Przedstawienie postaci
Mówią, że piorun nie uderza w to samo miejsce dwa razy. Aczkolwiek w przypadku Kennena, jego efektywność pochodzi z jego umiejętności do atakowania nie jednego miejsca, lecz trzech. W tym roku na Mistrzostwach Świata League of Legends, Kennen niespodziewanie był wybierany w trzech rolach: bohaterowi górnej alei, wsparcia i nawet AD carry. Doprowadziło to do tego, że stał się on niezwykle potężnym uniwersalnym wyborem, często frustrującym przeciwników podczas fazy wyborów i banów. Jest on teraz grywaną postacią, na tych mistrzostwach grano nim 13 razy, a zbanowano go czterokrotnie.
Czym jest uniwersalny bohater i dlaczego jest to takie ważne?
W League of Legends postać uniwersalna to taka, która może być grana na wielu pozycjach. Patrząc wstecz, uniwersalni bohaterowie są dość rzadckim przypadkiem, gdyż większość postaci mają przypisaną rolę, w której sprawdzają się o wiele lepiej. Zazwyczaj flex picki są grane głównie na dwóch rolach, jak Nautilus widywany w obecnym sezonie zarówno na supporcie oraz na górnej alei. Jednakże nawet wśród bohaterów uniwersalnych możliwość gry na trzech pozycjach jest wyjątkowo rzadka, co czyni postaci jak
Kennen bardzo cennymi na profesjonalnej scenie.
Na najwyższym poziomie gry, faza picków i banów może pozwolić drużynom wygrać gry jeszcze przed dołączeniem na Summoner’s Rift. Etap ten jest więc najważniejszy, w wyniku czego zespoły zatrudniają trenerów, by ułatwić ważny pierwszy krok otwierający grę. Gracze mogą zablokować bohaterów, którymi nie chcą, aby zagrał ich przeciwnik i następnie zdecydować się na wybór swoich własnych postaci. Często próbują zaczekać i zobaczyć na co zdecyduje się oponent, po czym skontrować go. To jest właśnie powodem tego, że flex picki są tak powszechne; jeśli taki bohater został wybrany na początku fazy picków i banów to przeciwnik nadal nie ma pojęcia jaką rolę będzie pełnił, skontrowanie tego jest bardzo trudne. W rzeczywistości zespół, który zdecydował się na uniwersalną postać może nawet zmienić swoje początkowe plany, gdy zobaczą picki przeciwników, a następnie zdecydować się czy potrzebują innej kompozycji.
Najlepszym przykładem takich gier był mecz KOO Tigers kontra CLG, czyli gra z czwartego dnia Mistrzostw Świata. KOO wybrało Kennena w drugiej rotacji i CLG myślało, że będzie on grany na supporcie przez Gorillę. W rezultacie zdecydowali się na Blitzcranka do łapania
Ashe, która należała do KOO, gdyż myśleli, że Kennen będzie pełnił rolę wsparcia i nie da rady ochronić swojego strzelca; KOO wybrało wtedy
Morganę jako swojego supporta, by skontrować Blitzcranka dzięki
Mrocznej Tarczy. W późniejszych grach widzieliśmy Kennena granego na górnej alei i nawet jako ADC.
https://www.youtube.com/watch?v=8R6HZx8yUGE
Kennen na górnej alei
Top lane to rola, z którą Kennen związany był w przeszłości. Aczkolwiek, jak na ironię, na tym turnieju był on mało widziany na tej pozycji, grany tam tylko w fazie grupowej przez Smeba i Ziva z AHQ oraz w pierwszej grze półfinałów, gdy kierował nim Soaz. Jest to po części spowodowane tym, że wielu graczy lubi go bardziej w roli supporta, a także tym, że przez cały sezon meta panująca na górnej alei była uznawana za niekorzystną dla niego. Jednakże Kennen grany na topie oferuje mocny poke i silne walki drużynowe w późnych etapach gry, głównie dzięki swoi ogłuszeniom i ogólnej użyteczności. Jego poke umożliwia mu stosunkowo łatwą fazę linii przeciwko niektórym bohaterom atakującym w zwarciu. Ogółem jednak jego słabości często sprawiają, że ciężko jest grać nim na górnej alei. Jest on mało wytrzymałym top lanerem względem innych postaci, co sprawia, że kompozycja twojej drużyny może nie być tak wytrzymała jak kompozycja przeciwnika. Jego inicjacja jest najlepsza, gdy użyje swojego
Błysku razem ze swoją superumiejętnością, czyli
Tnącą Burzą, która może ogłuszyć wielu wrogów i pozwolić nam wygrać walkę drużynową w pojedynkę. Niestety kombinacja Błysk-Burza może być użyta tylko co 5 minut. Podczas gdy może on zwiększyć swoją szybkość ruchu, nie ma wtedy właściwie żadnego dasha, ani gap closera i może być łatwo obijany lub wykite’owany. Tak więc często jest to dla niego trudne, by dostać się na tyły przeciwników i użyć na nich kontroli tłumu.
Kennen jako bohater wsparcia
Kennen w tym sezonie jest najczęściej grany jako bohater wsparcia. Warto zauważyć, że był używany wcześniej razem z Kalistą, jako jej partner na linii. Superumiejętność Kalisty –
Zew Przeznaczenia, naprawiła problem Kennena z brakującym mechanizmem do inicjacji. Mogła rzucić go w stronę przeciwnej drużyny, łącząc obszarowe podrzucenie i ogłuszenie, co rozwiązuje największy problem Kennena związany z inicjacją. SK Telecom było pierwszym zespołem, który spróbował tej kombinacji i to zapoczątkowało granie tego w innych regionach. Na przykład Kennen był widziany w Północnej Ameryce podczas finałów wiosennego splitu pomiędzy TSM i C9. Był on wybrany przez TSM w grach numer 2, 3 i 4 oraz był połączony z Kalistą w drugiej i czwartej grze. Powodem, dla którego Kennen mógł być grany z innym ADC w grze trzeciej było to, że TSM miało mocną inicjację w formie
Sejuani; Kennen mógł po prostu pójść za nią i w rezultacie jego brak mechaniki inicjującej nie był tak wyniszczający.
Ten sam wzór był widziany na tegorocznych mistrzostwach. KOO połączyło Kennena na pozycji bohatera wsparcia z Kalistą, w ich grze przeciwko Yoe Flash Wolves podczas fazy grupowej, również Invictus Gaming z tego skorzystało. Meiko z EDG grał Kennenem na supporcie bez Kalisty; jednakże oni spróbowali użyć Gragasa w roli głównego inicjatora, by móc pokryć braki w mechanice Kennena. Gdy mały ninja jest grany jako bohater wsparcia, kompozycja drużyny jest bardzo przewidywalna; to musi zawsze być bodźcem, dla którego Kennen dostał się do przeciwnej drużyny. Powodem sprawiającym, że
Serce Nawałnicy może działać jako bohater wsparcia w dobrej kompozycji jest to, że ma on zarówno silną fazę linii, jak i to, że nie potrzebuje dużej ilości złota, by wykonać swoje główne zadanie. Kennen ma zasięgowy poke, co pozwala na wybór dwóch bohaterów zasięgowych na bota, co może być bardzo frustrujące dla niektórych kompozycji przeciwników. Ponadto, w porównaniu do większości postaci wspierających, zadaje on spore obrażenia podczas fazy linii, ale on nie jest specjalnie zależny od ilości posiadanego złota. Jako wsparcie jego celem nie jest zadawanie obrażeń; on po prostu powinienen przetrwać i ogłuszać oponentów w walkach drużynowych. Ponieważ skupia się on na użyteczności bardziej niż na obrażeniach, nie są mu potrzebne żadne drogie przedmioty. To pozwala mu być dobrym wyborem na pozycję osoby wspierającej (która ma problemy z małą ilością otrzymywanego złota), tak długo jak ma narzędzia do inicjacji dla
Tnącej Burzy.
Kennen jako ADC
Niewątpliwie najbardziej zaskakującą rolą, w której widzieliśmy go na tym turnieju (nie daj Boże, żebyśmy zobaczyli kiedyś Kennena w jungli) była rola ADC, powodując nawet u niektórych analityków efekt oszołomienia, gdy został on wybrany w meczu Fnatic kontra C9, ósmego dnia fazy grupowej. Rekkles opanował go bardzo dobrze i widzieliśmy go na tej postaci również jeszcze kilka razy od tamtej pory. Co pozwala być Kennenowi ADC? Czy to, że może atakować na odległość, automatycznie czyni go strzelcem? Jeśli to byłoby powodem to moglibyśmy zobaczyć również
Crittlesticksa na scenie mistrzostw. Ale nie, Kennen zaskakująco ma kilka rzeczy, które pozwalają mu pracować jako niekonwencjonalny ADC. Jest on tyranem i dobrym split pusherem, ponieważ jego mocne efekty kontroli tłumu pozwalają mu wygrywać pojedynki 1 na 1. Większość ADC nie posiada żadnego potężnego CC lub poważnego narzędzia użytkowego, więc Kennen wiele zyskuje na tej płaszczyźnie. Ponadto jego W, czyli
Porażenie Elektryczne, jest umiejętnością uzależnioną od uderzenia pięciu podstawowych ataków, z czego piąty zadaje obrażenia magiczne bazujące na jego AD. W początkowych fazach gry, podczas laning phase’u, może zadać on niespodziewanie duże ilości obrażeń dzięki swojemu burstowi, co daje mu status arcyłotra dolnej alei. Mimo, że jest budowany jako ADC, Kennen nadal zadaje ogromne ilości obrażeń magicznych swoimi umiejętnościami, tak samo jak
Corki. Jednakże niespodziewane picki są często tylko niespodziewanymi z pewnego powodu; mają one zwykle słabe strony, które są dość oczywiste. Kennen ma stosunkowo niski zasięg dla ADC i słabnie w późnych fazach gry. Ponieważ nie ma on aktualnie, żadnego skalowania od AD oprócz jego W, wraz z jego krótkim zasięgiem ataku, jego obrażenia z czasem maleją względem oponentów i brakuje mu przebicia odporności lub mocy umiejętności, by sprawić, żeby jego umiejętności uderzały z wielką siłą. Drużyny muszą być nastawione wokół umiejętności do dominowania swojego przeciwnika przez małego ninję w początkowych fazach gry, ponieważ w przypadku gdy gra będzie trwała wystarczająco długo to Kennen będzie miał znacznie mniejsze obrażenia od przeciwnego ADC. Jest to jeszcze bardziej oczywiste jeśli weźmiesz pod uwagę jak wybitne są
Tristana oraz
Jinx, z których obie skalują się ekstremalnie dobrze jako ADC. Głównie Fnatic decydowało się do wybierania Kennena na ADC. Jednym z powodów było to, że jest to drużyna, niezbyt uzależniona od Rekklesa w aspekcie carrowania gry. Fnatic jest znane z bycia zespołem z potrójnym zagrożeniem; gry mogą prowadzić zarówno Huni, Febiven oraz Rekkles. W rezultacie Rekkles nie musi zadawać tak dużo obrażeń jak strzelcy w innych drużynach, ponieważ reszta jego ekipy może udźwignąć ten ciężar. Sprawia to, że może on wybrać ADC z mniejszymi obrażeniami, który mocno wesprze swoją drużynę, czyli na przykład Kennena. Inne zespoły mogą czuć potrzebę, by zawsze uczynić swojego prowadzącego late game’owym hypercarry, lecz Fnatic ma ich wystarczająco dużo, więc nie zawsze ich strzelec jest zmuszony do carrowania reszty drużyny. Aczkolwiek nie znaczy to, że inne drużyny nie mogą wybrać Kennena na ADC. Marksman KOO – Pray, grał nim bardzo dużo na solo kolejce oraz wybrał go w jednej grze w finale mistrzostw, więc to może być wskaźnikiem do pojawienia się kolejnych ADC Kennenów.
Wnioski

A wy co myślicie o Kennenie? Lubicie nim grać? A może graliście nim w jungli? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Piszcie! 🙂
źródło: http://www.goldper10.com/article/2680-kennen-an-analysis-on-the-surprise-flex-pick.html