Kassadin jest banowany w ponad 90% grach rankingowych co świadczy nie tylko o jego potędze, ale także powszechnym strachu jaki wzbudza. Postać ta nawet w przeciętnych rękach potrafi sporo namieszać, a przywoływacze, którzy go opanowali często carrują nim gry. Co wiec zrobić gdy znajdziemy się w sytuacji, w której to przeciwna drużyna wybierze Kassadina? W zasadzie mamy kilka możliwości. Możemy się rozpłakać, wyjść z kolejki albo nauczyć się jak kontrować Strażnika Pustki. O ile dwa pierwsze rozwiązania niewiele zmienią, o tyle trzecia opcja może odmienić losy gry. Jeśli szukasz rozwinięcia trzeciej opcji to zapraszam do dalszej części artykułu, w której dowiesz się skąd bierze się siła Kroczącego Między Wymiarami, oraz jak tę siłę zwrócić przeciwko niemu.
Kroczenie między wymiaramiWymiar pierwszy: Skillset


a następnie zaabsorbowane obrażenia zamienia na atak speed, który dobrze wspomaga





Wymiar drugi: Masteries
Nowe specjalizacje ofensywne również przyczyniły się do zwiększenia siły Kassadina. Mechanika

Kontrowanie

Mobilność.
Mobilność Kassadina jest głównym z źródeł jego siły. Bez niej, Strażnik Pustki jest łatwym do upolowania celem. Najskuteczniejszą formą wyłączenia Riftwalku jest Airbone Ponieważ podrzucenie, to jedna z dwóch form CC, której nie da się zredukować w żaden sposób. Dalej w kolejności są: Suppression, Stun, Root,Forced Action(Fear, Taunt, Charm etc), Silence.
Przedmioty
Kassadin zadaje duże obrażenia magiczne. Naturalną kontrą jest MR oraz duże ilości HP. Jednakże wymienianie wszystkich przedmiotów, które posiadają któreś z atrybutów mija się z celem. Dlatego podam tylko te, o najwyższej skuteczności.
Mercury’s Treads . Te buty dają prawie wszystko do walki z Kassadinem. MR – pozwalający zmniejszyć jego obrażenia oraz tenacity zmniejszające czas trwania CC.
Hexdrinker oraz jego ulepszenie
Maw of Malmortius to doskonały wybór dla postaci bazujących na AD oraz broń pod wieloma względami idealna. Po pierwsze statystyki
Hexdrinkera są opłacalne. Po drugie dodaje AD, które pomoże w zabijaniu Kassadina oraz MR, które zredukuje obrażenia zadawane przez niego. Ponadto item ten ma genialną pasywkę (wchłonięcie 250 magicznych obrażeń kiedy nasze życie spada poniżej 30%), która powoduje, że przy mądrym graniu Kassadin nie jest w stanie nas zabić 1v1.
Abyssal Scepter jest świetnym itemem dla postaci bazujących na obrażeniach magicznych. Nie dość, że daje 70 AP oraz 20 Mpen w postaci aury dla nas i sojuszników. To jeszcze daje nam MR, który pozwoli nam na zredukowanie obrażeń zadawanych przez Kassadina.
Spirit Visage jest fantastycznym przedmiotem ułatwiającym kontrowanie Kassadina. Po pierwsze jest tani w porównaniu do oferowanych statystyk. Po drugie daje aż 55 MR. Po trzecie zwiększa posiadane przez nas HP oraz jego regenerację( efekty samoleczenia) co powoduje, że Strażnik Pustki musi nas obijać dłużej. Po czwarte jest zielony, a zielony uspakaja. Po piąte ma aż 10% CDR – czyli to co Casterzy lubią najbardziej.
Moim zdaniem wyżej wymieniona czwórka to najlepsze opcje do kontrowania Kassadina za pomocą przedmiotów dostępnych w grze. Nie uwzględniłem tutaj Banshee’s Veil ponieważ Kroczący Między Wymiarami wyjątkowo łatwo się pozbywa passywki, którą oferuje ten przedmiot. Kolejnym przedmiotem pominiętym jest
Athene’s Unholy Grail ponieważ jest on itemem mocno sytuacyjnym. Skoro poznałeś już itemy pomagające miło spędzić czas z Kassadinem na midzie, pora na zapoznanie się z bohaterami, którzy mechaniką są stworzeni do walki z Strażnikiem Pustki.
Bohaterowie
Pierwszą rzeczą godną zauważenia jest to, że
Void Stone działa tylko na obrażenia magiczne, dlatego też postaci bazujące na obrażeniach fizycznych już na starcie mają przewagę. Dlatego też idealny bohater do walki z Kassadinem powinien być AD, mieć spore obrażenia w początkowej fazie rozgrywki, umiejętności redukujące obrażenia magiczne, twardą kontrole tłumu, łatwość w pushowaniu fali minionów lub predyspozycje do countergankowania. Ideał na ten moment nie istnieje, jednakże kilku bohaterom niewiele brakuje. A są to:



Tyle jeśli chodzi o postacie AD. Generalnie każdy bohater AD, który zadaje duże obrażenia w krótkim czasie jest bardzo skuteczny przeciwko Kassadinowi, a co z postaciami AP?

Hue, hue, hue Mordekaiser. Podobnie jak u Siona. Ten „brazylijski” pusher, dzięki swojej mechanice absorbuje znaczną część obrażeń zadawanych przez Kassadina oraz jego W zwiększa MR, co zdecydowanie pomaga w walce przeciwko bohaterom bazujących na magicznych obrażeniach.

Ktoś kiedyś powiedział żeby ogień zwalczać ogniem. Pewna część postaci jest w stanie kontrować Kassadina, większym od niego burstem, w sensie zabijają go, zanim ten zabije ich. Inna część bohaterów kontruje aspekt wysokiej mobilności Kroczącego Miedzy Wymiarami, poprzez push, lub predyspozycje do countergankowania. Na papierze najlepszą kontrą AD jest Talon, a AP Cho’Gath. Jednak nawet najdoskonalsza teoria pozostaje teorią dopóki nie zostanie udowodniona w praktyce. Dlatego nic tak skutecznie nie procentuje przeciwko Kassadinowi jak własne doświadczenie. Innymi słowy przywoływacz, który pierwszy raz gra Talonem nie powinien pokonać doświadczonego Kassadina, co zostało całkiem niedawno udowodnione na profesjonalnej scenie w tym meczu:
A Wy? Jak radzicie sobie z Wędrowcem z Pustki? Macie jakieś sprawdzone taktyki? Śmiało podzielcie się nimi w komentarzach. Po za tym, jeśli problemy z graniem przeciwko innym championom nie wstydzie się o tym również napisać. Być może wasz problem zostanie rozpatrzony w kolejnym artykule z tej serii. Pozdrawiam i życzę powodzenia w Solo Q!