W tym tygodniu na tapetę wrzucimy Ahri – zmiany zapowiedziane w patchu 5.2 wywrócą tę postać do góry nogami – czas więc odpowiednio wcześniej przemyśleć możliwe konsekwencje, nowe drogi buildu oraz zmiany w match-upach.
Uwaga: wszystkie poniższe dane zostały przygotowane na podstawie strony probuilds.net – miejsca, gdzie zbierane są gry profesjonalnych graczy League of Legends.
Build
Ahri jest grana głównie jako AP asasyn o ogromnym burście. Dzięki niesamowitemu połączeniu zwiększania obrażeń z Deathfire Grasp oraz
E jest ona w stanie wyjatkowo ściągać wszystkie postacie, nawet te najbardziej tankowate. Dołączenie przedmiotów o dobrym AP wykorzystuje mocne skalowanie Ahri i daje jej potęgę w late game. Czasami (dosć rzadko) widuje się Ahri wybierającą
Athene, jednak zazwyczaj woli ona
Morello.
Masterki
Podobnie jak i w przypadku innych postaci, masterki na Ahri poddawane są jedynie niewielkim modyfikacjom – najczęściej zobaczymy ustawienie 21/0/9 z drobnymi modyfikacjami punktowymi w drzewku ofensywnym. Dość rzadko widuje się ustawienie 21/9/0 chociaż ono także czasami się przewija. Oto przykładowe optymalne rozstawienie masterek:
Runy
Magic penetration – zwyczajnie najlepszy wybór – zwiększa nasz dmg output na tyle, aby rozważanie innych run nie było nawet opłacalne
Armor / Health per level – dwa wybory – w matchupach przeciwko postaciom opartych na AD zdecydowanie warto zaopatrzyć się w runy na pancerz – w przeciwnym razie bierzemy skalujące się runy na zdrowie
Magic Resist / Ability Power per level – takze tutaj zachodzi bardzo prosta zależność – w matchupach przeciwko postaciom AP bierzemy magic resist, w pozostałych skupiamy się na zwiększaniu naszego AP runami skalującymi
Ability Power – ciężko spotkać inne runy na quintach u profesjonalistów – jest to zdecydowanie najlepszy wybór
Summoner Spelle
Teleport na Ahri umarł wraz z Czarem – obecnie praktycznie każdy mid laner grający Ahri wybierze ignite, aby dobijać uciekające cele na niskim zdrowiu.
Fanarty
Zmiany patcha 5.2
Orb of Deception (Q)
- Dodano nowy efekt polegający na tym, że Ahri otrzymuje bonus do prędkości poruszania się w czasie kiedy jej orb leci w wyznaczonym kierunku – Ahri od razu otrzymuje dość znaczący bonus do MS, jednak jego wartość stosunkowo szybko maleje
Foxfire (W)
- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 40/65/90/115/140 do 50/80/110/140/170
Charm (E)
- Ilość zadawanych obrażeń została zwiększona z 60/90/120/150/180 (+0.35 AP) do 60/90/120/150/200 (+0.5 AP)
- Trafienie tą umiejętnością nie zwiększa już magicznych obrażeń zadawanych przez Ahri 0 20% na 6 sekund trafionemu celowi
Oddajemy pałeczkę
Jak widzicie – Ahri jest bardzo mocno zmieniana, a wraz z usunięciem DFG w najnowszym patchu całkowicie zmieni się jej styl gry. Pytanie – na jaki? Jak będziecie składać Ahri – co w jej buildzie powinno zostać zmodyfikowane? Jak będą wyglądały nowe match-upy, a jak zmieni się sytuacja mid-late game Ahri? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.