logo

Jak zreworkować Rengara?

Rengar od początku swojej przygody z LoL-em był problematycznym championem, dowodem na to jest wiele mini-reworków oraz nerfów, przez które przeszedł w swojej historii. Wszystko wskazuje na to, że zostanie on zmieniony również w nadchodzącym reworku assasynów. Jakich zmian możemy się spodziewać w Rengarze?

W jakiej sytuacji znajduje się Rengar?

Zanim przejdziemy do omówienia prawdopodobnych przyszłych zmian, skupmy się na postacirengar Rengara obecnie. Rengar jest grany głównie w jungli, jednak znajdują się również koneserzy grający nim na topie. Jest championem, którego głównym zadaniem jest wyłapywanie pojedynczych osób i zabijanie ich zanim zdążą zareagować. Właśnie dlatego jest to taki “high risk high reward” pick. Gdy może wykonać swoje zadanie i jest w stanie zoneshotować przeciwnego carry, zanim zostanie powstrzymany – jest bardzo przydatny, gdyż wyeliminowanie któregoś z carry może zadecydować o losach walki, a nawet i gry. Jednak gdy wrodzy prowadzący są dobrze chronieni i Rengar nie ma do nich dostępu, staje się bezużytecznym kłębkiem niewykorzystanego damage’a i, nie bójmy się tego powiedzieć, jest useless. To jest według Riotu największy problem w gameplay’u “kotka” – zbyt dobry gdy jest do przodu, zbyt słaby gdy jest do tyłu.

 

Spójrzmy,  jakie są plusy i minusy Łowcy.

 

Zalety Rengara                                             Wady Rengara

+ Ciekawy playstyle                                           Trudny do zbalansowania

+ Możliwość wyeliminowania                            – Słaby, gdy jest behind        przeciwnego carry

+ Dobry do mainowania                                    – Kiepskie ganki przed                                                                                szóstym poziomem

+ Ogromna skuteczność ganków                       – Trudny do skontrowania    po osiągnięciu szóstego poziomu

+ Znakomity głos w języku angielskim

 

Jakie zmiany planuje Riot?

Riot w swoim oświadczeniu dość szczegółowo opisuje wszystkie zmiany, jakie mają zostać wprowadzone w zabójcach. Można z tego wywnioskować prawdopodobny kierunek, w którym Riot będzie podążać ze zmianami:

  • Gameplay assassynów musi być zdrowy dla obu stron – Co to znaczy dla Rengara? Prawdopodobnie mniej burstu w ułamku sekundy, więcej możliwości counterplay’u dla przeciwników. Cytując Riot Statikk’a:

Umierając od assassyna powinniśmy sobie myśleć “Powinienem zagrać to lepiej”, a nie “Nie było nic co mogłem zrobić”

  • Każdy assassyn powinien wnosić coś unikalnego do rozgrywki – Tyczy się to między innymi assassynów, którzy aby zabić przeciwnika korzystają z niewidzialności – tytułowegorengar Rengara, khazix Kha’Zix’a, talon Talona, czy shaco Shaco. Najprawdopodobniej Riot wprowadzi różnorodny sposób użycia mechaniki niewidzialności na assassynach, co będzie skutkowało zwiększeniem różnorodności w ich gameplay’u.
  • Assassyn powinien różnorodnie wpływać na rozgrywkę – W obecnej sytuacji, jedynym sposób zabójcy na prowadzenie drużyny do zwycięstwa jest zdobywanie wielu zabójstw i powiększanie swojej przewagi w goldzie, a potem… znowu zdobywanie zabójstw. Rozumiem, że zabójca powinien zabijać, ale w League of Legends to nie zawsze wystarcza.

 

Według mnie, najprawdopodobniej niezmieniony pozostanie jegorengarp pasyw, oferujący Rengarowi ciekawą statystykę zamienną za manę, mechanika wzmacniania umiejętności oraz skok z krzaków też nie powinny zostać w jakiś gruntowny sposób zmienione lub usunięte, gdyż jest to praktycznie wizerunek Łowcy.

Jednym z głównych problemów jest jegorengarq Q, które wprowadza bardzo duży burst do gry. Znana kombinacja użycia superumiejętności, skoku na kogoś z włączonym rengarqQ, użycierengarqq ulepszonego Q irengarw Battle Roar’u wystarczy, aby zabić przeciwnego carry. Dlatego myślę, że dość zbalansowaną zmianą byłoby zamienienie jednego potężnego ataku na może trzy szybkie?

Przechodząc dorengarw W Rengara, myślę że na pewno zostanie zachowana pewna forma heala i/lub bonusów do pancerza oraz magic resista, gdyż jest to jedna z kluczowych rzeczy, pomagających Rengarowi skutecznie clearować junglę, sustainować się na linii, czy przeżywać w teamfightach dłużej. Spodziewałbym się jednak nerfów na damage, a szczególnie przelicznik z AP na tej umiejętności.

rengare Bola kotka jest jedną z umiejętności, która według mnie przejdzie minimalną zmianę, możliwe że nawet żadną. Rengar po prostu potrzebuje jakiegoś CC’ka a slow/snare jako skillshot znakomicie wpasowuje się w motyw zabójcy.

Zmiany dotkną na pewno jegorengarr ultimate’a, jednak z zachowaniem pewnej formy niewidzialności. Usunięcie stealth’a byłoby równoznaczne ze zmianą charakteru całej postaci, a to bardziej podchodzi pod pełny rework i restart postaci skali sion Sion’a, a nie zmianę w reworku grupy postaci.

 

rengar-poro

 

Zaś rzeczą której Rengar nie straci na pewno jest motyw łowcy, polowania na najstraszniejszą zwierzynę dla swojej kolekcji! Tego chyba nie mogą mu odebrać?

 

Co sądzicie o reworku Rengara? Podoba się wam ten champion teraz, czy jest on dobrym kandydatem do zmian? Co wy byście w nim zmienili gdybyście mogli? Piszcie w komentarzach!

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.




Top