia co sekundę

Aktualizacje efektów dźwiękowych i wizualnych bohaterów

Zaktualizowaliśmy dźwięki i wygląd umiejętności kilku bohaterów!

Jarvan IV

WYGLĄD UMIEJĘTNOŚCI Zaktualizowano efekty wizualne ataków podstawowych i umiejętności klasycznej skórki Jarvana IV oraz wszystkich innych jego skórek, które korzystają z tych efektów wizualnych.
DŹWIĘKI Zaktualizowano efekty dźwiękowe poza liniami dialogowymi klasycznej skórki Jarvana IV i wszystkich innych jego skórek, które korzystają z tych efektów dźwiękowych.
NAPRAWIONY BŁĄD Jarvan IV teraz poprawnie odtwarza swoją animację wsadu, kiedy rzuca R — Kataklizm.

Lee Sin

WYGLĄD UMIEJĘTNOŚCI Zaktualizowano efekty wizualne ataków podstawowych i umiejętności klasycznej skórki Lee Sina oraz wszystkich innych jego skórek, które korzystają z tych efektów wizualnych.
DŹWIĘKI Zaktualizowano efekty dźwiękowe poza liniami dialogowymi klasycznej skórki Lee Sina i wszystkich innych jego skórek, które korzystają z tych efektów dźwiękowych.
BOKSER Zaktualizowano efekt wizualny tarczy W — Osłony Lee Sina Boksera.
BASENOWY Zaktualizowano znacznik Q2 — Uderzenia Rezonansu Basenowego Lee Sina.
BOSKA PIĘŚĆ Efekt wizualny E — Nawałnicy Lee Sina Boskiej Pięści teraz lepiej oddaje obszar trafienia tej umiejętności.

Veigar

WYGLĄD UMIEJĘTNOŚCI Zaktualizowano efekty wizualne ataków podstawowych i umiejętności klasycznej skórki Veigara oraz wszystkich innych jego skórek, które korzystają z tych efektów wizualnych.
DŹWIĘKI Zaktualizowano efekty dźwiękowe poza liniami dialogowymi klasycznej skórki Veigara i wszystkich innych jego skórek, które korzystają z tych efektów dźwiękowych.
ZŁY MIKOŁAJ Zły Mikołaj Veigar również otrzymał aktualizację efektów wizualnych.
LEPRECHAUN Veigar Leprechaun również otrzymał aktualizację efektów wizualnych.

Vi

WYGLĄD UMIEJĘTNOŚCI Zaktualizowano efekty wizualne ataków podstawowych i umiejętności klasycznej skórki Vi oraz wszystkich innych jej skórek, które korzystają z tych efektów wizualnych. Ta aktualizacja zoptymalizuje również Vi tak, aby wolne komputery nie miały już z nią tak dużych problemów.

SSG Ezreal

WYGLĄD UMIEJĘTNOŚCI Choć ta zmiana technicznie nie jest związana z powyższymi aktualizacjami, czytelność efektów wizualnych umiejętności SSG Ezreala została poprawiona.

Efekt wizualny zmniejszenia prędkości ruchu

Zaktualizowano domyślny efekt wizualny zmniejszenia prędkości ruchu!

Ogłaszanie kradzieży celów

Kradzieże Barona Nashora, Herolda i Smoka są teraz świętowane (albo „świętowane” w zależności od tego, czy cel ukradziono waszej drużynie, czy może drużynie przeciwnej) za pomocą komunikatów na czacie i banerów ogłoszeń!

Strona profilu

W przygotowaniu na zmiany w kolejkach rankingowych w 2019 roku i powrót Clash wygląd strony profilu został odświeżony. Parę ikon na tej stronie pozostanie na jakiś czas pustymi, ale to powinno się niedługo zmienić.

Dobieranie przeciwników w zwykłym drafcie

W przygotowaniu na zmiany w kolejkach rankingowych w 2019 roku testujemy również dobieranie pozycyjne tylko w zwykłym drafcie. To znaczy, że będziecie dobierani z przeciwnikami na podstawie przyznanej wam pozycji, a nie na podstawie jednego, ukrytego rankingu. Dzięki temu dobieranie przeciwników ogólnie powinno stać się lepsze, co będzie szczególnie odczuwalne w grach na drugorzędnej albo wymuszonej pozycji. Testujemy też wykrywanie pozycji, które na ekranie podsumowania rozgrywki określi, na jakiej pozycji rzeczywiście graliście. Dajcie nam znać, jeżeli coś pójdzie nie tak z tą funkcją.

Naprawione błędy

  • Efekt cząsteczkowy leżącej na ziemi esencji duszy Mrocznych Żniw jest teraz jaśniejszy i bardziej przejrzysty dla daltonistów.

Nadchodzące skórki, Barwy i ikony

Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem:

Mistrzowski Kha’Zix ma dodatkowe 24 Barwy, po jednej dla każdej drużyny z Mistrzostw!

Upamiętniająca udział League of Legends w kontynentalnym wydarzeniu obejmującym wiele sportów, w którym Chiny zajęły 1. miejsce.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.