Nominalną pozycją Orianny na Summoner’s Rift jest środkowa aleja. Pojawiła się jednak niszowa strategia, w której Mechaniczna Baletnica znalazła swoje miejsce na dolnej alei w roli wspierającego bohatera. Niestety, najnowszy patch 7.16 praktycznie “zabił” tę alternatywną taktykę.
Na czym polegała siła wspierającej Orianny?
Gra Orianną na dolnej linii wyglądała dość nietypowo w porównaniu ze środkową aleją. Nie dysponowaliśmy ogromnymi obrażeniami, lecz w zamian uzyskaliśmy fantastyczne narzędzia do kontroli pozycji przeciwników oraz ochrony naszych sojuszników.
Jej tarcza tak naprawdę była jedną z najsilniejszych w grze. Miała ogromne wartości, a do tego oferowała solidny bonus do pancerza i odporności na magię.
Jeśli jakiś rywal zbliżył się niebezpiecznie blisko naszego strzelca (lub nas samych), W mogło okazać się na wagę złota. Silne przyśpieszenie sojusznika, a do tego spowolnienie wroga miało zauważalny wpływ na finalny wynik potyczki. Co więcej – umiejętność ta stanowiła solidne źródło obrażeń, a także pomagała zaktywować specjalizację Thunderlorda.
Rozkaz: Atak oraz Nakręcenie miały także swój wpływ podczas walk na dolnej alei. Głównym zastosowaniem Q tak naprawdę nie było zadawanie obrażeń, lecz kontrola pozycji przeciwników. Wielu wrogów odruchowo oddalało się od kuli. Dzięki posłaniu jej w dane miejsce supportująca Orianna mogła sprawić, że w pewnym obszarze nie stanie wróg. Warto także wspomnieć, że kula zawsze dostarcza wizję, a niewielki koszt many i czas odnowienia umożliwiał częste używanie Rozkazu: Atak. Umiejętność pasywna także usprawniała wymiany. Dzięki niej nasze autoataki mogły w pewnym stopniu odbić się na HP przeciwników.Zastosowanie superumiejętności jest dość oczywiste. Wspomaganie inicjacji, chwilowe zatrzymywanie wroga czy przerzucanie wszystkich w jedno miejsce – to wszystko ma sens dla supporta.
Co zmienił ostatni patch?
W przypadku Orianny, Riot wprowadził trzy zmiany. Ich celem było zmniejszenie siły Mechanicznej Baletnicy na środkowej alei, lecz jeszcze bardziej zostaną one odczute przez wspierających graczy.
- Obrażenia Rozkazu: Dysonans zostały zmniejszone o 10 pkt. (70/115/160/205/250 -> 60/105/150/195/240)
- Siła tarczy została zmniejszona o 20 pkt. (80/120/160/200/240 -> 60/100/140/180/220)
- Kombinacja Q + W jest teraz mniej skuteczna (W może zostać zaktywowane 75 jednostek od miejsca docelowego kuli, wcześniej 275)
Każda z tych zmian jest bardzo bolesna dla wspierającej Orianny. Jednym z głównych argumentów za jej wyborem była niezwykle silna tarcza. Teraz już nie będzie się niczym wyróżniać na tle innych supportów.
Mocno ucierpią także zdolności nękania Orianny. Nie tylko kombinacja Q + W będzie trudniejsza w odpowiednim skoordynowaniu, lecz także okaże się mniej skuteczna (ze względu na zmniejszenie obrażeń Rozkazu: Dynosans).
Pozytywem są fakty, że nie powinna ucierpieć zdolność kontroli pozycji przeciwników i nie zostały zmienione przeliczniki AP, w związku z czym, Orianna powinna dać sobie radę w późniejszej fazie gry. Aczkolwiek początek rozgrywki może okazać się dla niej bardzo problematyczny. Jej siła znacząco zmalała w porównaniu do innych wspierających.
Orianna jako support od zawsze stanowiła solidną alternatywę na dolną aleję. Niestety, najnowsze osłabienia są w jej przypadku bardzo zauważalne i drastycznie utrudniają jej rozgrywkę. Każdy, kto zdołał zagrać Mechaniczną Baletnicą na bocie przed nerfami, miał bardzo dużo szczęścia. Możliwe, że już nigdy nie otrzymamy tak skutecznej wspierającej Orianny.