Witajcie wszyscy, tu Jatt. W patchu 9.6 pojawią się pewne zmiany w nagrodach za zabójstwa. Zauważyliśmy, że system nagród jest niejasny i uważamy, że możemy lepiej wyklarować, o co nam w nim chodzi i jak właściwie działa. Dlatego też chcę zacząć od wyjaśnienia najlepiej jak umiem, na czym polega ten system na chwilę obecną, a potem przejdę do zmian i omówienia, dlatego system ten w ogóle funkcjonuje.
Zasady zdobywania nagrody (od przedsezonu do teraz)
Od przedsezonu dwie rzeczy wpływały na nagrody:
– Podstawowe złoto za zabójstwo
– To zazwyczaj 300 szt. złota, ale wartość ta zmniejsza się, gdy cel zalicza śmierci jedna po drugiej.
– Złoto za serię zabójstw
– 150 szt. złota za 2 zabójstwa, 300 szt. złota za 3, każde kolejne zabójstwo dodaje do tego +100 szt. złota (serie zabójstw ogólnie są warte ok. 100 szt. złota za zabójstwo).
– Złoto za farmienie (chcemy, żeby duża przewaga w złocie z farmy była dodawana do waszej nagrody)
– W grę wchodzi tu mnóstwo detali, ale założenie jest takie, że otrzymacie nagrodę, jeśli zdobyliście ZNACZĄCO więcej złota za farmę niż wynosi średnia drużyny przeciwnej od waszej ostatniej śmierci.
– Średnia drużyny przeciwnej jest określana przez zsumowanie złota za potwory i stwory od waszej ostatniej śmierci i podzielenie przez 4 (dla 4 źródeł złota z góry, środka, dołu i dżungli).
– Istnieje próg przewagi wynoszący +100 szt. złota, nim nagrody za farmę się naliczają. Zaczynają się od 50 szt. złota. Każde kolejne +150 szt. złota ponad średnią przeciwników dodaje kolejne 50 szt. złota do nagrody.
– Globalna redukcja nagród (dla drużyn, które przegrywają)
– Jest to źródłem wielu nieporozumień, bo nigdy nie zostało jasno wyjaśnione. Jeśli wasza drużyna pozostaje w tyle, wasze nagrody za serię zabójstw i farmę są mniejsze. Im bardziej w tyle jest wasza drużyna, tym bardziej wasze nagrody są zmniejszane.
– Jest to zawór bezpieczeństwa, który pozwala na powroty i sprawia, że scenariusze „Farmię, żeby spróbować powrócić” i „Ja mam 5-0, ale reszta mojej drużyny feeduje” nie miały tak negatywnych skutków. Oto jak to działa:
– Począwszy od 3% deficytu złota drużyny, nagrody są zmniejszane do 80% ich normalnej wartości. Skaluje się to liniowo w dół do 60% przy deficycie złota o wartości 8%, a następnie skaluje się liniowo w dół do minimalnej wartości 20% przy deficycie złota o wartości 24%.
Spójrzmy teraz, co zmieni się w patchu 9.6.
Zaktualizowane zasady nagród (od patcha 9.6)
Nagrody za farmę będą mniej więcej o 25% mniejsze i wliczane w nie będzie złoto z przedmiotów dla wspierających.
– OSŁABIENIE :: Nagrody za farmę zmniejszone o mniej więcej 25% (50 szt. złota nagrody na 150 szt. złota >>> 50 szt. złota nagrody na 200 szt. złota)
– NOWOŚĆ :: Nagrody za farmę zmniejszają się, gdy tracicie przewagę.
– NOWOŚĆ :: Złoto z przedmiotów dla wspierających wlicza się do nagrody.
– ŚREDNIA DRUŻYNY :: Żeby wziąć pod uwagę złoto z przedmiotów dla wspierających, wartość złota za farmę jest podzielona przez 4,3, a nie przez 4. (To, jak i wcześniejsza zmiana, nie będą miały wielkiego wpływu na wartości nagród, ale system stanie się dzięki temu nieco bardziej precyzyjny).
Wielkie nagrody za farmę zazwyczaj można zaobserwować w grach profesjonalnych, bo progracze w naturalny sposób przeznaczają więcej zasobów dla prowadzącego. Przez to przewaga złota za potwory/stwory prowadzącego jest zazwyczaj na tyle duża, żeby uzbierać się na nagrodę. Przedstawiając to z liczbami, w patchu 9.4 prowadzący potrzebował 2200 szt. złota POWYŻEJ ŚREDNIEJ DRUŻYNY PRZECIWNEJ za stwory i potwory, żeby zdobyć nagrodę za farmę o wartości 700 szt. złota (która wyświetlona była jako wartość nagrody + zabójstwa, czyli zazwyczaj 1000 szt. złota). Po zmianach w patchu 9.6 prowadzący będzie potrzebować 2900 szt. złota POWYŻEJ ŚREDNIEJ DRUŻYNY PRZECIWNEJ, żeby zdobyć nagrodę za farmę o wartości 700 szt. złota.
Wizualizacja nagród na tablicy wyników
- PODSTAWOWA WARTOŚĆ :: Tablica wyników i czat nie pokazują już bazowej wartości 300 szt. złota za zabójstwo.
- PIERWSZA KREW :: Złoto za pierwszą krew nie jest już dodawane do wartości nagród, jeśli nikt jej jeszcze nie zdobył.
Na tablicy wyników od patcha 9.6 pojawiać się będzie tylko złoto za nagrody, a nie złoto bazowe + złoto za nagrody. Sądzimy, że umieszczenie +450 szt. złota na tablicy wyników było błędem, ponieważ wielu graczy sądziło, że śmierć jest warta 300 szt. złota za zabójstwo + dodatkowe 400 szt. złota W rzeczywistości było to 300 szt. złota za zabójstwo + 150 szt. złota. Kwestia tych 150 szt. złota wciąż może być poddana pod dyskusję. (Przykładowo, fala stworów w 25. minucie jest warta 195 szt. złota). Sądzimy, że pokazanie +150 szt. złota precyzyjniej zaprezentuje tę decyzję.
Warto też zauważyć, że dodawane było złoto za pierwszą krew, co oznacza, że pierwsza nagroda 150 szt. złota była wyświetlana jako 550 szt. złota! Mentalnie sprawia to wielką różnicę. Teraz wyświetlana będzie tylko wartość 150 szt. złota.
Dlaczego istnieją nagrody za farmę?
Na koniec chciałbym wspomnieć, dlaczego nagrody za farmę są korzystne dla gry.
Farma była niegdyś NAJLEPSZYM sposobem, żeby zdobyć przewagę w League, ponieważ farmienie pozwalało na zdobycie przewagi w złocie bez korzystania z mechanik hamujących rozkręcanie się. W wyniku tego gracze na wyższym poziomie zdobywali więcej złota z farmy, a mniej z podejmowania ryzykownych decyzji, ponieważ zabójstwa to nie tylko duże ryzyko porażki, ale też możliwość zdobycia nagrody, gry wszystko pójdzie pomyślnie.
Nagrody mają jednak być bonusem za pozbycie się silnych lub istotnych członków przeciwnej drużyny, a niekoniecznie tych, którzy mają dużo zabójstw. W grze profesjonalnej, na przykład, drużyny zapewniają swojemu prowadzącemu mnóstwo farmy. Uważamy, że to DOBRZE, że system nagród bardziej szczegółowo ocenia siłę.
Jeśli chodzi o zyskiwanie przewagi — pewna przewaga jest dobra. Kiedy idzie wam dobrze, powinniście być za to nagrodzeni, JEŚLI potraficie wykorzystać swoją przewagę do poprowadzenia gry.Jeśli zagracie źle lub przeciwnicy was przechytrzą, przeciwnicy powinni dostać możliwość, żeby zmniejszyć część tej przewagi (choć nie całą), ponieważ i oni zasługują na wynagrodzenie dobrej zagrywki (co daje nam narzędzie przeciw zbytniemu rozkręcaniu się). Z wersji League, w której nie było mechanik zapobiegających zbytniemu rozkręcaniu, wiemy, jak wyglądają gry, w których ktoś zdobywa niekontrolowaną przewagę — zwycięzca pierwszej potyczki wygrywa grę.
Z przedsezonowym dodatkiem opancerzenia wieży i silniejszych pierwszych smoków, wiedzieliśmy, że możliwość zdobywania zbytniej przewagi również się zwiększyła, więc postanowiliśmy wzmocnić możliwości drużyn na powrót. Dodanie nagród za farmę pomogło skontrować większy potencjał na rozkręcanie się w grze i wyważyło bardziej zabójstwa i farmienie, ponieważ teraz obie formy zdobywania przewagi zapewniają wam nagrody. Zostały jednak dopracowane agresywnie i zgadzamy się, że w niektórych przypadkach, coś wydawało się być nie tak. Wprowadzane w patchu 9.6 zmiany w wyważeniu i reprezentacji w grze powinny sprawić, że będą wydawać się bardziej naturalne.
Mam nadzieję, że to rzuca trochę światła na pewne aspekty nagród i wyjaśnia, dlaczego uważamy, że nagrody są istotne dla gry. Dajcie nam znać, co myślicie w komentarzach!