Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Oficjalne zmiany patcha 8.1

Witajcie, Przywoływacze!

Nadszedł czas na pierwszy patch nowego sezonu, czyli mamy ostatnią szansę na wprowadzenie zmian, zanim sezon się zacznie! Wprowadziliśmy już dodatkowego patcha (7.24b), by uporządkować stan przedsezonu podczas świątecznej przerwy, więc ten patch jest o wiele mniejszy niż zwykle.

Drabinka rankingowa resetuje się wraz z nadejściem tego patcha — do zobaczenia na meczach rozstawiających. Do tego mamy jeszcze parę aktualizacji systemu honoru, które mają na celu nagradzanie honorowych graczy za pomocą fantastycznych łupów!

Dobrej zabawy i powodzenia!

Paul „Aether” Perscheid Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman Lucas „Luqizilla” Moutinho

Patch w skrócie

Jeśli obserwujecie naszą stronę na Facebooku, powinniście poznać ten filmik. Stwierdziliśmy, że sprawdzimy, co się stanie, jeśli umieścimy go też w opisie patcha!

Początek sezonu

Uwaga: te zmiany zostaną wprowadzone dopiero wtedy, kiedy sezon się zacznie, czyli 16 stycznia.

GRY RANKINGOWE Rankingowy sezon 2018 rozpocznie się 16 stycznia.
SKRZYNIE HEXTECH Znów można zdobywać skrzynie hextech dla każdego bohatera poprzez uzyskanie oceny S- lub wyższej w grze.

Zauważyliśmy, że Pretendenci dość często grali przeciwko duetom Mistrzów, czego efektem był spadek poziomu rywalizacji w kolejce rankingowej (odwrotnie do naszego pierwotnego zamysłu z 2016 roku). Ma to również negatywny wpływ na duety graczy z wyższych okolic kręgu Mistrza. W nadchodzących tygodniach będziemy sprawdzali, jak ta zmiana wpłynie na ogólną jakość kolejki.

KRĄG PRETENDENTA Pretendenci mogą teraz grać w duecie w kolejce rankingowej solo/duet.

Bohaterowie

Brand

Zwiększone obrażenia rozłożone w czasie umiejętności biernej.

Brand był jednym z głównych użytkowników Ognistego Dotyku, a bez niego nie zadaje wystarczająco dużo podstawowych obrażeń.

Umiejętność bierna — Płomień

OBRAŻENIA ZA KAŻDY ŁADUNEK 2% maksymalnego zdrowia celu 4% maksymalnego zdrowia celu

Evelynn

Wzmocnienie-naprawa E.

E — Smagnięcie

WZMOCNIENIE-NAPRAWA Smagnięcie nie odnawia się już, jeśli Evelynn utraci wizję na swoim celu podczas rzucania umiejętności.

Graves

Zmniejszony koszt i czas odnowienia Q. W bardziej spowalnia, ale na krócej.

Gravesowi ciężko przychodzi czyszczenie dżungli we wczesnej fazie gry. Jego obrażenia eksplozywne są wystarczająco wysokie i nie potrzebują poprawek, więc wprowadziliśmy małe zmiany, by pomóc mu błyszczeć we wczesnej fazie gry.

Q — To Koniec!

KOSZT 60/70/80/90/100 pkt. many 60/65/70/75/80 pkt. many
CZAS ODNOWIENIA 14/13/12/11/10 sek. 13/12/11/10/9 sek.

W — Zasłona Dymna

SPOWOLNIENIE 15/20/25/30/35% 50% na wszystkich poziomach
CZAS DZIAŁANIA SPOWOLNIENIA 1,5 sek. 0,5 sek.

Heimerdinger

Zwiększone obrażenia promienia dużego działka.

Nasz ziom Heimerdinger zadaje naprawdę dużo obrażeń. Prawdę mówiąc, prawdopodobnie za dużo…

Q — Działko H-28G Apex ulepszone przez R — ULEPSZENIE!!!

PODSTAWOWE OBRAŻENIA PROMIENIA 200/270/340 pkt. 100/140/180 pkt. (niezmienione skalowanie umiejętności — 0,7 pkt. mocy umiejętności)

Kayle

Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku i premia do prędkości ataku. Dłuższy czas odnowienia E we wczesnej fazie gry, krótszy w późnej.

Bez statystyk (mianowicie skrócenia czasu odnowienia) ze starego systemu run, Kayle ma problemy z ciągłym korzystaniem z ataków na dystans za pomocą Słusznego Gniewu. Z drugiej strony nowe runy całościowo dają jej większe obrażenia. Zmniejszamy obrażenia ataków podstawowych Kayle i sprawiamy, że łatwiej jej będzie używać E — Słusznego Gniewu przez cały czas.

Podstawowe statystyki

PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 2,8 pkt. 2,2 pkt.
WRODZONA DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 15% 10%

E — Słuszny Gniew

CZAS ODNOWIENIA 16 sek. na wszystkich poziomach 18/17/16/15/14 sek.

Skarner

Zaatakowanie oznaczonego przez E celu zadaje więcej obrażeń i ogłusza na dłużej. Zwiększona podstawowa mana.

Skarner był dość słaby w przedsezonie, więc wzmacniamy jego obrażenia, kontrolę tłumu i manę.

Podstawowe statystyki

PODSTAWOWA MANA 272,2 pkt. 320 pkt.

E — Złamanie

OBRAŻENIA EFEKTU 25/35/45/55/65 pkt. 30/50/70/90/110 pkt.
CZAS DZIAŁANIA OGŁUSZENIA 1 sek. 1,5 sek.

Syndra

Naprawiono wiele błędów związanych z R.



Dziwne rzeczy działy się, jeśli cel Wyzwolonej Mocy umierał lub stawał się niewrażliwy, zanim wszystkie kule zadały obrażenia. Naprawiliśmy wiele takich błędów.

R — Wyzwolona Moc

PRZESADA Wszystkie Mroczne Kule teraz zawsze lecą do celu Wyzwolonej Mocy, nawet jeśli umrze lub stanie się niewrażliwy.
TRZY NABOJE W KOMORZE Trzy latające wokół Syndry kule teraz poprawnie się materializują, nawet jeśli cel Wyzwolonej Mocy umrze w momencie użycia tej umiejętności.
RĘKA JAK ZŁAMANA Ruch Syndry nie jest już „dziwny” przez parę sekund, jeśli cel Wyzwolonej Mocy umrze przed wystrzeleniem wszystkich kul.
KULE NA BOISKU Mroczne Kule, które nie zadały obrażeń celowi Wyzwolonej Mocy, teraz poprawnie działają z innymi umiejętnościami Syndry.
CHAOS NA OKRĄGŁO Mroczne Kule, które nie zadały obrażeń celowi Wyzwolonej Mocy, już nie poruszają się chaotycznie, jeśli wpłyną na nie inne umiejętności Syndry.
PEWNE RĘCE Mroczne Kule stworzone krótko po zakończeniu Wyzwolonej Mocy już nie poruszają się chaotycznie, jeśli wpłyną na nie inne umiejętności Syndry.

Zoe

Dłuższy czas uzbrajania pułapki E. Krótsze opóźnienie pojawienia się drugiego portalu R.

Umiejętności mierzone Zoe trafiały lub pudłowały głównie z powodu jej zręczności, a nie zręczności przeciwników. Chcemy dać graczom większe szanse na uniknięcie obrażeń Zoe, więc mają teraz więcej czasu na zorientowanie się, gdzie jest Zoe (lub jej umiejętności mierzone), zanim ich trafi.

Q — Gwiezdna Piłeczka

zaktualizowano Rejestrowanie nowej pozycji Zoe (na potrzeby przeliczania obrażeń) przy użyciu R — Skoku przez Portal trwa dłużej.

W — Złodziejka Czarów

zaktualizowano Stwory nie upuszczają już odłamków Miecza-Pistoletu Hextech

E — Senna Bańka Kłopotów

OPÓŹNIENIE PRZED POWSTANIEM PUŁAPKI 0,6 sek. 0,8 sek.

R — Skok przez Portal

OPÓŹNIENIE PRZED POJAWIENIEM SIĘ DRUGIEGO PORTALU 0,1 sek. 0 sek.

Aktualizacja portretu Varusa

Dokładnie to, co w opisie.

Runy

Drapieżnik

Na celownik bierzemy kilka słabych elementów Drapieżnika.

Wciąż ciężko jest dobrze wykorzystać Drapieżnika, więc wprowadzamy parę usprawnień, by efekt jego użycia działał konsekwentniej, a jego aktywacja stała się bardziej intuicyjna.

nowośćCZĘŚCIOWY ZWROT Jeśli ładowanie Drapieżnika zostanie przerwane, jego czas odnowienia jest skracany o 50%.
nowośćPOLOWANIE NA SŁABYCH Jeśli dodatkowe obrażenia Drapieżnika zostaną aktywowane przez umiejętność obszarową, obrażenia otrzyma ten trafiony cel, który ma najmniej zdrowia.
nowośćADRENALINA Współczynnik zwiększenia prędkości ruchu Drapieżnika jest większy o 50% przez pierwsze półtorej sekundy trwania efektu. To nie jest wspomniane w opisie umiejętności, ponieważ wymyślanie strategii z wykorzystaniem tego efektu prawdopodobnie przyprawi was o zawrót głowy.

Premie do statystyk ścieżki Determinacji

Premie do statystyk są teraz podzielone pomiędzy zdrowie i statystykę zapewnianą przez waszą drugorzędną ścieżkę oraz dają tyle samo, niezależnie od tego, czy Determinacja jest główną czy drugorzędną ścieżką.

Wzięcie Determinacji jako drugorzędnej ścieżki było całkiem niezłą opcją w poprzednim systemie, bo runy i specjalizacje razem dawały spory kawał podstawowej wytrzymałości. Jednak bez tych statystyk, wzięcie Determinacji (w nowym systemie) nie jest optymalne. Zmieniamy sposób, w jaki Determinacja jako główna/drugorzędna ścieżka daje statystyki, aby spisywała się lepiej w roli drugorzędnej ścieżki.


Determinacja jako główna ścieżka

DETERMINACJA + CZARNOKSIĘSTWO 130 pkt. zdrowia 65 pkt. zdrowia plus 10 pkt. mocy umiejętności lub 6 pkt. obrażeń od ataku, adaptacyjnie
DETERMINACJA + DOMINACJA 130 pkt. zdrowia 65 pkt. zdrowia plus 9 pkt. mocy umiejętności lub 5,4 pkt. obrażeń od ataku, adaptacyjnie
DETERMINACJA + PRECYZJA 130 pkt. zdrowia 65 pkt. zdrowia plus 9% prędkości ataku

Determinacja jako drugorzędna ścieżka

CZARNOKSIĘSTWO + DETERMINACJA 20 pkt. mocy umiejętności lub 12 pkt. obrażeń od ataku, adaptacyjnie 65 pkt. zdrowia plus 10 pkt. mocy umiejętności lub 6 pkt. obrażeń od ataku, adaptacyjnie
DOMINACJA + DETERMINACJA 18 pkt. mocy umiejętności lub 10,8 pkt. obrażeń od ataku, adaptacyjnie 65 pkt. zdrowia plus 9 pkt. mocy umiejętności lub 5,4 pkt. obrażeń od ataku, adaptacyjnie
PRECYZJA + DETERMINACJA 18% prędkości ataku 65 pkt. zdrowia plus 9% prędkości ataku

Runy — naprawione błędy

  • Ikony Czarów Przywoływacza użytkownika Rozpieczętowanej Księgi Czarów są teraz poprawnie aktualizowane w trybie obserwatora.
  • Statystyki run wyświetlane po zakończeniu gry, które mówią o czasie działania (np. „Całkowity czas działania” Zabójczego Tempa) teraz korzystają z formatu 00:00 i nie pokazują już liczby sekund, podczas których dany efekt był aktywny.
  • Lodowcowe Ulepszenie i Ezoteryczna Kometa mają teraz różne kolory w zależności od tego, czy użyli ich wrogowie czy sojusznicy.
  • Sojusznicze trafienia nie wliczają się już do aktywowania efektu Elektryzacji, jeśli dwóch sojuszników korzysta z tej runy kluczowej.
  • Naprawiono interakcje pomiędzy blokadą Błysku przy superumiejętnościach Skarnera oraz Fiddlesticksa a Hextechowym Błyskalazkiem i Rozpieczętowaną Księgą Czarów, które sprawiały, że Skarner i Fiddlesticks tracili dostęp do Błysku i Hexbłysku.
  • Rengar nie może już wydłużać zasięgu swojego skoku z zarośli przez użycie Hextechowego Błyskalazku.
  • Złoto i leczenie z Triumfu są teraz poprawnie przyznawane jednostkom będącym pod wpływem efektu inercji w momencie zdobycia przez nie zabójstwa lub asysty.
  • Opis Ezoterycznej Komety teraz poprawnie zawiera jej obrażenia podstawowe.
  • Interfejs awansu Kleptomancji nie zostaje już na stałe przy użyciu Eliksiru Umiejętności na poziomie 18.
  • Poprawiono efekty wizualne run w efektach wizualnych trybu obserwatora, aby usunąć nakładające się na siebie cząsteczki.
  • Opaska Przepływu Many działa teraz poprawnie z alternatywnymi rozwiązaniami w interfejsie (minimapa po drugiej stronie, ramki drużyny po lewej itd.)
  • Naprawiono błąd, w którym umiejętności kosztujące zdrowie sprawiały, że wartość dodatkowego leczenia Rewitalizacji w panelu run się zmniejszała.

Sprzedaż przedmiotów

Zwykle sprzedaż przedmiotu wiąże się z natychmiastowym kupnem innego. Sprzedawanie przedmiotu, a następnie błyskawiczne wychodzenie z bazy jest najczęściej wynikiem błędu.

WYRZUTY SUMIENIA SPRZEDAJĄCEGO Jeśli zamkniesz sklep z przedmiotami w ciągu 0,25 sek. po sprzedaniu przedmiotu, sprzedaż zostanie anulowana.

Aktualizacja pasków zdrowia

Ulepszenia czytelności

  • Wyższy kontrast czerwonego zdrowia.
  • Ciemniejsze tło (by zdrowie było jeszcze bardziej widoczne).
  • Większy i jaśniejszy tekst poziomu.
  • Trochę węższa ramka.
  • Mniejszy tekst imion (tworzy kontrast z efektami kontroli tłumu i miejsce na tagi klubów)

Naprawione błędy

  • Zanikanie tarczy wyświetlane jako czerwone obrażenia (naprawione w 7.24).
  • Powróciły tagi klubów.

Honor

W 2018 roku zmienimy honor, biorąc pod uwagę wasze uwagi. Walka o zwycięstwo daje więcej nagród, które stają się lepsze w miarę zdobywania poziomów. Nowe punkty kontrolne pomiędzy poziomami pozwalają śledzić swój postęp. Tak jak kolejka rankingowa, wasz poziom honoru resetuje się na początku sezonu, żebyście mogli jeszcze raz zdobywać nagrody. Te zmiany pojawią się na początku sezonu!


Punkty kontrolne

Od teraz pomiędzy każdym poziomem honoru są trzy punkty kontrolne. Przy każdym punkcie kontrolnym po 2. poziomie otrzymacie nagrodę, by uczcić wasze postępy. Po 5. poziomie honoru nie ma już punktów kontrolnych (bo nie ma poziomu 6.), ale wciąż będziecie otrzymywali nagrody w takich samych odstępach czasowych.


Reset honoru

Na początku sezonu zresetujemy wasz poziom honoru — do punktu kontrolnego pomiędzy poziomami 2. a 3. Gracze, którzy skończyli poprzedni sezon na poziomie 3., 4., lub 5., otrzymają małą premię, zależnie od swojego poziomu.

RESET Z 5. Poziom 5. Poziom 2., 3. punkt kontrolny
RESET Z 4. Poziom 4. Poziom 2., 2. punkt kontrolny
RESET Z 3. Poziom 3. Poziom 2., 1. punkt kontrolny
RESET Z 2. Poziom 2. Poziom 2., bez punktu kontrolnego
RESET Z 1./0. Poziom 1. i niższy nie zostaną zresetowane.

Nowe nagrody

Wprowadziliśmy znaczne modyfikacje w systemie nagród. Nowe, niewymagające klucza Kule Honoru dostaniecie przy każdym punkcie kontrolnym po 3. poziomie honoru i wciąż będziecie je otrzymywać po 5. poziomie honoru. Kapsuły honoru są przyznawane za osiągnięcie 3., 4. i 5. poziomu honoru. To oznacza, że będziecie dostawać mniej kapsuł niż kiedyś, ale będę one zawierać najbardziej ekskluzywne nagrody. Z każdym awansem kule i kapsuły zapewniają lepsze nagrody. Oto, co otrzymacie za każdym razem, kiedy awansujecie lub dotrzecie do punktu kontrolnego:
Poziom 1.

AWANS 1 klucz

Poziom 2.

AWANS 1 klucz
PUNKT KONTROLNY 2 fragmenty klucza

Poziom 3.

AWANS Kapsuła za poziom 3. zawiera 3 fragmenty klucza, skórkę totemu i 300 niebieskich esencji lub odłamek bohatera o większej wartości.
PUNKT KONTROLNY Kula na poziomie 3. zawiera 2 fragmenty klucza i 150 niebieskich esencji lub odłamek bohatera o większej wartości.

Poziom 4.

AWANS Kapsuła za poziom 4. zawiera 4 fragmenty klucza, emotkę i 630 niebieskich esencji lub odłamek bohatera o większej wartości.
PUNKT KONTROLNY Kula na poziomie 4. zawiera 2 fragmenty klucza i 200 niebieskich esencji lub odłamek bohatera o większej wartości.

Poziom 5.

AWANS Kapsuła za poziom 5. zawiera 5 fragmentów klucza, Szarego Warwicka lub Średniowiecznego Twitcha i 960 niebieskich esencji lub odłamek bohatera o większej wartości. Jeśli posiadacie obydwie skórki, w zamian dostaniecie emotkę lub skórkę totemu.
PUNKT KONTROLNY Kula na poziomie 5. zawiera 3 fragmenty klucza i 250 niebieskich esencji lub odłamek bohatera o większej wartości.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w którym tarcza Galio z W — Tarczy Duranda kończyła się, zamiast odświeżyć się 12 sekund po otrzymaniu obrażeń.
  • Bohaterowie z umiejętnościami niewymagającymi many (tacy jak Elise czy Nidalee w postaci Pumy) nie mogą już kumulować Łzy Bogini za pomocą swoich niewymagających many umiejętności.
  • Bohaterowie z energią lub bez zasobów, tacy jak Riven czy Yasuo, nie mogą już kumulować Łzy Bogini. Jednakże ich sojusznicy wciąż mogą kumulować łzy.
  • Q — Paktujemy? Gangplanka teraz poprawnie zaczyna się odnawiać przy rozpoczynaniu rzucania umiejętności, a nie przy jego końcu.
  • Słodziak, yyy znaczy Zac, już nie będzie zatrzymany w animacji R — Hop, do Góry!, jeśli w trakcie animacji rzucania umiejętności wskrzesi go Anioł Stróż.
  • Pierwszy atak Vayne z Q — Akrobacji z niewidzialności R — Godziny Sądu jest teraz poprawnie słyszalny/widzialny.
  • Naprawiono błąd, w którym wiele efektów kontroli tłumu przerywało różne ładowane umiejętności, nawet jeśli zostały uprzednio zablokowane przez tarczę magii.
  • Naprawiono błąd, w którym animacje zanikania i drgania paska zdrowia były wyświetlane, nawet jeśli opcja „Pokaż drganie paska zdrowia” była wyłączona.
  • Zmieniono wizualnie transformację Supergalaktycznego Gnara w Mega-Gnara i z powrotem, by uniknąć ryzyka wystąpienia napadów padaczki.
  • Zlikwidowano poważny problem z czasem włączania klienta, który występował u graczy korzystających z macOS w wersji 10.8 lub wcześniejszej. Aby naprawić błąd, trzeba całkowicie odinstalować i ponownie zainstalować League.
  • Czas odnowienia R — Kanonady Gangplanka już nie będzie się resetował przy zakupie ulepszenia „Podnieś Morale”.
  • Ataki wzmocnione przez E — Migbłystalne Kolce Cho’Gatha nie przerywają już ataków podstawowych wrogich bohaterów, którzy zostaną przez nie trafieni.
  • Efekty aktywacji „Kruchości” W — Ognistego Miecha Ornna i Uścisku Nieumarłego już nie działają, jeśli atak, który by je nałożył, zostanie zablokowany.
  • Atak wzmocniony przez Postać Pumy Q — Dobijanie Nidalee już nie zadaje obrażeń wrogom, jeśli go unikną.
  • Naprawiono bardzo rzadkie przypadki, w których anulowanie podstawowego ataku mogło sprawić również, że pocisk w locie (np. E — Korzenny Uścisk) znikał.
  • Naprawiono błąd, w którym używanie niektórych doskoków jeden po drugim sprawiało, że drugi doskok trwał tyle samo co pierwszy. Jeśli jacyś Maokaie zastanawiali się, czemu W — Spaczone Natarcie potrzebowało tyle czasu, by dosięgnąć celu po wyjściu z R — Podmorskiej Podróży Tahma Kencha… to właśnie dlatego.
  • Kliknięcie wrogiej wieży teraz zawsze będzie pokazywało jej ekwipunek.
  • Przywrócono efekty wizualne R — Ostatniej Iskry Lux Mistrzyni Żywiołów w wodnej postaci.
  • Przywrócono efekty wizualne R — Ostatniej Iskry Lux Mistrzyni Żywiołów w ognistej postaci.
  • Ręce Bota Nunu posiadają teraz elektryczne efekty wizualne.
  • Q — Skupienie Tropicielki Leśnej Ashe i Ashe z Sherwood posiada teraz odpowiednio tematyczne pociski, gdy posiada Huragan Runaana.
  • Efekty wizualne pojawiające sie na ziemi przy R — Szalonym Rozroście Basenowej Lulu nie pulsują już wolno na niskich i bardzo niskich ustawieniach graficznych.
  • Efekt graficzny R — Spojrzenia Meduzy Cassiopei Nefrytowego Kła nie jest już nadpisywany przez efekt Kryształowego Kostura Rylai.
  • Kule Nami Rzecznego Ducha przy użyciu E — Błogosławieństwa Władczyni Przypływów nie są już przekrzywione w trakcie trwania umiejętności.
  • Przywrócono nietoperze pojawiające się w ramach efektu wizualnego Postaci Pumy W — Susa, kiedy Czarująca Nidalee skacze na cele polowania.
  • Ślad W — Bzzzyt! Ambitnego Elfa Jinx już nie pojawia się z przodu cukierkowego pocisku.
  • Włosy Ambitnego Elfa Jinx nie deformują się już podczas niektórych animacji.
  • Przywrócono zwierzęcy efekt wizualny tańca Udyra Strażnika Przodków, gdy Udyr używa W — Stylu Żółwia poziomu piątego.
  • Efekt wizualny E — Szlamu Pustki Hextechowego Kog’Mawa wokół plwociny nie znika już pod wzniesionym terenem.

Nadchodzące skórki i emotki

Następujące skórki pojawią się wraz z patchem 8.1:

Następujące emotki pojawią się wraz z patchem 8.1:

Dabujący Pingu / To Moja Wina? / No Dawaj

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.