Klasyczny klient zostaje dziś oficjalnie wycofany.
Nadszedł moment, w którym musimy rozstać się z łączącą nas z przeszłością technologią, abyśmy mogli otworzyć się na przyszłość. Nic się nie martwcie — klasyczny klient udał się w spokojne, szczęśliwe miejsce na niebie, gdzie dołączy do innych uroczych acz przestarzałych programów. Z całego serca dziękujemy mu za lata oddanej służby. Na zawsze pozostanie w naszej pamięci.
A z innej bajki: mamy dwie naprawdę duże aktualizacje, które powinny wyjść naprzeciw
obawom graczy związanym z nowym klientem.
PO PIERWSZE nareszcie ustaliliśmy datę powrotu narzędzia kreatora zestawów przedmiotów. Obecnie zamierzamy wprowadzić tę funkcję (która umożliwi wam edytowanie zestawów przedmiotów w kliencie bez używania narzędzi zewnętrznych) na serwer testowy wraz patchem 7.10. Jeśli nie wystąpią żadne problemy, kreator trafi na serwery główne niedługo później. Jeśli wydarzy się cokolwiek, co bardziej opóźni publikację narzędzia, powiadomimy was o tym w opisie patcha. Więcej szczegółów znajdziecie w sesji pytań i odpowiedzi poniżej.
PO DRUGIE począwszy od patcha 7.9, nareszcie będziecie mogli zaczynać nowe rozmowy na ekranie wyboru bohaterów i widzieć, którzy z waszych znajomych są on-line. Będzie to możliwe w module czatu w prawym dolnym rogu ekranu.
Zebraliśmy najczęściej zadawane pytania, by rozwiać wasze wątpliwości:
P: Czemu tyle hałasu o tego nowego klienta?
O: Zaktualizowany klient został zbudowany od zera i wykorzystuje nowszą technologię, która pozwala nam szybciej rozwijać jego funkcje. Najważniejsze jest to, że daje League mocne fundamenty, na których gra może opierać się przez wiele lat — ponieważ zamierzamy wspierać League przez DŁUGI czas. Od czasu rozpoczęcia otwartej bety wprowadziliśmy już do zaktualizowanego klienta dwie nowe, duże funkcje: narzędzie treningowe i powtórki.
Pojawiło się także sporo usprawnień:
- Możliwość odpięcia okna wiadomości, przesuwania go, gdziekolwiek chcecie, i swobodnego zmieniania jego wielkości.
- Opcja automatycznego ukrywania znajomych, którzy używają urządzeń mobilnych lub są off-line.
- Możliwość układania przez przeciąganie i upuszczanie stron na runy i ze specjalizacjami.
- Przypisanie wszystkich 9 run jednocześnie kliknięciem z wciśniętym klawiszem Shift.
- Możliwość zmieniania ustawień gry z poziomu klienta.
- Większa kontrola nad regulacją ustawień dźwięku niż w kliencie klasycznym.
Praca nad klientem nie jest jeszcze skończona. Intensywnie pracujemy nad wydajnością i poprawą stabilności, a także nad nowymi funkcjami. Gdy będziemy pewni, że nowy klient zapewnia lepsze doznania niż klasyczny, udostępnimy go wszystkim graczom.
Zajrzyjcie do naszej poprzedniej aktualizacji dotyczącej bety, aby dowiedzieć się, dlaczego zastępujemy klienta klasycznego i jakie mamy plany na przyszłość związane z wprowadzeniem nowego klienta.
P: Jest kilka rzeczy, które nie podobają mi się w nowym kliencie. Dlaczego wymieniacie klienta właśnie teraz?
Sporo mówiliśmy o powodach wymiany tutaj.
Wersja krótka: utrzymywanie dwóch klientów wiąże się z ogromnymi kosztami rozwojowymi. Wycofanie klasycznego klienta pozwoli Riot ruszyć pełną parą z pracami nad funkcjami nowego klienta. Dopóki nie zastąpimy klasycznego klienta, takie rzeczy jak 10 banów po prostu się nie pojawią (albo musielibyśmy je opracowywać dwukrotnie).
Wciskalibyśmy wam kit, mówiąc, że jesteśmy przekonani o tym, iż nowy klient jest w 100% doskonały. Nie jest. W ciągu całego procesu prac słuchaliśmy skarg oraz uwag graczy i zamierzamy nadal ulepszać nowego klienta po wycofaniu klasycznego.
Oto kilka opinii, które usłyszeliśmy od graczy i które będziemy mieli na uwadze podczas dalszych prac:
– Aktualny projekt menu rozwijanych wymaga więcej kliknięć (i przewijania) podczas edycji specjalizacji w porównaniu z klasycznym klientem. Pomyślimy, jak rozwiązać problemy z interfejsem, które to powodują.
– Moduł czatu zasłania ważne części klienta, włącznie z przyciskiem „potwierdzenia”, który pozwala graczom przejść do gry. Można to rozwiązać, odpinając moduł czatu i przesuwając go, gdziekolwiek gracz chce, ale zapewne da się tu wprowadzić dalsze ulepszenia.
– Gracze są zmuszeni czekać z wyborem skórki do zakończenia etapu wybierania bohaterów. Tak nie było w klasycznym kliencie.
– Wyszukiwanie bohaterów można ulepszyć na kilka sposobów, by pozwolić graczom dowolnie sortować listę.
– Na profilu brakuje wielu „statystyk karierowych”, które były dostępne w klasycznym kliencie. Mamy zamiar przywrócić większą liczbę statystyk do klienta w trakcie nadchodzącej pracy nad stroną profilu.
– Graczom nie podoba się brak możliwości zamknięcia lub zminimalizowania listy znajomych. Prawdopodobnie można to rozwiązać, pozwalając graczom na zakrycie tego obszaru przez inną zawartość.
– Licznik „pierwszego zwycięstwa dnia” powinien pokazywać odliczanie z dokładnością do minuty lub sekundy zamiast godziny.
Zauważyliśmy te uwagi (a także inne) i traktujemy je bardzo poważnie. Chociaż nie zdołamy rozwiązać tych problemów przed wycofaniem klasycznego klienta, będziemy nadal ulepszać nowego klienta i weźmiemy pod uwagę te komentarze.
P: Kto został objęty aktualizacją?
O: Wszyscy. Jeśli nie zaktualizowaliście swojego klasycznego klienta, przy następnym uruchomieniu League of Legends zobaczycie nowy ekran z informacją o procesie aktualizacji. Po ukończeniu procesu aktualizacji, gdy klikniecie „URUCHOM”, uruchomicie nowego klienta.
Jeśli już zaktualizowaliście klienta, ale używaliście opcji „Uruchamianie klasycznego klienta” w nowym kliencie, usunęliśmy ten odnośnik razem z klasycznym klientem.
P: Czy będzie można wrócić do korzystania z klasycznego klienta?
O: Nie. Celem wprowadzenia nowego klienta jest zastąpienie klienta klasycznego. Aby dowiedzieć się więcej, dlaczego zastępujemy klienta klasycznego, zajrzyjcie tutaj.
P: Wypróbowałem wcześniej klienta i miał za duże opóźnienia / był za wolny. Dlaczego miałbym próbować znowu?
O: Wydajność i stabilność znacznie się poprawiły od początku roku. Ponadto wprowadziliśmy tryb niskich wymagań, który automatycznie wykrywa specyfikacje waszego sprzętu i domyślnie wybiera zalecane ustawienia, by zapewnić płynną grę. Jeśli mieliście problemy wcześniej, jesteśmy pewni, że po naszym najnowszym patchu wasze doznania się poprawią.
Jednakże zdajemy sobie sprawę, że na niektórych komputerach występują problemy z
płynnym działaniem nowego klienta League. Jeśli dotyczy cię ten problem, wyślij zgłoszenie
do Wsparcia Gracza z następującymi informacjami:
- Dxdiag (wytyczne znajdziecie tutaj)
- PassMark CPU Score (poniżej zobaczysz, jak można uzyskać przydatne
- wyniki testów; powinno to zająć góra 10 minut):
- Kliknij tutaj, aby pobrać plik .exe: http://www.passmark.com/ftp/petst.exe
- Zainstaluj i uruchom tę aplikację.
- Gdy ujrzysz komunikat, kliknij „Kontynuuj”, aby skorzystać z 30-dniowego
- darmowego okresu próbnego.
- Po uruchomieniu aplikacji kliknij „Run” pod napisem „CPU MARK” (żółty
- kwadrat).
- Lista procesów
- Opis okoliczności, w jakich wydajność jest najgorsza.
- (Opcjonalnie) Graficzna dokumentacja problemu (OBS, film na Youtubie itp.).
P: Podobały mi się zestawy przedmiotów — dlaczego w nowym kliencie nie ma jeszcze narzędzia kreatora zestawów przedmiotów?
O: Początkowo ze względu na niskie zainteresowanie korzystaniem z zestawów przedmiotów nie planowaliśmy jego przywrócenia w nowym kliencie i skupiliśmy się na rozwoju innych obszarów. Jednak dostaliśmy wiele komentarzy i przemyśleliśmy naszą decyzję. Praca nad narzędziem kreatora zestawu przedmiotów jest już w toku i zamierzamy udostępnić tę funkcję na serwerze testowym wraz z patchem 7.10. Opóźnienie może się zwiększyć — produkcja gier jest dość nieprzewidywalna — ale jeśli tak się stanie, będziemy was informować.
W międzyczasie wciąż w pełni obsługujemy zestawy przedmiotów w grze (nie stracicie swoich istniejących zestawów przedmiotów, gdy zaktualizujecie klienta).
P: Chcę podzielić się pewną opinią. Jak mogę ją wysłać do Riot?
O: Są dwa sposoby, za pomocą których możecie dzielić się z nami swoimi komentarzami:
Jeśli natraficie na problemy techniczne/błąd, użyjcie ikony w prawym dolnym rogu klienta, aby wysłać zgłoszenie o błędzie.
P: Co dalej?
O: Będziemy kontynuować udostępnianie zaktualizowanego klienta w kolejnych regionach, stale pracując nad nowymi funkcjami i ulepszeniami.