Świat wygląda inaczej, niż to, co większość widzi na pierwszy rzut oka.
Zalety:
- Dobry mechanizm ucieczki
- Ogromny single target damage
- Brak hard contry
- Powstrzymanie od dashowania nawet do 4 sekund
- Silny laning
Wady:
- Ciężko wrócić do gry, gdy zostanie się w tyle
- Mega papierowa
- Passyw posiadający mały wpływ na jej gre
9x Armor – bierzemy, gdy gramy na postacie AD lub takie, które mogą nas autoattackować jak Fizz czy Gragas
9x Flat HP – dobre rozwiązanie po zmianach, dają 72hp od pierwszego lvla, przydatne zarówno na postacie AP jak i AD
9x Magic penetration – głównie na postacie, które zachowują dystans i nie możemy ich autoattackować
9x Hybrid penetration – przydatne kiedy gramy na postacie melee jak Kha Zix, czy Zed
9x Flat magic resist – standardowe, gdy gramy na AP championów
9x Flat CDR – dobry wybór, gdy nie w przeciwnym teamie nie ma żadnych postaci AP i nie kupujemy Athene’a
#1 Lepszy laning
Nastawione bardziej na sustain na linii.
#2 Lepszy roam
Nieco większy damage i lepszy roam.

Ludzie często go nie doceniają. Daje możliwości świetnych ucieczek i juke’ów, a także blokowania skill shotów takich jak np. ulti Caitlyn. Nie jest zbyt pomocny przez całą grę, ale może się okazać, że raz czy dwa podczas jednej rozgrywki uratuje nam skórę.

Główna umiejętność wnosząca damage oraz silence. Dzięki sporemu zasięgowi oraz stosunkowo krótkiemu cooldownowi możemy harrasować przeciwnika przy pomocy tego skilla.

Umiejętność dająca LeBlanc wave clear oraz AoE damage, lecz co najważniejsze ogromną mobilność oraz możliwość ogrywania przeciwników przy mądrym ponownym aktywowaniu spella. W połączeniu z Q daje ogromny poke + nie daje możliwości na odpowiedź przeciwnika dzięki silence’owi.

Jeśli cel pozostanie w kajdanach przez 1.5 sekundy, otrzyma dodatkowe obrażenia magiczne i nie będzie mógł się poruszyć przez 1.5 sekundy.
Ten skill jest głównie defensywnym – używamy go na junglera na linii a na front line w teamfightach, aby nie mógł nas dogonić. Również używany, aby dobić przeciwnika po zrobieniu komba.

To ulti czyni LeBlanc taką fajną postacią. Dzięki odwzorowywaniu poprzednio użytego spella wnosi wiele możliwości i wybór komba, które w danej sytuacji będzie najlepsze.
Kolejność rozwijania umiejętności
R > W > Q > E
Dobry damage, maxowanie W zwiększa wave clear i poke na postacie bez sustainu a także skraca jego cooldown przez co jesteśmy bardziej odporni na ganki.
R > Q > W > E
Maxowanie Q jako pierwszego jest dobre kiedy gramy na postacie z sustainem jak Soraka, czy Nidalee, lecz wymaga trafiania z E oraz pochłania więcej many. Bez wymaksowanego W nie mamy także wave cleara i mamy słabszy burst.
Summoner Spells
+
Daje najwięcej możliwości zabijania zwłaszcza przed 3lvl.
+
Dobre gdy boimi się o własne życie bardziej niż o życie przeciwników, czyli kiedy gramy na np. Zeda czy Talona
+
Większy map pressence, roam oraz możliwość splitpushu w late.
Przedmioty startowe
vs AP
Start zapewniający nam mana regen, trochę HP oraz AP pozwalające nam zabić przeciwnika early.
vs AD
Flask zapewnia nam stały sustain, dzięki czemu możemy wchodzić w wymiany i w efekcie zoutsustainować przeciwnika.
Mid Game
vs AP
Athene’s to świetny wybór przeciwko postaciom AP, daje nam cooldown reduction, dodatkowe AP oraz magic resist – wszystkie użyteczne statystyki. Rabadon maksymalizuje nasze obrażenia
vs AD
Armor z Seeker’s Armguarda powinien zapewnić nam odpowiednią defensywe, a dzięki DFG sami zyskujemy kill potential. Void Staff jest odpowiedzią na hexdrinker i mercury treadsy u przeciwnika.
Itemy końcowe
Build z bardzo dużym damage’em, zwłaszcza single target dzięki DFG, Zhonya oraz cooldown reduction z innych itemków zapewnia nam bezpieczeństwo, a Void i buty redukują wpływ magic resistu w przeciwnym teamie.
![]() | Bardzo dobry item w dzisiejszej mecie na Heala – zapewnia tyle samo CDR co Athene’s, więcej AP i co najważniejsze passyw redukujący wartości leczenia o połowe. |
![]() | Dobry wybór, gdy w przeciwnym teamie jest poke lub engage z dystansu np. ult Leony. |
Łatwi rywale
![]() | Free poke, silence, snare, jumpy – wszystko co powinieneś mieć grając na Katarine |
![]() | On squishy, ona duże dpsy. Po 6 jak tylko go dosięgniesz on nie żyje. |
![]() | Przez silence nie może skakać, więc nie może cię zabić. |
![]() | Jak cię nie wypoke’uje to łatwa linia, Ziggs będzie musiał farmić tylko ze skilli a jak podejdzie za blisko to go zabijasz. |
Trudni przeciwnicy
![]() | Jedna z nielicznych postaci, która ma przewagę na linii nad LeBlanc, wymaga to jednak dużego skilla żeby ją ograć. Po 6 łatwiej jest jemu zabić ciebie niż na odwrót. |
![]() | Dzięki pasywce i shieldowi przy odpowiedniej reakcji zoutdamage’uje cię z autoattacków |
![]() | Dzięki jego E może uniknąć sporą część twojego damage’a, a po 6 może cię zabić na kombo. |
![]() | Jego ulti… W late może cię zdjąć na samo DFG + Ult. |
Synergie
![]() | Roamujecie i invade’ujecie w dwójke, łatwe dive’y, w razie potrzeby oboje możecie łatwo uciec. |
![]() | To samo co u Lee Sina, lecz Kha to troche bardziej agresywny pick. |
![]() | Łatwo kogoś zabić, gdy nikt się nie rusza. |
![]() | Hook = kill, do tego dzięki latarni i dwóm dashom możesz łatwo lane gankować botlane. |
Early game
Jako pierwszy skill weź W i przy pierwszej okazji – gdy będzie podchodzil, żeby sfarmić creepa – poke’uj. Przed wbiciem 2lvl powinieneś trafić go 2 razy i zbić mu ok. 50%hp więc wypije potiona. W momencie gdy zdobywasz drugi poziom od razu robisz combo Q+W i ignite. Dzieki silence’owi nie powinien móc się flashnąć (czasem się buguje). W 80% gier tak pada first blood.Mid game
Na linii staraj się poke’ować z komba Q+W. Pamiętaj, że ulti może służyć również jako dodatkowy snare, co jest przydatne zwłaszcza na postacie melee, bo możesz je wtedy bezpiecznie poke’ować z autoattacków. Pamiętaj o wardach w enemy jungli – dają one wiedze o połóżeniu oraz ilości HP junglera – kiedy ma mniej niż 2/3hp z łatwością możesz go zburstować. Nie bój się roamować i wchodzić głęboko w enemy jungle – masz 2 skille do ucieczki i flasha.Late game
Twoim zadaniem jest zabicie jednego celu przed teamfightem. Najlepiej, gdy jest to carry, ale support czy jungler jest tak samo dobry, gdyż stwarza to sytuację 5v4. Jeśli masz miejsce kupuj wardy i używaj czerwonego trinketa, aby robić zasadzki na przeciwników. W late game możesz łatwo zabić nawet tanky front liner’ów dzięki DFG i lekkiej pomocy twojego teamu. Cel do zburstowania zależy od sytuacji – nie zawsze najlepiej jest szukanie AD carry, czy AP carry.- LeBlanc sprawdza się nie tylko w asasynacji przeciwników, lecz także w ,,supportowaniu” swojego ad carry. Dzięki E i jej ulcie może zatrzymać dwoch przeciwników, albo jednego na dłuższy czas. Trzeba bardzo umiejętnie używać ulta, bo w różnych sytuacjach inne wykorzystanie jest lepsze.
- Pamiętaj o autoattackowaniu – zwłaszcza na linii i przy zabijaniu zza ściany, nie raz i nie dwa jeden autoattack zdecydował o tym, czy kogoś zabiłem, czy uciekł na 50hp.
- Używaj passwyki do blokowania skillshotów-w tym celu przytrzymaj alt i klikaj prawym przyciskiem myszy w miejsce, w które ma się udać klon
Oszukuj przeciwników. Zabijaj ich w najmniej spodziewanym momencie. Wygrywaj gry. Dowiedz się jak stać się najskuteczniejszą LeBlanc na Polach Sprawiedliwości!
Ostatnia aktualizacja została wykonana 25 kwietnia 2014