Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Historie w 2018

O ZESPOLE SCENARZYSTÓW

Po Internecie krąży plotka, że jeśli chodzi o Riot i League of Legends, to jest tylko jeden „zespół piszący historię”, który odpowiada za wszystkie opowiadania, decyduje o przeszłości bohaterów i jest jedynym zespołem odpowiedzialnym za budowanie Runeterry. Tak naprawdę jednak historie LoL są dużo bardziej porozdzielane. Przez lata wiele elementów historii i tła bohaterów było tworzonych (trochę na chybił trafił) przez entuzjastycznych członków wszelkich innych zespołów. Wyglądało to trochę tak, jakby lewa ręka nie do końca wiedziała, co robi prawa, a to głównie przez to, że ręce te były bardzo od siebie oddalone, gdy pracowały nad zupełnie innymi produktami.

Na koniec zeszłego roku zaczęliśmy („my”, czyli Ariel „Thermal Kitten” Lawrence i Laurie „Scathlocke” Goulding) przeglądać i poprawiać każdy element historii, każde opowiadanie, każdy skrypt, każdą biografię stworzoną przez naszych scenarzystów, żeby pomóc rozwiązać ten problem. Treści wciąż pochodzą od różnych zespołów, ale są teraz ludzie (czyli my), którzy są odpowiedzialni za to, żeby te historie razem tworzyły spójną całość.

Naszą nową główną misją jest wniesienie Runeterry na nowy poziom, żebyśmy mogli ją rozwijać i rozszerzać w przyszłości na tyle, na ile będzie to konieczne, dając każdemu bohaterowi unikalne miejsce w tym świecie.

Mając to na uwadze, chcemy pomówić o tym, co czeka nas w roku 2018. Mamy parę celów, które chcemy osiągnąć w tym roku.

  • Wciąż publikować treści, wciąż rozwijać historię. Będziemy wypuszczać więcej materiałów w bardziej regularnych odstępach czasu i łatwiejszych do ogarnięcia porcjach. Jest tyle wspaniałych motywów i pomysłów, nad którymi możemy się skupiać z patcha na patch, więc w pewnym stopniu będą one wyznaczać kierunek naszych starań. Aktualizacja frakcji wraz z publikowaniem nowego bohatera (tak jak to zrobiliśmy w przypadku Swaina i Noxusu) to jedna z przykładowych rzeczy, które chcielibyśmy nadal robić.
  • Lepiej komunikować się z graczami i słuchać ich opinii. Spodziewajcie się więcej informacji zza kulis na temat tego, jak zespół scenarzystów robi to, co robi. Chcemy dać wam też więcej możliwości na bezpośrednie interakcje z naszymi scenarzystami i redaktorami. Nie możemy obiecać, że zgodzicie się z każdą podjętą przez nas decyzją, ale zdecydowanie chcemy wiedzieć, kiedy podoba wam się to, co robimy, a kiedy sądzicie, że skopaliśmy sprawę.
  • Odpowiedzieć na niektóre z nurtujących pytań. Wiemy, że zawiłości w fabule powodują niejednokrotnie zamieszanie, przez co wygląda nieraz, że nie „rozumiemy” danego bohatera. Chcemy pomóc to wszystko wyjaśnić i podzielić się nieco naszym tokiem myślenia i ekscytacją związaną z tym, co nadchodzi w przyszłości.

W duchu lepszej komunikacji chcemy więc odpowiedzieć na dwa pytania, które często zadajecie (szczególnie ostatnio): Dlaczego aktualizujecie historie bohaterów oraz jak aktualizacje fabuły mają się do aktualizacji rozgrywki?

CZEMU AKTUALIZUJEMY FABUŁĘ?

Naszą filozofią dotyczącą League zawsze była ewolucja gry — nie tylko poprzez dokonywanie zmian, ale też poprzez wprowadzanie ulepszeń. Jeśli w kliencie pojawia się błąd — naprawiamy go. I tak samo nie powinniśmy bać się „naprawiać” historii, jeśli zachodzi taka potrzeba. (No dalej, dajcie nam waszą listę największych niespójności. Nas też one strasznie wkurzają!).

Naszym celem jest ulepszyć doświadczenie płynące z gry, ulepszyć scenerię, wzbogacić ją, stworzyć ramy czegoś lepszego. Nie chcemy historii bohaterów, które są „ok”. Nie chcemy utartych tropów czy wewnętrznych żartów odnoszących się do naszych pracowników, które w ogóle nie pasują do scenerii Runeterry. Nie chcemy świata, który zrozumieć i którym cieszyć się mogą tylko wybrani.

Spędzamy z naszymi bohaterami dużo czasu i kochamy ich (tak, nawet Amumu). Dlatego nie chcemy, żebyście tylko „lubili” bohaterów. Chcemy, żebyście byli nimi tak samo zachwyceni jak my. Żebyście kochali ich na tyle, żeby grać nimi na Summoner’s Rift, żeby rozmawiać o nich, przygotowywać cosplay, pisać swoje własne opowiadania, tworzyć grafiki i dowiedzieć się czegoś więcej o ich świecie.

Próbujemy tak zbudować Runeterrę, żeby była miejscem, w którym przez długi czas powstawać będą historie bohaterów — a to oznacza, że musieliśmy dokonać pewnych zmian. Wiele zmian w fabule dokonanych w ostatnich latach miało na celu scalenie bohaterów, regionów, kultur i historii, żeby umożliwić długoterminowe funkcjonowanie Runeterry, ale czasem te modyfikacje były dość boleśnie raptowne. Wiemy, że niektórzy bohaterowie byli zbyt uproszczeni, a historie innych nie były odpowiednio wyjaśnione. Począwszy od tego roku chcemy w miarę możliwości unikać takich sytuacji. Żadnych niespodziewanych aktualizacji Varusa. Wszędzie tam, gdzie wydaje się, że Riot się nie zastanowił, jak gracze się poczują, gdy ich ulubiona część fabuły zostanie zmieniona, chcemy najpierw wziąć to pod uwagę, nim dokonamy jakichkolwiek poprawek.

Zacznijmy od analizy kiedy i jak aktualizujemy bohaterów.

KIEDY I JAK AKTUALIZUJEMY BOHATERÓW?

Choć zazwyczaj nowe biografie i opowiadania pojawiają się wraz z aktualizacjami rozgrywki i efektów wizualnych, są też inne sposoby na dokonanie „aktualizacji bohaterów” bez zmieniania czegokolwiek w grze.

Czasami chcemy pokazać bohaterów w ich świecie, a nie abstrakcyjnym kontekście gry na Summoner’s Rift. Być może widzieliście filmik Annie i czytaliście najnowszy komiks Miss Fortune. Tego rodzaju historie mogą zagłębiać się bardziej w motyw i charakter bohaterów niż ich linie dialogowe czy rozgrywka same w sobie.

Czasem publikujemy jakiś nowy element fabuły na stronie Uniwersum — może to być cokolwiek, od grafiki z cytatem począwszy, na pełnym opowiadaniu skończywszy (w 2017 wiele z nich dotyczyło Demacii i Vastajów). Wszystko, co publikujemy, jest sposobem na budowanie świata. Wierzymy, że jeśli historia nie przedstawia żadnych nowych informacji o bohaterze lub świecie, to nie spełnia swojej roli należycie.

Dlaczego nam na tym zależy? Skoro nie ma aktualizacji efektów/rozgrywki, po co w ogóle ruszać fabułę?

Powód jest prosty. Pełna aktualizacja VGU zajmuje dużo czasu. Gdybyśmy na to czekali, to zajęłoby nam ponad 10 lat (!), żeby zaktualizować samych bohaterów, nie wspominając już o frakcjach, miejscach, historycznych wydarzeniach, magii, runach i wszystkich innych elementach, które pojawiają się w fabule. Chcemy też dojść do momentu, w którym aktualizacje te będą inspirowane fabułą. Jeżeli będziemy eksperymentować i przeniesiemy naszych bohaterów do miejsc w historiach poza grą, możemy ich rozwijać w bardziej autentyczny sposób.

CZEGO W TAKIM RAZIE SPODZIEWAĆ SIĘ W 2018?

Nowych bohaterów? Jasne. Aktualizacji bohaterów? Oczywiście. Ale pracujemy też nad wieloma innymi rzeczami.

Do tej pory w tym roku zagłębiliśmy się w Noxusie dzięki Swainowi i zobaczyliśmy, jak imperium działa na najwyższym szczeblu. Nie ma już Borama Darkwilla, a bezsensowna inwazja Ionii dobiegła końca (czy aby NA PEWNO…?). Pojawiły się też cztery nowe biografie: Swain, Darius, Katarina i LeBlanc, nowe opowiadanie „Spisek Czarnego Prochu” oraz nieco dłuższa historia „Zasady siły”, która tłumaczy, jak działa Tryfariat.

W najbliższych miesiącach, jeśli Nagakabourossa pozwoli, następujące frakcje przejdą nasze poprawki:

  • Pustka i niektóre z jej bezkresnych tajemnic
  • Ionia w całej swojej harmonijnej (i nieharmonijnej) chwale;
  • Bilgewater i ciemne, zimne morza wokół niego;
  • Tajamniczy Darkini…

Nie myślcie, że spowoduje to zmniejszenie częstotliwości publikowania nowych biografii i opowiadań. Chcemy dostarczyć wam bardziej spójną fikcję, multimedia, ukryte nawiązania dla prawdziwych fanów historii League… w tym roku chcemy zająć się wszystkim.

Pracujemy też nad nowymi komiksami! Odbiór pierwszych samodzielnych wydań był świetny, ale chcemy publikować jeszcze więcej. Zajmujemy się też miniserią złożoną z kilku części, która skupiłaby się na dużych wątkach dobrze znanych bohaterów. Chcemy zacząć wydawać ją w 2018 r. i kontynuować później.

Poza tekstami samymi w sobie, możecie też spodziewać się więcej informacji z naszej strony na temat tego, co zrobiliśmy i co chcemy zrobić. Będziemy publikować więcej artykułów na Nexusie, wpisów /od dewelopera itp.

SKONTAKTUJCIE SIĘ Z NAMI

To tyle z naszej strony na chwilę obecną, ale naprawdę chcielibyśmy wiedzieć, co sądzicie i jak nam idzie. Które części Runeterry chcielibyście bliżej poznać? Którzy bohaterowie potrzebują poprawek? Swoje pytania i komentarze możecie nam przekazać za pomocą Spytaj Riot, zostawić je w sekcji komentarzy poniżej, odwiedzić fora i subreddita League, a nawet wysłać zapieczętowany list pisany gęsim piórem na pergaminie. Wszystko zależy od was.

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.