Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Jedna trzecia warda – 60 sekund darmowej wizji.



Jedna trzecia warda - o czym mowa?

Jest to przedmiot niemalże identyczny jak zielony totem z tym, że daje nam on wizję tylko na jedną trzecią czasu normalnego warda – czyli sześćdziesiąt sekund.


Skąd wziąć takie cudo?

Wystarczy, że dodamy w specjalizacjach w gałęzi „użytkowe” punkt w „odkrywca” – gdy zostaniemy przywołani na mapę Summoners Rift w naszym ekwipunku pojawi się specjalny ward (ciekawostka: podczas testowania zmian wprowadzających przedmioty sezonu trzeciego na PBE każda próba ataku tego warda kończyła się crashem klienta gry).


Jak można go wykorzystać?

Z racji, że jest on darmowy możemy z nim zrobić wszystko (nawet oddać za darmo do sklepu – czasami może się to okazać przydatne jeśli brakuje nam miejsca w ekwipunku, jednak nie należy dopuszczać do takich sytuacji i jak zwykle maksymalnie wykorzystać potencjał płynący z możliwości jakie daje ten przedmiot). Oto kilka sytuacji, w których bardzo docenimy jego obecność w naszym ekwipunku:

  • Na początku gry – w okolicach 1:10 – 1:15 możemy postawić go na buffie, od którego nie zaczyna nasz jungler  (jeśli startuje od niebieskiego golema my idziemy i stawiamy nasz bojowy totem w krzakach przy czerwonym stworze i odwrotnie). Dzięki temu będziemy widzieli czy przeciwnik nie próbuje ukraść nam cennego buffa.
  • Możemy użyć go jako wabika, aby sprawdzić czy przeciwnik w danym miejscu nie ma różowego totemu, jeśli jest naiwny podejdzie i zbije nam go dzięki temu będziemy wiedzieć gdzie jest różowa wizja.
  • Kiedy czas innych totemów się skończył, a naszu sojusznik chce przed powrotem zabić jeszcze kilka stworów, możemy użyć go jako normalnego warda i obstawić któreś z kluczowych miejsc.
  • Jest to dobra obrona przeciwko agresji przeciwników na naszą drużynę broniącą junglera,
    w praktyce gdy nasz gracz zaczyna od niebieskiego golema (gra z góry) my w okolicach 1:00 stawiamy totem w krzakach przy Middle Lane od strony Bot Lane bądź w krzakach ciut niżej na wodzie. Podobnie grając z dołu z tym (w tym przypadku wardujemy Middle Lane od strony topa). W przypadku startu od „reda” warto zwardować dla grających od góry tribush przy topie, a grając od dołu krzaki na wodzie przy Middle Line od strony Bot Line.
  • Zanim wejdziemy w krzaki, których nie jesteśmy pewni możemy wrzucić tam nasz totem. Niejednokrotnie uchroni nas to od śmierci. Gdy odkryjemy w ten sposób zasadzkę wroga warto jest się z nim przywitać na czacie ogólnym “Hi!”.  Pamiętajcie:  „Face check” to nic dobrego.
  • Totem ten jest traktowany jako zwykły ward, a więc umożliwia on doskok niektórych postaciom (np. Katarina czy Jax) . Oczywiście to zastosowanie ma również agresywny aspekt -szczególnie jeśli opanowaliśmy rzucanie wardów przez ściany, a walka toczy się w jungli – umożliwiamy wtedy championowi wyposażonemu w doskok na bardzo szybkie zmniejszenie odległości.
  • Totem może być również przystankiem dla postaci z teleportem. Zamiast specjalnie stawiać „lepszą wersję” warda, aby nasz kompan mógł się do niego przenieść i zrobić co trzeba z przeciwnikami, możemy posłużyć się darmowym odpowiednikiem.




Jakie wady ma nasze kompan?

Wadą jaką można się dopatrzeć w nim (a raczej w sposobie jego zdobycia) jest fakt, że trzeba wydać aż trzynaście punktów umiejętności w gałęzi „użytkowe”, a nie każda postać potrzebuje tak rozwiniętej ścieżki utility. Kolejnym minusem jest fakt, że dostajemy go tylko w liczbie jednego, lecz w myśl zasady „darowanemu koniu się w zęby nie zagląda” nie ma co narzekać.

Podsumowując przedmiot z pozoru wydaje się mało znaczący, jednakże dodatkowe możliwości jakie daje są zwykle warte poświęcenia na niego jednego punktu.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.