Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

League of Legends Caitlyn poradnik by Demol

caitlyn babeeczka
Złapmy razem wszystkich bandytów!

przerywnik

[tabs tab1=”Informacje” tab2=”Runy” tab3=”Masteries” tab4=”Opis skilli” tab5=”Skill Order/SS” tab6=”Item Build” tab7=”Alternatywy” tab8=”Matchups” tab9=”Jak grać?” tab10=”Porady”] [tab]Caitlyn jest postacią o trzecim największym zasięgu w grze (pierwszym w early game), co umożliwia jej bezpieczne last hitowanie oraz poke. Jej pasyw jest świetny do harassowania przeciwnika. Jej E umożliwia jej ucieczkę połączoną ze spowolnieniem przeciwnika, Q zadaje bardzo duże obrażenia w mid game i jest dobre do czyszczenia fal minionów. Jej W jest ładnym skillem do trzymania w szachu krzaków, lub utrudniania pogoni/ucieczki przeciwnikom.

Zalety:

  • Łatwe last hitowanie
  • Bezpieczna gra przy jednoczesnym przyciskaniu przeciwnika
  • Duży zasięg
  • Jej pasyw jest bardzo dobry do harassowania, wymian oraz last hitowania ważnych celów
  • Jej W zapewnia przyzwoite CC uniemożliwiające ucieczkę przeciwnikom
  • Piltover Peacemaker (Q) umożliwia ładny harass przeciwników, którzy właśnie jedzą babeczkę
  • Jej ulti ma spory range i przyzwoite obrażenia

Wady:

  • Zależna od Attack Speed w late game
  • Jej ulti może zostać zablokowane
  • Aby zmaksymalizować obrażenia powinna stać w krzakach
  • Początkujący gracze mogą mieć problemy z zarządzaniem maną[/tab]
[tab]Standardowe. Zależy nam na dużej ilości AD, armora i magic resa.

AD – Mark
Armor – Seal
Mres per lvl – Glyph
AD – Quint

W przypadku dużej ilości magicznych obrażeń w lane phase (Sona, Zyra/Corki, Tristana) powinno się wziąć niebieskie runy Mres flat.[/tab] [tab]

Uważam, że są to najlepsze masteriesy. Jako iż na Caitlyn nie bierzemy Ignite, punkt z Summoner’s Wrath przekładamy w Havoc (nie mam odpowiedniego screena, ale wiadomo – pierwszy po lewej u góry przekładamy do 1 w trzeciej linijce). Punkty w życie zapewnią nam HP przeciwko przeciwnikom, którzy będą chcieli nam zadać więcej obrażeń (staramy się rzadko dać trafiać – wykorzystajmy range), oraz zwiększą troszkę naszą przeżywalność w Mid/Late.[/tab] [tab] caitlynpW Głowę – Co kilka ataków Caitlyn trafi przeciwnika w głowę, zadając 150% obrażeń bohaterom lub 250% stworom.
Dobry pasyw do poke’u, lub rzadziej zabezpieczania minionów. Trzeba pamiętać, że w bushu jeden strzał zalicza dwa stacki do headshota.

caitlynqRozjemca z Piltover – Caitlyn celuje przez 1 sek. i wystrzeliwuje penetrujący pocisk, zadający 20/60/100/140/180 (+1.3) pkt. obrażeń fizycznych. Zadaje jednak o 10% mniejsze obrażenia kolejnym trafianym celom. Minimum to 50%.
Mocny damage, ale trudno trafić. Łatwy do ominięcia czar, oraz unieruchamia Caitlyn. Używać z głową (nie, nie chodzi mi tu o pasyw).

caitlynwPułapka na Yordla – Ustawia pułapkę, w którą może wpaść bohater z przeciwnej drużyny. Gdy pułapka zadziała, unieruchamia bohatera, ujawnia go na chwilę i zadaje mu obrażenia magiczne przez 1.5 sek. Wynoszą one 80/130/180/230/280 (+0.6) pkt. Pułapka znika po 4 minutach. W jednym momencie mogą być aktywne maksimum 3 takie pułapki.
Kontrola krzaków oraz linii. Ktoś wejdzie = darmowy poke z 2 aa/headshota/Q. Czasem nawet dobre do zainicjowania większych wymian.

caitlyneWystrzel Sieć – Wystrzeliwuje sieć, zadającą 80/130/180/230/280 (+0.8) pkt. obrażeń magicznych i spowalniającą przeciwnika o 50% na 1/1.25/1.5/1.75/2 sek. Odrzut odtrąca Caitlyn do tyłu.
Skill do ucieczki. Przy okazji możemy trafić przeciwnika spowalniając go. Dobry przy tricku z Q (w poradach).

caitlynrStrzał w Dziesiątkę – Przygotowuje się, po czym oddaje idealny strzał w kierunku przeciwnika, zadając 250/475/700 (+2.0) pkt. obrażeń fizycznych. Maksymalny zasięg to 2000/2500/3000. Inni bohaterowie przeciwnika mogą stanąć na linii ognia, by osłonić sojusznika.
Poke i dobicie. Ciekawy czar, ale rzadko znajduje się dla niego idealne zastosowanie. Wasz wybór, czy użyć go, czy zachować na później (może później nie będzie okazji a właśnie straciliście szansę na wsadzenie komuś mocnego dmg?). Nie poke’ujemy w late game, jeśli nie zamierzamy od razu walczyć (poke tylko na carry, który zaraz się wylifestealuje).[/tab]

[tab]Kolejność rozwijania umiejętności

caitlynr>caitlynq>caitlynw>caitlyne

level 1-4
caitlynw>caitlynq>caitlyne>caitlynq

Tylko nasze ulti i Q mają przyzwoite obrażenia, które można wykorzystać często. W to pułapka, więc nie powinniśmy swoich obrażeń opierać na tym – szczególnie, że zadają magiczne obrażenia w czasie, które nie są zbyt satysfakcjonujące. E natomiast to czar do ucieczki i nie powinniśmy go inaczej używać w większości przypadków. Marnowanie punktów do zwiększenia damage czegoś, czego obrażeń i tak nie wykorzystujemy.

Summoner Spells

flashcleanse flashbarrier flashheal[/tab] [tab]Start

longswordhealthpotion

Lane

vampiricscepterdoransbladebersekersgreaves

Mid Game

bersekersgreavesthebloodthristeravariceblade / zeal

Late Game

bersekersgreavesfurorthebloodthristerstatikkshivinfinityedgewarmogsarmorlastwhisper[/tab] [tab]guardianangel Obecnie Warmog lepszy, ale jeśli naprawdę chcesz i uważasz, że bardziej Ci się przyda GA…

phantomdancer Zamiennik za Statikka. Lepszy w Late Game, kosztem gorszego pushowania w early/mid.[/tab] [tab]Jaki Support?

taric Taric – jego stun + W, a po 6lvlu również combo – stun + W + R, ułatwiają Caitlyn wymiany na linii. Dodatkowo jego aura z W daje pani szeryf zwiększoną przeżywalność, co oczywiście się jej bardzo przyda.

zyra Zyra – posiada bardzo ładny harass, dobrego roota i na 6 także wspaniałe teamfightowe CC.

nunu Nunu – Jego attack speed zmienia nas z Early game’owego ADC w Late game ADC z dobrym early. Na plus.

lulu Lulu – Lulu to Lulu, jest dobra i pasuje. Jak? Slow ułatwia Caitlyn wszelkie akcje, shield – wiadomo, movement speed – to samo… Ogólnie Lulu jest obecnie jednym z silniejszych supportów.



Wrogowie

sivir Sivir – Nasze pułapki to dla niej mana potiony, jej Q zadaje większe obrażenia od naszego i nie blokuje nas w miejscu. Łatwo może nas outspellować – albo nie używamy czarów na niej, aby nie dać jej many (wtedy ze swojego mana poola może nas obrzucać czarami), albo kładziemy pułapki i używamy Q – ona wtedy używa shielda i ma więcej many od nas. Tak czy siak, może nas outspellować. Może nawet zablokować nasze ulti!

kogmaw Kog’Maw – Nie spoke’ujemy go, bo będzie miał większy range od nas. Levele 1-3 to okres, kiedy jest najsłabszy – i tak zwykle nie uda nam się tego wykorzystać.

blitzcrank Blitzcrank – Nie mamy na tyle szybko repozycjonującego skilla, żeby uciec przed jego grabem. Jeśli nas złapie, to nie żyjemy. W sumie tak jest z prawie każdym AD Carry, ale… cóż…

varus Varus – Na 6 poziomie wygrywa, wcześniej na każdy poke może odpowiedzieć aa+E. Varus ma również lepsze teamfightowe CC.[/tab] [tab]W Early game staramy się poke’ować przeciwnika jak najczęściej, sprawiać, że każdy last hit będzie dla niego oznaczał utratę HP. Jeśli przeciwnik wykazuje duży strach przed naszym headshotem, to zone’ujemy go nim, a poke’ujemy zwykłymi autoatakami. Jeśli w ogóle nie zwraca na to uwagi, trafiamy go każdym headshotem, jakim tylko możemy i autoatakami.

W Mid Game jest gorzej – mamy nawet znośny czar repozycjonujący (E), oraz prawie bezużyteczne w teamfightach bez uprzedniego przygotowania W. Nasze Q zada spore obrażenia w mid game, ale musimy pamiętać, że z czasem lepiej będzie go nie używać, a zamiast tego – autoatakować. Q nas unieruchamia na sekundę![/tab] [tab]

  • Staraj się strzelać ultem wtedy, kiedy przeciwnik nie da rady zablokować – dobrym pomysłem na dobicie uciekającego adc jest wystraszenie supporta i zmuszenie go do ucieczki w innym kierunku, po czym zultowanie adc, kiedy support nie ma możliwości wejść nam na linię strzału. Można także ultować, kiedy support właśnie połakomił się na babeczkę i nie może nam zablokować ulti.
  • Nie wchodź w długie wymiany – jeden autoatak, nie dajesz się trafić, cofasz się.
  • Ustawiaj dobre taktycznie pułapki. Kontrola bushu oraz ewentualne pułapki na linii mogą ułatwić ucieczkę lub zabicie przeciwnika.
  • Jeśli przeciwnik wszedł w pułapkę a masz do niego range na Q, użyj go. Będzie to darmowy mocny damage z prawie 100% szansą trafienia.
  • Pamiętaj o kite’owaniu przeciwników.
  • Możesz użyć E i od razu po nim Q, żeby odepchnąć się i wystrzelić Piltover Peacemaker z miejsca, w którym STAŁEŚ przed użyciem E! Zapamiętaj!
  • Kiedy leci w twoim kierunku stun tarica i nie zamierzasz uciekać a wiesz, że przeżyjesz, użyj Q – jeśli stun trafi Cię w trakcie używania Q, po skończeniu animacji castowania Cait zacznie autoatakować przeciwników. Nie wiem, jak z innymi stunami.[/tab][/tabs]

przerywnik

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.