Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Notoryczne problemy z serwerem EUW

Gracze EUW od dłuższego czasu narzekają na lagi i problemy z serwerem. Nie widać jednak stałej poprawy, dlatego też co niektórzy pomyśleli, że Riot o nich nie dba. W związku z tym pracownik Riotu Errigal wypowiedział się na oficjalnym forum o krokach, jakie są podejmowane w celu zwalczenia długotrwałego kłopotu.

 

Witajcie, przywoływacze!

Chciałbym się przedstawić, a także pomówić o problemach ze stabilnością łącza, które występują w Europie. Nazywam się Paul Breslin i moim zadaniem jest przewodzenie Riot Games w Europie. Za priorytet uważamy dostarczanie wam zasłużonej stabilnej platformy. Ostatnie problemy na EUW zostały spowodowane przez szturm społeczności, łączność internetową i kłopoty wynikające z aktualizowania gry. Również jestem graczem i wiem, że to nie wystarczy, dlatego omówię działania, które podejmujemy w celu poprawienia naszych usług.

Najpierw chciałbym skomentować stwierdzenie, które naprawdę czyta się z bólem – to, że gracze EUW nie obchodzą Riotu. Przysięgam, że to naprawdę nie jest problemem. Ulepszanie serwerów jest dla nas priorytetem i mogę obiecać, że nikt nie jest ślepy na ból, jakiego doświadczacie. Rozumiem, to wiekopomny problem, jednak naprawdę próbujemy go rozwiązać.

Nowe centrum europejskiego serwera – Aby pomieścić europejskie serwery, budujemy nowy obiekt w Amsterdamie. Tworzymy go z użyciem najnowszych konstrukcji w infrastrukturze, świeżym hardware i większymi serwerami w większej ilości niż posiada obecny budynek. Będzie to najbardziej nowoczesne centrum przetwarzania danych Riotu w każdym regionie i zarazem ostatnie pod względem ogólnej budowy systemu. Prace nad tym ogromnym przedsięwzięciem trwają od kilku miesięcy. Nie można tego zrobić z dnia na dzień. Ufam, że będziemy mogli podzielić się nowymi detalami zza kulis z nowego centrum przechowywania danych, kiedy tylko zostanie ono uruchomione.



Zespół Interwencyjny dedykowany dla EUW – Na czele drużyny pracującej nad długoterminowym rozwiązaniem problemu dzięki nowemu centrum, mamy także składający się z pracowników Riotu różnych dziedzinach Zespół Interwencyjny, który odpowiada za stabilność EUW. Grupie przewodzi Riot TMX z Europy. Dla przykładu, w ciągu ostatnich kilku tygodni zaktualizowali sprzęt odpowiadający load balancing, dodali chat server oraz urozmaicili łączność naszego Internetu przez zwiększenie ilości obwodów w naszym centrum przechowywania danych. W rezultacie widać mniejsze ryzyko pojawienia się przerw na serwerze zachodnioeuropejskim w ciągu ostatniego tygodnia i sytuacja wciąż się poprawia.

Komunikacja – Macie całkowitą rację, że słabym punktem (i jednym z głównych powodów, przez który europejscy gracze czują się zaniedbywani) jest to, że w przeszłości nasza komunikacja w sprawie problemów nie była wystarczająca. Podjęliśmy starania, aby rozwiązać ten problem i mam nadzieję, że zauważyliście poprawę we frekwencji i jakości naszego porozumiewania się na forum podczas ostatnich przerw w dostarczaniu usług. Krytyka jest tutaj mile widziana.

Przekierowanie ruchu – Zdajemy sobie sprawę, że routowanie od was do naszych serwerów nie zawsze jest idealne. Dawniej pracowaliśmy z partnerami i z naszym centrum przechowywania danych, aby poprawić przepływ ruchu, ale nie mogliśmy przyjąć pewnych ograniczeń. Mając to na uwadze, przejmiemy zarządzanie nad ruchem sieciowym. Będziemy mogli zmienić to, w jaki sposób ruch graczy uderza w serwery i reagować szybko na zakłócenia w usłudze oraz stale regulowć przepływ ruchu, żeby najlepiej dopasować graczom.

Metryka gry –  Pracujemy nad narzędziami monitorującymi klienta gry oraz serwer. To pozwoli nam śledzić klatki, wydajność sieci i szereg innych wskaźników wydajności. Nowa warstwa monitoringu będzie odpowiednio wcześnie ostrzegać nas, by zrobić blokujące skorygowania w sieci i ustawieniach gry w celu zmniejszenia lub zapobiegania jakiemukolwiek negatywnemu wpływowi na graczy.

Mam nadzieję, że dzięki temu postowi inaczej spojrzycie na problemy z serwerem i uspokoiliście się, wiedząc, że naszym najważniejszym priorytetem jest zapewnienie wam doznań, na jakie zasługujecie. Kiedy powyższe inicjatywy wejdą w życie, zagłębimy się w nie bardziej, by się upewnić, że wszyscy są świadomi zmian.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.