Na oficjalnym forum League of Legends zamieszczony został kolejny wpis z serii skupiającej się na opisywaniu run z nowego systemu przygotowywanego cały czas przez Riot. Przetłumaczoną wersję tego wpisu jak zawsze znaleźć możecie poniżej:
Witajcie w kolejnym Kąciku Run tym razem dostarczonym do was przez Riot Stashu. W tym tygodniu chce wam zaprezentować kolejną kluczową runę – Hunt of the Blood Moon (nazwa jest tylko tymczasowa).
Za chwilę przejdę do szczegółów, ale na razie chcę porozmawiać o ogólnym kierunku jaki przyświecał nam podczas tworzenia tej runy.
Hunt of the Blood Moon pochodzi ze ścieżki Dominacji (również tymczasowa nazwa) skupiającej się na snowballu poprzez polowaniu i zabijaniu najważniejszych celów za pomocą bursta. Tworząc zestaw trzech kluczowych run dla tej ścieżki chcieliśmy aby każda z nich podkreślała inny element ścieżki Dominacji (‘snowball’, ‘polowanie’ i ‘burst’). Hunt of the Blood Moon skupia się na aspekcie polowania podczas gdy jego sąsiedzi zajmują się pozostałymi dwoma elementami (spodziewajcie się większej ilości informacji na ten temat!).
A więc bez większego przedłużania oto Hunt of the Blood Moon:
Zaklina twoje buty nakładając na nie aktyw zwany “Blood Moon’s Call”.
Channeluj przez 3 sekundy by aktywować Blood Moon’s Call zyskując 35% bonus do prędkości poruszania się na 15 sekund. Ataki i umiejętności zadające obrażenia zakończą Blood Moon’s Call zadając dodatkowe 60 – 140 (zależne od poziomu postaci) (+0.2 bonusowego AD, +0.3 AP) obrażeń
Czas odnowienia: 180 sekund. Efekt ten odnawia się na początku gry, a także gdy otrzymamy obrażenia lub nasze channelowanie zostanie przerwane.
(Jak zawsze przypomnienie o tym, że nadal pracujemy nad tą runą: liczby są tymczasowe i najpewniej ulegną zmianie przed oficjalną premierą. Tymczasowa ikona została użyczona za uprzejmością W Warwicka)A więc to jest to: długo trwające przyspieszenie, zadające obrażenia na koniec zaklęte w buty, które akurat nosisz (przepraszamy Cassiopeia), która za to posiada duży czas odnowienia. To kombo runy/przedmiotu działa podobnie jak Edge of Night: channelowanie, które castujemy w trakcie poruszania się i które jest łatwe do przerwania dlatego najlepiej użyć tego poza starciem. Ten mechanizm umocnić ją jako runę do “polowania” zamiast runy używanej w trakcie walki do uniknięcia bursta.
W trakcie gdy ten efekt jest aktywny możecie przebyć naprawdę dużą odległóść (15 sekund 35% przyspieszenia) co może być bardzo trudne dla przeciwników do przewidzenia, w związku z czym w trakcie trwania polowania odegrany zostanie dźwięk i pokazany zostanie wizualny efekt (coś w stylu W Warwicka) dla przeciwników, którzy znajdują się od ciebie w odległości około jednego ekranu. Ten efekt na początku gry zaczyna ze 180 sekundowym czasem odnowienia by uniknąć potencjalnej degeneracji starć na pierwszym poziomie, a także by sprawić że junglerzy będą mogli wybrać tą runę bez poczucia, że sporo oni tracą zaczynając ze swoim przedmiotem. Postacie z linii nadal będą mogły zacząć z butami, jednak będą musieli oni poczekać kilka minut przed pierwszym polowaniem.
Możecie się zastanawiać jak umieściliśmy aktyw w butach. Jest to dość ciekawa opowieść więc zbierzcie się i posłuchajcie historii Run:
“Moc polowania” zazwyczaj oznacza “moc wpłynięcia na inne linie”, a w League of Legends może to być dość uciążliwe. Więc zaczynając prace nad tą runą od razu wiedzieliśmy, że musimy ograniczyć częstotliwość występowania efektu tej runy. Na początku testowane wersje zawierały takie rzeczy jak: wymaganie zebrania odpowiedniej ilości zabić/asyst postaci przed uzyskaniem dostępu do efektu, zastępowanie lub wzmacnianie jednego z Summoner’s Spella tym efektem, czy też stworzenie z góry ustalonego globalnego czasomierza, który automatycznie aktywuje ten efekt dla wszystkich posiadających tą runę co 5 minut.
Ostatnia wersja (z góry ustalony czasomierz) wydawała się dość obiecująca, ale momentami efekt aktywował się w bezużytecznych momentach (jak np. gdy jesteśmy martwi), dodatkowo nakładając na użytkownika presję by użyć tego efektu za wszelką cenę co często prowadziło do nieprzemyślanych tower dive’ów. Choć miało to swój urok to ostatecznie stało się jasne, że musimy oddać w ręce graczy więcej kontroli. Eksperymentowaliśmy z wieloma aktywatorami pozwalającymi graczowi na zdecydowanie kiedy chce on użyć tego efektu (zarówno w przypadku tej jak i innych run), ale bez większego sukcesu – nic nie wydawało się tak satysfakcjonujące czy naturalne jak po prostu naciśnięcie przycisku. Częścią problemu było to, że chcieliśmy się podłączyć pod istniejące systemy, zamiast stworzyć nowe przyciski odpowiedzialne specjalnie za obsługę run (odrobinę zbyt skomplikowane rozwiązanie). A więc kiedy ktoś zasugerował dodanie aktywa do przedmiotu który prawie każdy champion kupuje, musieliśmy tego spróbować. Okazało się to być natychmiastowym hitem dając nam wszystko to czego szukaliśmy – moc polowania, długi czas odnowienia i celowy aktywator. Mieliśmy pewne obawy i uważnie przyglądaliśmy się negatywnym efektom tej decyzji (takie jak chociażby zwiększenie liczby itemów z aktywem zwłaszcza w przypadku supportów), ale wszystko wskazuje na to że aktyw w butach to coś przy czym zostaniemy.
Teraz kiedy macie już pogląd na pewne kluczowe runy (Meteor, Perxie itp.) to mam nadzieję, że system ten zaczyna nabierać dla was kształtu. Jak zawsze poświęcimy trochę czasu na odpowiedzenie na pytania i pośmianie się więc dajcie nam znać co myślicie o ostatnio zaprezentowanej runie.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/hFIemE4p-runes-corner-hunt-of-the-blood-moon-sneak-peek