Szczwana lisica
Ostatnia aktualizacja została wykonana 11 września 2013
Poradnik ten jest o grze Ahri na midzie – jako Ap Carry.
Zalety:
- Sustain z pasywu, dzięki któremu jesteś w stanie naprawdę długo utrzymać się na linii.
- Dobre teamfighty.
- True DMG
- AoE DMG
- Mobilność, mobilność i jeszcze raz mobilność
- Charm – jedno z ciekawszych, a zarazem bardziej skutecznych CC. Jego potęga jest szczególnie często doceniania w trakcie invadów.
Wady:
- Powodzenie w grze Ahri jest w dużym stopni zależne od trafiania skillshotami
- Ahri jest squishy
- Ciężka do opanowania
Proponujemy Wam dwa układy run – pierwszy z nich przeznaczony jest do spokojniejszej gry i zwiększenia naszej szansy przeżycia podczas wczesnych etapów gier. Drugi przeznaczony jest do uzyskania szybkiej dominacji nad przeciwnikiem (szczególnie polecane przy grze przeciwko late game Ap Carry)
Marki – Magic Penetration
Seale – Armor / Ap per level
Glyphy – Magic Resist (flat lub per level) / Ap per level
Quinty – MS / AP
Strony te stosuje także Froggen i wybór pomiędzy nimi oznacza albo pójście w lepszą obronę (drugi wariant) albo zwiększone utility (wariant pierwszy). Generalnie na Ahri ustawienie 21/x/y spotykane jest najczęściej i jest to najlepsze rozwiązanie.
Pierwszy wariant
>
>
>
R > Q > W > E
Drugi wariant
>
>
>
R > W > Q > E
Pierwszą z opcji będziemy stosowali zdecydowanie częściej – dzięki maksowaniu Q jako pierwsze zyskujemy szybkie czyszczenie falek i spory AoE dmg, dzięki któremu nasze obrażenia w teamfightach znacząco wzrosną. Dodatkowo podczas każdego roamu będziemy w stanie zdjąć więcej niż jednego przeciwnika.
Wariant drugi skupia się na wymianach na linii i przeznaczony jest raczej przeciwko postaciom, które są od nas bardziej użyteczne w late. To właśnie je musimy zastopować i nie pozwolić się sfarmić.














Dodatkowo bardzo fajną opcją jest kupienie po butach 2x – zapewni nam to zwiększoną regenerację many oraz w znacznym stopniu poprawi naszą przeżywalność, przy jednoczesnym zwiększeniu obrażeń. Co do core buildu – jesteśmy postacią bazującą na dużym burście, w związku z tym staramy się składać itemy, które pomogą nam zwiększyć zadawane obrażenia. Jako, że grając Ahri bardzo często musimy znaleźć się w centrum wrogiej formacji, warto zastanowić się nad zakupem przedmiotów defensywnych tj.
. Dzięki Zhonyi możemy wyjść cało nawet z sytuacji najgorszego burstu rzucanego w naszą stronę.
Abyssal działa dwojako – po pierwsze zwiększa naszą przeżywalność dzięki wbudowanemu MR; po drugie zmniejsza magic resist przeciwnika, co zapewnia nam zwiększenie zadawanych obrażeń. Rabadon jest tutaj doskonałym uzupełnieniem naszego core buildu.
Alternatywne itemy, jak to alternatywy – budujemy gdy wymagają od nas tego warunki. Jeśli przeciwnicy składają zbyt duże ilości MR (np. posiadamy 2 ap carry) polecamy złożyć Void Staffa. W przypadku gdy giniemy zbyt szybko, a czujemy, że możemy wnieść do teamfightów więcej niż początkowy burst – zakup
Guardian Angela może okazać się dobrym pomysłem.
Banshee składamy przeciwko postaciom, które to zdecydowanie zaboli np. LeBlanc. Jeśli martwimy się o naszą manę i lubimy często używać swoich umiejętności, to zbudowanie
kielicha na początku gry nie będzie błędem.
Wrogowie
Czyli przeciwnicy, których zdecydowanie powinniśmy się bać i unikać:
Kiedy napotkaliśmy się na midzie na kontrę, starajmy się farmić i czekać na pomoc junglera chyba, że nasz przeciwnik jest warzywem:)
Easy
Czyli kogo powinniśmy bezproblemowo zjeść na midzie:
- Podczas laningu puszczaj Q tak, aby trafiało ono creepy ORAZ przeciwnika.
- Pamiętaj, że każdy ładunek ulti zadaje dmg.
- Dzięki ulty możesz podejść na odległość, w której będziesz mógł użyć swojego charma i wywalić pełnego combo które z pewnością da ci killa.
- Staraj się wykorzystywać swoją mobilność, aby gankować inne linie.
- Kiedy masz załadowany passyw, wykorzystuj go do maximum trafiając jak najwięcej creepów.
- Jeżeli masz blue, staraj się jak najczęściej ładować passyw.
- Ahri posiada świetnego charma , staraj się inicjować TEAMFIGHTY i przyciągać przeciwnego AP/AD Carry.
- Sporo ludzi zamiast ignite wybiera Teleport, więc jeśli jesteś bardzo zgrany ze swoimi ludzmi ten wariant nie jest zły, jednak jeśli wolisz zdominować linię ignite jest niezastąpiony.