W związku z ogromnymi zmianami na dolnej linii w przedsezonie sezonu czwartego ponownie startujemy z serią Kompozycje Bot Lane w której opisujemy skuteczne połączenia na dolną linię. Piszemy nie tylko jak grać danymi postaciami, ale też jak grać przeciwko danemu połączeniu. Zapraszamy do pierwszego wpisu z odnowionej serii, gdzie porozmawiamy o Jinx i Taricu.
Bij, zabij, oczaruj – czyli wspaniałe połączenie Jinx + Taric we własnych osobach.
Najlepsza w: early/mid game
Brać przeciwko: farm lane’om
Kontrować: poke lanem





- Ogromny potencjał do zdobycia killa
- Dobry snowball
- Spore możliwości obrony AD Carry
- Niesamowite (i bezpieczne) niszczenie wież
- Dobra kompozycja w teamfightach
- Zdolność do zburstowania kogokolwiek i kiedykolwiek
- Świetna podczas tower divów
Globalne ulti
Wady:
- Brak mechanizmów repozycjonowania (przed uaktywnieniem
pasywu Jinx)
- Ciężko wrócić do gry po zdobyciu znacznej przewagi przez przeciwników
- Wrażliwi na ganki postaci repozycjonujących (Naut, Lee Sin po szóstym, Blitz)
- Słabi na linii 2v1 przeciwko tankowatym postaciom (są lepsze wybory)
Kontrola krzaków będzie wyjątkowo istotną rzeczą, dlatego należy uzyskać kontrolę chociażby nad jednym z krzaków na linii i utrzymywać linię w miejscu, które umożliwi nam zaatakowanie z tegoż krzaku. Gdy tylko zdobędziemy drugi lub trzeci level starajmy się natychmiast wykorzystać przewagę i nagle wejść w przeciwników. Nie zapominajmy przy tym, że na początkowych poziomach miniony zadają spore obrażenia i należy się wystrzegać bicia w dużych falach. Dlatego też atak należy odpowiednio wcześnie zaplanować i przygotować się do niego poprzez spushowanie minionów przeciwnika. Taric jest tutaj inicjatorem i jego główną rolą jest zaaplikowanie stuna oraz debuffa z
W + jedno lub dwukrotne uderzenie atakiem ulepszonym
pasywem. Jinx powinna podążyć dołączając do comba swoje
W, które powinno zadać wystarczające obrażenia, a do tego spowolnić przeciwnika. W zależności od mobilności przeciwnika można także rozważyć wzięcie
E i dodatkowe utrzymanie przeciwnika w miejscu.
Podczas teamfightów role obu championów są raczej klasyczne – Jinx ma służyć do zadawania stałych i wysokich obrażeń (najlepiej skupić się na burście jednego celu aby zyskać proc pasywa), a Taric skupi się na utrzymywaniu aur dla drużyny oraz stunowaniu celów, które zbytnio zbliżą się do najcenniejszych postaci w drużynie (w większości będzie to Jinx). Pamiętajmy, że kluczowym momentem będzie zdobycie pierwszego killa/asysty przez Jinx – od tego momentu jej mobilność powinna być wystarczająca aby poruszać się po polu walki i czyścić pozostałości teamfightu. Jednakże do momentu uaktywnienia pasywu jest ona narażona w szczególności na przeciwnych bruiserów wyposażonych w mechanizmy szybkiego zmniejszenia dystansu (np.
skok Jaxa).
Linia ta traci większość swojego potencjału jeśli zmusimy Jinx do maxowania Q. Można dokonać tego na kilka sposobów. Jednym ze skuteczniejszych będzie ciągłe obijanie Jinx skillshotami (np. Ezreal + Nidalee) – zmusi ją to do defensywnej gry i trzymania się na odległość (co wymusza maxowanie Q). Kolejna metoda to camp junglera – dzięki niemu Jinx także zostanie zmuszona do defensywnej gry, co bezpośrednio przełoży się na zniwelowanie większości zalet linii podczas wczesnych faz gry. Połączenie Taric+Jinx w dużej mierze opiera się na zadawaniu fizycznych obrażeń i zmniejszaniu pancerza przeciwnika, dlatego zakup pancerza przez bruiserów może być dobrym rozwiązaniem (idealną kontrą jest … Taric ze względu na aurę pancerza, ale z oczywistych względów na rankedach nie dane będzie nam go wybrać).