Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Meta a dolna linia

Jeszcze niedawno nikt by nie uwierzył, ale jednak… Wszystko wskazuje na to, że zmienia się meta na dolnej linii. O co chodzi?

O ile powrót takich supportów, jak zileanZilean, morganaMorgana, heimerdingerHeimerdinger (!), teemoTeemo, kayleKayle, yorickYorick i galioGalio są jeszcze do zrozumienia, to zmiana ranged AD Carry na AD Carry melee zapewne zdziwi wszystkich. fioraFiora, tryndamereTryndamere, masteryiYi, gangplankGangplank, pantheonPantheon – postaci tego typu nie pasują do dolnej linii. A jednak…

Po rozmowie z kilkoma topowymi AD Carry udało mi się dowiedzieć kilku rzeczy o mecie – wiele teamów odkryło już moc takiego połączenia bot lane i siłę tej kompozycji, kiedy nasz team potrafi dobrze obronić ADC. A jeśli team potrafi AD Ranged obronić na silnego przeciwnika, to obrona AD Melee (który ma swoją formę ochrony – tryndamerertrynda ult, fiorarfiora ult, gangplankwGP owocki, masteryiqmasteryiwmasteryirYi Q/W/can’tbeslowed, pantheonppantheonrpantheon pasywka/ulti) o wiele trudniejsza nie będzie.

Jakie są plusy tego wyboru?
Melee ADC ma bazowe statystyki większe od ranged, oraz większe predyspozycje do zadawania damage mid-late game. Ranged AD Carry może kite’ować – melee ADC wymusza grę all or nothing. W przypadku przegranego teamfightu trudniej wycofać jednostkę z obrażeniami. Jest większy rozstrzał pomiędzy wygranym TFem a przegranym. Dlatego jeszcze ważniejsze jest skuteczne bronienie swojego DPSa. W razie wygranego Teamfightu wygranie gry jest o 50% łatwiejsze!

Zapytany Doublelift o skuteczność melee ADC nad ranged odpowiedział:



Tak, Melee ADC są lepsze na chwilę obecną. Dodatkowo mają większe możliwości itemizacji. Zamierzamy wykorzystać ten playstyle w najbliższym miesiącu. Więcej powiedzieć nie mogę.

“Yes, Melee AD Carries are way better at the moment. Additionaly they can be builded in more ways than “normal” AD Carries. We want to use that playstyle in upcoming games in next month. Sorry, but I can’t say anything more.”

Zaciekawiony tą odpowiedzią Doublelifta na to dziwne pytanie (sam nie wiem, dlaczego o tym pomyślałem) zacząłem pytać innych topowych AD Carries. Udało mi się skontaktować z polskim sławnym AD Carry – Hosanem.

“No cóż, na początek dobrze byłoby zdefiniować, czym powinien odznaczać się AD Carry. Obecni AD Carry mają mało HP, startowo średnio AD i bardzo duże obrażenia w late game. Niektórzy AD Carry – na przykład Draven – Mają dobre Early game kosztem trudniejszego late. Melee AD Carry mają taką przewagę, że są użyteczni przez większą część gry, a ich skille defensywne dają więcej, niż defensywne ranged adc. Niektóre z tych defensywnych umiejętności zadają także przyzwoite obrażenia lub dodają dobre utility/boost! Dzięki temu melee AD Carry nie musi brać defensywnych itemów, lepszym wyborem może być drugi item z life stealem (GA opcjonalnie). Trzeba jednak pamiętać, że do teamfightu musimy wejść później, niż byśmy to zrobili rangedem, oraz musimy bardziej uważać na przeciwników. Jednak dobrze grany melee potrafi wygrać o połowę więcej teamfightów, niż zrobi to ranged adc. Oraz łatwiej carry’ować nim solo queue. Zastanawiamy się nad dodaniem tego do naszej listy team compów. Dodam jeszcze – Hydra na Fiorze, GP, Tryndzie sieje postrach.”

Jak więc widzicie w najbliższych tygodniach może stać się coś, o czym nie myślał żaden gracz bronze-gold – diametralnie zmieni się pogląd na AD Carry.

Pozostaje tylko czekać i ćwiczyć nowe lane compy – wyciągnijcie z głębi champion poola i odkurzcie swoich melee ADC, już niedługo rewolucja!

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.