Zbliża się środek sezonu i wyważanie będzie trochę utrudnione na czas jednego patcha, więc ten patch możecie uznać za przygotowanie do tego. To powiedziawszy, skupiamy się na zmianach, które albo muszą zdarzyć się teraz, albo ich rezultaty będą utrzymywać się przez długi czas.
Po pierwsze, wykorzystujemy tę okazję, by przyjrzeć się temu, jak opóźnienie wpływa na rozgrywkę. Oczywiście nikt nie lubi grać z dużym opóźnieniem, ale niektórzy bohaterowie odczuwają to bardziej niż inni. Wprowadzamy kilka zmian, które sprawią, że nie będą oni aż tak poszkodowani, gdy będą reagować na polecenia z opóźnieniem.
Następnie przechodzimy do rozgrywek profesjonalnych. Ponieważ zbliża się MSI, zajmujemy się kilkoma silnymi postaciami, aby mieć pewność, że nie zdominują całkowicie etapu wyboru i banowania, więc wprowadzamy niezbędne zmiany.
Z drugiej strony teraz nadarza się idealna okazja do wzmocnienia kilku słabszych bohaterów, którzy potrzebują miłości. Aatrox otrzymuje trochę dodatkowej mocy w związku z ostatnią aktualizacją, a Udyr dostaje kilka drobnych zmian.
Kończąc, wykorzystujemy okazję, aby poprawić kilka rzeczy związanych z rozgrywką na Twisted Treeline i w trybie ARAM, aby grało się przyjemniej.
Ruszajcie do walki i rzucania Poro!




Bohaterowie

Xayah i Rakan
Xayah, Buntowniczka i Rakan, Uwodziciel zostaną udostępnieni w późniejszym czasie po premierze patcha 7.8! A w międzyczasie więcej informacji o vastajańskich bojownikach o wolność znajdziecie tutaj:

Aatrox
Krwiożerczy zyskuje dodatkową prędkość ataku, a poza tym odnawia się na potworach. Zwiększone leczenie W zależne od brakującego zdrowia.
Pomimo ciepłych uczuć, jakimi został obdarowany w patchu 7.6, Aatrox wciąż ma problemy z regularnością (szczególnie w dżungli). Jego nowa umiejętność bierna jest znacznie trudniej dostępna w dżungli niż stara, więc poprawiamy to. Dodatkowo przywracamy trochę mocy jego samoleczenia, aby czuł się lepiej podczas walk.
Umiejętność bierna — Studnia Krwi
W — Żądza Krwi

Amumu
Umiejętność bierna zadaje teraz nieuchronne obrażenia. Zmniejszone obrażenia umiejętności biernej.
Funkcja umiejętności biernej Amumu (nieuchronne obrażenia po redukcji) nie pokrywała się z oczekiwaniami (nieuchronne obrażenia), więc zmieniamy ten drugi element i poprawiamy numerki.
Umiejętność bierna — Przeklęty Dotyk
W — Rozpacz

Ivern
Pojedyncze zarośla nie blokują już wizji na potężnych potworach.
Zarośla Iverna i tak już są niezwykle użyteczne (nie będziemy wymieniać tu całej listy ich zastosowań), więc kontrolowanie neutralnych celów z taką łatwością nie powinno do nich należeć.
W — Siewca Zarośli

Karthus
Rzucanie Q działa lepiej.
Opóźnienie ogranicza to, co można zrobić z postacią, ale w przypadku magów z krótkim czasem odnowienia jak Karthus, można odnieść wrażenie, że połączenie internetowe ma większy wpływ na przebieg starcia niż zdolność przeciwnika do unikania. Naprawiamy to.
Q — Zrównanie z Ziemią

Lissandra
Zwiększone skalowanie obrażeń Q. Czas odnowienia umiejętności biernej zmniejszony na późniejszych poziomach.
Chcemy, aby Lissandra była nagradzana za zajmowanie dobrych pozycji trafianiem kilkoma Odłamkami Lodu. Aktualnie prowadzi to do tego, że szybko kończy jej się mana, więc dajemy jej lepszy dostęp do many z umiejętności biernej wraz z postępami gry.
Umiejętność bierna — Córa Lodu
Q — Odłamek Lodu

Malzahar
Zmniejszony pancerz. Zmniejszone zdrowie Puskląt.
Pusklęta Malzahara zadają zbyt duże obrażenia, aby je ignorować, ale — dla wielu dolnych — są zbyt trudne do szybkiego wyeliminowania. Istnieją sposoby na kontrowanie ich (efekty przy trafieniu, Wygięty Łuk lub obrażenia obszarowe), ale zmniejszamy zdrowie Puskląt, aby sposoby te sprawdzały się jeszcze lepiej, gdy gracze postanowią z nich skorzystać.
Podstawowe statystyki
W — Rój z Pustki

Nautilus
Zmniejszony przyrost regeneracji many co poziom. Zwiększony koszt many E.
Nautilus wywiera olbrzymią presję, gdy naciska z Prądem Morskim i wciąż ma dość many, aby robić wszystko, co tylko chce, jak chociażby asystować przy gankach, uciekać przed nimi lub toczyć pojedynki. Ciągłe nacieranie z użyciem umiejętności — szczególnie przed zakupem Słonecznej Peleryny lub przedmiotów z maną — powinno bardziej naruszyć jego zasoby many, aby przeciwnicy mogli go pokarać.
Podstawowe statystyki
E — Prąd Morski

Ryze
Czas odnowienia Q resetuje się przy rzuceniu W/E, a nie przy trafieniu.
Podobnie jak w przypadku Karthusa, szybkie kombinacje Ryze’a w dużym stopniu zależą od tego, jakie opóźnienie ma gracz. Ułatwiamy trochę resetowanie, aby zmniejszyć rozstrzał.
Q — Przeciążenie

Shen
Q zadaje mniejsze obrażenia stworom, ale większe bohaterom. Tarcza R skaluje się z brakującym zdrowiem.
Shen jest jednym z bohaterów, którzy zawsze znacznie lepiej sobie radzą w zorganizowanej grze — ze względu na obecność na mapie, jaką zapewnia mu Wsparcie. Aktualnie czyści fale stworów tak szybko, że ciągle jest w stanie wywierać presję na mapie (co znacznie zmniejsza wszelkie konsekwencje opuszczenia przez niego alei). Osłabiamy jego czyszczenie fal oraz wywieraną presję, ale dodajemy trochę podstawowych obrażeń i kontroli tłumu w ramach rekompensaty.
Q — Natarcie Zmierzchu
E — Bieg przez Cienie
R — Wsparcie

Udyr
Q i W aktywują swoje efekty co 3 ataki. Zmodyfikowane koszty many umiejętności.
Obecnie Udyr musi skupiać się tylko na Stylu Feniksa albo Tygrysa, zupełnie pomijając tę drugą umiejętność aż do końcowej fazy gry. Chcemy zagwarantować, że używanie wszystkich umiejętności Udyra jest przynajmniej możliwością. Oznacza to sprawienie, że Tygrys i Żółw staną się stylami, w których warto zostać na dłużej, a także zmniejszenie kosztu many umiejętności na niższych poziomach.
Ogólne
Q — Styl Tygrysa
W — Styl Żółwia
Howling Abyss
Kilka zmian mających na celu przyspieszenie ARAM-ów. Więcej Poro.
Grając w trybie ARAM, ludzie na ogół szukają krótszej rozgrywki, ale mecze często zamieniają się w przeciąganie liny podczas naciskania na inhibitory, dopóki ktoś nie zawali. Chcemy zmniejszyć częstotliwość występowania tych sytuacji, co w rezultacie skróci czasy trwania gier.
Zyskiwanie złota
Usunięte przedmioty
Relikty Zdrowia
Asysty
Pojawienie się stworów
Superstwory
Powrót
Poro
Twisted Treeline
Skrócone czasy do wskrzeszenia, stwory i superstwory są silniejsze, zmniejszona prędkość ataku wież Nexusa, zmniejszone zdrowie Vilemawa. Relikty Zdrowia przywracają teraz więcej zdrowia, jeżeli bohater ma go mało.
Na Twisted Treeline obowiązują dwie mety: jedna z dwoma osobami w alejach i dżunglerem, a druga z dwoma osobami w alejach i wspierającym. Podoba nam się to zróżnicowanie, ale na chwilę obecną styl ze wspierającym dominuje ze względu na łatwość przekazywania całego doświadczenia jednemu bohaterowi. Ten bohater na ogół otrzymuje wszystkie tarcze, odporności i pomoc, która normalnie pozwala na przetrwanie starć 5 na 5 na Summoner’s Rift, co sprawia, że jest niesamowicie wytrzymały w walkach 3 na 3 na Twisted Treeline. To wszystko w połączeniu z wysokimi statystykami z poziomów sprawia, że jest trochę zbyt potężny. Aby to zmienić, modyfikujemy sposób działania doświadczenia, przez co zyskiwanie przewagi nie będzie tak proste. Mówiąc prosto, jeżeli masz przewagę poziomów, dostajesz mniej doświadczenia.
Zmieniamy także to, że przebieg meczu może odwrócić się całkowicie w wyniku jednej walki drużynowej w środkowej fazie gry. Skracamy czasy do wskrzeszenia w późniejszej fazie gry, aby drużyna z dużą przewagą miała szansę na pozbieranie się po jednym błędzie. Na koniec, ułatwiamy zabicie Vilemawa, wzmacniamy stwory i zmniejszamy obrażenia zadawane przez wieże Nexusa, abyście mieli większe szanse na zakończenie meczu, gdy uda wam się zyskać przewagę. A jeśli to jeszcze mało, to stwory będą pojawiać się teraz wcześniej, abyście jeszcze szybciej opuścili mecz.
Czasy do wskrzeszenia
Doświadczenie
Stwory
Superstwory
Wieża Nexusa
Vilemaw
Czasy
Relikty Zdrowia
Specjalizacje

Przypływ Jeźdźca Fal
Ponieważ powinniście wiedzieć, kiedy kluczowa specjalizacja się aktywuje.
Dżungla
Skalniaki
Małe Skalniaki, natychmiast wracać do jaskini.
Wędrujący Krab
Większa przejrzystość wokół tego, kto zabił Wędrującego Kraba.
Odgłos śmierci totemu
Łupy
Rotacyjne tryb gry

W skrócie:
- Używajcie Rzutu Poro, aby ciskać swoimi Poro. Jeżeli trafią w cel, użyjcie Doskoku Poro, aby śmignąć do przeciwnika.
- Gdy drużyna trafi 10 Rzutami Poro, na pole bitwy zostanie przywołany Król Poro. Sojusznik może dołączyć do Jego Wysokości, używając Do Króla!
- Do momentu, w którym zostanie pokonany, Król Poro uzdrawia was, zwiększa regenerację many i pomaga oblegać wrogie wieże za pomocą fantastycznych poroeksplozji.
- Podziękujcie Królowi Poro za pomoc (i zwiększcie jego moc), karmiąc go Poro-Chrupkami.
- Zawsze trafiajcie celnie i zwinnie uciekajcie przed futrzakami.
Aktualizacja klienta League of Legends
Jakiś czas temu przedstawiliśmy plan zastąpienia klasycznego klienta. Niedawno wystartowaliśmy z fazą 2. w Oceanii i rezultaty jak na razie są pozytywne. W tym patchu powiększamy zasięg o kolejne regiony. Sprawdźcie najnowszą aktualizację bety, aby uzyskać szczegóły na temat klienta.
Rozwiązania większości najbardziej powszechnych problemów znajdziecie w dziale Znane problemy na naszej stronie wsparcia.
Ważniejsze poprawki
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że przycisk Graj był szary.
- Klient będzie się teraz automatycznie skupiał na polu hasła po uruchomieniu.
- Tło profilu będzie ponownie wyświetlać prawidłowego bohatera.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał otwarcie panelu ustawień.
- Naprawiono błąd z zacinaniem dźwięku podczas logowania.
- Naprawiono błąd, który opóźniał pojawienie się okienka sprawdzania gotowości podczas edytowania run/specjalizacji.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał otwarcie okienka czatu po zakończeniu gry.
- Naprawiono rzadki błąd, który sprawiał, że czat stawał się niewidzialny.
- Zmieniono układ tekstu w czacie, aby usprawnić czytelność czatu klubów.
- Powiadomienia o nowych wiadomościach do zwiniętych folderów stały się widoczne.
Aktualizacja stanu kolejki
Rankingowa solo/duet
Rankingowa elastyczna
Naprawione błędy
- Q — Przebijające Światło Luciana kosztuje teraz odpowiednią liczbę punktów many.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że utrata połączenia podczas rzucania R — Bohaterskiego Wejścia mogła sprawić, że Galio nie będzie mógł atakować jednostek i budowli.
- Tarcza magii W — Tarczy Duranda Galia teraz prawidłowo odnawia się po jego ożywieniu.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że E — Natarcie Gragasa czasami przenikało przez cele stojące blisko ścian.
- Nunu nie zyskuje już drugiego efektu Umiejętności biernej — Wizjonera po Powrocie.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Jax nie mógł skorzystać z Wybuchowej Szyszki po rzuceniu Q — Ciosu z Wyskoku.
- Kha’Zix nie wyświetla już nieprawidłowego efektu graficznego po ewolucji R — Ataku Pustki.
- PROJEKT: Yi wyświetla teraz prawidłowe efekty cząsteczkowe podczas W — Medytacji, a nie efekty cząsteczkowe z podstawowej skórki.
- Zestawy chromatyczne Yasuo w Samo Południe nie wykorzystują już podstawowych efektów cząsteczkowych dla Umiejętności biernej — Drogi Wędrowca.
- Zielona barwa Pogromczyni Smoków Vayne jest teraz lepiej widoczna na Summoner’s Rift.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Pogromca Smoków Xin Zhao i jego Barwy wykorzystywały efekty dźwiękowe podstawowej skórki.
- Efekty cząsteczkowe Powrotu Strażnika Galio nie będą się już rozciągać do platformy startowej.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekty cząsteczkowe Kosmicznego Żniwiarza Kassadina migotały podczas przybliżania i oddalania.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że nazwy klubów znikały z karty na tablicy wyników w grze.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że stwory nieprawidłowo pojawiały się za wieżą Nexusa.
Nadchodzące skórki
W patchu 7.8 udostępnimy następujące skórki: