Jeden z pracowników Riotu zdecydował się poświęcić dzisiaj swój czas by przybliżyć nam temat zbliżających się zmian w gameplayu Karmy.
Zanim przejdziemy do szczegółów związanych z tymi zmianami warto zaznaczyć, że do zakończenia tego projektu nadal będą potrzebne chociażby pewne zmiany wizualne, czy poprawki balansujące, a co za tym idzie na jego premierę przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, a same zmiany nie zostaną wprowadzone na PBE wraz z przed-sezonowymi zmianami.
Na samym początku pracownik Riotu zaprezentował listę problemów i celów jakie zostały zdiagnozowane na początku prac nad tym projektem:
- W porównaniu do współczesnych championów obecna Karma nie ma zbyt wielu wyróżniających elementów w swoim kicie zarówno pod względem tematycznym jak i gameplayowym. Jako, że nie ma ona zbyt wielu unikalnych elementów naszym pierwszym celem jest nadanie jej unikalnej mechaniki, która wzmocni jej osobowość.
- Obecnie Karma jest championem, którego ciężko trzymać jest w zbalansowanym, zdrowym dla gry stanie. W momencie gdy jest ona zbalansowana z myślą o przeciętnym graczu zaczyna ona dominować profesjonalną scenę. Naszym drugim celem jest drobne “przycięcie” niektórych obecnych mechanik Karmy, dzięki czemu będziemy w stanie zbuffować tą postać w innych miejscach sprawiając, że będzie ona bardziej potężna w rękach przeciętnego gracza.
- Gracze Karmy mogą odnosić wrażenie, że wybór wzmocnień Mantry nie oferuje takiej różnorodności jaka jest obiecywana na papierze, w związku z tym, że konkretne wzmocnienia są zdecydowanie lepsze w przypadku konkretnych buildów czy konkretnych momentów w grze. Naszym trzecim celem jest sprawienie, że wybory wzmocnień z Mantry w większości sytuacji będą znacznie bardziej istotne.
Największą zmianą w tej postaci jest zatem dodanie jej nowej unikalnej mechaniki pasującej do jej roli duchowego lidera, do W aktywowanej w momencie użycia tej umiejętności na sojuszniku (oznacza to, że od teraz umiejętność ta może oczywiście zostać użyta na sojuszniku). Efekt ten będzie działał następująco:
- W momencie gdy Karma użyje W na swoim sojuszniku zmniejsza ona czasy odnowienia jego podstawowych umiejętności o konkretną wartość. – Karma będzie miała dostęp do specjalnego wskaźnika pokazującego jak duże czasy odnowienia mają obecnie poszczególni sojusznicy
- Przy ulepszeniu z mantry efekt zmniejszający czasy odnowienia jest ulepszany, a w dodatku umiejętność ta przywraca sojusznikowi konkretną liczbę many.
Do tej zmiany dojdzie oczywiście spora liczba innych poprawek, które w obecnej wersji prezentują się następująco:
- Pasyw Karmy zostanie zmodyfikowany w sposób podobny do Spellthief’s Edge’a – aktywując się za każdym razem gdy zada ona obrażenia wrogim championom lub potworom.
- Na przestrzeni całego kitu zmniejszana jest ilość korzyści czerpanych z prędkości poruszania się, co szczególnie obecne będzie w zmianie Matry+E.
- W przypadku Soulflare (Mantra+Q) część obrażeń z detonacji przesunięta jest do obrażeń zadawanych przez pocisk – nawet w późnej fazie gry poke z tej umiejętności powinien pozostawać na wysokim poziomie
- W przypadku Renewal (Mantra+W) umiejętność będzie skalować się zarówno z brakującego HP jak i bezpośrednio z AP – leczenie powinno być dzięki temu skuteczne nawet jeśli nie budujemy HP
- W przypadku Defiance (Mantra+E) ogólna wartość tarczy i bonusu do prędkości poruszania się będzie wyższa niż na serwerach live, ale będzie ona równo dzielona na wszystkich pobliskich sojuszników – umiejętność ta powinna być teraz przydatna w scenariuszach 2v2 i 3v3
źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/TkiBEVYV-karma-gameplay-change-preview