Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

League of Legends 3.04 patch

Zapraszamy do rozszerzenia wpisu po pełny opis nadchodzącego patcha. Zawarliśmy tam wersję zarówno angielską, jak i polską – polską dla ułatwienia czytania, a angielską, gdyż statystycznie zawiera znacznie mniej błędów. Zapraszamy!

[tabs tab1=”PL” tab2=”ANG”] [tab]

Elise

Elise odnosiła zbyt dużo korzyści z bezpiecznej gry, więc przenieśliśmy część jej mocy do formy pająka, aby musiała bardziej ryzykować.

  • Neurotoksyny
    • Zasięg zmniejszono z 650 do 625
    • Obrażenia zmniejszono z 50/95/140/185/230 do 40/80/120/160/200 pkt.
  • Jadowite Ugryzienie
    • Obrażenia zwiększono z 50/95/140/185/210 do 60/110/160/210/260 pkt.

Janna

 

  • Wyjąca Wichura
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że czas wyrzucenia w powietrze nie wydłużał się wraz z ładowaniem zaklęcia.
    • Czas wyrzucenia w powietrze przy pełnym naładowaniu wydłużono z 0,75 sek. do 1 sek.

Jarvan IV

Jarvan zbyt mocno wspomagał swoją drużynę, więc usunęliśmy efekt zwiększenia pancerza z aury Demaciańskiego Sztandaru.

  • Złota Egida
    • Wytrzymałość tarczy przy każdym wrogim bohaterze zwiększono z 20/25/30/35/40 do 20/30/40/50/60 pkt.
    • Koszt many zmniejszono z 65 pkt. na wszystkich poziomach do 45/50/55/60/65 pkt.
  • Demaciański Sztandar
    • Po użyciu nie zwiększa już pancerza.

Nami

 

  • Błogosławieństwo Łowczyni Fal
    • Dodano nowy efekt graficzny, aby lepiej przedstawiać liczbę ładunków.
    • Czas trwania zwiększono z 5 do 6 sek.

Singed

Singed został zaprojektowany tak, aby być niezwykle wytrzymałym i stopniowo osłabiać przeciwników podczas walk drużynowych. Czyniąc go bardziej podatnym na osłabienia oraz zmniejszając jego obrażenia, przeciwnicy Singeda zyskują teraz więcej czasu i możliwości na poradzenie sobie z nim w takich sytuacjach.

  • Rzut
    • Obrażenia zmniejszono z 100/150/200/250/300 do 80/125/170/215/260 pkt.
    • Każdy punkt mocy umiejętności zwiększa obrażenia o 0,75 a nie o 1 pkt.
  • Mikstura Obłędu
    • Nie skraca już czasu trwania osłabień.

Taric

Ostatni patch umożliwił rozwijanie Tarica na kilka różnych sposobów, ale nie zmienił jego siły. Te zmiany osłabiają dominację Tarica w alei, zmniejszając jego obrażenia oraz zmuszając go do poświęcenia pewnych cech, w zależności od tego, które umiejętności zdecyduje się rozwijać.

  • Roztrzaskanie
    • Obrażenia zmniejszono z 60/105/150/190/240 do 50/90/130/170/210 pkt.
    • Zmniejszono efekt obniżenia pancerza z 30% do 20%.
  • Rozbłysk
    • Czas trwania ogłuszenia zmieniony z 1,5 sekundy na każdym poziomie do 1,2/1,3/1,4/1,5/1,6 sek.

Przedmioty

 

  • Ostrze Zniszczonego Króla – zmieniono 05.03
    • Obrażenia od ataku zmniejszono z 30 do 25 pkt.
    • Koszt stworzenia zwiększono z 650 do 1000 sztuk złota (koszt ogółem wzrósł z 2850 do 3200 sztuk złota).
    • Maksymalne obrażenia zadawane stworom i potworom zmniejszono z 90 do 60 pkt.
    • Efekt leczenia po użyciu przedmiotu jest teraz redukowany przez pancerz celu.

 

  • Egida Legionu
    • Aura daje dodatkowe 50% regeneracji zdrowia, pancerza i odporności na magię stworom.

 

  • Runiczny Bastion
    • Koszt połączenia zmniejszono z 650 do 400 sztuk złota (całkowity koszt zmniejszono z 3200 do 2950).
    • Zdrowie zmniejszono z 400 do 300 pkt.
    • Siłę aury odporności na magię zmniejszono z 30 do 25 pkt.
    • Aura daje dodatkowe 50% regeneracji zdrowia, pancerza i odporności na magię stworom.

 

  • Naszyjnik Żelaznych Solari

    Naszyjnik Żelaznych Solari jest głównie kupowany przez walczących w dżungli i bohaterów wsparcia, którzy otrzymują mniej złota niż inni, aby zyskać efekt wspomagający całą drużynę. Zmniejszyliśmy koszt oraz statystyki otrzymywane przez osobę posiadającą przedmiot, aby obniżyć cenę przedmiotu, nie zmniejszając przydatności dla drużyny.

    • Koszt połączenia zmniejszono z 670 do 520 sztuk złota (całkowity koszt zmniejszono z 2000 do 1850).
    • Zdrowie zmniejszono z 400 do 300 pkt.

 

  • Huragan Runaana
    • Zasięg trafienia drugiego celu zwiększono z 300 do 375.
    • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Huragan mógł uderzyć w niewidzialnych przeciwników.

 

  • Blask
    • Koszt połączenia zmniejszono z 425 do 365 sztuk złota (całkowity koszt zmniejszono z 1260 do 1200).

 

  • Moc Trójcy
    • Koszt połączenia zmniejszono z 3903 do 3843 sztuk złota.

 

  • Zmora Licza
    • Koszt połączenia zwiększono z 880 do 940 sztuk złota (koszt ogólny bez zmian).

 

  • Lodowa Rękawica

    Zauważyliśmy, że bohaterowie, którzy kupują Lodową Rękawicę walczą głównie na pierwszej linii i skupiają się na przetrwaniu, a nie atakowaniu za pomocą mocy umiejętności. Zmieniliśmy statystyki Lodowej Rękawicy, aby przystosować ją do tego stylu gry.

    • Koszt połączenia zwiększono z 640 do 700 sztuk złota (koszt ogólny bez zmian).
    • Zwiększono pancerz z 60 do 70.
    • Moc umiejętności zmniejszono z 40 do 30 pkt.

 

  • Krwiożercza Hydra
    • Koszt połączenia zmniejszono z 400 do 200 sztuk złota (całkowity koszt zmniejszono z 3500 do 3300).
    • Zwiększono kradzież życia z 10% do 12%.

 

  • Zefir
    • Zmieniono przepis: Żądełko + Kilof + 725 sztuk złota = 2850 sztuk złota (koszt ogólny bez zmian).
    • Obrażenia od ataku zwiększono z 20 do 25 pkt.

 

  • Zbroja Strażnika
    • Obniżenie prędkości ataku zmniejszono z 20% do 15%.


 

  • Omen Randuina
    • Obniżenie prędkości ataku zmniejszono z 20% do 15%.

 

  • Naramienniki Poszukiwacza
    • Moc umiejętności zmniejszono z 25 do 20 pkt.

Runy

Kontynuując nasze starania z patcha 3.02 mające na celu standaryzację skrócenia czasu odnowienia, lekko wzmocniliśmy runy skracające czas odnowienia, aby dawały mniej dziwaczne statystyki. Przykładowo, dziewięć Glifów Skalowania Skrócenia czasu Odnowienia trzeciego kręgu wcześniej dawało 8,62% skrócenia czasu odnowienia na poziomie 18, a teraz daje równe 10%.

  • Runy skrócenia czasu odnowienia (zwykłe i skalujące) zostały wzmocnione na wszystkich kręgach (zwiększenie od 2 do 35%).

Tryb Obserwatora

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że tryb obserwatora przestawał działać, gdy użyto komend czatu (np. /joke, /taunt)

Tryb ograniczonego czatu

W celu zachęcenia graczy do poprawy zachowania oraz ochrony innych przed nieprzyjemnościami, wprowadziliśmy nową funkcję, która ogranicza możliwość korzystania z czatu w grze przez źle zachowujących się graczy.

  • Niektórzy gracze (namierzeni przez Trybunał oraz pracowników pomocy) będą mogli wysłać określoną liczbę wiadomości na czacie i będą mieli ograniczony dostęp do czatu [Ogólnego].
  • Tacy gracze, którym uda się ukończyć mecze z systemu dobierania przeciwników, otrzymają ponowny dostęp do czatu.

Ogólne

 

  • Sprawdzenie gotowości nie cofa już graczy do ekranu początkowego PvP.Net.
  • Opcja losowego wyboru bohatera została przeniesiona na samą górę listy bohaterów.
  • Powiadomienia z czatu w prawym dolnym rogu klienta pojawiają się dopiero, gdy gracz zamknie powiadomienie o braku aktywności.
  • Boty z Treningu Bojowego nie będą już kupowały niedostępnych przedmiotów.
  • Smok, Baron, wieże i inhibitory pokazują teraz asysty.
[/tab] [tab]

Elise

Elise has been rewarded too well for playing safely, so we shifted some of her power to her spider form to increase the reward for taking risks.

  • Neurotoxin
    • Cast range reduced to 625 from 650
    • Damage reduced to 40/80/120/160/200 from 50/95/140/185/230
  • Venomous Bite
    • Damage increased to 60/110/160/210/260 from 50/95/140/185/230

Janna

  • Howling Gale
    • Fixed a bug where the knockup duration was not increasing based on charge time
    • Knockup duration when fully charged increased to 1 second from 0.75 seconds

Jarvan IV

Jarvan has been bringing too much utility to his team, so we’ve removed the armor component of Demacian Standard’s aura.

  • Golden Aegis
    • Shield amount per nearby enemy champion increased to 20/30/40/50/60 from 20/25/30/35/40
    • Mana cost reduced to 45/50/55/60/65 from 65
  • Demacian Standard
    • Active no longer grants bonus Armor

Nami

  • Tidecaller’s Blessing
    • Added new visual effects to better communicate the amount of charges left
    • Duration increased to 6 seconds from 5

Singed

Singed is intended to be incredibly durable and to gradually burn down his opponents in team fights. By making disables more effective against him and reducing his initial burst damage, Singed’s opponents now have more time and ways to deal with him in these situations.

  • Fling
    • Damage reduced to 80/125/170/215/260 from 100/150/200/250/300
    • Ability Power ratio reduced to 0.75 from 1.0
  • Insanity Potion
    • No longer reduces the duration of disables

Taric

Last patch’s changes opened up different playstyles for Taric but did not effectively address his power level. These changes reduce Taric’s lane dominance by lowering his burst damage and forcing him to make more tradeoffs when choosing which spells to level up.

  • Shatter
    • Damage reduced to 50/90/130/170/210 from 60/105/150/190/240
    • Armor damage ratio reduced to 20% from 30%
  • Dazzle
    • Stun duration adjusted to 1.2/1.3/1.4/1.5/1.6 seconds from 1.5 at all ranks

Items

  • Blade of the Ruined King – Hotfixed 3/5
    • Attack Damage reduced to 25 from 30
    • Combine cost increased to 1000 gold from 650 (total cost increased to 3200 gold from 2850)
    • Maximum damage dealt to minions and monsters reduced to 60 from 90
    • Active heal amount is now reduced by the target’s Armor
  • Aegis of the Legion
    • Aura grants an additional 50% Health Regen, Armor and Magic Resist for minions
  • Runic Bulwark
    • Combine cost reduced to 400 gold from 650 (total cost reduced to 2950 gold from 3200)
    • Health reduced to 300 from 400
    • Magic Resist aura reduced to 25 from 30
    • Aura grants an additional 50% Health Regen, Armor and Magic Resist for minions
  • Locket of the Iron Solari

    Locket of the Iron Solari is mainly picked up by junglers and supports, roles that most frequently earn less gold than others, for the team-wide active. We’ve reduced both the cost and personal stats on the item to lessen its gold impact while preserving its team utility.

    • Combine cost reduced to 520 gold from 670 (total cost reduced to 1850 gold from 2000)
    • Health reduced to 300 from 400
  • Runaan’s Hurricane
    • Secondary target radius increased to 375 from 300
    • Fixed a bug where Hurricane could target invisible enemies
  • Sheen
    • Combine cost reduced to 365 gold from 425 (total cost reduced to 1200 gold from 1260)
  • Trinity Force
    • Total cost reduced to 3843 gold from 3903 gold
  • Lich Bane
    • Combine cost increased to 940 gold from 880 (total cost unchanged)
  • Iceborn Gauntlet

    We’ve noticed that, in general, champions who buy Iceborn Gauntlet are front-line champions with more emphasis on surviving than dealing AP burst damage. We’ve adjusted Iceborn Gauntlet’s stats to accommodate this play case.

    • Combine cost increased to 700 gold from 640 (total cost unchanged)
    • Armor increased to 70 from 60
    • Ability Power reduced to 30 from 40
  • Ravenous Hydra
    • Combine cost reduced to 200 gold from 400 (total cost reduced to 3300 gold from 3500)
    • Life Steal increased to 12% from 10%
  • Zephyr
    • Recipe changed: Stinger + Pickaxe + 725 gold = 2850 gold (total cost unchanged)
    • Attack Damage increased to 25 from 20
  • Warden’s Mail
    • Attack Speed reduction reduced to 15% from 20%
  • Randuin’s Omen
    • Attack Speed reduction reduced to 15% from 20%
  • Seeker’s Armguard
    • Ability Power reduced to 20 from 25

Runes

Continuing our efforts from Patch 3.02 to standardize cooldown reduction, we’ve slightly buffed Cooldown Reduction runes to provide less awkward stat amounts. For example, nine Tier-3 Scaling Glyphs of Cooldown Reduction previously provided 8.62% cooldown reduction at level 18, but will now provide an even 10%.

  • Cooldown Reduction and Cooldown Reduction per Level runes have been increased at all Tiers (varying from 2-35% increase)

Spectator Mode

  • Fixed a bug that would cause the spectator client to crash when using chat commands (ex: /joke, /taunt)

Restricted Chat Mode

In an effort to encourage active reform and shield players from toxicity, we’ve implemented a new account restriction that limits in-game chat for toxic players.

  • Certain players (identified by Tribunal and by Player Support) will have a limited number of in-game messages available and limited access to [All] Chat.
  • Restricted players that successfully complete matchmade games will earn their chat privileges back.

General

  • Ready checks no longer return players to the PvP.Net landing page
  • “Random” has been moved to the top of champion select
  • Chat notifications in the bottom right-hand corner of the client now wait to appear until players have closed the AFK popup dialogue first
  • Battle Training bots no longer acquire unavailable items
  • Dragon, Baron, Towers and Inhibitors now show assists
[/tab] [/tabs]
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.