Jak wiadomo nie od dziś, społeczność League of Legends jest jedną z najbardziej toksycznych grup w wieloosobowych grach internetowych. Spowodowane jest to wyjątkowym wpływem gry na emocje człowieka oraz stosunkowo niską średnią wieku graczy. Riot codziennie myśli nad metodami ograniczenia agresji słownej na chacie, a ostatnio wymyślili (lub pożyczyli z innych gier) genialny pomysł ograniczenia możliwości pisania na chacie dla osób, które stosunkowo często wykorzystują takowy chat aby dać upust swoim emocjom zamiast wykorzystać go w celach komunikacyjnych.
RiotLyte napisał na oficjalnym forum krótki feedback nowego “Restricted Chat Experiment” (restrykcje pisania na czacie gry):
Przywoływacze!
Drużyna Riotu pracująca nad zachowaniem graczy, zdefiniowała dokładniej ich cele oraz znaczenie nagród i kar w Lidze. Ciężko pracowaliśmy nad wprowadzeniem systemu kar różniącym się od czasowych zawieszeń użytkowników, bez względu na dobre działanie takowych. Mieliśmy nadzieję na wprowadzenie takich ograniczeń na koncie źle zachowującego się użytkownika, które pozwolą na ukaranie go w sposób inny niż czasowy zakaz gry na głównym koncie.
Wyniki testowanego przez ostatnie trzy miesiące “Chat Restriction Mode” były interesujący. Kiedy połączymy czasowe bany z nowym trybem kar, widzimy 15% spadek w ilości osób które ponownie trafiają do Trybunału w okresie jednego miesiąca. Liczba reportów zmniejsza się o 20% dla osób, które doświadczyły ograniczeń w pisaniu na chacie.
Kiedy po raz pierwszy pomyśleliśmy o częściowych restrykcjach dla graczy, zauważyliśmy że wiele innych firm gamingowych decyduje się na kompletne wyciszanie czy odbieranie innych możliwości konta osobie, która nie zachowuje się poprawnie. My jednak nie chcieliśmy podejmować takich kroków, a naszym celem było dawanie nauczki zamiast ogromnej i nieskutecznej kary. W nowym trybie, chcieliśmy stworzyć dla graczy sytuacje w której ich ograniczenie zanikałoby z czasem oraz zmusić graczy do rozważnego doboru informacji, które chcą przekazać: wybierać pomiędzy potrzebnymi informacjami albo toksycznymi wiadomościami. Jeżeli gracz wybierze opcje drugą, szybko dobija do maksymalnej ilości wiadomości i nie może już więcej nikogo obrażać. Działa to bezpośrednio jako sygnał dla gracza, że postąpił źle. Eksperyment ma podwójne działanie: graczom, którzy zachowywali się nieodpowiednio, uświadamia, co znaczy sportowe zachowanie, ale jeżeli osoba ta pozostaje przy swoim i nie przestaje “trash talkować”, system ochrania pozostałych członków drużyny przed złym doświadczeniem.
Otrzymaliśmy wiele informacji zwrotnych od graczy, których system restrykcji czatu nauczył poprawnego zachowywania się w grze, o tym jak pomógł im panować nad swoimi zachowaniami i wygrywać więcej gier. Wiele osób zapytało się, czy mogą oni włączyć, sami dla siebie, system.
Nie jesteśmy jeszcze do końca pewni, w jaki sposób chcemy tym zarządzać, ale mieliśmy wielką ochotę na podzielenie się z Wami wynikami pierwszego okresu testowania eksperymentu.Z chęcią przedyskutujemy z Wami nowy system restrykcji czatu tak jak i inne opcje pomagające graczom.