Balansowanie League of Legends nie jest czynnością prostą do wykonania – sprawienie aby każdy bohater był zbalansowany zarówno na niskim elo, jak i podczas turniejowej gry wydaje się być bliskie niemożliwości. Poniższy wpis zbiera propozycje graczy zebrane przed DiffTheEndera – jednego z założycieli znanego portalu Cloth5. Należy pamiętać, że są to jedynie propozycje, a nie właściwe zmiany!at
Zmiany w bohaterach
Ashe
Volley ( W ) Czas odnowienia obniżony do 12/10/8/6/4 z 16/13/10/7 / 4

Koszt many graba jest zbyt wysoki – jest to połowa mana poola Blitza na wczesnych poziomach. W efekcie jego pasyw jest niemal bezużyteczny. Zmiana ta powinna pomóc mu bardizej polegać na pasywnej zdolności, a dodatkowo zestandaryzowano
- Bazowa regeneracja many zwiększona do 7.1 na 5 sekund z 6.7 na 5 sekund
Static Field ( R ) – obniżono koszt many do 100 ze 150

Koszt many na Q został poprawiony, podobnie jak jego bazowa mana. Wcześniej koszt był zbyt wysoki, aby go używać do regularnych wymian, a Corki i tak dysponował jednym z najmniejszych mana pooli.
- Mana na poziom zwiększona do 40 z 37
Phosphorus Bomb ( Q ) – koszt many zmniejszony do 70 na wszystkich poziomach z 60/70/80/90/100

Noxian Guillotine ( R ) – zmniejszono premię z AD do obrażeń na 0,65 z 0,75
- Przeciwnik zostaje oznaczony specjalnym efektem graficznym gdy zabicie go będzie możliwe (podobnie jak w przypadku
R Cho’Gatha).

Chciałbym dać Dianie nieco więcej mocy, ale jednocześnie umożliwić przeciwnikom na jej lepsze kontrowanie. Q jest zbyt szybkie i ma za duży hitbox, w efekcie czego przeciwnicy nie dysponują wystarczającą ilością możliwości, aby odpowiednio odpowiedzieć i uniknąć skillshotu. Poniższe zmiany powinny uczynić Dianę silniejszą, jednak nie OP.
Crescent Strike ( Q ) – obniżenie prędkości poruszania o 15%
Crescent Strike ( Q ) – Zwiększenie zasięgu do 850 z 830
Crescent Strike ( Q ) – Zwiększenie obrażeń do 70/105/140/175/210 z 60/95/130/165/200
Lunar Rush ( R ) – zwiększenie zasięgu do 850 z 825

Mundo zadaje obrażenia skalujące się z procentem obecnego zdrowia i jest to pożądane na tej postaci. Jednakże jego siła jest zbyt duża ze względu na minimalną ilość obrażeń jaką zadać może tasak. Zmiana ta powinna nieco utrudnić dobijanie przeciwników, jednocześnie zostawiając mu opcje na poke przeciwnego teamu.
Infected Cleaver ( Q ) – obrażenia minimalne zmniejszone do 75/120/165/210/255 z 80/130/180/230/280

Jedna z jego umiejętności jest reliktem starych czasów – wprowadzamy więc drobną zmianę.
Raise Morale ( E ) – usunięto czas wykonywania umiejętności (jest teraz natychmiastowa)

Jako strzelec o niskim zasięgu Graves potrzebuje znaleźć się bardzo blisko przeciwnika, aby zadać mu obrażenia. Zmiana ta pomoże mu w pozycjonowaniu się w teamfightach.
Quickdraw ( E ) – zasięg zwiększony do 450 z 425

Po serii nerfów Hecarim zaczął odstawać w jungli. Buff powinien pomóc mu w tempie czyszczenia jungli i przywrócić do grona dobrych junglerów.
Rampage ( Q ) – zwiększono obrażenia zadawane minionom i potworom w jungli do 75% z 66%

Kolejna postać, która ucierpiała przez serię nerfów – obecnie jest przytłaczana przez większość bruiserów na górnej alei. Buff powinien ułatwić jej dotarcie do mid-game’u, gdzie pokazuje pazurki.
Bladesurge ( Q ) – koszt many zmieniony na 70 na wszystkich poziomach z 60/65/70/75/80.
Bladesurge ( Q ) – jeśli zabije cel przywracana jest cała mana
Bladesurge ( Q ) – zmniejszenie czasu odnowienia do 10/9/8/7/6 z 14/12/10/8/6.

Z jednej strony Janna dysponuje jednym z największych mana pooli, z drugiej jej umiejętności kosztują duże ilości many. Chcemy je sprowadzić do bardziej akceptowalnego poziomu.
Howling Gale ( Q ) – Koszt many zmieniony na 100 na wszystkich poziomach z 90/105/120/135/150
Eye of the Storm ( E ) – Koszt many zmieniony na 80 na wszystkich poziomach z 70/80/90/100/110

Nerfy na jego poke zniszczyły jego siłę, jednocześnie pozostawiając słabości. Chcemy nieco naprawić ten błąd.
To the Skies! ( Q ) – Czas odnowienia zmniejszony do 12/11/10/9/8 z 16/14/12/10/8

Jej umiejętność pasywna pozwala zbyt dobrze przemieszczać się po teamfighcie, chcemy nieco to ukrócić, ale zostawić podobne możliwości graczom o szybkim czasie reakcji.
Passive – Get Excited! – trwa 3 sekundy zamiast 4

Zarówno burst, jak i ciągłe obrażenia są zbyt mocne jak na jedną postać. Dodatkowo jej ulti działa obecnie zbyt mocno i jest dostępne zbyt często.
Reckoning ( Q ) przelicznik z AP zmniejszony do 0.8 z 1.0
Intervention ( R ) czas odnowienia zwiększony do 90/80/70 z 90/75/60.

Koszty many, jakie ponosi Maokai powinny zostać nieco zmniejszone, aby umożliwić mu skuteczny powrót do jungli.
Sap Magic! ( pasyw) – dodatkowo przywraca 7% maksymalnej many
Sapling Toss ( E ) – zmniejszono koszt do 80 na wszystkich poziomach z 70/80/90/100/110.

Miss Fortune szybko wypruwa się z many, co nie pozwala jej na efektywne wymiany na linii. Dzięki poniższym zmianom będzie w stanie wchodzić w nie znacznie częściej.
Double Up ( Q ) – koszt many zmniejszony do 75 na wszystkich poziomach z 70/75/80/85/90

Z powodu braku CC Mordekaiserowi jest niesamowicie ciężko złapać chociaż i zburstować go od 100% do zera. Ta zmiana powinna mu nieco pomóc.
Children of the Grave ( R ) – dodatkowo aplikuje 25% spowolnienia, które przemija w trakcie 3 sekund
A Ty jakie zmiany wprowadziłbyś w League of Legends, aby je należycie zbalansować? Komu dałbyś buffy, a na kogo sprowadził potężnego nerf hammera?
źródło: http://cloth5.com/unofficial-4-2-patch-notes-my-way-by-difftheender-part-1/