Grasz dobrze, a utknąłeś w niskiej lidze? Bądź TANKY.
Parę dni temu postawiono mnie przed interesującym zadaniem, jakim było sprawdzenie prostej teorii – czy granie tankami w niskich dywizjach pomaga zwyciężyć? Dokonałem analizy wyników kilkudziesięciu tysięcy gier z ostatnich 30 dni, z uwzględnieniem win ratio przy posiadaniu minimum jednego z trzech konkretnych i popularnych itemów defensywnych: Randuin’s Omen (duża premia do pancerza, punktów życia oraz spowolnienie prędkości ataku wrogów), Warmog’s Armor (bardzo znacząca premia do punktów życia i regeneracji) oraz Spirit Visage (premia do odporności magicznej, punktów życia, regeneracji oraz użyteczność związana z redukcją czasów odnowienia). Udało mi się dojść do kilku interesujących wniosków.
Na początku chciałbym wspomnieć parę rzeczy. Przede wszystkim – analiza i konkretne wnioski skupiają się na tym, jak skuteczne są defensywne przedmioty w brązie oraz srebrze. Należy również pamiętać, że wysokie Srebro nie jest złą lokatą, a umiejscowienie gracza w dywizji SIlver III oznacza, że połowa Przywoływaczy w League of Legends, która osiągnęła 30. poziom, jest od niego gorsza. Dodatkowo warto wiedzieć, że brąz + srebro to aż 66,03% wszystkich graczy. Jeśli jednak wydaje wam się, że macie umiejętności pozwalające znaleźć się w najlepszej 1/3 graczy – wtedy zapraszam do dalszego czytania.
Najłatwiej przedstawić wynik całej analizy za pomocą stworzonego przeze mnie wykresu:
Ukazuje on, jak często gracz posiadający dany przedmiot wygrywa w swojej dywizji mecz. Stąd już krótka droga do kilku prostych wniosków, które są następujące:
- Każdy z trzech tanky itemów znacznie zwiększa szansę na zwycięstwo. Praktycznie dzięki każdemu z nich gracze wygrywają 5 na 9 meczów w swojej dywizji.
- Najskuteczniejszym przedmiotem w Brązie oraz Srebrze jest Spirit Visage. Jest to głównie spowodowane tym, że w niższych ligach farmienie zwykle nie stoi na najwyższym poziomie, a co za tym idzie – większe obrażenia bohaterów zadają AP carry. W tej sytuacji przedmioty zwiększające odporność magiczną bądź też same punkty życia są skuteczniejsze.
- Dopiero w Złocie rośnie ranga przedmiotu ze zdolnością aktywowaną, jakim jest Randuin’s Omen, ponieważ na tym poziomie częściej są grani bohaterowie zadający obrażenia procentowe, co sprawia, że Warmog’s Armor nie jest już aż tak wartościowy. Dodatkowo gracze w Złocie farmią lepiej niż Przywoływacze z niższych lig.
Wniosek podsumowujący jest prosty – jeśli dobrze ogarniasz bohaterów, którzy świetnie się sprawdzają, będąc twardszymi od innych, śmiało możesz zdecydować się na ich wybór i skupienie na walorach defensywnych tych postaci. Podejmując tę decyzję, miej na uwadze zasadę, że bohater, który współpracuje z drużyną, nie ginie i nie zabija, jest znacznie bardziej wartościowy niż ten, który zabija kosztem własnego życia. Pamiętaj również, że nawet nie mordując przeciwników, można wyrządzić im odpowiednio wiele szkód, aby przechylić szalę zwycięstwa na korzyść swojej drużyny.