Niesamowicie mocne early game połączenie – dysponują jednym z najmocniejszych burstów w grze dodatkowo dysponując potężnymi zdolnościami inicjacji w mid-late game. Dzięki postawieniu na bocie Gravesa i Blitzcranka możesz być spokojny o dolną aleję i skupić uwagę junglera w innych miejscach mapy. Ogromny burst jakim dysponuje to połączenie sprawia, że nawet w końcowych etapach gry są w stanie w sekundy zmeltować każdego przeciwnika
Krótka ściągawka
Typ linii: kill lane
Najlepsza w: early game
Brać przeciwko: sustain linii
Kontrować: poke lane
Plusy:
- Niesamowity burst
- Skill repozycjonujący u Ad Carry
- Potęga w early
- Duże możliwości zdobywania wczesnych killi
- Spora ilość CC
- Jeden grab może przesądzić o losach całej rozgrywki
- Przeciwny support musi wydawać większą ilość złota na kontrolę krzaków liniowych
Minusy:
- Odrobinę słabną w late
- Blitz jest bardzo podatny na poke
- Manożerni (szczególnie Blitzcrank)
- Mały zasięg

Jak grać
Podczas early game’u najważniejsza będzie współpraca pomiędzy formacją: należy pamiętać, że Graves już od pierwszego levelu zadaje tons of dmg – w związku z tym trzeba umiejętnie wykorzystywać jego skille, aby umożliwić Blitzowi trafienie graba. W zasadzie bardzo częstą sytuacją jest, że to ad carry będzie umożliwiał nam trafienie grabem – dzięki swojemu pozycjonowaniu może odpowiednio wpływać na przeciwnika i kierować go w konkretne miejsce. Early game zależeć więc będzie od jednego trafionego graba – jeśli uda nam się chwycić i przytrzymać AD Carry powinniśmy bezproblemowo wygrać linię.
Teamfighty w dużej mierze zależą od kompozycji całego teamu – aczkolwiek pamiętajmy, że to my musimy inicjować teamfighty i starać się złapać przeciwnika out of position. Jeden udany grab może wygrać nam grę, więc nie wahajmy się czekać na właściwą okazję i ćwiczmy refleks, który umożliwi nam jej wykorzystanie.
Jak grać przeciwko
Najważniejsza rzecz: nie daj się złapać Blitzcrankowi. Wbrew pozorom większy problem jest z trafianiem grabów niż z ich unikaniem – dlatego wykorzystuj to, staraj się baitować przeciwnika, aby niepotrzebnie wypruwał się z many (tym bardziej, że Q Blitza jest teraz naprawdę kosztowne – zżera połowę startowej many). Cała gra to w zasadzie niedopuszczanie do sytuacji, w której Blitz i spółka są w stanie zburstować do zera złapaną osobę – stackuj więc Warmogi, póki jeszcze jest to opłacalne.