Nowy przedmiot Runic Echoes wprowadza znaczne ułatwienie gry dla AP Junglerów, różnice pomiędzy jego starym odpowiednikiem Runeglaive są dosyć spore i można powiedzieć, że wpłynął na pickowanych bohaterów, dlaczego? Odpowiedź znajduje w poniższym artykule.
Różnice pomiędzy starym przedmiotem
Siłę nowego przedmiotu można przedstawić za pomocą porównania go z poprzednikiem.
Runeglaive:
- +40 AP
- +250 many
- +10% CDR
- Po użyciu umiejętności, następny atak podstawowy zada dodatkowe obrażenia magiczne równe 100% bazowych obrażeń ataku (+30% mocy umiejętności) wrogiemu celowi (1.5 sek. odnowienia)
- Jeżeli celem jest neutralny potwór, to podstawowy atak dodatkowo przywraca 8% brakującej many, obrażenia stają się obszarowe, a główny cel otrzymuje 200% bazowych obrażeń ataku (+60% mocy umiejętności)
Runic Echoes:
- +60 AP
- +10% movement speed
- Poruszanie się i rzucanie zaklęć generuje ładunki. Po uzbieraniu 100 ładunków, następne trafione zaklęcie zużywa wszystkie ładunki, aby zadać dodatkowo 80 (+10% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych czterem najbliższym celom. Efekt ten zadaje 250% obrażeń dużym potworom. Trafienie nim dużego potwora przywróci 18% brakującej many.
Jak te różnice wpłyneły na rozgrywkę?
Po spojrzeniu na oba przedmioty łatwo dostrzec można, że Runic Echoes jest lepszym rozwiązaniem dla większości Junglerów. Bonus 10% prędkości poruszania się sprawia, że jesteśmy bardziej mobilni i możemy nieco szybciej przemieszczać się po mapie by wykonywać obowiązki Junglera, zwiększona ilość AP zapewnia silniejsze early, utratę 250 many uzupełnia natomiast przywracanie 18% brakującej many zamiast 9%, dzięki czemu nie musimy się bać o jej utratę podczas gankowania, pasyw w Runic Echoes również wydaje się być lepszym rozwiązaniem, gdyż jest bardziej użyteczny dla postaci, które nie bazują na autoatakach np. Fiddlesticks
, czy też Elise
. Jedynym minusem nowego przedmiotu jest brak CDR’ów, które świetnie zgrywały się z np. Fizzem
, zmiana ta jednak była konieczna, ponieważ postacie bazujące na autoatakach nadal będą sobie radziły z nowym przedmiotem i jego pasywem o niemalże tych samych obrażeniach co poprzednik, a ożywione zostały picki typu: poekująca Nidalee
, Elise
, nieco lepszy stał się też cierpiący przez większość czasu Fiddlesticks
.
A wy co sądzicie o nowym rozszerzeniu maczety? Jakie postacie według was są najbardziej OP? Zapraszam do komentowania.