Na serwer testowy PBE wprowadzona została kolejna aktualizacja ponownie skupiająca się przede wszystkim na rozmaitych zmianach w balansie. Przegląd nowości z tego patcha zaczniemy jednak od nowego login screenu przygotowanego z okazji pierwszej części zbliżających się Mistrzostw Świata. Login Screen ten prezentuje się w następujący sposób:
Warto również wspomnieć iż wraz z nowym patchem do testowania udostępniony został tryb gry zwany Ascension co związek ma z rotacyjną kolejką.
Do omówienia pozostały już tylko zmiany w balansie, do których od razu teraz przejdziemy (należy jednak podkreślić, że żadna z przedstawionych poniżej zmian nie została jeszcze zaimplementowana do gry)
Cassiopeia
Miasma (W)
- Czas przez jaki chmura pozostaje na polu bitwy został przywrócony do 4 sekund
Dr.Mundo
Infected Cleaver (Q)
- Wszystkie zmiany w tej umiejętności zostały wycofane

- Czas odnowienia został zmniejszony z 7 do 6 sekund
- Wartość bonusu od AD zależnego od % brakującego HP została zwiększona z 0.2/0.4/0.6/0.8/1 do 0.3/0.5/0.7/0.9/1.1
Kindred
Ogólne Zmiany- Wartość przyrostu AD na poziom została przywrócona do 1.7
Kog'Maw
Caustic Spittle (Q)
- Dodano nowy pasyw: “Kog’Maw zyskuje X% bonus do Attack Speedu”

- Czas odnowienia został zwiększony z 13/11.5/10/8.5/7 do 17 sekund
- Dotychczasowy efekt działania tej umiejętności został usunięty
- Dodano nowy sposób działania tej umiejętności “Przez następne 8 sekund auto-ataki Kog’Mawa posiadają 130/150/170/190/210 dodatkowego zasięgu i zadają bonusowe magiczne obrażenia równe 2/3/4/5/6% (+X)% maksymalnego HP celu”
Nunu
Blood Boil (W)
- Dodano nowy efekt “Atakowanie przeciwników w trakcie trwania buffa z tej umiejętności sprawia, że buff ten otrzymują również pobliscy sojusznicy, a ilość Attack Speedu zwiększa się o X% za każde uderzenia (maksymalna ilość dodatkowego Attack Speedu to 40/40/40/40/40%)

- Dodano nowy efekt “Wartość nakładanego spowolnienia wzrasta do X w trakcie channelowania tej umiejętności”
Soraka
Starcall (Q)
- Koszt many został przywrócony do 40-60
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 70/110/150/190/230 do 60/95/130/165/200

- Czas odnowienia został zmniejszony z 6/5.5/5/4.5/4 do 5/4.5/4/3.5/3 sekund – jest to nadal nerf w stosunku do wersji z serwerów live gdzie to wartość ta wynosi 4/3.5/3/2.5/2 sekundy
źródło: http://www.surrenderat20.net/2016/09/99-pbe-update.html