Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

LeBlanc poradnik S4 by GregSan (Diament 1)

Świat wygląda inaczej, niż to, co większość widzi na pierwszy rzut oka.

LeBlanc jest bardzo mobilnym AP asasynem, który jest w stanie zburstować niemalże każdego na jedno poprawnie wykonane kombo. Nie ma na nią hard contry, a jednocześnie kontruje wielu przeciwników. Granie nią sprawia wiele frajdy przez wiele możliwości outplayowania oraz juke’owania.

Zalety:

  • Dobry mechanizm ucieczki
  • Ogromny single target damage
  • Brak hard contry
  • Powstrzymanie od dashowania nawet do 4 sekund
  • Silny laning

Wady:

  • Ciężko wrócić do gry, gdy zostanie się w tyle
  • Mega papierowa
  • Passyw posiadający mały wpływ na jej gre
3x Flat AP – standard, nie ma o czym dyskutować

9x Armor – bierzemy, gdy gramy na postacie AD lub takie, które mogą nas autoattackować jak Fizz czy Gragas

9x Flat HP – dobre rozwiązanie po zmianach, dają 72hp od pierwszego lvla, przydatne zarówno na postacie AP jak i AD

9x Magic penetration – głównie na postacie, które zachowują dystans i nie możemy ich autoattackować

9x Hybrid penetration – przydatne kiedy gramy na postacie melee jak Kha Zix, czy Zed

9x Flat magic resist – standardowe, gdy gramy na AP championów

9x Flat CDR – dobry wybór, gdy nie w przeciwnym teamie nie ma żadnych postaci AP i nie kupujemy Athene’a

#1 Lepszy laning

mast1

Nastawione bardziej na sustain na linii.

#2 Lepszy roam

mast2

Nieco większy damage i lepszy roam.

leblancp Passyw – Lustrzany Obraz – Gdy poziom zdrowia LeBlanc spadnie poniżej 40%, automatycznie staje się ona niewidzialna na pół sekundy. Gdy ta umiejętność zniknie, LeBlanc tworzy Lustrzany Obraz, który nie zadaje żadnych obrażeń i trwa do 8 sekund.

Ludzie często go nie doceniają. Daje możliwości świetnych ucieczek i juke’ów, a także blokowania skill shotów takich jak np. ulti Caitlyn. Nie jest zbyt pomocny przez całą grę, ale może się okazać, że raz czy dwa podczas jednej rozgrywki uratuje nam skórę.


leblancq Q – Pieczęć Ciszy – LeBlanc Wystrzeliwuje w kierunku celu kulę, zadając obrażenia magiczne i oznaczając cel na 3.5 sekundy. Jeśli cel otrzyma obrażenia od jednej z umiejętności LeBlanc, pieczęć uruchamia się zadając obrażenia i uciszając cel na 1.5 sekundy

Główna umiejętność wnosząca damage oraz silence. Dzięki sporemu zasięgowi oraz stosunkowo krótkiemu cooldownowi możemy harrasować przeciwnika przy pomocy tego skilla.


leblancw W – Zniekształcenie – LeBlanc szybko kieruje się do miejsca, w którym znajduje się cel, zadając pobliskim jednostkom obrażenia magiczne. W ciągu następnych 3 sekund może ponownie aktywować Zniekształcenie, aby powrócić do swego początkowego miejsca.

Umiejętność dająca LeBlanc wave clear oraz AoE damage, lecz co najważniejsze ogromną mobilność oraz możliwość ogrywania przeciwników przy mądrym ponownym aktywowaniu spella. W połączeniu z Q daje ogromny poke + nie daje możliwości na odpowiedź przeciwnika dzięki silence’owi.


leblance E – Eteryczne Łańcuchy – LeBlanc ciska widmowe łańcuchy w kierunku miejsca docelowego. Jeśli trafi jednostkę wroga, najpierw zada obrażenia magiczne i zmniejszy jej prędkość ruchu o 25%.
Jeśli cel pozostanie w kajdanach przez 1.5 sekundy, otrzyma dodatkowe obrażenia magiczne i nie będzie mógł się poruszyć przez 1.5 sekundy.

Ten skill jest głównie defensywnym – używamy go na junglera na linii a na front line w teamfightach, aby nie mógł nas dogonić. Również używany, aby dobić przeciwnika po zrobieniu komba.


leblancr R – Naśladowca – LeBlanc może rzucić naśladowaną wersję poprzedniego wykorzystanego zaklęcia.

To ulti czyni LeBlanc taką fajną postacią. Dzięki odwzorowywaniu poprzednio użytego spella wnosi wiele możliwości i wybór komba, które w danej sytuacji będzie najlepsze.


Kolejność rozwijania umiejętności

R > W > Q > E

Dobry damage, maxowanie W zwiększa wave clear i poke na postacie bez sustainu a także skraca jego cooldown przez co jesteśmy bardziej odporni na ganki.

R > Q > W > E

Maxowanie Q jako pierwszego jest dobre kiedy gramy na postacie z sustainem jak Soraka, czy Nidalee, lecz wymaga trafiania z E oraz pochłania więcej many. Bez wymaksowanego W nie mamy także wave cleara i mamy słabszy burst.

Summoner Spells

flash + ignite

Daje najwięcej możliwości zabijania zwłaszcza przed 3lvl.



flash + exhaust

Dobre gdy boimi się o własne życie bardziej niż o życie przeciwników, czyli kiedy gramy na np. Zeda czy Talona

flash + teleport

Większy map pressence, roam oraz możliwość splitpushu w late.

Przedmioty startowe

vs AP

doransringhealthpotion

Start zapewniający nam mana regen, trochę HP oraz AP pozwalające nam zabić przeciwnika early.

vs AD

crystallineflaskhealthpotion

Flask zapewnia nam stały sustain, dzięki czemu możemy wchodzić w wymiany i w efekcie zoutsustainować przeciwnika.

Mid Game

vs AP

sorcerersshoesdoransringdoransringathenesunholygrailrabadonsdeathcap

Athene’s to świetny wybór przeciwko postaciom AP, daje nam cooldown reduction, dodatkowe AP oraz magic resist – wszystkie użyteczne statystyki. Rabadon maksymalizuje nasze obrażenia

vs AD

sorcerersshoescrystallineflaskseekersarmguarddeathfiregraspvoidstaff

Armor z seekersarmguard Seeker’s Armguarda powinien zapewnić nam odpowiednią defensywe, a dzięki DFG sami zyskujemy kill potential. Void Staff jest odpowiedzią na hexdrinker i mercury treadsy u przeciwnika.

Itemy końcowe

sorcerersshoesathenesunholygrailrabadonsdeathcapvoidstaffzhonyashourglassdeathfiregrasp

Build z bardzo dużym damage’em, zwłaszcza single target dzięki DFG, Zhonya oraz cooldown reduction z innych itemków zapewnia nam bezpieczeństwo, a Void i buty redukują wpływ magic resistu w przeciwnym teamie.

morellonomiconBardzo dobry item w dzisiejszej mecie na Heala – zapewnia tyle samo CDR co Athene’s, więcej AP i co najważniejsze passyw redukujący wartości leczenia o połowe.
bansheesveilDobry wybór, gdy w przeciwnym teamie jest poke lub engage z dystansu np. ult Leony.

Łatwi rywale

katarinaFree poke, silence, snare, jumpy – wszystko co powinieneś mieć grając na Katarine
twistedfateOn squishy, ona duże dpsy. Po 6 jak tylko go dosięgniesz on nie żyje.
ahriPrzez silence nie może skakać, więc nie może cię zabić.
ziggsJak cię nie wypoke’uje to łatwa linia, Ziggs będzie musiał farmić tylko ze skilli a jak podejdzie za blisko to go zabijasz.

Trudni przeciwnicy

zedJedna z nielicznych postaci, która ma przewagę na linii nad LeBlanc, wymaga to jednak dużego skilla żeby ją ograć. Po 6 łatwiej jest jemu zabić ciebie niż na odwrót.
oriannaDzięki pasywce i shieldowi przy odpowiedniej reakcji zoutdamage’uje cię z autoattacków
fizzDzięki jego E może uniknąć sporą część twojego damage’a, a po 6 może cię zabić na kombo.
veigarJego ulti… W late może cię zdjąć na samo DFG + Ult.

Synergie

leesinRoamujecie i invade’ujecie w dwójke, łatwe dive’y, w razie potrzeby oboje możecie łatwo uciec.
khazixTo samo co u Lee Sina, lecz Kha to troche bardziej agresywny pick.
annieŁatwo kogoś zabić, gdy nikt się nie rusza.
threshHook = kill, do tego dzięki latarni i dwóm dashom możesz łatwo lane gankować botlane.

Early game

Jako pierwszy skill weź W i przy pierwszej okazji – gdy będzie podchodzil, żeby sfarmić creepa – poke’uj. Przed wbiciem 2lvl powinieneś trafić go 2 razy i zbić mu ok. 50%hp więc wypije potiona. W momencie gdy zdobywasz drugi poziom od razu robisz combo Q+W i ignite. Dzieki silence’owi nie powinien móc się flashnąć (czasem się buguje). W 80% gier tak pada first blood.

Mid game

Na linii staraj się poke’ować z komba Q+W. Pamiętaj, że ulti może służyć również jako dodatkowy snare, co jest przydatne zwłaszcza na postacie melee, bo możesz je wtedy bezpiecznie poke’ować z autoattacków. Pamiętaj o wardach w enemy jungli – dają one wiedze o połóżeniu oraz ilości HP junglera – kiedy ma mniej niż 2/3hp z łatwością możesz go zburstować. Nie bój się roamować i wchodzić głęboko w enemy jungle – masz 2 skille do ucieczki i flasha.

Late game

Twoim zadaniem jest zabicie jednego celu przed teamfightem. Najlepiej, gdy jest to carry, ale support czy jungler jest tak samo dobry, gdyż stwarza to sytuację 5v4. Jeśli masz miejsce kupuj wardy i używaj czerwonego trinketa, aby robić zasadzki na przeciwników. W late game możesz łatwo zabić nawet tanky front liner’ów dzięki DFG i lekkiej pomocy twojego teamu. Cel do zburstowania zależy od sytuacji – nie zawsze najlepiej jest szukanie AD carry, czy AP carry.
  • LeBlanc sprawdza się nie tylko w asasynacji przeciwników, lecz także w ,,supportowaniu” swojego ad carry. Dzięki E i jej ulcie może zatrzymać dwoch przeciwników, albo jednego na dłuższy czas. Trzeba bardzo umiejętnie używać ulta, bo w różnych sytuacjach inne wykorzystanie jest lepsze.
  • Pamiętaj o autoattackowaniu – zwłaszcza na linii i przy zabijaniu zza ściany, nie raz i nie dwa jeden autoattack zdecydował o tym, czy kogoś zabiłem, czy uciekł na 50hp.
  • Używaj passwyki do blokowania skillshotów-w tym celu przytrzymaj alt i klikaj prawym przyciskiem myszy w miejsce, w które ma się udać klon




Oszukuj przeciwników. Zabijaj ich w najmniej spodziewanym momencie. Wygrywaj gry. Dowiedz się jak stać się najskuteczniejszą LeBlanc na Polach Sprawiedliwości!

Ostatnia aktualizacja została wykonana 25 kwietnia 2014

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.