Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Krąg Pretendenta, a zakończenie sezonu trzeciego

Przytaczamy Wam przetłumaczoną wypowiedź Socratesa nt. zarzutów związanych w Challengerem oraz wykorzystaniem immunitetu przez graczy do oszukiwania systemu.

Jak wielu z was zauważyło, gracze z najwyższych szczebli rankingowych doświadczyli pewnych problemów z kręgiem Pretendenta pod koniec sezonu. Mimo starannego podejścia i szeregu dyskusji na jego temat, okazało się, że zarówno my, jak i system rankingowy nie spełniliśmy oczekiwań. W oparciu o Wasze opinie postaramy się poprawić sytuację, jednakże najpierw chcielibyśmy wyjaśnić Wam nasze pierwotne założenia oraz przedstawić, gdzie, naszym zdaniem, system zawiódł:

Immunitet

Immunitet jest głównym winowajcą problemów związanych z kręgiem Pretendenta. Naszym zamiarem było ofiarowanie wszystkim możliwości zdobycia Challengera, ale również wywarcie presji na utrzymanie się w nim. Immunitet miał dać graczom wystarczająco dużo czasu na zbudowanie puli LP, tak, aby nie zostali po chwili zrzuceni z powrotem do Diamentu 1. Wygranie serii promocyjnej przeciwko najlepszym graczom w regionie, a potem konieczność natychmiastowego rozpoczęcia wspinania się w tabeli (aby zaraz nie zostać zdegradowanym) to trochę za dużo. Całkowity brak immunitetu nie jest również dobrą opcją, ponieważ powodowałby niesprawiedliwą przewagę osób ze szczytu rankingu. Podczas trwania sezonu niewielu graczy doceniło fakt, że po osiągnięciu sukcesu mogli przez chwilę odetchnąć; nadciągający koniec sezonu całkowicie zmienił postać rzeczy. Otworzył szansę dla ludzi, którzy czekali, aby trafić do kręgu w odpowiednim momencie – by wykorzystać immunitet w celu spokojnego spędzenia tych kilku ostatnich dni do końca sezonu. Co innego dostać się do kręgu Pretendenta oraz utrzymać się w nim przez dłuższy czas, a co innego wykorzystać system i pozostać bezkonkurencyjnym w czasie największej presji. Jest to niesportowe zachowanie, którego nie chcemy widzieć na najwyższym szczeblu rankingowym.

Dążenie do kręgu Pretendenta

Wspinanie się w tabeli rankingowej grając w Diamencie I, kiedy to za wygraną dostajemy śmieszny 1 punkt (bądź nawet 0), jest absurdalne. Jak to widzimy? Gracz ciągle nieznacznie zbliża się ku swojej promocji do Pretendenta, ale zmniejszenie tempa zdobywania punktów sprawia, że czuje się on zniechęcony i przestaje zdobywać jakąkolwiek satysfakcję z grania. Przyczyną takiego rozwiązania jest tylko 50 miejsc w kręgu. Miejsca te przeznaczone są tylko i wyłącznie dla 50 najlepszych. Więc jeśli ktoś jest tak dobry, jak najlepsza pięćdziesiątka, ale nie zdobył jeszcze należnego mu miejsca, to system musi trzymać go z dala od kręgu Pretendenta dopóki nie udowodni, że faktycznie na niego zasługuje. Mieliśmy do wyboru postawienie na jasną sytuację graczy znajdujących się w przedsionku najwyższego kręgu lub wybranie do Challengera 50 faktycznie najlepszych graczy. Stawiając na dokładność systemu musieliśmy poświęcić dokładność wskaźników.

Niesłużenie zdobyte odznaki

Promocja z Diamentu I do kręgu Pretendenta jest możliwa tylko wtedy, gdy gracz posiada większe MMR od najsłabszej osoby bez immunitetu, jednocześnie znajdującej się w kręgu. Kiedy najsłabszy Pretendent wraca do Diamentu I, kolejna osoba w rankingu musi przewyższyć swoim MMR drugą najgorszą osobę bez immunitetu znajdującą się w kręgu, aby dostać się do kręgu Pretendenta. Kiedy koniec sezonu się zbliża, a konkurencja jest wzmożona, poziom trudności stale wzrasta. Chcielibyśmy podkreślić, że osoby które już raz dostały się do kręgu Pretendenta zasłużyły na niego, ale system w takim przypadku zawiódł. Nikt nie wiedział, kiedy należy się czuć bezpiecznym, dlaczego niektóre osoby zostały zdegradowane. Nikt nie wiedział też, jak blisko ponownego zakwalifikowania się znajduje. Jest to dla nas poważne niedociągnięcie. Postrzeganie systemu jako dokładnego jest tak samo ważne jak to, żeby system naprawdę był dokładny, a to coś, co najszybciej będziemy musieli poprawić.

Poprawki

Podstawowym problemem kręgu Pretendenta jest fakt, że powinien on stanowić absolutny szczyt rozgrywek w każdej kolejce rankingowej. System załamał się pod koniec sezonu, więc mamy zamiar rozdać nagrody bazując na porównywaniu MMR.

Przede wszystkim do 50 graczy/zespołów o najwyższym rankingu MMR w każdej kolejce (niezależnie od pozycji w systemie ligowym) trafią nagrody, które otrzymali gracze z Challengera. Powiększy to liczbę uhonorowanych o 10-20 drużyn/graczy.

Po drugie, mamy zamiar podjąć decyzję dotyczącą immunitetu w kręgu Pretendenta. Oczywiście immunitet jest problemem tylko, gdy zbliża się koniec sezonu, ale nadal chcielibyśmy w tym okresie ustalić pewien czas nietykalności dla osób, które dopiero osiągnęły Pretendenta – zmiany są obecnie opracowywane i niebawem zostaną przedstawione społeczności.

Po trzecie, mamy zamiar spojrzeć na ludzi pełniących rdzeń kręgu Pretendenta; chcemy upewnić się, że cały czas dążą do perfekcji. Na najwyższym poziomie gry konkurencja jest bardzo duża, a obecny system nie odzwierciedla faktycznych umiejętności graczy. Mamy kilka pomysłów, które powinny rozwiązać ten problem, ale są one dopiero w fazie przygotowania. W międzyczasie spodziewajcie się dodatkowych zmian w Ligach, w tym zwiększenia zdobywanych LP w Diamencie I oraz kilku innych ulepszeń.

Niesportowe zachowania

Jesteśmy w trakcie badań takich przypadków jak ELO boosting, sprzedawanie drużyn czy celowe przegrywanie gier, kiedy ktoś w drużynie jest w trakcie serii. Będziemy działać jedynie w przypadku niezbitych dowodów, ale możemy obiecać, że gracze, którzy nadużywali systemu, niedługo poznają tego konsekwencje.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.