Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

FPSy w LoLu #2

increasing-the-processing-speed1
W poprzednim odcinku zajmowaliśmy się wpływem posiadanego sprzętu na Wasz skill. Dzisiaj przeanalizujemy championów jakich warto wybierać oraz tych, których zdecydowanie należy unikać.



Jakimi postaciami grać

Każdy gracz, który cierpi na problem niskich fpsów powinien odpowiednio dostosowywać grane postacie do możliwości swojego peceta. Podczas teamfightów w których uczestniczy pełna drużyna, należy mieć na uwadze, że będziemy reagować wolniej od przeciwników. Dlatego też już podczas samego champion selektu powinniśmy odpowiednio rozważyć dobór postaci.



Ad Carry

NIE

Od grania ad Carry powinniśmy się raczej powstrzymać – w wielkim stopniu polega on na właściwym pozycjonowaniu, dlatego też każda sekunda teamfightu jest dla niego ważna. Opóźnienie reakcji sprawi, że przeciwnikowi łatwiej się będzie do nas dostać i ściągnąć nas od stu do zera. Także samo zjawisko kite’owania będzie dla nas cięższe do wykonania – zakłada ono bowiem natychmiastową reakcję tuż po przeprowadzeniu autoataku/użyciu skilla. Przez opóźnienia kite’owanie nie będzie dla nas tak skuteczne jak dla osób z lepszym sprzętem. O ile na linii nie będziesz miał problemów o tyle w teamfightach nie będziesz w stanie wykorzystać swojego potencjału.



Inicjator

TAK

Gra inicjatorem w stylu Amumu czy Malphite’a jest wręcz stworzona dla osób z gorszym sprzętem – wszak zakłada ona umiejętne wykorzystanie sytuacji (a te bardzo szybko uczymy się zauważać). Po momencie inicjacji najczęściej postacie te nie muszą namiętnie klikać i przemieszczać się po mapie – zrobiły już swoje i dopiero po odnowieniu cooldownów na pozostałych sillach mogą wnosić więcej do walki.



Ap Carry sustain dmg

NIE

Jeśli chcesz pograć AP Carrym opartym na sustain dmgu (jak Ryze czy Cassiopeia) to kup sobie lepszy sprzęt. Serio. Jest tyle powodów, żeby nie grać takimi postaciami ze słabym sprzętem, że zwyczajnie powinieneś sobie odpuścić. Nie mówię, że gra nie jest możliwa, mówię, że jest nieefektywna. Dlatego też jeśli chcemy pograć apekami to tymi, którzy bazują na combo.



AP Carry combo

TAK

Ustaliliśmy, że apekiem opartym na sustain dmgu sobie nie pograsz. Jednak większość AP Carry nie opiera się na wciskaniu stałych obrażeń, a na wrzuceniu combo. W przypadku postaci AP to dla nas idealna opcja – po wciśnięciu początkowego combo nie musimy się martwić o zbyt wiele poza oddaleniem się poza pole walki (i ewentualnym poczekaniu na cooldowny).



Poker

TAK/NIE

Mówimy zdecydowane być może grze postaciami opartymi na poke (jak Nidalee czy Jayce). Z jednej strony podczas typowych Tower dance’ów możemy spokojnie obijać przeciwnika, jednak w teamfightach bardzo opieramy się na czasie reakcji. Dlatego jeśli chce pograć coś odmiennego od poprzednio wymienianych ról możesz spróbować gry jako poker, ale w zależności od sytuacji w grze i wyboru chamionów przeciwnika może nie okazać się to najlepszym wyborem (zwłaszcza jeśli mają mocną inicjację i łatwo doprowadzają do teamfightów).



Małe podsumowanie

Drugi i prawdopodobnie przedostatni odcinek serii za nami – w kolejnym chcemy zebrać wszelkie możliwe sposoby na wyciśnięcie maksymalnych możliwości z Twojego peceta. Jeśli jednak macie sugestie co do innych tematu innych odcinków serii zapraszamy do komentarzy.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.