Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Jak zbalansować League of Legends – pomysły na patch 4.2

Balansowanie League of Legends nie jest czynnością prostą do wykonania – sprawienie aby każdy bohater był zbalansowany zarówno na niskim elo, jak i podczas turniejowej gry wydaje się być bliskie niemożliwości. Poniższy wpis zbiera propozycje graczy zebrane przed DiffTheEndera – jednego z założycieli znanego portalu Cloth5. Należy pamiętać, że są to jedynie propozycje, a nie właściwe zmiany!at

Zmiany w bohaterach



Ashe

ashe Ashe jest słaba w wymianach early game’owych, ale posiada możliwość globalnej inicjacji po szóstym poziomie. Jej early jest znacznie słabsze, a buff powinien dać jej pozycję wśród dobrych AD Carry.

  • ashew Volley  ( W ) Czas odnowienia obniżony do 12/10/8/6/4 z 16/13/10/7 / 4


Blitzcrank

blitzcrank

Koszt many blitzcrankq graba jest zbyt wysoki – jest to połowa mana poola Blitza na wczesnych poziomach. W efekcie jego pasyw jest niemal bezużyteczny. Zmiana ta powinna pomóc mu bardizej polegać na pasywnej zdolności, a dodatkowo zestandaryzowano

  • Bazowa regeneracja many zwiększona do 7.1 na 5 sekund z 6.7 na 5 sekund
  • blitzcrankr Static Field ( R ) – obniżono koszt many do 100 ze 150


Corki

corki

Koszt many na corkiq Q został poprawiony, podobnie jak jego bazowa mana. Wcześniej koszt był zbyt wysoki, aby go używać do regularnych wymian, a Corki i tak dysponował jednym z najmniejszych mana pooli.

  • Mana na poziom zwiększona do 40 z 37
  • corkiq Phosphorus Bomb ( Q ) – koszt many zmniejszony do 70 na wszystkich poziomach z 60/70/80/90/100


Darius

darius Balans ulti oraz drobna poprawka mają nieco zmniejszyć jego obrażenia przy zachowaniu użyteczności.

  • dariusr Noxian Guillotine ( R ) – zmniejszono premię z AD do obrażeń na 0,65 z 0,75
  • Przeciwnik zostaje oznaczony specjalnym efektem graficznym gdy zabicie go będzie możliwe (podobnie jak w przypadku chogathr R Cho’Gatha).


Diana

diana

Chciałbym dać Dianie nieco więcej mocy, ale jednocześnie umożliwić przeciwnikom na jej lepsze kontrowanie. dianaq Q jest zbyt szybkie i ma za duży hitbox, w efekcie czego przeciwnicy nie dysponują wystarczającą ilością możliwości, aby odpowiednio odpowiedzieć i uniknąć skillshotu. Poniższe zmiany powinny uczynić Dianę silniejszą, jednak nie OP.

  • dianaq Crescent Strike ( Q ) – obniżenie prędkości poruszania o 15%
  • dianaq Crescent Strike ( Q ) – Zwiększenie zasięgu do 850 z 830
  • dianaq Crescent Strike ( Q ) – Zwiększenie obrażeń do 70/105/140/175/210 z 60/95/130/165/200
  • dianar Lunar Rush ( R ) – zwiększenie zasięgu do 850 z 825


Dr. Mundo

drmundo

Mundo zadaje mundoq obrażenia skalujące się z procentem obecnego zdrowia i jest to pożądane na tej postaci. Jednakże jego siła jest zbyt duża ze względu na minimalną ilość obrażeń jaką zadać może tasak. Zmiana ta powinna nieco utrudnić dobijanie przeciwników, jednocześnie zostawiając mu opcje na poke przeciwnego teamu.

  • mundoq Infected Cleaver ( Q ) – obrażenia minimalne zmniejszone do 75/120/165/210/255 z 80/130/180/230/280


Gangplank

gangplank

Jedna z jego umiejętności jest reliktem starych czasów – wprowadzamy więc drobną zmianę.

  • gangplanke Raise Morale ( E ) – usunięto czas wykonywania umiejętności (jest teraz natychmiastowa)


Graves

graves

Jako strzelec o niskim zasięgu Graves potrzebuje znaleźć się bardzo blisko przeciwnika, aby zadać mu obrażenia. Zmiana ta pomoże mu w pozycjonowaniu się w teamfightach.

  • gravese Quickdraw ( E ) – zasięg zwiększony do 450 z 425


Hecarim

hecarim

Po serii nerfów Hecarim zaczął odstawać w jungli. Buff powinien pomóc mu w tempie czyszczenia jungli i przywrócić do grona dobrych junglerów.

  • hecarimq Rampage ( Q ) – zwiększono obrażenia zadawane minionom i potworom w jungli do 75% z 66%


Irelia

irelia


Kolejna postać, która ucierpiała przez serię nerfów – obecnie jest przytłaczana przez większość bruiserów na górnej alei. Buff powinien ułatwić jej dotarcie do mid-game’u, gdzie pokazuje pazurki.

  • ireliaq Bladesurge ( Q ) – koszt many zmieniony na 70 na wszystkich poziomach z 60/65/70/75/80.
  • ireliaq Bladesurge ( Q ) – jeśli zabije cel przywracana jest cała mana
  • ireliaq Bladesurge ( Q ) – zmniejszenie czasu odnowienia do 10/9/8/7/6 z 14/12/10/8/6.


Janna

janna

Z jednej strony Janna dysponuje jednym z największych mana pooli, z drugiej jej umiejętności kosztują duże ilości many. Chcemy je sprowadzić do bardziej akceptowalnego poziomu.

  • jannaq Howling Gale ( Q ) – Koszt many zmieniony na 100 na wszystkich poziomach z 90/105/120/135/150
  • jannae Eye of the Storm ( E ) – Koszt many zmieniony na 80 na wszystkich poziomach z 70/80/90/100/110


Jayce

jayce

Nerfy na jego poke zniszczyły jego siłę, jednocześnie pozostawiając słabości. Chcemy nieco naprawić ten błąd.

  • jayceq To the Skies! ( Q ) – Czas odnowienia zmniejszony do 12/11/10/9/8 z 16/14/12/10/8


Jinx

jinx

Jej umiejętność pasywna pozwala zbyt dobrze przemieszczać się po teamfighcie, chcemy nieco to ukrócić, ale zostawić podobne możliwości graczom o szybkim czasie reakcji.

  • jinxp Passive – Get Excited! – trwa 3 sekundy zamiast 4


Kayle

kayle

Zarówno burst, jak i ciągłe obrażenia są zbyt mocne jak na jedną postać. Dodatkowo jej ulti działa obecnie zbyt mocno i jest dostępne zbyt często.

  • kayleq Reckoning ( Q ) przelicznik z AP zmniejszony do 0.8 z 1.0
  • kayler Intervention ( R ) czas odnowienia zwiększony do 90/80/70 z 90/75/60.


Maokai

maokai

Koszty many, jakie ponosi Maokai powinny zostać nieco zmniejszone, aby umożliwić mu skuteczny powrót do jungli.

  • maokaip Sap Magic! ( pasyw) – dodatkowo przywraca 7% maksymalnej many
  • maokaie Sapling Toss ( E ) – zmniejszono koszt do 80 na wszystkich poziomach z 70/80/90/100/110.


Miss Fortune

missfortune

Miss Fortune szybko wypruwa się z many, co nie pozwala jej na efektywne wymiany na linii. Dzięki poniższym zmianom będzie w stanie wchodzić w nie znacznie częściej.

  • missfortuneq Double Up ( Q ) – koszt many zmniejszony do 75 na wszystkich poziomach z 70/75/80/85/90


Mordekaiser

mordekaiser

Z powodu braku CC Mordekaiserowi jest niesamowicie ciężko złapać chociaż i zburstować go od 100% do zera. Ta zmiana powinna mu nieco pomóc.

  • mordekaiserr Children of the Grave ( R ) – dodatkowo aplikuje 25% spowolnienia, które przemija w trakcie 3 sekund

A Ty jakie zmiany wprowadziłbyś w League of Legends, aby je należycie zbalansować? Komu dałbyś buffy, a na kogo sprowadził potężnego nerf hammera?

źródło: http://cloth5.com/unofficial-4-2-patch-notes-my-way-by-difftheender-part-1/

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.