Każdy z nas na pewno zetknął się z ideą kitingu, który jest wyjątkowo denerwujący dla graczy – dostają oni obrażenia bez możliwości odpowiedniej na nie odpowiedzi. Kiting może również oznaczać brak zadawania obrażeń i tzw. “chasowanie” co za tym idzie podjudzanie przeciwników do pogoni za pewnym graczem.
Ogólne pojęcie kitingu obejmuje sytuacje, w których gracz A atakuje gracza B, wykorzystując swój zasięg oraz umiejętności, podczas tych czynności gracz B nie ma możliwości dogonienia swojego oprawcy i przysłowiowego „oddania mu”.
Aby lepiej to zobrazować rozważmy sobie taką sytuację: załóżmy, że na midzie jest Ashe i Udyr. Ashe poprzez dystans oraz slowa z Q co jakiś czas sukcesywnie uderza Udyra, gdy ten zacznie szarżować, Ashe spokojnie się cofa. Kiedy ten odpuści, lodowa królowa dalej może swobodnie pozwolić sobie na osłabianie druida.
Przykładowe filmiki prezentujące przykłady zastosowania kite’ingu:
Jak to się przenosi na gameplay? Otóż jest to doskonały sposób osłabiania drużyny przeciwnej, gdy paru graczy będzie dostatecznie osłabionych można urządzić team fight i go bezpiecznie wygrać. Bardzo dobrze sprawdza się również przymuszenie drużyny przeciwnej do pogoni za jedną osobą co pozwala zyskać przewagę i wybijać po kolei każdego wroga. Jest to sztuczka, którą z pewnością szybko muszą sobie przyswoić ad carry – będzie im ona często niezbędna do przeżycia. Ważne jest przyswojenie sobie tez komendy “Attack move” (a najlepiej przypisanie jej pod klawisz A). Jeśli nie wiesz co to dokładnie jest attack move nie martw się – już wkrótce umieścimy artykuł na ten temat,
Podczas prób kite’owania pamiętaj o jednym: im przeciwnik gra lepiej tym trudniej będzie Ci go wykite’ować, dlatego będziesz musiał używać swojego refleksu do granic możliwości (przypominamy, że w tym wpisie umieściliśmy gry pomocne przy poprawianiu swojego refleksu).