Witamy w patchu 6.8, ostatnim przed środkiem sezonu (przedśrodkowosezonowym?!). Będziemy mieli dość czasu, żeby omówić tę aktualizację, ale w tej chwili zadajmy sobie jedno pytanie – jak balansujemy, gdy zbliża się duża aktualizacja?
Jak pewnie się spodziewacie, odpowiedź brzmi „ostrożnie”. Wiedza, że zbliża się sporo zmian dla magów i ich przedmiotów, ogranicza to, co możemy zrobić dla nich w krótkim terminie. Po co wzmacniać maga lub przedmiot dla niego, jeżeli będziemy wprowadzać poważne zmiany dla całej klasy? Z drugiej strony (mówię do was, fani Riven), wzmocnienie bohatera, który słabo sobie radzi w obecnej sytuacji jest równie trudne, gdy wszystko ma się zmienić. Kto będzie silniejszy po aktualizacji? Kto słabszy? Czy Zed nadal będzie wszystkich mordował (prawdopodobnie)? A więc zamiast mówić o tym, czego nie zmieniamy w 6.8, powiem o tym, co zmieniamy.
Jeżeli mamy zachować ostrożność, oznacza to skupienie się na outsiderach – którzy są zbyt silni lub zbyt słabi – na których nie wpłynie za bardzo środek sezonu. Osłabiamy trochę utrzymywanie się w alei we wczesnej fazie gry oraz głównych sprawców w kategorii „Każdy może być obrońcą” (Ekko, Lodowa Rękawica). Mamy także trochę zmian dla ulubieńców publiczności (MF, Rumble), którzy dobrze współpracują i walczą z magami, których zmienimy w następnym patchu.
Dodajmy do tego nowego, bajecznego Tarica i dostajemy średniej wielkości patch, w którym jest dość interesujących elementów, aby pokazać wam, co robić do czasu aktualizacji magów, którzy zmiotą was do innego wymiaru (uważajcie na Malzahara). To tyle, jeżeli chodzi o tego patcha – do zobaczenia na Rift, gdzie będziemy grali nowym bohaterem o imieniu „Galio”.
Powodzenia, bawcie się dobrze.
Patrick „Scarizard” Scarborough
Bohaterowie
Taric
Taric Tarcza Valoranu zostanie zaktualizowany przy premierze 6.8! Aby dowiedzieć się więcej, sprawdźcie następujące odnośniki:
Ekko
Zmniejszone obrażenia podstawowe W i E, ale zwiększone skalowanie od mocy umiejętności.
Szaleństwo Ekko w górnej alei może być problemem w teraźniejszości, ale nie jest to pierwszy raz, gdy się to dzieje. Przypominając to, co mówiliśmy o obronnym Ekko (dawno temu w 5.15) – chodzi o poświęcenie. Ekko z mocą umiejętności zyskuje swoją potęgę, gdy ciągle wystawia się na niebezpieczeństwo: Chronostrzaskanie i Równoległa Konwergencja są nieprzydatne, gdy Ekko jest na tyle podatny na ataki, że zginie, zanim będzie mógł ich użyć w optymalny sposób. Wytrzymałość obronnego Ekko sprawia, że można polegać na nich znacznie bardziej, ale ze względu na połączenie krótkich czasów odnowienia i wysokich obrażeń, nadal potrafi mocno przywalić. Nie mamy nic przeciw temu, że obronny Ekko sprawdza się w niektórych sytuacjach, ale znacznie zmniejszając jego obrażenia (w porównaniu ze skupianiem się na mocy umiejętności) gwarantujemy, że element ryzyka zostanie utrzymany.
W – Równoległa Konwergencja
E – Skok Fazowy
Galio
E ma mniejszy koszt i bardziej zwiększa prędkość ruchu.
Galio jest niezwykle potężny, jeżeli chcecie namieszać na krótkim dystansie, ale często kończy mu się para, zanim drużyny zaczną się grupować. Wzmacniamy go trochę, aby pomóc mu podczas walki w alei (szczególnie, gdy zostanie zepchnięty pod wieżę), a także umożliwiamy fajne zagrywki podczas wędrowania, gdy będzie miał ku temu okazję.
E – Wzburzony Podmuch
Graves
Podstawowe ataki zadają mniejsze obrażenia, ale trafienia krytyczne są silniejsze.
Graves nie zna się na podróżach w czasie, ale on i Ekko są niezwykle podobni w tym patchu – zadają olbrzymie obrażenia i są praktycznie nie do zabicia. Graves nie kupuje tylko przedmiotów obronnych, ale jego wyjątkowa interakcja z kradzieżą życia i skalowaniem podstawowych ataków pozwalają mu na kupowanie hybrydowych przedmiotów obronnych (Taniec Śmierci, Paszcza, Sterak), aby niszczyć we wczesnej i późnej fazie gry. Zmieniamy trochę działanie Nowego Losu, aby Graves miał wybór między zmiataniem przeciwników trafieniami krytycznymi albo byciem wytrzymałym sprzątaczem.
Biernie – Nowy Los
Kog’Maw
Zniszczenia Q wyższe na niższych poziomach. Zmniejszone obrażenia W.
Gdy ostatni raz dołączyliśmy do Kog’Mawa podczas jego wędrówek przez opis patcha, mówiliśmy o tym, jak chcemy, aby hiperprowadzący byli trochę bardziej wyrównani niż „silni później, słabi wcześniej”. Te zmiany mają na celu umocnienie tej filozofii, dzięki czemu Kog może poczuć, że jego Q coś robi i dobrze wpisuje się w jego wzrost mocy.
Q – Żrąca Plwocina
W – Broń Biomagiczna
Master Yi
Wydłużony czas odnowienia R i skrócony czas działania, ale zwiększone przedłużenie działania.
Znaczna część siły Mastera Yi pochodzi z jego synergii z dwoma potężnymi przedmiotami (Ostrze Gniewu Guinsoo + Nasycony Pożeracz), ale jego brak chwil słabości zawsze był frustrujący. Zmieniamy jego możliwość pójścia na całość, aby wynagrodzić użycie Nieśmiertelnego w odpowiedniej chwili, zamiast gdy tylko jest dostępny.
R – Nieśmiertelny
Miss Fortune
Wydłużony czas działania i odnowienia W. Miłosne Klepnięcie nie przedłuża już czasu działania W, ale skraca jego czas odnowienia.
Od czasu, gdy Miss Fortune dominowała w przedsezonie, interesy Łowczyni Nagród nie idą rewelacyjnie. Jej wkład w zatłoczone walki drużynowe jest wart srebrnego węża, ale zdolność MF do rywalizacji z innymi strzelcami poza idealną sytuacją jest dość słaba. Zmieniamy Szybki Krok, aby sprawić, że Miss Fortune będzie lepiej sprawdzać się w swojej klasie, bez osłabiania jej możliwości podczas walk drużynowych.
W – Szybki Krok
Olaf
Kradzież życia W oraz pancerz i odporność na magię R zwiększone.
Olaf jest bohaterem, który ma wszystkie niezbędne narzędzia, aby trzymać się blisko celów i spuszczać łomot, ale ma jeden problem: ginie zbyt szybko. Berserkerzy najlepiej czują się w środku krwawej walki, więc zwiększamy wytrzymałość Olafa, aby przechylić szalę na jego korzyść, gdy zdecyduje się iść na całość (zamiast paść trupem).
W – Zgubne Uderzenia
R – Ragnarok
Rumble
Q zadaje pełne obrażenia stworom. Skrócenie czasu odnowienia R.
Rumble niegdyś był ulubieńcem profesjonalistów, ale w 2016 nie miał wielkiego powodzenia. Styl gry tego Yordla opiera się na wyniszczaniu: osłabia on przeciwników stałymi obrażeniami i zmusza do opuszczenia alei (albo używa Wyrównania, jeżeli zostaną dłużej). Główne sposoby na utrzymanie się przy życiu w tym sezonie – Mikstura Skażenia i Uścisk Nieumarłego – pozbawiły Rumble’a sposobu na obniżanie poziomu zdrowia przeciwników. Zamiast zwiększać jego obrażenia, aby mógł rywalizować z leczeniem we wczesnej fazie gry (którym zajmujemy się trochę dalej), postanowiliśmy dać Rumble’owi większe możliwości kontrolowania alei.
Ogólne
Q – Ogniopluj
R – Wyrównywacz
Aktualizacja portretów
11 zupełnie nowych portretów, które zostaną z nami na długo.
Jak wspominaliśmy w ostatnim patchu, globalne ujednolicenie portretów to krótkoterminowe rozwiązanie. A jakie jest długoterminowe rozwiązanie? Porządne aktualizacje, jak poniższe jedenaście portretów. Aktualizacje portretów są teraz wpisane w nasz proces aktualizacji bohaterów (patrzcie: Poppy, Shen i, oczywiście, Taric), a jeżeli będziemy mieli okazję, to wypuścimy niewielkie zestawy, takie jak ten poniżej.
Darius
Evelynn
Fiddlesticks
Kennen
Morgana Mistrzyni Ostrzy
Rammus
Galaktyczny Renekton
Swain
Warwick
Śnieżny Warwick
Siepacz Xin Zhao
Globalne ujednolicenie portretów
Aktualizujemy portrety, aby były takie same we wszystkich regionach. Któraś część z iluś.
Kontekst jest taki sam jak w ostatnim patchu. Te zmiany to krótkoterminowe rozwiązanie, które ma zagwarantować, że gracze we wszystkich regionach zobaczą takie same portrety. Nie zajmą one miejsc prawidłowych ulepszeń (takich, jak powyżej)!
Następujące portrety zmodyfikowano albo zastąpiono inną wersją (przepraszamy za dużo tekstu):
Zmodyfikowane aktualizacje z 6.7
- Szkarłatna Akali, Żądląca Akali, Cho’Gath Dżentelmen
Annie-Ryze
- Annie Mroźnego Ognia, Gotycka Annie, Garen Komandos, Lee Sin Smocza Pięść, Karmazynowa Riven, Rumble z Dżungli, Rumble Wilk Morski, Plemienny Ryze, Ryze Zwycięzca, Zombi Ryze
Shaco-Swain
- Szalony Kapelusznik Shaco, Królewski Shaco, Błazen do Orzechów, Shaco z Warsztatu, Shyvana Kościstego Szpona, Hextechowy Sion, Sion Watażka, Wojownicza Księżniczka Sivir, Cudowna Sivir, Łowczyni Sivir, Sivir Bandytka, Sivir z PAX, Muza Sona, Boska Soraka, Swain z Bilgewater
Talon-Urgot
- Renegat Talon, Zwiadowca Teemo, Króliczek Teemo, Nieśmiertelny Tryndamere, Król Tryndamere, Twisted Fate Muszkieter, Twitch – Król Podziemia, Olimpijski Twitch, Twitch Gangster, Pierwotny Udyr, Wielki Wrogi Krabgot, Urgot Rzeźnik
Vayne-Zilean
- Vayne Mścicielka, Veigar Szarobrody, Vladimir Nosferatu, Vladimir Wandal, Volibear Gromowładny, Wielki Zły Warwick, Dziki Warwick, podstawowy Xin Zhao, Xin Zhao Komandos, Xin Zhao Husarz, Major Ziggs, Hipis Zilean
Przedmioty
Lodowa Rękawica
Zmniejszone obrażenia efektu.
Blask zawsze oferował możliwość zadawania dobrych obrażeń za niską cenę bohaterom z krótkimi czasami odnowienia i wysokimi obrażeniami podstawowymi (bez konieczności kupowania większej liczby przedmiotów do zadawania obrażeń). W tym momencie droga się rozdziela, zależnie od tego, co chcecie, żeby Blask robił. Chcecie dodatkowe skalowanie od mocy umiejętności? Zmora Licza. Chcecie zadawać olbrzymie obrażenia? Moc Trójcy. Użyteczność podczas walki? Lodowa Rękawica. Ta ostatnia sprawdza się fantastycznie w swojej roli – ale dodatkowe obrażenia sprawiają, że bardziej wytrzymali bohaterowie sprawdzają się trochę za dobrze. Biorąc pod uwagę, o ile tańsza jest od pozostałych ulepszeń Blasku, postanowiliśmy zająć się większym ukierunkowaniem przedmiotu i sprawić, że Rękawica będzie słabsza podczas pojedynków niż pozostałe wersje.
Rtęciowy Bułat
Zmniejszony koszt i obrażenia od ataku.
Rtęciowy Bułat oferuje dużo skuteczności za swoją cenę. Naaaaaaprawdę dużo. Samo w sobie nie jest to problemem, ale jeżeli połączymy to z niezwykle potężnym efektem użycia w postaci superoczyszczenia z Rtęciowej Szarfy, Bułat jest trochę zbyt skuteczny. Często kupuje się go ze względu na same statystyki, ale jego efekt użycia przy okazji kontruje wielu bohaterów. Pozostanie on dobrym wyborem dla prowadzącego, który nie ma łatwego życia, ale zmniejszenie jego skuteczności sprawi, że nie będzie tak przydatny bez korzystania z efektu użycia.
Mikstura Skażenia
Odnawia mniej zdrowia, ale więcej many.
Wprowadzając Miksturę Skażenia, chcieliśmy, aby bohaterowie mieli możliwość okazania, że chcą walczyć, poprzez mechanikę obrażeń: w porównaniu z przedmiotami Dorana, Mikstura Skażenia sprawdza się w pełni, gdy wykorzysta się ją do agresywnej walki z wrogimi bohaterami.
Niestety, duża wartość odnawianego zdrowia sprawia, że jest ona niezwykle popularna pośród bohaterów, którzy chcą biernie siedzieć w alei. Podczas gdy mana umożliwia częstszą wymianę obrażeń, zdrowie tylko opóźnia powroty do bazy. Podkręcamy aspekt wymiany obrażeń, jednocześnie osłabiając możliwość do utrzymywania się w alei.
Specjalizacje
Uczta
Dłuższy czas odnowienia.
Uczta stała się wzorem dla konserwatywnego stylu gry. Dostęp do takiego utrzymywania się przy życiu wyeliminował bardziej ryzykowne opcje na tym poziomie (szczególnie Miecz Obosieczny), przez co bohaterowie specjalizujący się w gnębieniu słabszych mają problemy z wysyłaniem ich do fontanny. Ograniczenie Uczty do jednej aktywacji na grupę stworów osłabi jej wpływ, ale pozostawi wartość uzdrowienia bez zmian.
Tajna Skrytka
Odnawia mniej zdrowia, ale więcej many.
Ten opis zmiany pewnie możecie napisać sami. Używanie większej liczby umiejętności w alei: dobre. Bezproblemowe utrzymywanie się w alei: złe. Ciastko to kolejny przykład takiej sytuacji. Złe ciastko.
Uścisk Nieumarłego
Mniej zdrowia i obrażeń.
Jeżeli spędziliście trochę czasu w górnej alei podczas sezonu 6, pewnie w kółko oglądaliście Uścisk Nieumarłego (gdzieś tam jest żart o Ekko). Nie mamy nic przeciw temu, żeby specjalizacja obrońców była silna, ale nie dość, że takie utrzymywanie się przy życiu sprawia, że nie można ich przegonić z alei, to jeszcze obrażenia zmieniają ich z botów do ograniczania kontroli w maszyny do zabijania. Które pozostają botami do ograniczania kontroli.
Ta zmiana pewnie nie rozwiąże problemów Uścisku, ale chcemy go trochę osłabić, gdy będziemy szukać innych rozwiązań.
Tarcze Magii
Graficzne odświeżenie sklepu
Nowy wybór bohaterów
Ustawienia w grze
Rzucanie zaklęć jest standardowo ustawione na szybkie rzucenie ze wskaźnikiem. Zapisane ustawienia pozostają niezmienione.
W ramach przypomnienia, szybkie rzucanie ze wskaźnikiem oznacza, że po wciśnięciu klawisza, pojawia się wskaźnik zasięgu, a po puszczeniu, zaklęcie zostaje rzucone. To ustawienie okazało się najbardziej intuicyjne dla nowych graczy, ale wymagało grzebania w menu opcji, aby je włączyć (co może być zbyt trudne, gdy próbujecie się nauczyć wszystkiego). Usunęliśmy tę przeszkodę w ostatnim patchu, zmieniając standardowe ustawienia, przez co nowi gracze będą mieli do niej dostęp od razu, a obecni gracze nie zauważą zmiany, ponieważ nie modyfikuje to zapisanych ustawień konta.
…Okazuje się, że nie docenialiśmy, jak często opcja „Przywróć domyślne” jest używana, szczególnie w kawiarenkach internetowych, i wielu z was przypisywało tę zmianę błędowi ustawień. Wyjaśniamy więc naszą decyzję i potwierdzamy, że jest to celowe.
Naprawione błędy
- Ogniste aury Zaklęcia: Żaru i Słonecznej Peleryny już się nie kumulują.
- Zed nie zyskuje już 20 dodatkowych pkt. obrażeń od ataku, gdy używa W – Żywego Cienia.
- W – Ściana Bólu Karthusa znów prawidłowo daje wizję.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że umiejętności Karthusa czasami nie nakładały efektu spowolnienia z Kryształowego Kostura Rylai podczas działania Umiejętności Biernej – Paktu ze Śmiercią.
- Efekty dźwiękowe przy trafieniu podczas powrotu Q – Czasowstrzymywacza Ekko zostały przywrócone.
- Mrożące Porażenie teraz prawidłowo przerywa działanie R – Za Linią Wroga Quinn.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że W – Bezwzględny Drapieżnik Renektona czasami nie nakładał prawidłowej liczby ładunków Czarnego Tasaka.
- Podrzucenie z Q – Kuli Mocy Rammusa nie nadpisuje już innych efektów podrzucenia/odepchnięcia (np. superumiejętność Poppy, Z Byka Alistara).
- Specjalizacja Bandyta nie daje już złota, gdy wrogie zwierzątka (np. Tibbers, pająki Elise) giną.
- R – Hiperkinetyczny Odwracacz Pozycji Urgota nie zmienia już pozycji, gdy bohater ten zginie w czasie przygotowywania.
- Wyciąg Wyroczni może teraz być zakupiony, gdy jest się martwym na Howling Abyss.
- Wyłączenie wyciszenia głośności ogólnie nie powoduje już, że odtwarzają się dźwięki wyciszone indywidualnie.
- Niestandardowy dźwięk do R – Uczty Cho’Gatha Dżentelmena i M.W. Cho’Gatha Prime zostały przywrócone.
- Zwiększono głośność efektu dźwiękowego E – Rzutu Sadzonką Kocionką Miaukaia.
- Zwiększono głośność kilku linijek dialogowych podczas ruchu PROJEKTU: Yi.
- Przywrócono odgłos lodowego wiatru dla aktywacji ożywienia z Umiejętności Biernej – Odrodzenia Anivii Czarnego Mrozu.
- Azir Władca Grobów nie odtwarza już czasami linijek dialogowych podstawowego Azira.
- Odbicia Q – Tańczącego Granatu Jhina nie odtwarzają już dźwięku Q – Wewnętrznego Płomienia Karmy, gdy oboje są w grze. Złodziej.
- Przywrócono tęczowy ślad oraz efekty strzałek E – Niszczycielskiej Szarży Arcade Hecarima.
- Ofiary W – Polimorfii Basenowej Lulu teraz prawidłowo identyfikują się jako foki w czacie, a nie babeczki.
Nadchodzące skórki
Piekielna Diana zostanie wypuszczona w patchu 6.8, aby upamiętnić zwycięstwo Team Fire w turnieju All-Star 2015!