Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Jak odnaleźć się w sezonie 2015

Gra w jungli znowu zaczyna się od Hunter’s Machete, która została trochę zmieniona.

Hunter’s Machete

Passive – Jungler: Zadaje stworom 30 obrażeń magicznych w ciągu 2 sekund i przywraca postaci 7 HP i 3 many na sekundę podczas walki ze stworami w jungli.

Po pierwsze – przede wszystkim pozmieniano miejsca upgrade’ów. Co nie oznacza, że nie zobaczymy już więcej Feral Flare’a ani Spirita. —Powstały 4 nowe itemy, które stanowią rozwinięcie maczety. Co dalej za tym idzie – każde z nich może być jeszcze bardziej ulepszone przy pomocy jednego z czterech enchantmentów. Za chwilkę więcej o tym.

Hunter’s Machete kosztuje teraz 400 złota, co pozwoli na początkowy zakup jedynie dwóch HP potów. Może to wyglądać na dość bolesną zmianę, jednak teraz sam item zapewnia graczowi sustain (także many). Razem z buffami wystarcza to na gank na 3 poziomie.

Cooldown Smite’a wynosi teraz 60 sekund (zamiast 40). To dość ważne, bo rola tego spella będzie teraz znacznie większa.

Tak jak dawniej mogłeś ulepszyć Maczetę do Spirit Stone’a lub Madred’s Razora, tak teraz na ich miejsce weszły cztery nowe przedmioty.

Upgrade’y zwiększają pasyw Maczety do 45 obrażeń magicznych przez 2 sekundy oraz regen do 10HP i 5 Many na sekundę w jungli. Co więcej – ulepszają także Smite’a, co ma znaczny wpływ na Twoją rolę w lesie. Każdy z przedmiotów jest dostosowany do określonej sytuacji i determinuje to, jaki będziesz mieć wpływ na grę. W tym tekście pojęcie “counterjungling” definiowane jest przez kradzież campów z wrogiej jungli, a “invading” – polowanie na wrogiego junglera.


Oto nasze upgrade’y:

Poacher’s Knife

Passive – Scavenging Smite: Użynie Smite’a na dużego stwora we wrogiej jungli zmniejsza cooldown spella o połowę, gracz otrzymuje 20 dodatkowego Golda i na 2 sekundy zwiększa prędkość poruszania o 175% (maleje z czasem).

Stalker’s Blade

Passive – Chilling Smite: Smite może zostać użyty na wrogim bohaterze, zadając 10% obrażeń jako true damage i spowalniając jego prędkość ruchu o 50% na 2 sekundy.

Skirmisher’s Sabre

Passive – Challenging Smite: Smite może zostać użyty na wrogim bohaterze, oznaczając go na 6 sekund. Oznaczona postać otrzymuje od ciebie true damage równy 6.25% aktualnych obrażeń zadawanych przez Smite’a przy każdym uderzeniu, jest widoczna na mapie i zadaje Ci 20% mniej obrażeń.

Ranger’s Trailblazer

Passive – Blasting Smite: Cooldown Smite’a jest zmniejszony o 15 sekund. Spell zadaje połowę obrażeń potworom i minionom wokół celu oraz stunuje je na 1.5 sekundy. Castowanie Smite’a na potworach przywraca 15% brakującego życia i many.

Zobaczmy, kiedy warto skupić się na konkretnych upgrade’ach.

Weź Poacher’s Knife jeśli:

  •  Spędzasz większość czasu na utrudnianiu przeciwnikowi junglowania
  •  Chcesz łatwo kraść wrogie stwory i buffy
  •  Zamierzasz counterjunglować, a Twoja postać nie ma escape’ów

Możesz uznać ten item za must have counterjunglera. Poacher’s Knife to świetny wybór na wszystkich klasycznych postaciach, jak Nunu, Shaco, Lee Sin i tym podobni.


Zmniejszony cooldown i znaczne przyspieszenie ruchu pomoże Ci szybko się przemieszczać między kolejnymi campami i zabierać je jeszcze zanim wróg do nich dojdzie. To najlepszy upgrade, jeśli chcesz deny’ować campy przeciwnika.
Dzięki dużemu movement speedowi możesz szybko czyścić obozy, a 30-sekundowy cooldown na Smite’a umożliwi Ci “otoczenie” wroga.

Zauważ, że nie musisz dobijać spellem. Wcześniejsze użycie Smite’a nie odbierze Ci MS buffa po dobiciu dużego stwora! W trakcie odnawiania się spella będziesz dobijać campa, dzięki czemu nie będziesz musiał długo czekać na ponowne użycie go na innym stworze.

Weź Stealker’s Blade jeśli:

  •  Byłeś na początku gankowany i nie masz za bardzo możliwości do comebacku
  •  Chcesz zabezpieczać kille w trakcie ganku, kiedy wróg już zużył Flasha
  •  Invade’ujesz grając silnym w early junglerem i chcesz uniemożliwiać przeciwnikowi ucieczkę
  •  Inicjujesz teamighty i/lub focusujesz najważniejszych wrogów

Stalker’s Blade zapewni Ci slowa i niewielki nuke. Najlepiej można go wykorzystać podczas ganków. Po wzięciu obu buffów i jednego zwykłego campa, cofnij się, kup Stalker’s Blade’a i zacznij gankować. 50% slow jest wystarczająco duży, żeby wymusić na przeciwniku użycie Flasha. Pozwoli to championom, które do gankowania potrzebują 6 lvl (np. Vi, Warwick, Nocturne, Rengar) na wcześniejsze ataki. Zasięg Smite’a wynosi 760, dlatego nietrudno będzie go na kimś użyć. Postacie bez gap-closerów (umiejętności, które pozwalają na zbliżenie się do przeciwnika), będą miały ułatwione zadanie. Na przykład Vi ze swoim Vault Breakerem może użyć Smite’a w trakcie channellingu skilla – nie ma opcji, żeby wróg nie użył chociażby Flasha.

Item działa również na postaciach, które same z siebie są dobrymi early gankerami. Na przykład Elise, Jarvan IV, Kha’Zix lub Lee Sin. Czekasz na przeciwnika, atakujesz go, on zużywa Flasha. Wtedy przychodzi pora na Twojego Smite’a i… bang. Kill Twój.

W przypadku invade’ów, Stalker’s Blade daje Ci więcej CC do trzymania się w pobliżu wroga. I znów, świetnie się sprawdzi na postaciach do 1 vs 1, a także tych, które mają problemy z utrzymaniem bliskiego dystansu z przeciwnikiem (Shaco, Udyr, Wukong, Pantheon).

Weź Skirmisher’s Sabre jeśli:

  •  Twoja postać ma gap-closera i chcesz zadać jeszcze więcej obrażeń w trakcie ganku
  •  Zamierzasz counterjunglować, a potrzebujesz więcej mocy do ewentualnych pojedynków
  •  Twój champion ma buffa do Attack Speedu i może szybko ściągnąć squishy targety

Skirmisher’s Sabre jest zaprojektowany dla… no w sumie, assasynów. Zapewnia Ci wszystko, co jest potrzebne do walki 1 v1: redukcję damage’u, dodatkowy true damage i wizję.


Przemyśl zakup tego przedmiotu na postaciach, które same z siebie mają dużą prędkość ataku, a także kupują itemy zapewniające AS, są to Udyr, Nocturne, Xin Zhao, Master Yi. Odkąd będziesz Smite’ować głównie championów, powinieneś być w stanie również szybko farmić bez spella i być w stanie walczyć już w early.

Skirmisher’s Sabre bardzo dobrze skaluje się w późniejszej fazie gry. Przez 6 sekund będziesz otrzymywać od celu 20% mniejszy damage, który prawdopodobnie będzie wrogim Marksmanem. No i oczywiście będziesz mu zadawać 63 true damage on-hit. Jeśli uważasz, że dasz radę atakować wroga bez Stalker’s Bladea, a także nie będziesz używać Smite’a w jungli, jest to dla Ciebie najlepszy wybór.

Weź Ranger’s Trailblazer jeśli:

  •  Twoja postać niezbyt radzi sobie z zadawaniem damage stworom
  •  Potrzebujesz dużo many do farmienia
  •  Nie masz AoE żeby szybko czyścić obozy
  •  Potrzebujesz jak najszybciej 6 poziomu, żeby zacząć gankować
  •  Zamierzasz pomagać sojusznikom z pushem
  •  Chcesz counterjunglować ‘safe’ postacią i chcesz szybciej kraść campy

Dwie zalety Ranger’s Trailblazera to sustain i szybkie czyszczenie obozów. Jeśli masz problem z sustainem w lesie, to rozwinięcie stanowi Twój jedyny ratunek. Ranger’s Trailblazer zapewnia podobne benefity do Spirit of the Spectral Wraith, dzięki czemu nie będziesz musiał się prawie nigdy cofać, jeśli będziesz go używać do farmienia jungli. Item ten stunuje także potwory, co daje Ci dodatkowy czas zanim zaczniesz otrzymwać damage.

Świetny wybór dla postaci, które lubią counterjungling i mogą się szybko uniknąć niebezpieczeństwa. Kilka przykładów: Nunu, Elise, Shaco, Hecarim, Kha’Zix. Ta piątka odniesie dodatkowe korzyści z mana regenu i 25% CDR na Smite’a.


Elise, na przykład, może użyć Rappela nad ścianą Raptorów i błyskawicznie wyczyścić cały camp z ludzkim W, Blasting Smite i pajęczym Q. Jeśli chcesz się trzymać jungli do 6 poziomu, jak powiedzmy Warwick, Ranger’s Trailblazer gwarantuje Ci, że dobijesz level razem se swoim miderem lub toperem.

Tanki jak Nautilus, Maokai, Sejuani i Amumu pokochają ten item z powodu zapewnianego sustainu i AoE Smite’a. Ten item ze wszystkich innych zadaje największy damage potworom, więc jest genialne dla postaci z wolnym campclearem.

Dodatkowym plusem Trailblazera jest to, że AoE Smite pozwala znacznie szybciej pushować wieże. Możesz na chwilę stankować miniony, które się wokół Ciebie zbiorą i użyć spella. Zauważ, że stun działa wyłącznia na potwory i creepy, dlatego nie próbuj stunować przeciwnika!

Ostatecznie, możesz wybrać ten item na postacie, które naturalnie nie nadają się do junglowania, ale Ty chcesz się w to pobawić. Z tym przedmiotem nie umrzesz w jungli i będziesz mieć niewielkiego boosta do jej czyszczenia… nawet jeśli zdecydowałeś się na Ashe (o Ty żartownisiu).

Co ciekawe – Trailblazera można użyć do natychmiastowego zabicia glutów z pasywu Zaca.


Ulepszenia to bardzo prosta sprawa. Działają tak samo jak jungle itemy z butami i dobrze się sprawują w late game. Nie będą stanowić później zajmującego slot, bezużytecznego przedmiotu. Przyjrzyjmy się im dokładnie: Wszystkie kosztują 2250 złota. A to są statystyki poszczególnych przedmiotów:

Ulepszenie: Devourer

+ 50% Attack Speed +40 Magic Damage on Hit Passive – Devouring: Zabijanie dużych potworów zwiększa magic damage przedmiotu o 1.

Kill lub asysta zwiększa magic damage przedmiotu o 2.

Ulepszenie: Warrior

+ 45 Attack Damage.
+ 10% Cooldown Reduction
+ 10 Armor Penetration

Ulepszenie: Magus

+ 80 Ability Power
+ 20% Cooldown Reduction

Ulepszenie: Juggernaut

+500 Health

+10% Cooldown Reduction

Unikalny Pasyw – Tenacity: Skraca czas działania ogłuszeń, spowolnień, prowokacji, przestraszeń, uciszeń, oślepień oraz unieruchomień o 35%.

Farmiący junglrzy mogą próbować połączenia Hunter’s Machete z, powiedzmy, ulepszeniem Devourer. Tanki mogą kupić Juggernaut i ukończyć Ranger’s Trailblazer.

Świetnym pomysłem jest według mnie oddzielenie Maczety od ulepszeń. Niezależnie od tego, jakie rozwinięcie Maczety weźmiesz, możesz później dobrać do niego dowolne ulepszenie.

No dobra, na przykładzie będzie łatwiej. Oto skończony jungle item. Mam Hunter’s Machete, rozwinięte do Skirmisher’s Sabre i ulepszoną do Devourera. Efekt widać poniżej.

Główną zmianą w jungle campach są buffy przy ich Smite’owaniu. Nie musisz zabijać wszystkich stworów w obozie, wystarczy duży monster.

Murkwolves zajmą miejsce Wilków.

Smite’ując dużego Murkwolfa, opuści go jego zielona dusza, która pobiegnie w stronę campa blue buffa. Jak widać wyżej, dusza żyje 90 sekund. Zapewnia dookoła wizję i jest nietykalna. Pozostawiona, zwyczajnie usiądzie w przejściu między blue buffem a obozem Murkwolve’ów.

W tym miejscu stanie dusza, kiedy nie będzie w pobliżu żadnego przeciwnika.

Jeśli wrogi champion podejdzie bliżej, dusza powróci i zacznie gonić wroga po niedalekim terenie.

Smite’owanie Murkwolfa może mieć dwa zastosowania: Po pierwsze zabezpiecza Twoją junglę. Jeśli grasz junglerem ze słabym early i boisz się invade’u na blue, użycie Smite’a na Murkwolfie zapewni Ci niezniszczalny ward w tej strefie.

Dusza najlepiej wypełnia zadanie, kiedy nikt jej nie “przestraszy’, daje wtedy wizję na najczęściej wykorzystywane wejścia do blue.

Po drugie, zapewnia informacje podczas counterjunglingu. Kradzież wrogiego obozu Murkwolve’ów z użyciem Smite’a daje Ci informacje o tym, kiedy wrogi jungler pojawi się w tamtym obszarze. Taka informacja może uratować Twoich sojuszników na liniach i pozwoli Ci bezpieczniej counterjuglować. Dusza jest widoczna, dlatego wróg prawdopodobnie odpuści sobie Gromp campa, a czasem nawet lepiej – blue buffa.

Krugs zastąpią Golemy.

Smite’owanie dużego Kruga da Ci buffa, dzięki któremu twój pierwszy i piąty atak zestunuje potwora w jungli. Możesz także użyć go do atakowania wież, co zada im dodatkowy true damage. Pamiętaj jednak, że w ten sposób stracisz bonus.

 Jeśli masz problemy w lesie, ten buff znacznie Ci pomoże zabijać stwory, przyjmując mniej obrażeń. W innym przypadku, unikaj ich Smite’owania.

Gromp zajmie miejsce obozu Wightów.

Użycie Smite’a na Grompie spowoduje zatrucie przeciwnika, który Cię zaatakuje.

Damage ten nie jest wystarczający, żeby wykorzystać go do pojedynków z bohaterami, a także niewarty tankowania nim fali minionów. Efektywny będzie na low-damage junglerach jak Sejuani, Amumu i Maokai, którzy chcą szybko czyścić obozy. Mimo wszystko te postaci powinny się bardziej skupiać na gankach i zapewne będą wolały Smite’ować obóz Raptorów.

Grom camp to taki miecz z ostrzami po obu stronach. Ma dużo HP i zadaje duży damage, więc Smite może się przydać przy czyszczeniu go, jednak zapewnia najsłabszego buffa ze wszystkich. Za które ostrze chwycisz?

Raptory pojawią się na miejsce Wraithów.

Smite’owanie Raptora zapewni Ci informacje, gdy zostaniesz następny raz wykryty przez warda. Zapewni to również wizję taką, jak od warda (nie odkryje niewidzialnych jednostek).

Przed gankiem praktycznie konieczne będzie zdobycie tego buffa. Możesz w ten sposób za darmo pozbyć się warda nawet w czasie odnawiania się twojego Sweeper Lens (trinketu), co zwiększa twoją zdolność do czyszczenia wrogiej wizji. Buff dobrze się sprawdzi także w grze przeciwko agresywnemu junglerowi, kiedy będziesz potrzebować informacji na temat wardów w Twojej jungli.

Miderzy kochają zabieranie Raptorów, zwłaszcza z powodu ich przydatności podczas gry w lesie.


Blue i Red buffa dotknęły niewielkie zmiany. Smite na Red Lizardzie przywróci Ci niewielką ilość życia. Analogicznie, smite na Blue Buffie zwróci Ci część many. Od tej pory Red buff oprócz on-hit slowa i podpalenia, zwiększa regenerację zdrowia.

Złóżmy teraz wszystko do kupy.


Po początkowym roucie w jungli, kupujesz Ranger’s Trailblazer. Jeśli jesteś pewien, że nikt Cię nie zaatakuje, możesz użyć Smite’a na Krugach, kiedy masz trudności z farmieniem lub
na Grompie, jeśli chcesz dodać do swojego clear speeda więcej damage’u. Jeśli boisz się, że przeciwnik zwardował Twoją junglę, Zesmite’uj Raptora lub Murkwolfa.

Kiedy skupiasz się na farmie w lesie, zainwestuj w ulepszenie Devourer. Po prostu wybierz ulepszenie, z którym będziesz się czuć najlepiej.


Zamierzasz stealować wrogą junglę? Poacher’s Knife jest dla Ciebie. A Ranger’s Trailblazera weź, gdy chcesz szybciej czyścić campy. Smite’a na Murkwolve’ach używaj żeby mieć oko na wrogą junglę, a na Raptory, kiedy przestajesz się czuć pewnie podczas counterjunglingu.

Jeśli za skuteczny counterjungling uważasz blokowanie przeciwnego junglera, skup się na kontroli rzeki. Zabijaj Scuttle Craba po stronie Dragona za każdym razem, kiedy ten się pojawi.


Ulepsz Hunter’s Machete do Stalker’s Blade gdy wiesz, że przeciwnik będzie próbował Cię unikać lub Skirmisher’s Blade, jeśli chcesz się łatwo trzymać celu. Smite’uj Raptory żeby mieć pewność, że żadne wardy nie wejdą Ci w drogę i znów Murkwolvy, żeby mieć oko na wrogim junglerze.


Stalker’s Blade zapewni Ci kille i wypalone przez przeciwników Flashe. Zawsze Smite’uj Raptory, żeby móc czyścić lane wardy. Jeśli masz gap-closera i potrzebujesz więcej damage, rozważ Skirmisher’s Sabre, jednak częściej wybór padnie na Stalker’s Blade.


Skirmisher’s Sabre to dobry wybór, gdy chcesz się dobrze skalować w late game. Ranger’s Trailblazer będzie lepszy, gdy chcesz szybciej ukończyć swój build. Smite na Grompie pomoże Ci szybciej wyczyścić junglę, a Murkwolvy i Raptory zapewnią Ci względne bezpieczeństwo. A ulepszenie Devourer… to zwyczajnie Feral Flare dla tych, którzy będą za nim tęsknić.

Ich spotkasz po obu stronach rzeki.


Scuttle Crabs są nieszkodliwe i będą jedynie uciekać, a czasami teleportować się gdy dojdą do końca trasy ich patrolu. Kiedy je zabijesz, chowają się pod rzeką i wychodzą przy kryjówkach Dragona i Barona pod postacią kapliczek, które trwają 90 sekund.


‎Łatwo się domyślić, kapliczki dają sojusznikom buff do prędkości ruchu. Działa identycznie jak na Dominionie – stojąc w zasięgu ciągle się odnawia, a wychodząc z niego buff zmniejsza się z czasem. To znacznie pomaga roamerom szybciej gankować. Twój team będzie mieć dzięki temu o wiele większą mobilność.


Najważniejsze, że te kapliczki dają drużynie niekontrowalną wizję. Nie możesz się jej pozbyć przy pomocy trinketu, jedyna metoda to przeczekanie czasu jej trwania. Czy to nie daje znacznej przewagi? Wizja na najważniejszych objective’ach – Dragonie i Baronie. W tej sytuacji Craby stają się wartościowymi celami mapy. Zabicie jednego da Ci kontrolę nad jedną stroną rzeki.

A skoro… one nie biją gracza, to co za problem je zabić?

Mają mnóstwo HP. Ale przyjmują dodatkowy damage kiedy są spowolnione lub zrootowane. Postacie takie jak Lee Sin, Xin Zhao, Nautilus czy Maokai nie będą miały problemu z zabijaniem Craba. Wykorzystanie do tego Red Buffa to też dobry pomysł. Jeśli nie masz ani slowa, ani roota, zabicie Scuttle Craba może Ci zająć około 15 sekund.

Craby respawnują się co 3 minuty


Zamiast globalnego złota, Dragon daje teraz buffy zależne od tego, który raz umiera. I od tej pory zadaje AoE damage. Jego nowy atak to układa się w kształt stożka – zwyczajnie zionie ogniem. Bardzo podobnie do E w smoczej formie Shyvany.

[ x1 ] Dragon’s Might: +8% Attack Damage and Ability Power

[ x2 ] Dragon’s Dominance: +15% damage to Minions and Monsters

[ x3 ] Dragon’s Flight: +5% Movement Speed

[ x4 ] Dragon’s Wrath: +15% damage to Towers and Buildings

[ x5 ] Aspect of the Dragon: Podwaja inne bonusy, a Twoje ataki podpalają przeciwników, zadając 150 true damage przez 3 sekundy. Trwa 180 sekund.


Zauważ, że za każdym razem gdy zabijesz Smoka, ten będzie zadawać 20% więcej obrażeń, a przyjmować będzie o 7% mniej. Wygląda to tak, że przy buffie 5 poziomie, twój team będzie przyjmować 400 obrażeń co kilka sekund, a sam Smok będzie o 28% twardszy.

Statystyki, które otrzymuje ze Smoka drużyna są odpowiednio dobrane do kolejnych faz gry. Dla przykładu, early daje buff do AD i AP, co stanowi znaczą przewagę w trakcie gry na linii. Następne 3 poziomy są bonusami do split i team pushowania. Z kolei 5 poziom oferuje Twojej drużynie baron buffa. Aspect of the Dragon jest właściwie o wiele ważniejszy od Baron buffa.

Warto wspomnieć, że już 2 poziom zwiększa obrażenia zadawne przez Twoją drużynę Baronowi o 15%. A na 5 poziomie jest to już 30% dodatkowych obrażeń.

Oh, no i trzeba wspomnieć o tych pięknych efektach wokół postaci, które dostaną ostatniego, smoczego buffa.


Baron buff też dostał kompletnie przerobiony:

  •  Nie ma już regeneracji 3% Max HP co 5 sekund
  •  Nie ma już regeneracji 1% Max Many co 5 sekund
  •  Dalej daje 40 AP i 40 AD
  •  Daje Empowered Recall – redukuje czas recallu z 8 sekund (7 z masterką) do 4 (3.5 z masterką).
  •  Wszystkie sojusznicze miniony w pobliżu otrzymują 90% Twojej prędkości ruchu, w zależności od ich rodzaju:

Melee Minions: Gain 80% damage reduction from almost all damage types
Ranged Minions: Mają zwiększony damage i zasięg
Siege Minions: Ich zasięg zostaje zwiększony do takiego, jaki mają zewnętrzne wieże. Ich ataki są wolniejsze o 50%, ale zadają 4x większe AoE obrażenia wieżom.
Super Minions: Otrzymują +75% prędkości ruchu i 25% prędkości ataku, kiedy w pobliżu są wrogowie.

Oprócz AD i AP, to właśnie minion buffy czynią z Barona ważny target.


Z Baron buffem, możesz zmienieć się razem z pobliską falą minionów w Duke Nukema, chyba, że się od nich odsuniesz lub owy buff się skończy. Zwiększony damage jest ważny, jednak najistotniejsza jest redukcja o 80% przyjmowanych przez melee creepy obrażeń. To oznacza, że już nie będzie tak łatwo zabić fali minionów podczas pushowania. Dobrze wykorzystane siege miniony będą prawie nie do zabicia, dlatego możesz się z łatwością skupić na obronie jednego z nich.

Ale… buffy się nie stackują. Jeśli całym teamem będziesz pushować wieżę, to miniony nie otrzymają buffa x2, x3 itd. Możesz pomyśleć o split-pushowaniu lub pushowaniu wszystkich linii, wzmacniając miniony… wszędzie. To się stanie wyjątkowo korzystne kiedy przeciwnik straci inhibitor – miniony mogą być wtedy nie do zatrzymania.

Zasięg debuffowania minionów jest dość duży, jednak żeby im przywrócić bonus musisz podejść trochę bliżej.

Wieże również zostały dotknięte przez kilka zmian. Każda wieża otrzyma czwarty pasyw, zależny od tego, którą linię obrony stanowi.

Wieże zewnętrze otrzymują 30 obrażeń mniej od postaci przez 7 minut. Ten pasyw istnieje od patcha 4.7, który wprowadzono pół roku temu, więc w tej kwestii bez zmian.


Druga linia obrony otrzymuje tarcze na 200 HP, które regenerują się co 30 sekund, jeśli nie otrzymały w tym czasie żadnych obrażeń. Gdy tarcza na wieży będzie aktywna, sojuszniczy bohaterowie otrzymają dodatkową tarczę regenerującą się z prędkością 30pkt./sec. Więc dopóki stoisz pod wieżą i nie otrzymujesz obrażeń, będziesz dostawać rosnącą tarczę – limit to 300 HP. Kiedy ktoś Cię uderzy, regeneracja się zatrzymuje.

To czyni drugi pierścień wież o wiele łatwiejszym do obrony. Tym razem zamiast cofać się pod trzecią wieżę, można zmobilizować drużynę do obrony – graczom z tarczami będzie o wiele łatwiej zapobiec divom.

Pamiętaj, że kiedy odsuniesz się od wieży, obrona tarczy zacznie maleć.


Wieże Inhibitorów i Nexusa będą atakować ciągłym laserem zamiast pojedyncznych strzałów.
Laser ten ciągle zmniejsza damage celu i go spowalnia. Ta zmiana znacznie obniża prawdopodobieństwo backdoorów i dive’owania. Wieże są zbyt skuteczne przeciwko pojedynczym celom. W scenariuszu late-game, dive bardziej będzie przypominać… samobójczy atak. Te wieże będą o wiele szybciej czyścić fale minionów.


A te kosztują po 400 złota każdy i zastępują obecne, kosztujące 250 złota eliksiry. Możesz mieć tylko jeden eliksir aktywny na raz.

Elixir of Wrath

Do zakupu wymagany jest 9 poziom.

Kliknij, żeby użyć: Daje bonus +25 Attack Damage i Bloodlust na 3 minuty

Bloodlust: Leczy właściciela za 10% obrażeń fizycznych zadanych wrogim bohaterom. Zdobycie zabójstwa lub asysty przedłuża czas działania eliksiru o 30 sekund.

Elixir of Sorcery

Do zakupu wymagany jest 9 poziom.

Kliknij, żeby użyć: Daje bonus +40 Ability Power, 15 bonus Mana Regen per 5 seconds i Sorcery na 3 minuty.

Sorcery: Atakowane wieże i bohaterowie otrzymują dodatkowe 40 true damage. Efekt ma 5 sekundowy cooldown przeciw bohaterom, nie dotyczy atakowania wież.

 

Elixir of Iron

Do zakupu wymagany jest 9 poziom.

Kliknij, żeby użyć: Powiększa bohatera o 25%, zwiększa odporność na CC, daje Path of Iron na 3 minuty.

Path of Iron: Poruszając się, bohater pozostawia za sobą ślad, który przyspiesza sojuszników o 15%.

Elixir of Ruin

Do zakupu wymagany jest 9 poziom.

Kliknij, żeby użyć: Daje bonus +250 zdrowie, 15% damage przeciw wieżom i efekt Siege Commander na 3 minuty.

Siege Commander: Pobliskie miniony dostają 15% bonus przeciw wieżom i prędkość ruchu zależną od prędkości bohatera.

Pojawiły się również 3 nowe, niezwiązane z junglą itemy:

Ohmwrecker składa się teraz z Raptor Cloacka, o którym wspomniano wyżej.


Health-per-5 zostało zastąpione Base Health Regenem, a Mana-per-5 Base Mana Regenem. Oznacza to, że teraz regeneracja z itemów oparta jest na fazie gry i rozwoju bohatera, zamiast być stałą wartością. Dotyczy to poniższych przedmiotów:

  • • Aegis of the Legion: +75% Base Health Regen (Legion Aura)
  • • Ancient Coin: +25% Base Mana Regen
  • • Archangel’s Staff: +50% Base Mana Regen
  • • Ardent Censer: +50% Base Mana Regen
  • • Athene’s Unholy Grail: +25% Base Mana Regen
  • • Chalice of Harmony: + 50% Base Mana Regen
  • • Face of the Mountain: +100% Base Health Regen
  • • Forbidden Idol: +50% Base Mana Regen
  • • Frost Queen’s Claim: +50% Base Mana Regen
  • • Frostfang: +50% Base Mana Regen
  • • Locket of the Iron Solari: +75% Base Health Regen (Legion Aura)
  • • Manamune: +25% Base Mana Regen
  • • Mikael’s Crucible: +100% Base Mana Regen
  • • Muramana: +25% Base Mana Regen
  • • Negatron Cloak: +100% Base Health Regen
  • • Nomad’s Medallion: +25% Base Health Regen and +25% Base Mana Regen
  • • Ravenous Hydra: +100% Base Health Regen
  • • Rejuvenation Bead:+50% Base Health Regen
  • • Seraph’s Embrace: +50% Base Mana Regen
  • • Spectre’s Cowl: Passive gives 100% Base Health Regen
  • • Spellthief’s Edge: +25% Base Mana Regen
  • • Spirit Visage: +100% Base Health Regen
  • • Talisman of Ascension: +75% Base Health Regen and +75% Base Mana Regen
  • • Targon’s Brace: +50% Base Health Regen
  • • Tear of the Goddess: 25% Base Mana Retgen
  • • Tiamat: +100% Base Health Regen

Warmog’s Armor został znacznie zmieniony i jest teraz przeznaczony bardziej do split-pushowania.

Mam nadzieję, że ten krótki poradnik pomoże Wam przygotować się do zmian nadchodzących w kolejnym patchu.

Chwila……

Czy Yasuo… pije? Riot please fix.

 

 

źródło: http://www.newsoflegends.com/index.php/preseason-for-dumbies-a-guide-for-every-change-coming-to-league-29268

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.